Bodaus vai Voimailu??

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
32
Päätinpä alottaa tämmösen threadin, kun oli pläräilly jonkin aikaa täällä enkä löytäny mitään vastaavaa (saattaa johtua siitäkin, että olen uusi tällä enkä osaa vielä käytää hyvin..)

Niin olen siis 14 v poika, salilla käyn 3krt/viikko ja teen tällä hetkellä kolmejakoisella. Kuntosalia oon harrastanu pari kuukautta ja pitäis päättä, että keskittyykö voimaan vain bodiin (molempia ei varmaan voi ottaa? :))

Kertokaa kumpaan "leiriin" kuulutte ja miksi valitsitte sen/ mikä siinä on hyvää?
Se voisi auttaa minua oman päätökseni teossa..

Kiitos jos jaksoitte vastailla :worship: :worship:

Käsi kädessä ne menee, päätöksen aika on tyyliin 5v päästä vasta. Paras et harjoittelet liikkeet tekemään alussa oikein kokeneemman kaverin kanssa ja myös syömään toki.

Hauberia body tyyliin, ego painoilla tietenkin! Rintaa voimapainotteisesti ja liikkeenä toimii tietenkin penkki!:david:

Voimaa kannattaa varmaan aluksi tähdätä. Siitä on sitten helppo siirtyä kehoreeneihinkin, kun jaksaa isoilla painoilla tehdä jotain.

Eri lajit, joilla yhteistä on työkalut.

minä sanoisin että molempia

saa vähän kokemusta paremmin kuin jommasta kummasta

rauhallisesti alottaa ja 2krt/vko kroppa läpi. toisella kerralla voimaa, toisella massaa. taitaa olla aika perinteinen systeemi

minä sanoisin että molempia

saa vähän kokemusta paremmin kuin jommasta kummasta

rauhallisesti alottaa ja 2krt/vko kroppa läpi. toisella kerralla voimaa, toisella massaa. taitaa olla aika perinteinen systeemi

Kieltämättä tuo on hyvä vaihtoehto tuossa vaiheessa.

Joo kiitti näistä. Olenkin tehnyt nytten voimapainoitteisesti että sitä voimaa nyt tulis.. ja on sitä kehitystä lähtötilanteeseen verrattuna tullutkin :)

Varmaan aluksi massapainotteisesti, alkaa mavettelemaan ykkösiä paskalla tekniikalla niin paikat ei oikein tykkää. Itse ajattelin aloittaa jaksottelemaan voima- ja massatreenejä kunhan loma alkaa.

Sitten vielä kysysisin tähän, että mitkä on voima ja massatreenin erot?
luulen siis, että voimatreenillä toistot 10 paikkeilla ja massalla varmaan isommat painot ja toistot siinä 4-8. (Voin olla sitten aivan väärässä kun aihetta en ole paljoa vielä opiskellut)

luulen siis, että voimatreenillä toistot 10 paikkeilla ja massalla varmaan isommat painot ja toistot siinä 4-8. (Voin olla sitten aivan väärässä kun aihetta en ole paljoa vielä opiskellut)

Oikeastaan toisinpäin;) Riippuu kyllä haetko maximi voimaa vai nopeus voimaa jne. Tosin voima on aina voimaa:rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sitten vielä kysysisin tähän, että mitkä on voima ja massatreenin erot?

Just toisin päin. Karkeasti: voima 1-5, massa 6-12.

varmaan turha on tuon ikäisenä miettiä, kun molempia tulee samalla treenillä (ellei jotain lajia varten treenaa?)
sarjapainojen kasvatusta jotain 5-15 toistojen välillä, vähän liikkeistä riippuen.
kasvaa voimat ja lihakset, tarvitseeko asiasta tehdä sen monimutkaisempaa?
eri asia jossain vaiheessa jos haluaa voimaa lisää ilman että kasvaa samalla.

eikös aika karkeasti olekin niin että voimaa saa nostelemalla painoja ja massaa syömällä?

edit. perusvoimatreeni on suunnilleen samaa kuin bodaus eikö?
ja luulisi että jos syö sopivasti ja treenaa järkevällä ohjelmalla niin lihakset kasvaa lyhyitäkin sarjoja tehdessä oikein hyvin, ja vähän pidemmilläkin sarjoilla saa kasvatettua treenipainoja. (ei maximia ehkä kuitenkaan paljoa)
Ainakin näin itselläni.
eri asia sitten jos on monta vuotta treenannut.

Ihan perusvoimaa haen.

Varmaan aluksi massapainotteisesti, alkaa mavettelemaan ykkösiä paskalla tekniikalla niin paikat ei oikein tykkää. Itse ajattelin aloittaa jaksottelemaan voima- ja massatreenejä kunhan loma alkaa.

onko kukaan käskeny mennä mavettelemaan ykkösiä paskalla tekniikalla? ei normi voimatreeni tarkota ykkösten vetelyä vaan lyhyitä sarjoja pienemmillä painoilla kuin ykkösmaksimirykäsyt....

onko kukaan käskeny mennä mavettelemaan ykkösiä paskalla tekniikalla? ei normi voimatreeni tarkota ykkösten vetelyä vaan lyhyitä sarjoja pienemmillä painoilla kuin ykkösmaksimirykäsyt....

Tiedän että voimaa ei hankita silleen että tehdään max. 1 toisto ja sitten ei enempää. Olen lukenut monia penkki tredejä:D Yleensä salilla vaan välillä näkee tälläisiä nuoria "voimailu" heeboja tekememässä penkkiä juuri tällä max. 1 tavalla, toivottavasti ketjun aloittanut ei ole sellainen:)

Joo enpä ole penkkiä teen normaalisti pyramidi toistoilla. Eli kun toistot vähenee niin painot nousee. toistot menee 12,10,8,6,4 ja painot nousee aika paljon..

!AbraXas? minua rupesi kiinnostamaan sinun tulokset eri perusliikkeissä ja voisi hiukan sitten verrata.

Voimailua tuetaan. Tai no penkin vedän ainaki voimailu tyyliin, eli ei mitää vitun 15 toiston sarjoixd eli siis 5x5 75kg Voimailu antaa tosiaan hyvän pohjan jos varsinaisesta massan kasvatuksesta innostuu myöhemmin ku on voimaa sitte tehä noita liikkeitä isoilla painoilla.

eikös joku tällänen threadi ole jo...
no anyways,bodaus koska voima ei tartu..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom