Brazilian Bikini Wax

Mua huvittais kyllä kokeilla tuota sokerointia, joko itse tehtynä tai sitten kosmetologilla. Jatkuva raakaaminen ärsyttää, seuraavana päivänä jo sänki ja yleisesti ottaen mun iho ärtyy tosi ruman näköiseksi. Täynnä näppylää ja punoittaa ja kutisee. Saakohan Jyväskylästä jostain tuota sokerointi"vahaa" ja tarvittavia tilpehöörejä operaation suorittamiseen. Kokobrassi ois siis tarkotus työstää. Ensin tosin ajattelin kokeilla ihan vaan tuohon eteen ja bikinirajalle ja siitä sitten hissuksiin ja varovasti ihan kokonaan.

Sen sokerimönjän voi tehdä kotonakin. Ei siihen tarvii kuin sokeria, sitruunamehua ja vettä. Mä oon sillon tällön tehnyt sitä ja ihan hyvin onnistuu ainakin bikinirajojen siistiminen sillä. Eikä yhtään näppylää! Aremmilta alueilta en uskalla sillä vetää, vaikka se soveltuis kyllä siihenkin.

Auts, haluisin kokeilla kyllä tuota brassivahausta, mutta sen kivun mikä siitä seuraa on pakko olla aivan järkyttävä! Mä raukka kun edes kestä kunnolla kulmakarvojen nyppimistä :D
Kerran oon käynyt sääret vahauttamassa ja siihen kipuun ja punotukseen nähden lopputulos ei edes ollut mikään hyvä, höylällä joutui kuitenkin viimeistelemään. Tosin luulen että ihokarvojen laatukin vaikuttaa jonkin verran siihen kuinka hyvin ne lähtevät vahauksella irti. En tiedä onko mulla sitten jotenkin liian hennot ja lasimaiset ihokarvat, että vaha ei sitten tartu niihin kunnolla. Sokerointia en ole testannut vielä, mutta tolla kotiohjeella voisi kokeillakin kun ehtii.

XairaX, ainaki joskus on Body Shopissa ollut sitä sokrumönjää sekä niihin tarvittavia kangasriepuja joilla sitten olisi tarkoitus ne karvat nyhtää. Nuo kangaslaputhan on ihan puuvillaa käsittääkseni joten niitähän voipi sitten aina pestä. Luulisin ehkä että kannattaa ensin kokeilla tuolla valmilla sokeritahnalla että ottaako onnistuakseen. Tokihan siinä menee rahaa mutta jos alkaa itse tehdä alusta asti sen sokerin ja meneekin pilalle ja on kuluttanut kauheesti aikaa siihen niin mua ainakin ketuttais.... Joo mut siis kato sieltä body shopista.

ronia: ja muut arat, kokeilkaapa Emla -voidetta. Itse poistan kainalokarvat ja alakerran itse himassa, eikä onnistuis millään ilman emlaa (meinaan mulla karvojenpoisto sattuu ihan julmetusti!:itku:). Levitän Emlaa ja annan vaikuttaa 2-3 tuntia (jonka aikana lisään kerroksen tai kaksi). Aikaahan saa sit varata kyllä koko illan :rolleyes:. Ja voihan tätä kikkaa tietysti käyttää ennen ko menee kosmetologille. Toki tuo emla kustantaa, melkein 15 euroa 5gramman tuubi, mut tosi tehokasta se on. Koostumus muistaakseni lidokaiinia ja prilokaiinia.

Ei kyllä tunnu missään sen jälkeen, mikä on itseasiassa aika häröä :wtf:

ronia: ja muut arat, kokeilkaapa Emla -voidetta. Itse poistan kainalokarvat ja alakerran itse himassa, eikä onnistuis millään ilman emlaa (meinaan mulla karvojenpoisto sattuu ihan julmetusti!:itku:). Levitän Emlaa ja annan vaikuttaa 2-3 tuntia (jonka aikana lisään kerroksen tai kaksi). Aikaahan saa sit varata kyllä koko illan :rolleyes:. Ja voihan tätä kikkaa tietysti käyttää ennen ko menee kosmetologille. Toki tuo emla kustantaa, melkein 15 euroa 5gramman tuubi, mut tosi tehokasta se on. Koostumus muistaakseni lidokaiinia ja prilokaiinia.

Ei kyllä tunnu missään sen jälkeen, mikä on itseasiassa aika häröä :wtf:

Aivan MAHTAVA idea! Pakko pistää testiin pikimmiten.

Mulla on jotain estoja mennä kosmetologille teettään brassia, joten oon tehny itte, moomilla: http://www.moom-uk.com/
En tiedä millaista se sokerivaha on josta ketjussa on jo puhetta, mutta toi on sellaista sokeripohjaista mönjää myös, vähän kuin jähmeää hunajaa. Eli levitetään ohuesti iholle, kangaspala päälle ja repäistään. Kankaat saa pestyä ja uudelleenkäytettyä. Purkillinen kestää pitkään, ja jos jotain menee pieleen, niin toi on vesiliukoista ja helppo vaan pestä pois. Ilmeisesti nads olisi toinen vastaava, mutta ainakaan silloin kun ton ostin netistä, nadsia ei saanut helposti. Eikä tartte kuumentaa, senkun vaan levittelee purkista ja repii. Ehkä toi bodyshopin mönjä on ihan samaa kamaa myös, en tiedä.

Tolla lähtee kainalokarvatkin helposti. Toki se sattuu alkuun, joissain paikoin reippaastikin, mutta siihen tottuu. Mun mielestä ei satu yhtä paljon kuin vahat ja luonnonmukaisuus ja vesipestävyys on mulle plussaa myös. Oikeastaan isoin ongelma tossa on, että käsiä sais olla enemmän että laput saisi kaikista paikoista revittyä kivuttomasti. En oo kuitenkaan vielä saanut aikaseksi pyytää miestä auttamaan...

Miuku kiitos vinkistä, nyt lähtee moomilta tilaus:)

ronia: ja muut arat, kokeilkaapa Emla -voidetta.....

Haha, olinkin jo ihan unohtanut koko Emlan olemassaolon :D Pienenähän mulle tota lätkittiin iholle ennen rokotuksia, kun pelkäsin piikkejä niin kauheesti (pelkään edelleen :D)! Täytyypä testata vinkkiä. Emlaa varmaan saa ihan apteekista käsikaupasta?

Mee mieluummin sokerointiin. On nimittäin paljon toimivampi ja sokerointi vetää karvat juurineen. Vahatessa voi käydä niin, että karvat vaan katkeilee ja jää sinne ihon alle kasvamaan tai sitten vaihtoehtoisesti tulee parin päivän päästä esiin. Sokerointi ei edes satu niin paljoa kuin vahaus, koska ei revi ihon pintaa.

Luulen että seuraavalla kerralla on sokerointi (varasin ajan samalla kerralla). Hoitaja sanoi, ettei kivussa olisi eroa - en tiedä sitten, paljon sitä karvaa lähti juurineenkin, kun esitteli niitä lappuja. Listahinta on sokeroinnissa kalliimpi jostain syystä. Kun muutaman kerran kävisi käsiteltävänä niin sitten voisi opetella itse vahaamaan/sokeroimaan.

Tuol oli muute aikasemmin joku puhunu jotain jostain stockan sokerivahasta, jota vedeltiin ihan ilman mitään liuskoja. Sen tyyppistä se oli siellä sokeroinnissakin ja se tuntui aika hyvältä. Onkohan kellään tietoa, että saako sitä vielä? Tai ehkä suosiolla käyn hakemassa body shopista tuon purnukan ja liuskoja. Joku on muistaakseni jossain höpissyki et miten sitä mönjää sais tehtyä itekin. Kai sitäkin vois kokeilla......... Mulla on muutenkin toimeton kesäkuu, niin hyvä tavoite olis oppia tuo ja oikeet vetelytyylit........

Mulla ei tosiaan sokeroinnista ees punoittanu iho ollenkaan, kyllähän se sattui vähän, mut ei lähteny ihoa mukaan tms. Tuoki missä kävin täällä, lumicci muistaakseni, oli sellanen, et ne sokerois niit pitkiäki karvoi jos sellasel kunnon pehkol sinne menis, karua! Ilmankos joitakin sattuu. Mulla oli pieni sänki, niin se suju lepposasti. Ja veikin aikaa ehkä puoli tuntia, eli tosi vähän, joten ens kerralla varaan kyl ajan siihen brassin uusimiseen, ku siihen on varattu 45min, turha sitä maksaa 20e yhestä lisätunnista ihan muuten vaan.

Onks muuten kellään vinkkejä siitä, miten se sokerointi kannattaa tehdä kainaloihin ja alapäähän (kaikki pois, ei pelkästään biksurajoja)?

On emlat ja bodyshopin sokerit hommattu.

Emlaa varmaan saa ihan apteekista käsikaupasta?

Käsikaupasta kyllä, on aina tiskin takana. Meikä on ihan vakiasiakas lähiapteekissa, kerran kuussa haen emlaa :rolleyes:

Hippa: pieneltä alalta kerrallaan ja etenkin alapäästä kannattaa toisella kädellä kiristää ihoa niin lähtee nätimmin. Jos emlaa käytät niin varmasti kestää nykäistä suuremmankin alan kerrallaan, mutta silloin voi tulla pieniä mustelmia eikä karvat lähde yhtä hyvin kuin tiukalta iholta. Ja jos on kovin pitkää karvoitusta niin saksilla ensin pitkähköksi sängeksi. Mää en oo ite kokeillut vahalla muuta kuin bikinirajat ja kun oon brassissa käynyt viiden vuoden ajan niin ei oo tarvinnut noita rajojakaan ite ottaa. Täytyy kyllä sinänsä kehua sokerointia, että kun pari viikoa sitten kävin niin tiedän ettei seuraavan kerran tarvi aihetta miettiä kuin joskus elokuussa. Joitakin hajakarvoja tulee, mutta ne lähtee pinseteillä. Yli kuukausi menee sellaisen sängen tuloon mikä höyläämällä tulisi alle viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom