Beta-Alaniini ja sivuoireet (ihon kihelmöinti)

Mun kokemusten perusteella eri merkkien beta-alaniineissa vaikuttas olevan eroja, ainakin voimakkuuden suhteen. Aiemmin tässä ketjussa valittelin sitä, ettei liiderin beta-alaniini oikein tuntunu toimivan. Tai ainakaan en tuntenu kihelmöintiä mikä tuntuu olevan yleinen oire beta-alaniinin nauttimisen jälkeen.
Vaihdoin jokin aika sitten merkkiä ja nyt tuntuu esim. jalkapohjissa ja kämmenissä tosi erikoiselta 15-30 minuuttia aineen nauttimisen jälkeen, eli sellasta pientä pistelyä.
En tiedä onko tuolla pistelyllä/kihelmöinnillä mitään tekemistä aineen tehokkuuden kanssa, mutta luulenpa että liiderin tuote jää vastaisuudessa hyllylle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun kokemusten perusteella eri merkkien beta-alaniineissa vaikuttas olevan eroja, ainakin voimakkuuden suhteen. Aiemmin tässä ketjussa valittelin sitä, ettei liiderin beta-alaniini oikein tuntunu toimivan. Tai ainakaan en tuntenu kihelmöintiä mikä tuntuu olevan yleinen oire beta-alaniinin nauttimisen jälkeen.
Vaihdoin jokin aika sitten merkkiä ja nyt tuntuu esim. jalkapohjissa ja kämmenissä tosi erikoiselta 15-30 minuuttia aineen nauttimisen jälkeen, eli sellasta pientä pistelyä.
En tiedä onko tuolla pistelyllä/kihelmöinnillä mitään tekemistä aineen tehokkuuden kanssa, mutta luulenpa että liiderin tuote jää vastaisuudessa hyllylle.
Oletko varma että olet laittanut tuotetta varmasti aina yhtä paljon? Toisin sanoen mitannut vaa'alla. Lisäksi oliko merkkien vaihtamisessa taukoa? Kihelmöintihän lakkaa kun ainetta on käyttänyt tarpeeksi pitkään. Sitten jos tulee taukoa niin kihelmöinti alkaa uudestaan. Itse käytin ainetta 21 päivää putkeen eikä loppuvaiheessa minkäänlaista kihelmöintiä ollut haivaittavissa. Nyt 10 päivän tauon jälkeen taas kihelmöi.

Nyt kun beeta-alaniini on osoitettu tutkimuksissa vähintään yhtä hyödylliseksi treeniin kuin puhdas karnosiini, niin miten on näiden muiden terveydellisten hyötyjen (http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/karnosiini.html ja tiedän että suurimmaksi osaksi paskaa mutta kai siellä jotain järkevääkin on) laita verrattuna karnosiiniin? Käsittääkseni hyödyn pitäisi olla sama, koska beeta-alaniinistahan syntyy kropassa karnosiinia. Joku viisaampi valaiskoon minua tässä asiassa. :)

Ite otin leaderin beta-alaniinia 5g eikä ainakaan minkään sortin sivuvaikutuksia. Eikös pelkän karnosiininkin nauttimisen pitäs aiheuttaa samanlaista kihelmöintiä, oon meinaan sitäkin kokeillut suht reiluja määriä suosituksiin nähden eikä mitään oireita sinnepäinkään. Mahtaneeko tosta aineesta olla sitä hyötyäkään niin paljoa henkilöllä jolla ei noita "oireita" tule??

Oletko varma että olet laittanut tuotetta varmasti aina yhtä paljon? Toisin sanoen mitannut vaa'alla. Lisäksi oliko merkkien vaihtamisessa taukoa? Kihelmöintihän lakkaa kun ainetta on käyttänyt tarpeeksi pitkään. Sitten jos tulee taukoa niin kihelmöinti alkaa uudestaan. Itse käytin ainetta 21 päivää putkeen eikä loppuvaiheessa minkäänlaista kihelmöintiä ollut haivaittavissa. Nyt 10 päivän tauon jälkeen taas kihelmöi.

Taukoa en merkkien vaihtamisen välissä pitänyt.
Aiemmin käytössä ollutta merkkiä otin 3-10 grammaa 4-5 kertaa viikossa, n.30 minuuttia ennen treeniä. Toista kokeilemaani merkkiä otan nyt 5 grammaa, myöskin 4-5 kertaa viikossa 30 minuuttia ennen treeniä. Vaakana on koko ajan toiminut überlaadukas OBH Nordica :)

en jaksa koko ketjua selata mutta noi sivuoireet selittyy aika pitkälle b3, eli niasiin vaikutuksesta. Se aiheuttaa sitä kutinaa ja punotusta.

[venom];2149722 sanoi:
Ite otin leaderin beta-alaniinia 5g eikä ainakaan minkään sortin sivuvaikutuksia. Eikös pelkän karnosiininkin nauttimisen pitäs aiheuttaa samanlaista kihelmöintiä, oon meinaan sitäkin kokeillut suht reiluja määriä suosituksiin nähden eikä mitään oireita sinnepäinkään. Mahtaneeko tosta aineesta olla sitä hyötyäkään niin paljoa henkilöllä jolla ei noita "oireita" tule??

Teillä on jotain huonoa erää tms :D itellä leaderista tuli aluksi suunnaton kutina jo reilu 3g annoksella

Sehän tässä huolettaakin että toimiiko koko aine jos ei sivuvaikutuksiakaan tuu? Vai onkohan oireilijat sitten vaan niitä joille tulee myös ikäviä vaikutuksia, en mä nimittäin mitää kihelmöintiä kaipaakaan, mutta arvelluttaa toi toimivuus hieman omalla kohdalla :D

semmosta kysyisin että (en jaksanu kaikkia viestejä lukea joten en tiiä puhuttiinko tästä jo) ostin tota beta alaniinia ja purkissa lukee 2 x 1,5g päivässä että millon otan ne? Kaikki puhuu ottavansa ennen treeniä ja sitten kutiaa paikat, ni otanko vaikka aamulla ja ennen treeniä? ja sitten toi 1,5g onko se liian vähän ku täällä puhutaan jostain 5g lusikallisista? ja semmonenki vielä että tietäskö joku että onko 1,5g = 1,5ml tolla aineella vai minkä verran se oisi. kiitos

Itse juon juuri fastin AC-C:ta (Anticatabolic-Comboa), jossa yksi vaikuttava ainesosa on beta-alaniini. Noin kymmenen minuutin päästä juomisesta alkaa sormia, korvalehtiä ja jalanpohjia pistelevästi kutiamaan. Melko ärsyttävä fiilis mutta, menee n. puolessa tunnissa ohi :). Kyseinen aine suositellaan ottamaan siis 30-60min ennen treeniä. Otan sen tuntia ennen. Ja erikseen en siis syö beeta-alaniinia, mutta tuossa se kaikki beeta-alaniini tuleekin ennen treeniä:D.

Itse otan pari ruokalusikallista ennen treeniä cartiinin kanssa.
Isoilla painoilla tehdessä huomaa hyvin että pikkuisen antaa "potkua"
Ei mikään "lume" tuote!

Aloitin tänään beta-alaniinin käytön, ja ihan hullu kihelmöinti, menin ihan sekaisin kun en oikein odottanut niin pahaa kihelmöintiä! Meneekö tämä ohi? vai alkaako aina kihelmöidä kun ottaa annoksen?

Mulla loppui ärsyttävä kihelmöinti ehkä vähän vajaan kymmenennen käyttökerran jälkeen.
Ensimmäinen kokeilukerta oli kyllä ikimuistoinen, kun kaverin kanssa lapattiin sitä 20-30g juoman joukkoon. Kihelmöintiä oli ihan joka puolella. Ärsyttävimmältä se tuntui kuitenkin hanurissa, kun piti istua paikallaan oppitunnilla.

Mulla loppui ärsyttävä kihelmöinti ehkä vähän vajaan kymmenennen käyttökerran jälkeen.
Ensimmäinen kokeilukerta oli kyllä ikimuistoinen, kun kaverin kanssa lapattiin sitä 20-30g juoman joukkoon. Kihelmöintiä oli ihan joka puolella. Ärsyttävimmältä se tuntui kuitenkin hanurissa, kun piti istua paikallaan oppitunnilla.

Päätit sitten olla järkevä kuluttaja ja ylittää suositellut annostukset heti kättelyssä moninkertaisesti?

Ostin ite leaderin beta-alaniini purkin viikko sitten. Oon jakanut 5g annostuksen kahteen, ennen salia aminohappojen kanssa ja salin jälkeen palkkarin kanssa otettavaksi. Ensimmäisellä kerralla kihelmöi toi 2,5g annoskin aika kiitettävästi, mutta palkkariin sekoitettu 2,5g ei taas tuntunut oikeastaan missään. Ja seuraavana treenipäivänä toi ennen salia otettava drinksu ei kihelmöinyt läheskään yhtä paljon enää, vain pientä kutinaa jalkapohjissa. Ja annokset on mitattu vaa'alla. Ja nyt vähän reilu viikon käytön aloittamisen jälkeen kihelmöinti lähes jo kadonnut. Joku päivä voisi ihan jo kokeilla jos ottaisi tuon koko 5g ennen salia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom