Beta-Alaniini ja sivuoireet (ihon kihelmöinti)

Mä olen vetänyt tuollaista treeniaktivaattoria, jossa on 4000mg beeta-alaniinia annoksessa. Kuusinkertainenkaan satsi (testimielessä) ei saanut kuin pientä kutinaa kämmeniin, mutta tehoa on kyllä tullut treeniin. Tosin välillä aiheuttaa sitä että illallakin vielä valvottaa turhaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ennen reenii vedän teelusikallisen beettaa.. muutaman minuutin päästä tuntuu, että rakeet tulee läpi naamasta.. sen verran kihelmöi :D

Otan niin paljon ku teelusikalliseen saa mahtumaan. Lienee 6-10g siinä. Tuo kihelmöinti on aika jännän tuntuista, ihan mukavaa oikeastaan. Saa semmoisen hyvän fiiliksen päälle ku ennen treeniä syö. Välipäivinä sitten ihan muuten vaan.

Eilen kokeilin ton suositusannoksen ekaa kertaa, tänään hölmönä vielä toistamiseen. Pakki AIVAN sekaisin, vittumaiset vatsanväänteet ja koko ajan ravataan pöntöllä. Vatsakivut alkoi kumpanakin päivänä puolisen tuntia treenin jälkeen. Täytyy pitää pari päivää taukoa ja kokeilla puolella annoksella. Jos sama toistuu niin jätän koko mömmön pois.

Reilun viikon tuota tullut nyt nappailtua ja kyllähän se alkuun tosiaan tuntui siltä että rakeet puskee naamasta läpi. Ei kuitenkaan ollenkaan epämielyttävä tunne tuo kihelmöinti. En tiedä oisko totta kun tuntuu koko päivän olevan energisempi kun aamulla vetää ton jauhon naamariin - voihan se olla että se on tuo aurinko joka on piristänyt, eikä b-a.

Jauheenako tuota syötte ? Itse olen välillä kun on vähän nuutunut juonut tuollaista bodywell e2 nimistä valmisjuomaa, helppo pitää mukana vaikka autossa, joka sisältää tuota Beta-alaniini, ja lievää kihelmöintiä, mutta piristää kyllä !

Itse otan 5g päivässä, jaettuna kahteen osaan. Aluksi aiheutti aika voimakasta kihelmöintiä, mutta nyt 4 viikon jälkeen tuskin huomaan mitään. Sen sijaan positiivisia tuloksia salin puolella on. Itse beta-alaniinista tuntuu olevan jopa enemmän hyötyä kuin kreatiinilla omalla kohdallani.

Eikös tämä on sallittu aine doping-testattaville urheilijoille? Oletteko törmänneet valmistajien vakuutteluihin? Kaikissa tehonlisääjissä ja testo-boostereissahan se ei ole itsestäänselvyys.

Eilen ostin purnukan ja äsken nappasin puoli teelusikallista huiviin. Eli oisko jotain 2-3 grammaa... Noh ei mennyt kuin 10 minuuttia kun poskia alkoi kivasti pistelemään. Saas nähdä kohta miten kyykky kulkee:) Vaikka taitaa tämän aineen hyödyt tulla vasta muutaman viikon päästä esiin.

Eikös tämä on sallittu aine doping-testattaville urheilijoille? Oletteko törmänneet valmistajien vakuutteluihin? Kaikissa tehonlisääjissä ja testo-boostereissahan se ei ole itsestäänselvyys.

Ei kaikissa lajeissa. Bejingin olympialaisissa kultaa voittanut ampuja hylättiin beta-alaniin käytöstä.

No hauskaa. Mulla oli rippeet purkin pohjalla (alle 1/4 teelusikallista) ja ajattelin että kah, minä kippaan loput suuhuni suoraan. Ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, vaan osa hilppeestä karisi naamalle ja silmille. Ai perkele kun rupes kihelmöimään. Ja naamaa on kihelmöinyt koko päivän, vaikka märällä pyyhkeellä yritin heti pyyhkiä. :nolo:

paljonko otatte kerrralla ? btw mitä teelusikallinen painaa

Teelusikallinen painaa noin 5 grammaa. 5-10 grammaa olen ottanut kerralla.

Lisäravinteissa nuo valmistajien vakuuttelut ovat lähes poikkeuksetta mainoskikkoja. Yritetään saada tuotteelle "HC-maine". Tuskin Prismassa myydään doping-aineisiin verrattavia tuotteita.:)

paljonko otatte kerrralla ? btw mitä teelusikallinen painaa

Ihan mielenkiinnosta kokeilin himassa keittiövaa'alla tota painoa ja näytti beeta-alaniini olevan kevyempää kuin kreatiini.

Eli siis teelusikallinen kreatiinia =5g, teelusikallinen BA:ta näytti olevan 3-4g.
(joojoo, eihän se nyt mikään tarkkuusvaaka ole)

Purkissahan lukee annostukseks 1,5g 2 kertaa päivässä. Itse otan puolikkaan teelusikallisen aamulla ja ennen treeniä.

Nyt kun beeta-alaniini on osoitettu tutkimuksissa vähintään yhtä hyödylliseksi treeniin kuin puhdas karnosiini, niin miten on näiden muiden terveydellisten hyötyjen (http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/karnosiini.html ja tiedän että suurimmaksi osaksi paskaa mutta kai siellä jotain järkevääkin on) laita verrattuna karnosiiniin? Käsittääkseni hyödyn pitäisi olla sama, koska beeta-alaniinistahan syntyy kropassa karnosiinia. Joku viisaampi valaiskoon minua tässä asiassa. :)

Tolosella on välillä jotain järkevääkin sanottavaa, mutta karnosiinin kohdalla ukon kommentteja ei kannata noteerata. (Tolosen karnosiinibisnes taitaa olla kalaöljyvalmisteiden jälkeen toiseksi tuottavin). JOS sellainen tutkimus olisi julkaistu, jossa karnosiinin käytöllä saavutettaisiin suuremmat terveydelliset hyödyt kuin beeta-alaniinin käytöllä, olisi Tolonen jo hehkuttanut sitä Hesarin etusivulla... eli karnosiinin voi unohtaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom