BMW 850i

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lateee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jonny sanoi:
Paljonka tuommonen on maksanut silloin uutena ilmestyttyään. Pitää käydä osta ja myynti liikkeessä ehtimässä vanhoja tekniikanmaailmoja kun 16/1989 ja 11/1990 lehdissä on juttua 850:stä.
Mobile.de sivulla on useita 850 myynnissä ja hintaa on 5.000-9.000€ ja tietysti verot päälle niin hinta pompsahtaa varmaan aika kovaksi.

Eikös se ollut sellainen millin peli uutena tai vähän alle.

Sitten jos et halua itselle ongelmia niin unohda ne 5000 eron paskat sinne Saksaan. Voit ihan Suomessa käydä katsomassa niitä 14-16 tuhannen kasipuolikkaita jotka on Saksassa maksanut sen n. 5 tonnia tai sitten vähän kalliimpia niin tiedät varmasti eron.Porukka on roudannut jonkun varran niitä ei niin hyvin pidettyjä autoja tänne ja sitten ihmiset ihmettelee miten joku voi pyytää jostain 25 tonnia kun vieressä myydään viidellätoista
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
PacMan sanoi:
Sitten jos et halua itselle ongelmia niin unohda ne 5000 eron paskat sinne Saksaan. Voit ihan Suomessa käydä katsomassa niitä 14-16 tuhannen kasipuolikkaita jotka on Saksassa maksanut sen n. 5 tonnia tai sitten vähän kalliimpia niin tiedät varmasti eron.Porukka on roudannut jonkun varran niitä ei niin hyvin pidettyjä autoja tänne ja sitten ihmiset ihmettelee miten joku voi pyytää jostain 25 tonnia kun vieressä myydään viidellätoista

Joo, tuo on kyllä ongelma tuontiautojen kanssa. Osa porukasta tuntuu tuovan autoja ihan sokkona, ja kunhan se vain on riittävän erikoinen niin eikun Suomeen. Ja ei millään kaupaksi, varsinkin kun yrityksenä on vielä saada tonni - kolme ylimääräistä.

Tosiaan, vähimmällä pääsee kun ostaa paremman, koska se 4000 - 5000 € hintaero uppoaa siihen paskempaan nopeasti, muttei tee siitä siltikään välttämättä yhtä hyvää kuin alunperin parempikuntoisesta.
 
Ajelin kaverin 745:llä pari viikkoa ja taisin laittaa n. 200e bensaan.
3.5l turbokone, ahtopaineilla otettu n. 400hp tehoja,
0-100 n. 5 sek.
Kulutus oli 15-19l /100km, ainoa milloin ajotietokone ilmoitti 9l/100km, oli tasakaasulla 80km/h.
Kohtalaisen arvokasta kulkemista, siis minun mielestä.
 
Jonny kirjoitti:

Suomessa myynnissä olevat ja mobile.de:ssä myynnissä näyttävät olevan kaikki automaatti laatikolla, mutta videoissa mitä olen katsonut on manuaali vehkeitä. Onko jossain tietyissä malleissa automaatti?
------------------------------------------------------------------------------

Videoissa olevat on malliltaan CSi ja tehoja se n.380hv, siinä ei taida automaatti kestää. CSi:itä on tehty vain manuaalina.

Ps. rajoittjan kun poistaa niin huiput päälle 300km/h mittarinopeutta
 
Masa76:Mitäs 745:sta tarkoitat?Ilmeisesti ite rakennettu,koska 745 bmw:tä 3,5l koneella on valmistettu ainoastaan v.80-86.Kiihtyvyys 7sek. 0-100km/h,huiput 227km/h.Ja BMW:n tehtaalta ei ole milloinkaan tullut ulos turbokonetta.Kaikki ovat vapaasti hengittäviä.Monet luulee,että on,esim.TDS on touring-diesel ja Alpina kyllä tekee bemuihin turboja,mutta vakiona ei ole missään mallissa.Ja kyllä automaattilaatikko kestää tehoja,uus 760,siinä on muistaakseni jotain reilut 400hv ja automatic.
 
Ville1Suuri sanoi:
Ja BMW:n tehtaalta ei ole milloinkaan tullut ulos turbokonetta.Kaikki ovat vapaasti hengittäviä.Monet luulee,että on,esim.TDS on touring-diesel ja Alpina kyllä tekee bemuihin turboja,mutta vakiona ei ole missään mallissa.

Bensakoneissa ei kaiketi missään ole tehdasasennettua turboa, mutta dieseleissä on. Uudessa 535dA:ssa puhaltimia on kaksin kappalein.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ville1Suuri sanoi:
Masa76:Mitäs 745:sta tarkoitat?Ilmeisesti ite rakennettu,koska 745 bmw:tä 3,5l koneella on valmistettu ainoastaan v.80-86.Kiihtyvyys 7sek. 0-100km/h,huiput 227km/h

Vastaan Masan puolesta: 745i turbo, just se 80 - 86. Niistä saa Tuoma Perfectionin modauskiteillä helposti sen 400 kaakkia, avarammalla putkistolla, välijäähdyttimellä plus muilla ja ~1,3 paineilla n. 500.

Alunperinhän tuossa on 252 hv, huikean aliviritteinen 3.5 L turboksi kyllä.
 
Ville1Suuri sanoi:
BMW on edelläkävijä IMO autojen tekniikoissa,mutta eipä ole näkyny tehdasperäistä turbobemua.Kovat luvut ainakin tosta sivulta löytyy,jos paikkansa pitää,painii eri sarjassa muiden turbo autojen kanssa.Koskahan tulee kaduille??Johonkin uuteen M5 tms. turbot kiinni vielä,ni ne lentää.
No totta helvetissä *kaikissa* nykyisissä tehodieseleissä on turbo, ja niinkuin edellä mainittiin, tossa 535d:ssä turboja on kaksin kappalein. Miten muuten luulet noista polttoöljyhyrskyttimistä revittävän käsittämättömiä teho/vääntölukuja??? Esim. 535d 272hp / 560Nm

BMW%20535d%20-%20Motore800.gif


highlight_engine_straight_6c_diesel_01.jpg


http://www.bmw.de/de/produkte/automobiles/5er/limousine/index.html

->Antrieb->Variable Twin Turbo
 
Ville1Suuri sanoi:
http://autotalli.fi/crometapp/produ...d=30.18933&cmd=move3&portal=at&.pkg=109968014


Onkohan sama malli?Ei tehdasasennettua turboa.Laita linkki,jos luulet,et BMW tekee turbo motteja.

Ei toiminut enää nuo linkit.

" In 1983 BMW introduced their first diesel ever:
the 524td. It that same year BMW also introduced the 525e. In 1984 the 518i
replaced the 518. In 1986 the 524d without turbo came available and in 1988 the new E34 5 series was introduced.( http://www.bmwinfo.com/25000.html )"

Eli jo ensimmäinen BMW:n dieselmoottori oli varustettu turbolla. Vapari tuli mallistoon vasta 3 vuotta myöhemmin.

http://www.bmwworld.com/repairs/codes/models.htm Tuolta löytyy tietoa BMW:n mallien kirjainkoodeista. TDS = välijäähdytetty turbodiesel

EDIT:
"Kaksivaiheinen turboahdin BMW 535d-malliin.
BMW asettaa jälleen kerran uudet tavoitteet henkilöautojen dieselmoottoreille: 535d Sedanille ja Touringille tarkoitettu uusi 3,0 litran kuusisylinterinen bi-vaiheinen turbodieselmoottori tuodaan markkinoille syksyllä 2004.

Tämän innovatiivisen moottorin huipputeho on 200 kW (272 hv). Mutta tehoakin tärkeämpää on, että moottorilla saatavat ajo-ominaisuudet ovat vertaansa vailla: kaksivaiheinen turboahdin tuottaa 500 Nm:n vääntömomentin jo kierrosluvulla 1 200 rpm, ja vääntömomentti nousee 560 kW:n huippuun kierrosluvulla 2 000 rpm. Kiihtyvyys 0–100 km/h on 6,6 sekuntia.

BMW:n kehittämällä kaksivaiheisella turboahtimella on lopulta onnistuttu poistamaan turbomoottoreille tyypillinen viive, joka esiintyy liikkeelle lähdössä ja kiihdytettäessä pienistä nopeuksista. Uudella turboahtimella vältetään tämä lähes kaikkia tavanomaisia turbomoottoreita vaivannut ongelma. Käytännössä se merkitsee erittäin jämäkkää kiihdytystä kaikilla nopeuksilla. Tämä huipputehokas dieselmoottori täyttää kaikki EU4-päästövaatimukset."
http://www.bmw.fi/nyheter/en_artikkel.asp?id=252
 
Zone-sarja -42%
:offtopic: Eikös bemarilta tullut ulos Euroopan ensimmäinen sarjavalmisteinen turbo? 2002 joskus 70-luvun puolivälissä... Samaiseen lohkoon perustuvasta koneestahan revittiin sitten jo n. 1500 hp 80-luvulla

turbojump.jpg

332010061-45.jpg
 
RiQ sanoi:
:offtopic: Eikös bemarilta tullut ulos Euroopan ensimmäinen sarjavalmisteinen turbo? 2002 joskus 70-luvun puolivälissä... Samaiseen lohkoon perustuvasta koneestahan revittiin sitten jo n. 1500 hp 80-luvulla

Jep, paitsi oliko kuitenkin niin että Suabi oli eka? Taitaa olla kohtuullisen harvinainen tuo 2002 nykyään. Paljonkohan tuo mahtoi antaa vakiona ulos? 150 hv?

Onpas komea ukko ratissa :D

Tuo tuplaturbodieseli ois kyllä... Jotakin.

EDIT: 125 kW näyttäis käyrässä olevan, eli 170 hv.
 
Vilenin Herttua sanoi:
Jep, paitsi oliko kuitenkin niin että Suabi oli eka?

Googletin vähän ja löysin, että Saab turbo esiteltiin -77 (tuotantoon -78). Bemarin 2002 turboa taas valmistettiin 7/73 - 7/75 (yhteensä 1672 kpl)
 
Vilenin Herttua sanoi:
Jep, paitsi oliko kuitenkin niin että Suabi oli eka? Taitaa olla kohtuullisen harvinainen tuo 2002 nykyään. Paljonkohan tuo mahtoi antaa vakiona ulos? 150 hv?

Onpas komea ukko ratissa :D

Tuo tuplaturbodieseli ois kyllä... Jotakin.

EDIT: 125 kW näyttäis käyrässä olevan, eli 170 hv.
Jep, BMW 2002ti Turbo, 170hp.

2002_turbo.jpg
2002_turbo_wing.jpg


The ultimate New Class sedan was the 2002 Turbo. The 2002 Turbo was introduced at the 1973 Frankfurt Auto Show. Production stopped in July 1975. Between July 1973 and July 1975, only 1,672 models were built. None were certified for sale in the USA. The 2002 Turbo produced 170 hp at 5800 rpm, with the same basic 2.0-liter engine as the 2002 ti.
 
Porsche ehti myös ennen saabbia turbottamalla -74 911sensa.

Bemari oli ensimmäisiä, mutta Chevrolet ehti silti ensin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvair
In 1962, Chevrolet introduced the 150 hp (112 kW) turbocharged Monza Spyder, making the Corvair one of the first two production automobiles to come with a turbocharger as a factory option, (with the Oldsmobile F-85 Turbo Jetfire of the same year).
 
RiQ sanoi:
:offtopic: Eikös bemarilta tullut ulos Euroopan ensimmäinen sarjavalmisteinen turbo? 2002 joskus 70-luvun puolivälissä... Samaiseen lohkoon perustuvasta koneestahan revittiin sitten jo n. 1500 hp 80-luvulla

Taitaa olla kyseessä juuri tämä BMW:n F1-sarjaan valmistama mosa.

"BMW in Formula One 1982 - 1987

Engine
1499,8 ccm
max 1.500 bhp at 11.000 rpm
turbo: KKK (Germany), later Garrett (USA)
block: cast steel (production based)
fuel: synthetic from Wintershall (Germany)
leasing: DM 153.000 per unit
( http://www.research-racing.de/bmwturbo.htm )"

1500hv 1,5 litran koneesta on ihan kohtuullisesti ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom