Beta-Alaniini ja sivuoireet (ihon kihelmöinti)

Kaurasta saa beta-alaniinia. Itse syön paljon kaurapuuroa, joka toimii todella hyvin hiilarinlähteenä. Joskus ajattelin malton korvaamista kauraryyneillä.
En tiedä kuinka paljon kaurasta saa beta-alaniinia, verrattaen ihan ravintolisään, mutta kyllä voin sanoa, että ihon kihelmöintiä ja jonkin asteen kutinaa on ollut sen jälkeen kun aloin reilummin syömään. En tiedä johtuuko kaurasta, vai kuvittelenko vaan. Oli miten oli. Jos kauran plussat ja minukset lasketaan yhteen jäädään reilusti plussan puolelle. On kaiken lisäksi vielä halpaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvää tavaraa tää toi beta :D mulla on ainakin toiminut tosi hyvin ja toi kihelmöintihän vaan elävöittää fiilistä!! Tietää kun alkaa tapahtua ;)

Kyllä noi jotku kommentit pahasta mausta sus muusta naurattaa niin perkeleesti.. on se nykypäivänä tällästä ku kaiken pitäs maistuu perkele suklaapirtelölle tai muulle kurmetille ja jos ei niin on niin oksettavaa ja sitä ja tätä.

Vaihtakaa neidit lajia... veljen tyttöystävä tykkää ommella paljon. Sitä suosittelen näille "valittajillekkin" :rolleyes:

Itse olen ollut beta-alaniinin ystävä, huomattavasti tehokkaampi kuin kreatiini. Tosin nyt markkinoilla on karnosiinia, onko sillä samat vaikutukset ja tehot? Tästähän on ainaki lisäravinnemyyjien suusta jauhettu että karnosiini on roskaa ja beta-alaniini ainoa toimiva tuote. Mimmosia kokemuksia ajattelin ottaa testiin tai jopa beta-alaniinin lisäksi?

Eikös beeta-alaniini nimenomaan nosta elimistön karnosiinitasoja? Itselläni nyt jo toista päivää menossa kreatiinitankkaus, ja beeta-alaniinia tulee siinä ohessa otettua.

Hyvää tavaraa tää toi beta :D mulla on ainakin toiminut tosi hyvin ja toi kihelmöintihän vaan elävöittää fiilistä!! Tietää kun alkaa tapahtua ;)

Kyllä noi jotku kommentit pahasta mausta sus muusta naurattaa niin perkeleesti.. on se nykypäivänä tällästä ku kaiken pitäs maistuu perkele suklaapirtelölle tai muulle kurmetille ja jos ei niin on niin oksettavaa ja sitä ja tätä.

Vaihtakaa neidit lajia... veljen tyttöystävä tykkää ommella paljon. Sitä suosittelen näille "valittajillekkin" :rolleyes:

Täysin samaa mieltä, itsekin pystyn vetään naamaariin mitä vaan valittamatta..

Eikös beeta-alaniini nimenomaan nosta elimistön karnosiinitasoja? Itselläni nyt jo toista päivää menossa kreatiinitankkaus, ja beeta-alaniinia tulee siinä ohessa otettua.

Nostaa karnosiinitasoja. On kuitenkin olemassa kahta eri ainetta beeta-alaniini ja sitten karnosiinia ihtiään kapseleina. Molemmat kaiketi tuottaa saman vaikutuksen eli nostaa karnosiinitasoja mutta onko karnosiini tehokkaampi tässä mielessä muutenkin kuin hinnaltaan.

Kreatiini ei ikinä toiminut mulla. Tai ei ainakaan etyyliesteri, monohydraatti tai puryvaatti muodossa. B-alaniinin vaikutus sensijaan on aika kiistaton.

EDIT: Ja en ole luulemassa että kreatiinin ja b-alaniinin vaikutus on samanlainen, otin sen vain tässä jostain syystä esille. En tiedä edes miksi. :)

Kaurasta saa beta-alaniinia. Itse syön paljon kaurapuuroa, joka toimii todella hyvin hiilarinlähteenä.

Ootko varma ettet sekoita beta-glukaaniin joka on kauran vesiliukoinen kuitu? Terveellinen toki sekin.
En ole kyllä tollasta kuullut että kaurasta saisi beta-alaniinia ainakaan merkittävässä määrin.

Tämä on kyllä niin ällöttävän makuinen aine, kun jois merivettä. Ensin alkaa se vitun ärsyttävä kihelmöinti korvissa jonka jälkeen siirtyy selkään ja lopulta perseeseen. Tässä vaiheessa tulee huono olo ja tekisi mieli oksentaa. Mitään hyötyä tästä aineesta en ole huomannut, hyissaatana.

Itse en tuosta mausta osaa sanoa, kreatiinin kanssa sellaista mautonta jauhoista vettä.
Kihelmöintikään ei niin paha juttu, mutta huono olo täälläkin, muutaman kerran jäi treenit väliin, kun mietti oksentaako vai ei...
Tosin kiskaisin tuon b-a+krean jälkeen vielä protskudrinkin naamaan, johtuiko tuosta sitten pahat olot?

Treenitaukoa tässä hiukan ollut, tällä hetkellä pelkän krean vetelen ennen treeniä. Kunhan pääsee entisiin lukemiin, niin täytynee tuota taas testailla...

Eikös se beta-alaniinin ala vasta toimimaan kunnolla n. 4viikon käytön jälkeen että turha sanoa että ei toimis jos on käyttäny pari kertaa. Itsekkin lisäsin betan käyttöön viime viikon maanantaina ja otan joka päivä eikä ole vielä huomannut mitään erikoista.

Itsellä ei maha tahdo kestää beta-alaniinia. Näin ainakin luulisin, sillä nyt parin viikon ajan on ennen treeniä tullut otettua tuo mitallinen ja saa ennen salia käydä heittämässä kohtuu mojovat varpusparvet. Toki syy voi olla muussakin, mutta sattuu sopivasti vaan aina betan oton jälkeen...

Itsellä ei maha tahdo kestää beta-alaniinia. Näin ainakin luulisin, sillä nyt parin viikon ajan on ennen treeniä tullut otettua tuo mitallinen ja saa ennen salia käydä heittämässä kohtuu mojovat varpusparvet. Toki syy voi olla muussakin, mutta sattuu sopivasti vaan aina betan oton jälkeen...

Joo mulla kans oli kun vetelin ekaa purkkia ni tommosta vaivaa, nykyään ei enää lennä kurat seinille. Kihelmöi toki samanlailla kun ennen mut sehän on vaan hyvä asia :D .

Annosohjeen mukaan beeaata pitäs ottaa 2 x päiväs 1,5 g. Itse olen ottanut jauhot beeaa n. 3-4 g ja kreaa n. 5 g kerralla joka aamu, jauhot lusikalla suuhun ja vettä perään (erikseen sekoitus veteen turhaa touhua ja maistuu vaan paskalta). Maha ei ole menny sekaisin, mutta uskon jos annostusta nostaisi niin paskakin lentäisi :) Miksi beeaa pitäis ottaa 2 x päiväs? Onko syynä vain mahdolliset sivuvaikutukset, ihon kihelmöinti? Itsellä sitä en ole huomannut. Ainoa oire on ollut koko talven kestänyt ihon voimakas kuivuminen etenkin kämmenissä ja sormissa. Voi olla että vettä ei ole tullut juotua tarpeeksi, etenkin kun juon kahvia 3-4 kuppia päivässä. Taidan kokeeksi lopettaa kahvin juonnin ja lisätä veden juontia reippaasti, jos iho rupeaisi palaamaan ennalleen. Kusella on kyllä saanut ravata kiitettävästi joka päivä tähänkin asti, joten luulisi sitä nestettä kuitenkin tulleen nautittua jonkin verran...

Tuo kuivuminen johtuu luultavasti kreatiinista, eikä beta-alaniinista. Kreatiini kerää nestettä lihaksiin, joten sitä vedenjuontia tosiaan kannattaa lisätä ettei ukko kuivu ihan kokonaan. :) Ja tietenkin talvikin on voinut edesauttaa ihon kuivumista.

Onko järkevää käyttää betaa ympäri vuoden vai kannattaako vaan kuuritella? Käytän 1-2 kertaa joka päivä n. teelusikallinen kerralla. Kreatiiniä on ainakin tullu käytettyä ties miten pitkään putkeen, eikä mielestäni ole sen vaikutus heikentyny vaikka on pitkään käyttäny sitä.

Ite käyttäny ny 4 kuukautta kohta putkeen käytännössä, pidin pari viikko väliä 3kk jälkeen ja hyvin toiminu, aluks kihelmöi joskus kun on ottanu mutta varmaan tärkein aine ennen reeniä. Suosittelen..

Jos tätä ottaa kahdessa erässä, onko parempi aamulla ja ennen treeniä vai ennen treeniä ja treenin jälkeen palkkarissa? Ja voiko palkkariin laittaa beetan, krean ja glutaminen kaikki kimppaan?

Suositut

Back
Ylös Bottom