BMW 850i

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lateee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Dopey sanoi:
Pakko kysyä, että missä ne viat sitten on olleet jos eivät tekniikassa? Humanismipuolella?

Repss :D

Tästä saa kyllä vuoden postauspalkinnon kategoriassa: Tylyimmät autoaiheiset vastaukset.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yksilöistähän se on enemmän kuin merkistä ja mallista kiinni, minkälainen tulee.

Mutta jos elämältä haluaa paljon, toisinaan pitää ottaa riskejä. Niillä sitten voittaa tai häviää. Turvallisinta olisi ostaa vaikka uusi lada, mutta hauskinta tuo. 850nen on mielestäni hienoimman näköinen bemari mitä on koskaan tehty, ja ei se V12 moottorikaan niin huono ole. Kaikki vaan on heti p*skat housussa kun autossa on jotain hämminkiä.

Hyvä esimerkki se 750 E32 bmw joka päätyi jokkis autoksi. Vaihtoi ilmeisesti omistajaa noin tuhannella eurolla, kun oli moottorivikainen. Kuulemma virranjakajassa oli vain kosteutta tai kansi rikki, se kuntoon ja kaikki tehot tallella.

Ja tuskimpa tuollaista konetta alta 500tkm väljäksi saa. Muuta vikaa varmaan tuleekin, mutta että väljäksi ei taatusti. Melko varmasti viat vielä liittyvät ruiskupuoleen, ja näitähän kaikissa muissakin samanikäisissä ruiskuautoissa riittää tavallisissakin. (ainakin boschin ;))

Toivottavasti tuot tuollaisen suomeen, kerro sitten fiilikset ja matkaraportti jos haet saksasta.
 
Onko toi CSi-malli vain uudempi, onko sama kori tossa? Noihan ei edes hirveitä saksantuontina maksais, vuosimallit 92-96.
 
Zone-sarja -42%
En tie miten te autoista puhuttu,mutta ainakin täälläpäin,jos sanotaan,että auton tekniikka on kunnossa,sillä viitataan yksinomaan moottoriin ja vaihdelaatikkoon.Sähköikkunat saa olla rikki ja alusta paska jne...Tekniikka silti 10.Vai etkös ole koskaan kuullut esim. tekniikan vaihdosta autoon?Tuskinpa siinä kaikkia peilejä ja penkinlämmittimiä vaihdetaan.
 
Ville1Suuri sanoi:
En tie miten te autoista puhuttu,mutta ainakin täälläpäin,jos sanotaan,että auton tekniikka on kunnossa,sillä viitataan yksinomaan moottoriin ja vaihdelaatikkoon.Sähköikkunat saa olla rikki ja alusta paska jne...Tekniikka silti 10.Vai etkös ole koskaan kuullut esim. tekniikan vaihdosta autoon?Tuskinpa siinä kaikkia peilejä ja penkinlämmittimiä vaihdetaan.
Samaa mieltä. Tekniikka = koneosasto, ehkä boksit koneen kyljessä mukaan luettuna. Varusteet ja alusta yms erikseen.
 
Weeboom sanoi:
Samaa mieltä. Tekniikka = koneosasto, ehkä boksit koneen kyljessä mukaan luettuna. Varusteet ja alusta yms erikseen.

Jep, näin on. Dopey, Dobermann ja B.O.S.A.L. = surkeimmat pilkunnussinnat 2005. :D
 
Tosta CSi mallista vielä,kaverilla on se "vakio" 850i.Siitä saa kuulemma tosi helposti jollain säädöillä irti 180hv lisää,eli lähes 500heppaa koneeseen,mitä pitäs olla tos CSi:ssä.En tie pitääkö paikkas,kun en edes tiedä,mikä toi CSi-malli on.Autotalli.comissa ei ole edes sellasta automallia,muistaakseni.Kertokoon joku kuka tietää.Sen verran käsitin,että V12 on aika aliviritteinen,siks sieltä olis saatavissa voimaa ulos suht.koht.helposti.
 
Ville1Suuri sanoi:
Tosta CSi mallista vielä,kaverilla on se "vakio" 850i.Siitä saa kuulemma tosi helposti jollain säädöillä irti 180hv lisää,eli lähes 500heppaa koneeseen,mitä pitäs olla tos CSi:ssä.En tie pitääkö paikkas,kun en edes tiedä,mikä toi CSi-malli on.Autotalli.comissa ei ole edes sellasta automallia,muistaakseni.Kertokoon joku kuka tietää.Sen verran käsitin,että V12 on aika aliviritteinen,siks sieltä olis saatavissa voimaa ulos suht.koht.helposti.

http://www.mcsmk8.com/91-850/BMW850.HTM

Tossa ainakin yks ohjesivusto tehon lisäämiseksi
 
Aika siisti auto.Mun kaverin auto on ulkoapäin aivan samannäköinen,sisältä ei.Toi on 6vaiht.manuaali,en o tiennyt,et semmosia edes on.En jaksanut nyt lukea tota englantia,mut siinä taidettiin puhua v8:sta,vaiks siinä kuvissa näkyi kyl v12 motti.Noh,perehdyn tohon paremmin huomen,nyt liian väsy.Kiitos linkistä.
 
Ville1Suuri sanoi:
Siitä saa kuulemma tosi helposti jollain säädöillä irti 180hv lisää,eli lähes 500heppaa koneeseen,
Esson baarilla :jahas:
mitä pitäs olla tos CSi:ssä.
380hv siinä "vaan" on. Tuo CSi -malli on kuitenkin lähemmin sitä mitä tuosta 850 -mallista oikeammin piti tulla, kunnon GT -auto eikä mikään mopo-bulevardisportti. Csi:ssä mm. nelipyöräohjaus.

Kaikesta huolimatta 840 -malli olis munkin valinta ylläpitokulujen takia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laskin tuossa teho/paino suhdetta. Painoa pitäisi tolla perus v12 mallilla olla 1863 kiloa, ja tehoa 300 hevosta moottorilta. Suhdeluvuksi tulee tällöin 0,16. Vääntöä 460nm. Vertailun vuoksi: uusi BMW 330Ci, painoa 1490 kg, tehoa 225 hp, suhdeluku 0,15, vääntö 214nm. Eli ihan ok teho/paino suhde molemmilla, mutta uusi bemari ottaa väännössä takkiin aika helvetisti.

850csi malli, teho/paino suhde 0,20, ja vääntöä 550nm. Tän hetken GT autoista esim. DB9 teho 450hp, paino 1710, suhdeluku 0,26, vääntöä 570nm. Kyllä tuota 850CSI:tä jo tuon aikaiseksi Grand Toureriksi voi kutsua.
 
Etsiskelin just netistä tollasta 840 mallia.Ei o ikinä tullut Suomessa vastaan,ja mobile.de:ssäkin ei montaa ollut.Ei tainnut olla yhtään CSi-tyyppiä.Ja saksassakin vielä suht hintavia.Halvin tais olla 16.000e.Joka tapauksessa nätti auto ja kumi sutii keppivaihteisella varmasti.
 
nusnus

Uncle Sam sanoi:
Vertailun vuoksi: uusi BMW 330Ci, painoa 1490 kg, tehoa 225 hp, suhdeluku 0,15, vääntö 214nm. Eli ihan ok teho/paino suhde molemmilla, mutta uusi bemari ottaa väännössä takkiin aika helvetisti.

[pilkunnussintaa]
Bmw Canadan sivuilta poimittua:
Power (SAE hp @ rpm) 225 @ 5900
Torque (ft/lb @ rpm) 214 @ 3500
Bmw Suomen sivuilta:
Suurin vääntömomentti 300 Nm / 3500 1/min
Teho 231 hv / 5900 1/min
Huomaa: vääntö ilmoitettu eri asteikolla suomessa ja kanadassa (kuten myös usa:ssa). Siellä ft/lb, täällä nm. Eli ei se uusi moottori niin pahasti väännössä häviä. [/pilkunnussintaa] :arvi:

:offtopic: Mistä muuten tulee tuo 6 hevosvoiman ero usa:n ja euroopan mallin välille? Onko mittaustavassa jotain eroja vai moottorin elektroniikassa?
 
Mistä muuten tulee tuo 6 hevosvoiman ero usa:n ja euroopan mallin välille?

Johtuu tiukemmista pakokaasunormeista USA:ssa. Aikaisemmin tehoerot oli monien mallien välillä vielä suurempia. Esim aikaisempi BMW M3, jossa Euroopassa oli 321 hevosta, oli saatu kuristettua USA:ssa 230 hevosvoimaiseksi. Nykyään tehoerot huomattavasti pienempiä, esim uusi M5 507 hp Euroopassa, USA:ssa 500 hp.
 
Uncle Sam sanoi:
Laskin tuossa teho/paino suhdetta.

Pitää myös muistaa se, että tehopainosuhdehan ratkaisee sen 0-60km/h kiihdytyksen kun ilmanvastus ei merkkaa mitään, mutta kun lähdetään 150km/h vauhdista ohittelemaan, (saksassa tietysti) niin auton painolla ei niinkään ole väliä, vaan teholla. Kun siis on suunnilleen sama ilmanvastus molemmissa.

Että kumpaakaan ajamattomana veikkaisin tuon 850sen liikkuvan moottoritienopeuksissa huomattavasti paremmin. Ja taitaahan niillä huippunopeudessakin olla eroja.

Tuskin siihen 840seenkään mistään motonetiltä varaosia saa. ;) Tietääkö joku faktana heittää 840sen ja 850sen vesipumppujen yms. kulutusosien hintaeroa? Kukaan ei koskaan valita M3sen varaosahinnoista, vaikka M3seenkin taitaa vesipumppu maksaa 200 euroa, kun tavan 300seen se on luokkaa 29 euroa.
 
Uncle Sam sanoi:
Jep, näin on. Dopey, Dobermann ja B.O.S.A.L. = surkeimmat pilkunnussinnat 2005. :D

Turha alkaa huutelee tanne moraalisaarnaa,et kallista.=ELAMA ON!
Tai yleensakkaan asioista mista ei oo harmainta hajuakaan!

Jos ton auton on paattanyt ostaa,niin antaa menna vaan.
Kylla varaosat maksaa paljon ja bensakin on kallista,jos ei oo varaa kannatta hommata fillari (halvat varaosat,eika vie bensaa) tai liikkuu julkisilla.

IMO.Ihan siisti auto joskin aika vanha.
Tosin "ajaton mallihan se on" ja onnistunut muotoilu.

Oma autoni vie kaupunki ajossa n.20l ja maantiella n.10l.
Tyytyvainen olen ollut ja hyvaa tasaita kyytia.Tosin voishan noikin vahat rahat tunkee johonkin muuhunkin,mutta kun en haluu!

Ps.Toiset saastaa hautaan asti,harmi vaan kun mitaan ei saa mukaan.
Toteuttakaa unelmanne!
 
eiffel sanoi:
Turha alkaa huutelee tanne moraalisaarnaa,et kallista.=ELAMA ON!
Tai yleensakkaan asioista mista ei oo harmainta hajuakaan!

Tää sun quottaamas tekstinpätkä oli sitte varmaan onnistunein Quote-2005? :D Mä en mielestäni todellakaan kritisoinut tuota 850:stä, vaan kannustin hommaamaan sellaisen.

Sumppari sanoi:
Pitää myös muistaa se, että tehopainosuhdehan ratkaisee sen 0-60km/h kiihdytyksen kun ilmanvastus ei merkkaa mitään, mutta kun lähdetään 150km/h vauhdista ohittelemaan, (saksassa tietysti) niin auton painolla ei niinkään ole väliä, vaan teholla. Kun siis on suunnilleen sama ilmanvastus molemmissa.

Että kumpaakaan ajamattomana veikkaisin tuon 850sen liikkuvan moottoritienopeuksissa huomattavasti paremmin. Ja taitaahan niillä huippunopeudessakin olla eroja.

Oletan, että vertasit 850:stä tuohon 330ci:hin? Kyllä mä henk.koht. ton 330:sen ottaisin mieluummin, mutta toki tuo 850 on harvinaisempi, ja pelkkä sana V12 saa kylmät väreet selkäpiihin. :D

:offtopic: Onko tietoa, onko kardaanin tehohukkaa saatu parannettua esim. noiden kahden mallin välillä paljoa? Tyhmä kysymys, mutta kun kaikki kehittyy, niin luulis, että noissakin pystyttäisiin käyttään kevyempiä ja kestävämpiä materiaaleja, ja sitäkautta parantaan pyörätehoa?
 
Varaosahinnoista vielä:750 bmw:n vesipumppu maksoi 400e.Jouduin sellasen joskus vaihtamaan,samalla tietysti tarvi uudet remmit jne,eli kallista pitää,mut hintansa arvonen.Ja nimenomaan maantienopeuksissa ne tehot vasta kunnolla huomaa,autot kulkee niin pehmeästi,ettei niitä paikalta lähtiessä kunnolla huomaa.
 
Uncle Sam sanoi:
Tää sun quottaamas tekstinpätkä oli sitte varmaan onnistunein Quote-2005? :D Mä en mielestäni todellakaan kritisoinut tuota 850:stä, vaan kannustin hommaamaan sellaisen.


Anteeksi huono quotaus,ymmarran hyvin etta sen olisi voinut tehda paremminkin.
Taa nyt tekee minusta varmasti sen Quote-2005 idiootin ja muutenkin tyhman?

Tiedan mita "MIELESTASI?" kritisoit ja yhdyin mielipiteeseesi naista pilkunussijoista.Mielestani tarkeampaa on asian sisalto,kuin se etta onko pilkku oikeassa paikassa ja alkaako lause isolla kirjaimella.Ymmarratko sina nyt mita ajan takaa?

Jatketaan nyt tata pilkunnussintaa ja jaetaan niita vuoden 2005 :david: titteleita.

Lateee sanoi:
Tiedän kyllä et vitun kallista puuhaa on, mut olen päättänyt haaveni toteuttaa. En mä epäile ettenkö niitä kuluja pystyis maksaa, mut ajattelin vaan selvitellä et kuin paljon todellisuudessa menee paalua tollaseen. Ja mitään tiettyä autoa ei vielä ole tiedossa, vain merkki ja malli. Luultavasti Saksasta hakuun....

Itse tasta asiasta.Kaverihan kertoo selvasti,etta tietaa auton kulut ja mita ei viela tieda,niin haluaa ottaa selvaa.Ostopaatoskin on jo tehty.Rahaa loytyy sen verran etta kulut pystyy hoitaa.
Onhan toi 850 v12 bemu jo kuitenkin auto,eika pelkka kulkuvaline.
Eurolla saat euron tuotteen,mut laatu maksaa ja sekin on suhteellista.
 
LateeeMiks ei sais kiinnostaa? Tiedän kyllä et vitun kallista puuhaa on sanoi:
Toki saa kiinnostaa, lähinnä hain takaa sitä että tuo on kaikista menoeristä vain yksi ja mielestäni suhteessa muihin kuluihin merkityksetön. Luulin siis että et ole aivan ajan tasalla kaikista tulevista kustannuksista :) Olin väärässä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom