Bodarin aamiainen!

Kaurahiutaleita + vehnäleseitä = puuro
Raejuustoa sekaan 200 g
Rahkaa prk ja mehukeittoa (sokton) pala banaania
2 Ruisleipää ja juustoa ja kinkkua reilusti
Fast sports vitamiinit + bcaa:t 10g
Kahvia
_________

Em. aamiainen vain aamulenkin / aamutreenin jälkeen. Jos suoraan sängystä menee jääkaapille ja alkaa syömään niin ei mene mikään alas. Korkeintaan litra vettä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by JSmith
Mä olen kanssa miettinyt, että mitä ajatuksia kulkee Keskon sisäänostajien päässä kuin Ehrmania menee tolkuttomia määriä? Ja paikallisten kaupan kassojen ("taas kuusi purkkia rahkaa...mitä vittua!?")?
Eipä taida olla Keskon sisäänostotuotteita tuo, S-ryhmän kaupoissahan tuota melkein vain on. Nipo Nipo.

Ainakin tuossa Sokoksen Herkussa on huomannu että ne on selkeesti nostanu sisäänostomääriä, sillon kun Ehrmannista alettiin puhua täällä niin sitä oli tosi vähän tarjolla, monesti loppu, mut nykyään sitä on hyllyssä useempi laatikollinen.

1 purkki Ehermanni rahkaa
n. 3-4 desii Jogurttii
n. desin verran Bran flakes muroja

Sauvasekottimella vaan kaikki sekasi.

Protskuu 39 g
Hiilareita 85 g
Rasvaa 2 g

Reenipäivien aamuna menee aamuaerobisen jälkeen elämää suuremmaksi traditioksi muodostunut marjalesepirtelö lisukkeilla:

-100-150g marjoja (puna-/mustaherukkaa, mustikkaa, mansikkaa)
-300g rasvatonta maitoa
-300g maustamatonta ab-jukurttia
-60g leseitä (ruis,vehnä,kaura,vehnänalkioita)
-15g rypsiöljyä
ja
-pari täysjyväsämpylää / 50-100g kellogg's all-bran muroja

Lepopäivinä nukutaan pitkään (puoli 8...) ja evästetään rauhassa:

-100g weetabixia / 100-150g kellogg's all-bran muroja
-300g maitoa
-täysjyväsämpylä tai reissumies
-leivän päälle 50-100g kalkkunaleikettä + pari siivua juustoa
-voimariinia leivän päälle tai 15g rypsiöljyä

Originally posted by kooma

Miten ihmeessä te saatte kumottua yli 2dl hiutaleita kerralla???

Tarpeeksi vaan mehukeittoa tms. nestettä mukaan. Ihan pelkältään syötynä voi olla aika kuivaa kamaa :)

Originally posted by misha
Tarpeeksi vaan mehukeittoa tms. nestettä mukaan. Ihan pelkältään syötynä voi olla aika kuivaa kamaa :)

Jepulis. Mehukeittoa menee yleensä aika määrät ennenkun sotkusta tulee tarpeeksi notkeaa syötäväksi. Siltikin koko satsin pupeltamiseen menee helposti 20-30min :)

Originally posted by trebla
Jepulis. Mehukeittoa menee yleensä aika määrät ennenkun sotkusta tulee tarpeeksi notkeaa syötäväksi. Siltikin koko satsin pupeltamiseen menee helposti 20-30min :)

Maitoa vaan sekaan ja ykkösellä alas. Muuten ne ehtii turvota :eek:

Originally posted by trebla

Joo, sama juttu täällä. Yleensä homma menee niin (kun aamuisin tuppaa aina olemaan kiire) että juoksentelen tuopin/kulhon kanssa ympäri kämppää ja teen muita aamutoimia samaan aikaan kun mussutan rahkahässäkkää. :) Lisää muuten satsin hintaa aikalailla tuo mehukeiton suurkulutus, mutta ei ole muutakaan vaihtoehtoa, en ole niin HC-mies (tm) että pystyisin vetämään rahkaa & kaurahiutaleita veden kanssa. Maidollakin olen kokeillut tuota jatkaa mutta ei sekään kovin kaksiselta maistu. Funlightiäkin kokeiltu myös.

Originally posted by sandman83
Mitäs te vedätte aamiaiseksi massakaudella?
Entäs dieetillä?

Mun aamu alkaa isolla lautasella kaurapuuroa, pari k-munaa, pala vaaleaa leipää ja jokin rahka.

Dietillä aamiainen on juuri samanlainen paitsi, että otan kalaöljyä 1rkl lisäksi. Mä oon pitänyt itseäni koekaniinina ja tullut siihen tulokseen, et dietillä ei tarvi vähentää kaloreita, vaan ne pitää valita oikein. Dietillä vähennän vain vähän hiilihydraattien määrää, mutta valitsen ne matalan >80 glykeemin mukaan ja nostan proteiinin määrää saman verran, kuin lasken hiilareiden määrää. Rasvan määrä dietillä on ihan normaali n. 1g paino kiloa kohden, jonka otan ns. hyvistä rasvoista.

Re: Re: Bodarin aamiainen!

normaali aamupala:

-kaurapuuroa,2dl kaurahiutaleita
-kaksi ruisleipaa,paalle tonnikalaa
-n.0.5l jugurttii
+vitamiinit:kuola:

Re: Re: Bodarin aamiainen!

Originally posted by tommy77
Mun aamu alkaa isolla lautasella kaurapuuroa, pari k-munaa, pala vaaleaa leipää ja jokin rahka.

Dietillä aamiainen on juuri samanlainen paitsi, että otan kalaöljyä 1rkl lisäksi. Mä oon pitänyt itseäni koekaniinina ja tullut siihen tulokseen, et dietillä ei tarvi vähentää kaloreita, vaan ne pitää valita oikein. Dietillä vähennän vain vähän hiilihydraattien määrää, mutta valitsen ne matalan >80 glykeemin mukaan ja nostan proteiinin määrää saman verran, kuin lasken hiilareiden määrää. Rasvan määrä dietillä on ihan normaali n. 1g paino kiloa kohden, jonka otan ns. hyvistä rasvoista.

Siis hetkonen. Mä luulin että se kokonaiskalorimäärä vaikuttaisi paljon enemmän siihen painonsäätelyyn kuin tuo glykeeminen indeksi. Alhaisen GI:n omaavilla tuotteilla toki verensokeri saadaan pidettyä tasaisempana ja näin yleinen olotila virkeämpänä ja pirteämpänä kun ei tule sokeripiikkejä/laskuja, mutta että ne eivät kuitenkaan siihen lopputulokseen vaikuttaisi loppupeleissä juurikaan lihomiseen/laihtumiseen. Voin tietty olla väärässäkin.

Paljon sä sitten syöt normaalisti verrattuna dieettiin? Itse syön sen 3000-3500kcal päivittäin, enkä voisi kuvitellakaan ryhtyväni dieetille samoilla kaloreilla, mutta valikoimalla ne paremmin. Varsinkaan kun esim. hiilareiden suhteen kovin paljon ei ole parannettavissa.

Siis onko sulla superhidas aineenvaihdunta, ateriavälit on toooodella pitkiä vai miten?

Re: Re: Re: Bodarin aamiainen!

Originally posted by DoomStar
Siis hetkonen. Mä luulin että se kokonaiskalorimäärä vaikuttaisi paljon enemmän siihen painonsäätelyyn kuin tuo glykeeminen indeksi.
Luulo ei ole tiedon väärti. :)
Luulisin myös että vaikka kokonaiskalorimäärä on suurin vaikuttaja, on ruokavalion rakenteella myös huomattava vaikutus. Se on sitä iän ikuista kaloriteoria-juupas-eipäs-väittelyä. Faktaakin tuntuisi olevan molemmin puolin.

Re: Re: Re: Re: Bodarin aamiainen!

Originally posted by Phat
Luulisin myös että vaikka kokonaiskalorimäärä on suurin vaikuttaja, on ruokavalion rakenteella myös huomattava vaikutus. Se on sitä iän ikuista kaloriteoria-juupas-eipäs-väittelyä. Faktaakin tuntuisi olevan molemmin puolin.

Kaloriteoria on laki, jota jokainen noudattaa. Ruokavalion rakenne on keino tehdä lain noudattaminen helpommaksi ja mukavammaksi.

Re: Re: Re: Re: Re: Bodarin aamiainen!

Originally posted by Hannibal
Kaloriteoria on laki, jota jokainen noudattaa. Ruokavalion rakenne on keino tehdä lain noudattaminen helpommaksi ja mukavammaksi.

Ihanasti sanottu. :worship:

Re: Re: Re: Bodarin aamiainen!

Originally posted by DoomStar
Siis hetkonen. Mä luulin että se kokonaiskalorimäärä vaikuttaisi paljon enemmän siihen painonsäätelyyn kuin tuo glykeeminen indeksi. Alhaisen GI:n omaavilla tuotteilla toki verensokeri saadaan pidettyä tasaisempana ja näin yleinen olotila virkeämpänä ja pirteämpänä kun ei tule sokeripiikkejä/laskuja, mutta että ne eivät kuitenkaan siihen lopputulokseen vaikuttaisi loppupeleissä juurikaan lihomiseen/laihtumiseen. Voin tietty olla väärässäkin.

Paljon sä sitten syöt normaalisti verrattuna dieettiin? Itse syön sen 3000-3500kcal päivittäin, enkä voisi kuvitellakaan ryhtyväni dieetille samoilla kaloreilla, mutta valikoimalla ne paremmin. Varsinkaan kun esim. hiilareiden suhteen kovin paljon ei ole parannettavissa.

Siis onko sulla superhidas aineenvaihdunta, ateriavälit on toooodella pitkiä vai miten?

Mä oon 3 vuotta testannut glykeemi juttuja ja huomannut sen tehokkaaksi minun kohdalllani! Syön tuon 3000-3500kcal/vrk:ssa. Syön 6 kertaa vrk:ssa. Maito/hera proteiiniä kannattaa ottaa runsaasti, koska se lisää glukagonin eritystä, joka vaikuttaa insuliinitasoon ja näin rasvan varastoitumiseen. En koskaan laske kaloreita alle 3000. Tiputan dietillä hiilareista n.100g ja vastaavasti nostan proteiinin määrää 100g:lla. Rasvan nauttiminen saattaa jopa nousta dietillä, kun otan kalaöljyjä, pellavansiementä ja vehnän alkiota. Vältän tyydyttyneitä rasvoja ympäri vuoden.

Jos 100 grammaa hiilareita korvaa 100 grammalla proteiinia, kyllä siinä käsittäkseni pitäisi laihtua. Eikö proteiinien muuttaminen energiaksi kuitenkin ole huomattavasti vaikeampaa (kuluttaa energiaa) kuin hiilareiden? Eli kyllä siinä kehon saamat kalorimäärät käytännössä laskee kuitenkin aika reilusti.

Nopeat hiilarit = hitaat hiilarit ei pitäisi olla merkitystä, jos saman verran kaloreita niistä tulee. Ellei sitten syö paljon kuitupitoisempaa ruokaa, jolloin pieni osa ravinnosta jäisi imeytymättä.

Oma aamiainen:
-Kaurapuuro (1,5 desiä Elovena Plussaa ja pellavarouhetta hieman)
-Pieni hörppy rypsiöljyä.

Originally posted by JSmith
Hyville. On. On. :) Ei ne mitään ruokaa ole, ne on karkkia.

Sokeria 36 g sadalle grammalle...eikä siinä vielä kaikki! Rasvaa 14 g, josta vielä reteä osuus kovetettuja kasvirasvoja. Eläkää vaarallisesti, kuolkaa sepelvaltimotautiin.
Ostin noita Lion-muroja, melkonen pettymys. Ei maistu karkille, eikä edes muroiksi kovinkaan hyviä. :(

Kalorilaista sun muusta oli toisessa threadissa aika kattavaa keskustelua, minä olen Hannibalin linjoilla, mutta nyt jäi Tommy77:n kommentti hieman ihmettelemään :

"Maito/hera proteiiniä kannattaa ottaa runsaasti, koska se lisää glukagonin eritystä, joka vaikuttaa insuliinitasoon, ja näin rasvan varastoitumiseen".

Glukagonin eristys säätää verensokeritasot, jos ne laskee liian alas kroppa vapauttaa glukagonia kehiin joka nostaa verensokeria purkaamalla lihasproteiinia. Eli glukagoni on bodarin suurimpia vihollisia! Ja jos insuliinipiikkejä pelkää niin maitotuotteita ei hirveästi kannata syödä ollenkaan...

Aamiaiseksi syön yleensä:
2dl elovenaa
250g ehrmann
reilu desi vähäkalorista mehukeittoa (maku vaihtelee)
2-4 ruispalaa
kinkkua leiville
suolakurkkua leiville
4dl rasvatonta maitoa
joku hedelmä/hedelmiä
n.5g kreatiinia
vettä

edit: typo

Suositut

Back
Ylös Bottom