BMW 850i

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lateee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Seppo-X:Katoin nyt uudestaan esim.bmw 525TDS vuosimallia 1996-98,jollonen mun kaverillakin on,antaa tehoksi 105kw,eli ei paljoa 2,5litrasesta koneesta.Väittäisin,että siinä ei ole turboa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ville1Suuri sanoi:
Seppo-X:Katoin nyt uudestaan esim.bmw 525TDS vuosimallia 1996-98,jollonen mun kaverillakin on,antaa tehoksi 105kw,eli ei paljoa 2,5litrasesta koneesta.Väittäisin,että siinä ei ole turboa.

Minä en väittäisi ;) Kurkkaapas pellin alle.

Ei nuo 90-luvun turbodieselien tehot niin huimia olleet. Esim. Mesen 300 DT Väyryskopassa, 177 hv, 3.0 L koneesta. Sehän on ahdetulle koneelle varsin kolossaalinen 60 hv litrateho. Lisäksi useinkin noinkin uusissa dieseleissä mitä kaverillasi on, tehoja on usein rajoitettu aika reippahasti, kestävyyden parantamiseksi. Ylimitoitusta, ylimitoitusta.

Dieselien tehokilpa alkoi oikeastaan kunnolla vasta yhteispaineruiskuista ja pumppusuuttimista. Ja nythän ne puristaa vaikka kivestä vettä jo tehdasvireessäkin.

Ei tää oikein enää liity tuohon 850i:hin ;)
 
Ville1Suuri sanoi:
Seppo-X:Katoin nyt uudestaan esim.bmw 525TDS vuosimallia 1996-98,jollonen mun kaverillakin on,antaa tehoksi 105kw,eli ei paljoa 2,5litrasesta koneesta.Väittäisin,että siinä ei ole turboa.

Eiköhän siinä turbo kuitenkin ole. Välijäähdytin löytynee myös pellin alta. Uusimmassa 525d mallissa on 130kW, joten ei tuo 105kW pahalta kuullosta 7-9 vuotta vanhemmasta mallista. Ja ihan vaan selvennykseksi, kaikissa BMW:n uusissa diesel-moottoreissa on turboahdin.
 
Ville1Suuri sanoi:
Väittäisin,että siinä ei ole turboa.
Hahah, kyllä on itsepäinen kaveri! :)

Tässä on kohta jo threadi täynnä todisteita bemarin turbokoneista, usko jo!

---
The successor to the M21 diesel, the BMW M51 engine is an inline 6 cylinder 2.5-liter diesel. The M51 engine has a single overhead camshaft, 2 valves per cylinder and 2 simplex timing chains. An enhanced Digital Diesel Electronics (DDE) system by Bosch was utilized on this engine. The M51 was only produced as a turbocharged engine, with normal and intercooler models. Turbo models carried the "td" moniker, while intercooler models are coded "tds".

BMW fitted the M51 engine in the E34 and E39 5 Series 525tds, the E36 3 Series 325td and the 7 Series 725tds models.
 
foobari sanoi:
Hahah, kyllä on itsepäinen kaveri! :)

Tässä on kohta jo threadi täynnä todisteita bemarin turbokoneista, usko jo!

Heeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Jos tästä kyseisestä autosta onkin poistettu se turbo jälkeenpäin!

:D
 
hohohoho noi vakio autojen turbot on niin vitun onettomia! repesin hiukan kun näin esim volvon t4 ahtimen ja siinä vieressä sitten hieman paremman turbon. todella olemattomia noi ahtimet. varsin helppoa on saada kunnon tehon lisäys tuollaiseen valmiiksi turbo käyttöön tehtyyn myllyyn...Vakio 14T mitsun siipikoko oli n.41mm imu ja pako myös n.41mm.
Tossa 18T taasen oli imu siipi n.46mm. eli isompi siis toi 18t.
 

Liitteet

  • 28110313442.webp
    28110313442.webp
    79,4 KB · Katsottu: 1 229
Zone-sarja -42%
PRIEST sanoi:
hohohoho noi vakio autojen turbot on niin vitun onettomia! repesin hiukan kun näin esim volvon t4 ahtimen ja siinä vieressä sitten hieman paremman turbon.

No onhan tuo aika rusina kieltämättä :D
 
Kaveri osti tuommoisen 850 bemarin vuodelta -91 ja käytiin sillä vähän pyörimässä. Täytyy kyllä sanoa että eipä siinä kovin suurta eroa ollut kun istuu 14 vuotta uudempaan, hieman halvempaan bemariin, että varsin edistyksellinen on kyllä kaikin puolin ikäisekseen. Autossa oli 350 hevosta takapyörille, mutta ihan susillehan ne kiihdyttäessä menee kun pitoa ei kertakaikkiaan löydy vaikka alla oli helvetin leveät läskit.
 
Vilenin Herttua sanoi:
Joo, tuo on kyllä ongelma tuontiautojen kanssa. Osa porukasta tuntuu tuovan autoja ihan sokkona, ja kunhan se vain on riittävän erikoinen niin eikun Suomeen. Ja ei millään kaupaksi, varsinkin kun yrityksenä on vielä saada tonni - kolme ylimääräistä.
.

No kuka nyt hyväntekeväisyyttä tekee ja myy ne samaan hintaan mitä se on itselle tullut maksamaan? Vai meneekö mulla jotain ohi?
 
Tutkein bmw:n teknisiä tietoja,kyllä dieseleissä turbot tosiaan on.Ihmetyttää vaan,miksi missään ei mainita sitä?Ei hintalapussa autokaupassa,ei edes autotalli.comin teknisissä tiedoissa.Muissa merkeissä kyllä selvästi mainitaan turbo erikseen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Just tuolta katsoin,ihmettelen juuri siksi,miksei turboa mainita missään,kun ostaa bemua tai katsoo em.esim.autotalli.comin teknisiä tietoja.Kaikissa muissa merkeissä se mainitaan.
 
Ville1Suuri sanoi:
Just tuolta katsoin,ihmettelen juuri siksi,miksei turboa mainita missään,kun ostaa bemua tai katsoo em.esim.autotalli.comin teknisiä tietoja.Kaikissa muissa merkeissä se mainitaan.
tarkoitat mitä? bemarin myllyt on vapareita lukuunottamatta dieseleitä, Alpinan tekeleitä ja 60–70-luvun tuotteita.
 
Just sitä,mitä kirjoitinkin,eli:MIKSI SITÄ TURBOA EI MAINITA MISSÄÄN?DIESELEISSÄ?MUISSA MERKEISSÄ MAINITAAN.Ja tiedän kyllä,että bmw bensakoneet on vapaasti hengittäviä.
 
Ville1Suuri sanoi:
Just sitä,mitä kirjoitinkin,eli:MIKSI SITÄ TURBOA EI MAINITA MISSÄÄN?DIESELEISSÄ?MUISSA MERKEISSÄ MAINITAAN.Ja tiedän kyllä,että bmw bensakoneet on vapaasti hengittäviä.
mikä on ongelma? ei autotalli.com:ssa ilmoiteta Audin tai VW:n diesel-mallien kohdalla erikseen, että sieltä solmu löytyy? Kerro vähänkin uudempi diesel-malli, jossa tehoa >100hv ja ei turboa?
 
Kai se on nykyään niin tavallista ettei sitä tarvitse erikseen mainita. Vähän sama kuin 16v, injection ja 5gear tarrat, joita ei myöskään näe enää uusissa autoissa.
Monilla ns. arvomerkeillä ei ole myöskään tapana käyttää mitään gti-merkkejä vaikka pellin alta löytyisikin tavallista enemmän potkua.
 
Haaberi sanoi:
Kerro vähänkin uudempi diesel-malli, jossa tehoa >100hv ja ei turboa?

On se silti munkin mielestä vähän omituista, jos maahantuojan sivuilla kerrotaan moottorin venttiilimäärä, puristussuhde, iskun pituus/syl.halkaisija yms. mutta ei sitä, onko autossa turboa vai ei. Ja vielä kun joissain autoissa turboja saattaa olla kaksikin kappaletta (535dA, fiksu oivallus=pikku turbo + iso turbo). Jotakuta saattaa tällainen tieto jopa kiinnostaa. Kyllä siellä maahantuojan sivuilla kuitenkin vaivaudutaan kertomaan kaikkea muuta helvetin olennaista, kuten ilmanvastusarvo. http://www.bmw.fi/nybil/data.asp?bilmerke=BMW&serie=5-sarja&karosseri=Sedan&modell=535dA
 
On se silti munkin mielestä vähän omituista, jos maahantuojan sivuilla kerrotaan moottorin venttiilimäärä, puristussuhde, iskun pituus/syl.halkaisija yms. mutta ei sitä, onko autossa turboa vai ei. Ja vielä kun joissain autoissa turboja saattaa olla kaksikin kappaletta (535dA, fiksu oivallus=pikku turbo + iso turbo). Jotakuta saattaa tällainen tieto jopa kiinnostaa. Kyllä siellä maahantuojan sivuilla kuitenkin vaivaudutaan kertomaan kaikkea muuta helvetin olennaista, kuten ilmanvastusarvo

Eli juuri tuota minäkin ihmettelen.Ei kai se turbo nyt niin "olematon" härveli ole,ettei sitä vois mainita.Ja mielestäni kyllä muissa merkeissä on jo hintalapussa,että esim.Passat turbo diesel jne...Ei ole sattunut vastaavaa bmw 525d turbo-lappua silmiin
 
Ville1Suuri sanoi:
Masa76:Mitäs 745:sta tarkoitat?Ilmeisesti ite rakennettu,koska 745 bmw:tä 3,5l koneella on valmistettu ainoastaan v.80-86.Kiihtyvyys 7sek. 0-100km/h,huiput 227km/h.Ja BMW:n tehtaalta ei ole milloinkaan tullut ulos turbokonetta.Kaikki ovat vapaasti hengittäviä.Monet luulee,että on,esim.TDS on touring-diesel ja Alpina kyllä tekee bemuihin turboja,mutta vakiona ei ole missään mallissa.Ja kyllä automaattilaatikko kestää tehoja,uus 760,siinä on muistaakseni jotain reilut 400hv ja automatic.

Nonniin, unohtu tämä threadi seuraamatta.
Kaverin pirssi on e23 745IA -86, siinä on Tuoma Perfectionin kilkkeet,
kuparinen kannentiiviste ja säädettävä hukkaportti.

Juha Tuoman auto

Kaverini auto
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom