Bodypumppi!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
40
kävinpäs kokeilemas sellasta ryhmäliikuntalajia (kaverin käskemänä) kuin bodypump. väsähdin melkein heti naurettavan pienten painojen kanssa... näköjään on lihaskunto perseestä vaikka kunto muuten pitäs olla hyvä.

Olisko ideaa pistää esim peruskuntokaudelle kaks perustreeniä plus bodypump??

neitien lajihan toi on mutta vittuako sitten... :david:

pollo sanoi:
Se riippuu siitä, mitä haet salilla käynniltä?

Jos voimaa ja kokoa, niin unohda.

Haen voimaa. Tuossa bodypumpissa kävisin mielelläni koska ei maksa mitään ylimääräistä ja siellä on herkullisia nuoria naisia :kuola: ja muutenkin hieman vaihtelua perinteiseen ähkimiseen :)

Bodypumpissa on kuulemma silloin tällöin iha hyväkin käydä. Pidemmät toistot voi olla kai hyödyksikin ? Oon ite käynyt kans muutaman kerran. Hyvän poltteen saa lihakseen kuin lihakseen.

Tarkoituksena on mennä tulevana keskiviikkona ensimmäistä kertaa elämässäni kokeilemaan bodypumppia. Tunnin vetäjä on jo kauan kysellyt minua mukaan tunnille, johtuen lähinnä siitä että olen hallilla töissä jossa kaikki jumpat ym. ovat. Nyt sitten ajattelin mennä kokeilemaan kun on vielä kevyt viikko käynnistymässä.

Juu, hyvää se vaan tekee aina kerran kuukaudessa kevyellä viikolla. Joka viikko tehtynä siitä taitaa olla lähinnä haittaa palautumisen kanssa. En voisi kuvitella itseäni kyykkäämään tai vetämään seuraavana päivänä.

Eikös tämä ole just sitä, missä tyttelit pumppailee hirveitä sarjoja pienillä romuilla musiikintahdissa tanssahdellen?

Joskus olen treenini jälkeen hiipinyt oven taakse kurkkimaan ja palautusjuomaa imemään, toinen käsi housuissa.

Eräskin nainen jonka tunnen, sanoo, että kyllä se on aika rankkaa touhua ja varmasti ihan hyvä yleiskunnon huoltaja, mutta ei minun juttu...

Bodypump kehittää lihaskestävyyttä. Toistoja per lihas saattaa tulla jopa n. 100! Musiikin tahdissa tehdään, mutta tanssahtelut ym. muuta "naisten" kuvioita ei ole ollenkaan! Bodypumptunnilla tehdään pelkästään lihaskuntoliikkeitä, 10 biisiä, esim. eka biisi on lämmittely, sitten kyykky, penkkipunnerrus, mave jne.

Jos mielii kasvattaa lihasmassaa, niin pumppi ei ole siihen se paras keino :jahas: , mutta kuten aiemmin tuli ilmi, kevyellä viikolla ihan hyvä vaihtoehto.

Myös se tekee treenistä tehokkaamman, ettei kehtaa lopettaa kesken kun muutkin jaksaa! Rohkeasti kokeilemaan, ohjaajana voin todeta että kyllä ne miehetkin tunnilla näyttää ähisevän ja pakertavan ihan tosissaan, vaikka voimaa salin puolella näyttäisi riittävän vaikka muille jakaa! :whip:

Muistan joskus yläasteella kun oli jo reilu puolvuotta treenannu kovaa salilla, niin oli joku aerobikki liikunnassa, niin jumalauta oli paikat seuraavana päivänä paskana.

Ja en tiiä onko aivan sama asia, niin en pysty kantamaan mitään pitkiä matkoja ja muutenkin kestävyys on paskaa. Tollanen tekis kyl rautaa, olen vakavasti joskus miettinyt jotain aerobiccia tai jotain :)

Hannis sanoi:
Bodypump kehittää lihaskestävyyttä. Toistoja per lihas saattaa tulla jopa n. 100! Musiikin tahdissa tehdään, mutta tanssahtelut ym. muuta "naisten" kuvioita ei ole ollenkaan! Bodypumptunnilla tehdään pelkästään lihaskuntoliikkeitä, 10 biisiä, esim. eka biisi on lämmittely, sitten kyykky, penkkipunnerrus, mave jne.

Jos mielii kasvattaa lihasmassaa, niin pumppi ei ole siihen se paras keino :jahas: , mutta kuten aiemmin tuli ilmi, kevyellä viikolla ihan hyvä vaihtoehto.

Myös se tekee treenistä tehokkaamman, ettei kehtaa lopettaa kesken kun muutkin jaksaa! Rohkeasti kokeilemaan, ohjaajana voin todeta että kyllä ne miehetkin tunnilla näyttää ähisevän ja pakertavan ihan tosissaan, vaikka voimaa salin puolella näyttäisi riittävän vaikka muille jakaa! :whip:

Oon kuullut että toi on melkosen rankkaa touhua. Mutta sopii kelle sopii, toiset ei viihdy ohjatulla tunnilla väenpaljoudessa pumppailemassa. Varmasti tosin tekis hyvää kenelle tahansa, yleensä sitä vaan on niin :david: ettei saa aikaseks koskaan tollasiin lähteä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No niin...nyt on sitten sekin tullu koettua. Tulin juuri 15minuuttia sitten elämäni ensimmäiseltä bodypump-tunnilta kotio ja fiilis on hyvä! Liikkeet joita tunnilla tehdään ovat hyvinkin samanlaisia kuin salilla tehtävät. Liikkeitä oli mm. kulmasoutu, askel- sekä normaalikyykky, pystysoutu, pystypunnerrus, penkkipunnerrus, kapea penkkipunnerrus, ranskalainenpunnerrus... toistoja kylläkin tuli erittäinpaljon enemmän kuin salilla, mutta eihän tämä mikään sali ollutkaan. Pumppaus- ja hidastetutsarjat saivat liikket todellakin tuntumaan lihaksessa jota reenattiin. Ja paras asia mikä mieleen jäi, oli se pumppi joka tuli, lihakseni eivät varmaan koskaan ole ollut niin pumpissa kuin tuon tunnin aikana, varsinkin reidet! Tämä kun oli ensimmäinen kertani, niin oli panojen kanssa pieniä ongelmia. Eli ensimmäisillä kerroilla painojen valinta on aika veikeaa, mutta se kannattaa muistaa, että mieluummin liian vähän kuin liikaa! Suosittelen ehdottomasti kaikille! Kannattaa ainakin käydä kokeilemassa niin tietää mitä se on. Voin sanoa että ei jäänyt minun viimeiseksi kerraksi!

Koitappa sitten venytellä ahkerasti etenkin reidet. Olen joskus vuosien aikana pari kertaa tuota käynyt kokeilemassa ja reidet oli sitten ennätyskipeet molempien kertojen jälkeen. Venyttelythän tietysti jätin akoille. :david:

Timba79 sanoi:
Koitappa sitten venytellä ahkerasti etenkin reidet. Olen joskus vuosien aikana pari kertaa tuota käynyt kokeilemassa ja reidet oli sitten ennätyskipeet molempien kertojen jälkeen. Venyttelythän tietysti jätin akoille. :david:

Kyllä mä siä reenin jälkeen venyttelin muiden mukana. Siinä varsinaisen pumpin jälkeen oli noin 20minuutin yhetisvenyttely ja mukana olin, ihan siitäkin syystä että arvelin muuten lihasten menevän todella jumiin.

Hieman on reidet ja hauikset kipeenä, mut muuten ihan ok olo.

Ants sanoi:
Bodypumpissa on kuulemma silloin tällöin iha hyväkin käydä. Pidemmät toistot voi olla kai hyödyksikin ? Oon ite käynyt kans muutaman kerran. Hyvän poltteen saa lihakseen kuin lihakseen.

Jos lihasta poltaa niin se tarkoittaa vaan sitä että siinä on maitohappoa. Ja maitohapolla ei kasvateta lihaksia.

...mutta puhummekin edelleen siitä että pumppia on hyvä liittää mukaan ns. toisenlaiselle kevyt-viikolle. Tiedän miehiä jotka hakevat maksimaalista lihaskasvua ja käyvät pumpissa aina välillä kevyellä viikolla ja ovat kertoneet että kestävyys paranee, erittäin hyvä "shokki" lihaksille. ..ja taas jaksaa rautaa vääntää salilla... tämä on tosi.

Sharona sanoi:
...mutta puhummekin edelleen siitä että pumppia on hyvä liittää mukaan ns. toisenlaiselle kevyt-viikolle. Tiedän miehiä jotka hakevat maksimaalista lihaskasvua ja käyvät pumpissa aina välillä kevyellä viikolla ja ovat kertoneet että kestävyys paranee, erittäin hyvä "shokki" lihaksille. ..ja taas jaksaa rautaa vääntää salilla... tämä on tosi.

Samaa mieltä! Ajattelin ottaa pumpin tästälähin kevyelle viikolle mukaan. Uskon että lihaskestävyyteen se auttaa ainakin melko hyvin!

pollo sanoi:
Se riippuu siitä, mitä haet salilla käynniltä?

Jos voimaa ja kokoa, niin unohda.
Tuo on huono tekosyy olla treenaamatta peruskuntoa. Uskallan väittää että pari viikottaista kohtuullisella intensiteetillä tehtyä kestävyystreeniä ei tosiaankaan estä kehittämästä lihasmassaa ja voimatasoa. Kannattaa myös muistaa se, että huono peruskunto hidastaa palautumista ja vähentää lihasten työkapasiteettia.

Kävin kolme-neljä vuotta sitten pumpissa 2krt viikkoon ja salit päälle. Kun aloin treenata ns. tosissaan niin pumpit jäi. Nyt kävin kerran joulun jälkeen kevyellä viikolla, ja voin sanoa että tulin niin kipeeksi ettei sillä viikolla ollut mitään mahdollisuuksia mennä salille tekemään edes kevyesti. En vissiin ymmärtänyt laittaa tarpeeks vähän painoja tai jotain (ja palkkari jäi juomatta :aasi: ), sillä tunti tuntui kaikkee muuta ku kevyeltä... huomas taas kuin mielettömän huono kestävyys on nykyään, kun tekee niitä 6-12 sarjoja (ja tietty pumppiviikot jolloin menee yleensä 10-15). Että ainakin itelle tuli semmonnen olo että ei ollu kovin kevyt viikko siltikään, vaikka se oli ainut lihastreeni sillä viikolla :rolleyes: Mutta sillon tällön shokkihoidoksi voin suositella kaikille tosi-treenaaville miehen puolillekin!! :whip: Kannattaa kokeilla... ei varmaan tuu kovin neiti-olo kun tuntuu että laatta lentää sen sadannen kyykyn jälkeen ja heti perään pitää alkaa tekeen vielä askelkyykkyä... Ja ne hidastetut toistot ja osatoistot yms... :kuola:

Trinity sanoi:
Kävin kolme-neljä vuotta sitten pumpissa 2krt viikkoon ja salit päälle. Kun aloin treenata ns. tosissaan niin pumpit jäi. Nyt kävin kerran joulun jälkeen kevyellä viikolla, ja voin sanoa että tulin niin kipeeksi ettei sillä viikolla ollut mitään mahdollisuuksia mennä salille tekemään edes kevyesti. En vissiin ymmärtänyt laittaa tarpeeks vähän painoja tai jotain (ja palkkari jäi juomatta :aasi: ), sillä tunti tuntui kaikkee muuta ku kevyeltä... huomas taas kuin mielettömän huono kestävyys on nykyään, kun tekee niitä 6-12 sarjoja (ja tietty pumppiviikot jolloin menee yleensä 10-15). Että ainakin itelle tuli semmonnen olo että ei ollu kovin kevyt viikko siltikään, vaikka se oli ainut lihastreeni sillä viikolla :rolleyes: Mutta sillon tällön shokkihoidoksi voin suositella kaikille tosi-treenaaville miehen puolillekin!! :whip: Kannattaa kokeilla... ei varmaan tuu kovin neiti-olo kun tuntuu että laatta lentää sen sadannen kyykyn jälkeen ja heti perään pitää alkaa tekeen vielä askelkyykkyä... Ja ne hidastetut toistot ja osatoistot yms... :kuola:

Nuo hidastetut- ja osatoistot teki kyllä varsinkin reisille aika kutaa! En oo ikinä puntillakaan saanu semmosta tunnetta jalkohin...

Onko tästä kenelläkään lisää sanottavaa? Itse olisin harkinnut Pumppia kiristymisen ja rasvanpolton kannalta 1krt/viikko lisänä 4x/viikko sali treeniin. Olisiko pumpista palautumiseen hyvä varata 2 päivääkin vai riittääkö vain päiväkin? Tuskin se tuossa määrin rupee hirveästi lihasta syömään? sinäänsä että niissä jotain "syötävää" oliskaan :D

Suositut

Back
Ylös Bottom