Bodarien aivot...

Originally posted by PepsiGirl
Kun bodareilla riittää itsekuria, sinnikkyyttä ja tahdonvoimaa muokata kroppaansa, niin toimitteko yhtä tunnollisesti töissä/opinnoissannekin? Pyrittekö täydellisyyteen muillakin elämänalueilla? Vai onko vartalonne se ainoa juttu, mihin panostatte täysillä ja millään muulla ei ole väliä? Onko bodarit oikeasti tyhmiä, kuten ainakin kaikki rimpulamiehet piipittävät? :D

Kyllä. Ihmisen on aina pyrittävä täydellisyyteen. Tärkeintähän on, ettei elämässä, eikä kehonrakennuksessa tee virheitä. Itse olen aina elänyt tämän periaatteen mukaan. Olen pyrkinyt täydellisyyteen opiskelussa, työssä ja ihmissuhteissa, aivan kuten kehonrakennuksessakin. Käytännössä tämä tarkoittaa aina täydellistä panostusta siihen, mitä on tekemässä.

Epäonnistuminen elämässä ei ole vaihtoehto, sellainen ajatus on pyyhittävä pois mielestä. Jos edes ajattelen epäonnistumista, rankaisen itseäni siitä armottomasti ja säälimättömästi. Armo ja sääli ovat muutenkin itselleni vieraita käsitteitä, ja itsesääli on pahinta mitä ihminen voi itselleen tehdä. Itsensä säälijät ja epäonnistujat voisivat puolestani vetää itsensä saman tien kiikkuun.

Elämässä on pyrittävä jatkuvasti eteenpäin! Tärkeintä elämässä on täydellisyys, urakehitys, jatkuva itsensä kehittäminen, täydelliset ihmissuhteet, menestys, raha, valta ja se että sinut muistetaan myös kuolemasi jälkeen! Luusereiden ainoa tehtävä on kuolla!!1 Vittu kaikki epätäydelliset ihmiset siperiaan ja ysimillisella niskaan perkele, kaiken maailman lippujen polttajat, maanviljelijät ja neekerit vituttavat minua aivan sairaasti!!11

ON VAIKEA OLLA VAATIMATON, KOSKA MINÄ OLEN TÄYDELLINEN!!!!111

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kauhiasti ei painojen ylös ja alas nostamiseen/laskemiseen järkeä tarvita... Siis tätä hommaa pystyy kyllä tekemään "tyhmemmätkin". Monet bodarit on kyllä aika tyhmiä, kokemusten perusteella. Toki löytyy myös fiksuja, mutta harvemmin kuin tyhmiä. Itsestäni en sano mitään.

ylös....alas.....ylös......alas.......ylös......alas

Itsekurini ja määrätietoisuuteni yltää kyllä opiskeluunkin. Lukion viisi ällää ja nykyiset erkkarit yliopistossa puhukoon puolestaan...:thumbs:

...Ja ÄO on vaivaiset 138. :wall: Mistä te revitte noita pisteitänne??

En tiedä mitä tolla pisteitten repimisellä tarkoitat, mutta eihän ÄO:llä ole mitään tekemistä sen suhteen, miten hyvin pystyt pänttäämään päähäsi asioita ulkoa ja tätähän kirjoitukset käytännössä on. Itse en lukenut YO-kirjoituksiin päivääkään ja siksi ainoa mistä sain hyvän on Matematiikka joka ei niinkään perustu ulkoa osaamiseen. Reaali taas on täysin tätä, samoin ruotsi ja englanti (no enkustaki tuli kohtuullinen). Äikkä taas ei ole kumpaakaan.

Kuinkahan moni täältä on käynyt oikeassa ÄO testissä? Nimittäin se ei ole mikään ihan pikainen 10 minuutin "vastaa pariin kysymykseen" juttu vaan vie aikaa. Itse en ole mihinkään viralliseen ÄO-testiin osallistunut, mutta yhden 45 minuuttia kestävän testin olen tehnyt, siitä sain muistaakseni reilut 140 pistettä, mutta tälläisen paikkansa pitävyys on vähintäänkin melko kiistanalainen mielestäni.

Lisäksi minua kiinnostaa mihin tarvitsit lukion viisi ällää? Moisesta ole mitään käytännön hyötyä mielestäni ;) hyvin olen itse pärjännyt vaikka pääsin melko rimaa hipoen läpi koko roskasta.

Täydellisyys on hankala saavuttaa ja yleensä vielä täysin tarpeetontakin. Jos selviää vähemmälläkin, niin miksi :wall: ?

Originally posted by kvi

Lisäksi minua kiinnostaa mihin tarvitsit lukion viisi ällää? Moisesta ole mitään käytännön hyötyä mielestäni ;) hyvin olen itse pärjännyt vaikka pääsin melko rimaa hipoen läpi koko roskasta.

Just. Ai ei ole mitään käytännön hyötyä... No ei ehkä ole jos et aio lukion jälkeen mitään enää opiskella. Jos sitä vastoin meinaat esim. hakea yliopistoon, niin kyllä sinne pääsyä huomattavasti helpottaa jos on hyvät YO-paperit! Toki voi myös ilman hyviä papereita päästä, mutta helpompaa se on jos omistaa hyvät paperit. :arvi:

No kyllähän se lukio menaa aika heittämällä läpi, jos on jonkunlainen yleissivistys. Aikoinaan tuli luettua kirjoituksiin yhteensä 2 tuntia reaalin aamuna. 3 eetä tuli ja 2 ämmää. Lukion penkkiä tuli kulutettuä vain tokan puoleen väliin saakka, jonka jälkeen käytännössä tentin kaiken. Eipä tullut paljoa luettua...

Olishan sitä varmaan paljon paremminkin pärjännyt, jos olisi napannut panostaa. No pääsin kuitenkin noille papereilla eteenpäin, että en ole katunut.

Ja miksei koulunkäynti napannu lukiossa? No ku olin liikaa salilla...
:evil:

Pyrittekö täydellisyyteen muillakin elämänalueilla?

En pyri. Minulle riittää tyydytyksen tunteeseen vähempikin kuin täydellisyys. Yritän tietenkin kehittää itseäni ja tehdä asiat paremmin, mutta päämääränä ei ole täydellisyys.

...Lukion viisi ällää...
Saako tiedustella, että mistä aineista nuo älläsi otit? Jos nimittäin kyseessä on joku reaali + kielet + lyhyt matikka/ei matikkaa ollenkaan-kombo, niin en pidä sitä juuri minään. Jos toisaalta kirjoitit pitkästä matikasta ällän, niin sitten saat minunkin respectini.

Milloin tuo Eximia muuten tuli mukaan kuvioihin? Oliko se jo sinun kirjoitustesi aikaan? Ei jaksa muistaa.

Originally posted by Typpi
Just. Ai ei ole mitään käytännön hyötyä... No ei ehkä ole jos et aio lukion jälkeen mitään enää opiskella. Jos sitä vastoin meinaat esim. hakea yliopistoon, niin kyllä sinne pääsyä huomattavasti helpottaa jos on hyvät YO-paperit! Toki voi myös ilman hyviä papereita päästä, mutta helpompaa se on jos omistaa hyvät paperit. :arvi:

No mä opiskelen täl hetkel itteeni tietotekniikan diplomi-insinööriksi. Hyvin löyty opiskelu paikka vaikka tälle linjalle jonkinmoinen tunku onkin ja ylppäreistä tuli jopa yksi iivari (reaali, vituttaa tollanen lukeminen, minä en sitä harrasta). :david:

Ja tosiaan, jos kirjottaa 5 ällää ja siihen ei kuulu pitkä matikka ni ei kyllä saa samalaista rispektiä multa ku pitkä matikka E + 3 A:ta. Matikka on ainoo YO-kirjotusten aine mitä mä arvostan ja siitäki lähinnä pitkää.

Itseasiassa on vielä pakko lisätä tämä postaus.

Mielestäni on naurettavaa kuinka toiset ihmiset määrittelevät taidot/pätevyyden papereiden ja niille kirjoitettujen numeroiden perusteella. Tiedän monia ihmisiä jotka ovat paljon enemmän kuin päteviä asioissaan vaikka eivät siitä todistuksia omistakaan ja toisaalta tiedän ihmisiä joilla on sertifikaatteja sun muita niin että kansiot pursuaa ja silti eivät tajua mistään mitään.

Esimerkkinä pikkusiskoni joka on lukiossa. Huonoin numero mitä hänellä ikinä todistuksessa on ollut on yhdeksän (9). Eräänä päivänä hän pyysi minulta apua lukion matikan tehtäviensä kanssa ja paljastui että ongelmia tuotti tehtävä jossa tarvittiin perus potenssi sääntöjä !!! Siskoni ei osannut perus potenssisääntöjä jotka on kyllä ihan perusperusteita. Puhumattakaan ku piti jakaa korkeammanasteen polynomifunkiota jakokulmassa. Tosin eipä ihme sillä ei jakokulma sujunut edes pelkillä numeroilla. Ei siinä mitään, ei kaikkien matematiikkaa tarvitse osata, mutta jos tälläisellä ihmisellä on todistuksessa ysi tai kymppi matikasta, niin kertoo se jotain siitä miten vakavasti moinen numero pitää ottaa.

Kiitos, sain purkautua.

edit. tulipas paljon kirjotusvirheitä, no eipä mulla ollutkaan hyvä äidinkielen numero ;)

Originally posted by kvi
Kuinkahan moni täältä on käynyt oikeassa ÄO testissä? Nimittäin se ei ole mikään ihan pikainen 10 minuutin "vastaa pariin kysymykseen" juttu vaan vie aikaa. Itse en ole mihinkään viralliseen ÄO-testiin osallistunut, mutta yhden 45 minuuttia kestävän testin olen tehnyt, siitä sain muistaakseni reilut 140 pistettä, mutta tälläisen paikkansa pitävyys on vähintäänkin melko kiistanalainen mielestäni.
Osa varmasti on käynyt testissä. Ja kuitenkin noissa 10 minuutin testeissä menestyminen korreloi "oikeassa testissä" menestymisen kanssa. Mutta on turha vaipua murheen alhoon jos on yhden kerran kokeillut kiireessä ja saanut mielestään huonon tuloksen.

Originally posted by Ozwald
Mutta on turha vaipua murheen alhoon jos on yhden kerran kokeillut kiireessä ja saanut mielestään huonon tuloksen.

Niin, mitäpä väliä sillä loppujen lopuksi on paljonko on siinä testissä saanut.

Originally posted by maximillian
Niin, mitäpä väliä sillä loppujen lopuksi on paljonko on siinä testissä saanut.
Niinpä. Mitäpä väliä sillä loppujen lopuksi on paljonko mistään muustakaan testistä on saanut. Monia vain kiinnostaa heidän ominaisuuksiensa ja kykyjensä mittaus. Joku haluaa tietää pituutensa, toinen mitata juoksunopeuttaan, kolmas voimiaan ja neljäs päättelytaitojaan. Kaikki ovat ominaisuuksia, jotka kyllä tietää suunnilleen jo mittaamattakin, mitä sillä tarkalla tiedolla tekee? Vertailee tietenkin tosiin ja hehkuttelee itsetyytyväisyyttään kun huomaa ylittäneensä naapurin.

Kyllä eximiat on olleet jo silloin, kun mä kirjotin ja paljon ennenkin. Kirjotin älläni suomesta, ruotsista, englannista, ranskasta ja reaalista. Pitkä matikka oli mulla cum laude...:nolo: Ällistä oli hyötyä yliopistoon pääsemisessä ja tietenkin, kun oli lukenut kieliä hyvin, niin siitä on ollut sikapaljon hyötyä. Vanhempana kun ei tahdo jäädä aikaa sellaiseen kielten opiskeluun, vaan pitäisi opiskella niillä jo opituilla vierailla kielillä. Jos aikoo yliopistoon, niin lukiossa hankittu kielitaito on ehdoton vaatimus ja hyöty, koska muuten on ihan kusessa vieraskielisten tenttien kanssa. Matikan väkinäisestä opettelusta ei ollut mulle muuta hyötyä kuin satunnaiset onnistumisen tunteet (paitsi ylppäreissä...). Mun tiedekunnassa kun ei lueta matikkaa ollenkaan.

Eihän ÄO testit kerrokaan mistään muusta kuin loogisesta päättelykyvystä. Sillä kun ei ole mitään tekemistä sosiaalisen lahjakkuuden, oppimiskyvyn tms. elämässä pärjäämisen kannalta tärkeän kanssa.

Originally posted by Ozwald
Vertailee tietenkin toisiin ja hehkuttelee itsetyytyväisyyttään kun huomaa ylittäneensä naapurin.

Tossa oli koko asian pointti hyvin kiteytettynä lauseeseen.:D

Eihän ÄO testit kerrokaan mistään muusta kuin loogisesta päättelykyvystä. Sillä kun ei ole mitään tekemistä sosiaalisen lahjakkuuden, oppimiskyvyn tms. elämässä pärjäämisen kannalta tärkeän kanssa.

Tämän takia itse en osaa arvostaa yhtään kyseisiä testejä. Mutta jos joku tykkää ja saa siitä jotain niin ...siitä vaan. Eioo multa pois.:)

Ovatko loogiselta päättelykyvyltään keskimääräistä "älykkäämmät" ihmiset useammin "vajaita" sosiaalisilta kyvyiltään? Mitä olette mieltä?

Muistan vaan pari heppua koulusta jotka ovat erittäin lahjakkaita kyseisissä testeissä, matemaattisissa aineissa jne. mutta ne sosiaaliset taidot puuttuivat täysin.
-------------------

Itselläni koulu menestyksellä eikä koulutuksella ylipäätään voi hurrata. Mutta joka tapauksessa puhumalla tuntuu pääsevän melkein minne vaan. :D

Itse arvostan siksi sosiaalisia kykyjä eniten. Ja näitä testejä en tippaakaan.

Originally posted by maximillian
Ovatko loogiselta päättelykyvyltään keskimääräistä "älykkäämmät" ihmiset useammin "vajaita" sosiaalisilta kyvyiltään? Mitä olette mieltä?
Mielestäni kyllä. Jokainen varmasti tietää sopivia esimerkkejä vahvistamaan oletusta, mutta ei silti saa päätellä, että kaikki "älykkäät" olisivat sosiaalisesti vajaita. Useat tapaukset näistä ovat luultavasti taipuvaisia ajattelemaan sosiaalista puoltakin rationaalisesti, eivätkä näe tyydyttävää perustelua sille, miksi pitäisi esim. pukeutua siististi tai käydä suihkussa, jollei oma haju itseä vielä okseta. Itse olen shakinpelaajien joukossa tavannut sellaisia tapauksia että oksat pois. Mutta pelata kyllä osataan niin hyvin, että vituttaa!

Kyllä eximiat on olleet jo silloin, kun mä kirjotin ja paljon ennenkin.

Jaa niinku miten paljon ennen? Eipä ollu '94 ku mä kirjoitin. Mä en tajuu. :D

Muuten luulen että älli fokusoituu siihen minkä henkilö kokee tärkeäksi. Joku pelaa shakkia eikä osaa mun mielestä elämästä mitään. Mä osaan nostaa rautaa ja mun mielestä se vasta on elämää ku on ihan hajalla. :thumbs: Toinen saa kiksit pehmulelujen p***misesta ja sanoo sitä elämäks. Hyh.

Toisaalta, kuka saa määritellä millanen olemassaolo on elämistä ja mikä ei? :piis:

Do reps, not war.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom