Beta-Alaniini ja sivuoireet (ihon kihelmöinti)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi beeta-alaniinia suositellaan nautittavaksi ennen treeniä, vaikka sen vaikutus perustuu karnosiinitason nousuun pitkäaikaisen käytön seurauksena? Missasinko jotain?

Ainakin eräs nimeltä mainitsematon mies suosittelee ihan beta-alaniinin tuotekuvauksessa että jakaa sen kahteen osaan ja tosiaan, vaikutus alkaa vasta tietyn ajan päästä.

Itsekin olen nyt kolmena päivänä nauttinut, jos ainetta mittaa ihan tavallisella teelusikalla niin eikös sitä silloin saa sen ~5g jos lusikka on kukkurallaan?

Itse kyllä pidän siitä kihelmöinnistä, oikeastaan vain kämmenselissä tuntuu joten onkohan annos hieman pieni?

mulla menee 5min tosta otosta kun tulee kiire veskiin. joskus huulissa pientä kihelmöintiä, joka häviää tosi pian. Vaikka just olis käyny suolen tyhjentämässä ni tosta tulee joku reaktio joka puskee viimesetki rippeet ulos. eikai siitä mitää haittaa oo :D

Mul helpotti toi ulostuslääke-efekti, ku pienensin vähän annosmäärää. Ja ihan hyvin silti potkii ja pientä kihelmöintiäkin on aina ilmassa.

Mites tää ja krea yhdessä esim aamulla? Kun krea suositellaan juotavaksi hiilarien kanssa ja kuullut, että ba ei sitte tykkäis hiilareista?

Mites tää ja krea yhdessä esim aamulla? Kun krea suositellaan juotavaksi hiilarien kanssa ja kuullut, että ba ei sitte tykkäis hiilareista?

Päinvastoin. Hiilareiden kanssa sitä beta-alaniiniakin kannattaa ottaa. Lievittää myös kihelmöintiä.

Are there any methods that may increase beta-alanine’s ability to increase carnosine levels?

Yes. A recent study showed that a group of subjects taking Beta-Alanine with carbohydrates increased performance gains in half the time of the group taking an equal amount of beta-alanine without carbohydrates. Carbohydrates spike insulin and one of insulin’s effects is to increase amino acid (such as beta-alanine) transport into our cells.

http://www.beta-alanine.net/

Tuosta linkistä saa hyvää tietoa beta-alaniinista joka perustuu tieteellisiin tutkimuksiin (lähteet mainitaan).

Suosittelen ainakin aluksi ottamaan sen about 1.5g/kerta. Otin ensimmäisellä kerralla 1.5g ja tuli pieni villapaita efekti, toisella kerralla otin ~4g ja tuli huono olo sekä suhteellisen vahva paresthesia. gg

Suosittelen ainakin aluksi ottamaan sen about 1.5g/kerta. Otin ensimmäisellä kerralla 1.5g ja tuli pieni villapaita efekti, toisella kerralla otin ~4g ja tuli huono olo sekä suhteellisen vahva paresthesia. gg

Minkälainen "kukkura" tuo 1,5 g on suunnilleen? Jotenkin vaikea arvioida kun aina on tottunut laittamaan tilavuusmittoja :(

Minkälainen "kukkura" tuo 1,5 g on suunnilleen? Jotenkin vaikea arvioida kun aina on tottunut laittamaan tilavuusmittoja :(
Noo, 5ml eli teelusikallinen on se ~5g, joten siitä vaikka sellanen 1/3 - 1/4.

Eka kerralla otin teelusikallisen ja ei tuntunu missään, mutta tänään otin ruokalusikallisen ja rupes kutiamaan n.15 min kuluttua ja kesti n.puolituntia.Nyt on kyl pötsi aika sekasin...kohta varmaan taas vessaan....... :)

Itse aloitin beta-alaniinin käytön noin viikko sitten. Aluksi ottaessani hiukan alle teelusikallisen kerralla sain niin kovat kihelmöinnit riesakseni, että rupesi oikeasti vituttamaan. Tämän lisäksi vessa kutsui hyvin äkkiä eikä miedolta pahoinvoinniltakaan vältytty.

No, nämä ei-toivotut sivuvaikutukset loppuivat kokonaan parin kolmen päivän jälkeen ja treeniin tuli omasta mielestäni lisää tehoa. Huomasin eron aiempaan lyhyitä sarjoja(2-5 toistoa) tehdessäni kun aikaisemmin viimeisissä toistoissa tiesi negatiivisen vaiheen aikana, että nyt ei enää nouse ja nyt viikon tankkauksen jälkeen saman tuntuisten negatiivisten vaiheiden jälkeen on tullut 2-3 puhdasta toistoa "normaalin" kehityksen päälle.

Tässä tapauksessa en usko placebo-vaikutukseen koska en treenatessa koskaan mieti mitään muuta kuin itse suoritusta. Vasta salin jälkeen tulee mietittyä mahdollisia lisäravinteiden vaikutuksia. Tietysti voi olla mahdollista, että kun olen suhteellisen alkuvaiheessa treenaamisen suhteen, myös tekniikan yhtäkkinen parantuminen on voinut vaikuttaa asiaan.

Itse käyn joskus iltaisin, joskus päivällä treenaamassa, niin täytyykö se aina ottaa juuri ennen treeniä, vai ajaako saman asian jos vetäsee aamupalan yhteydessä?

Entä mitä hyötyä treenin jälkeen esimerkiksi palkkarin yhteydessä on ottaa beta-alaniinia?
Itse käytän Mass Recovery-tuotetta palkkarina, joka sisältää muun muassa myös kreatiinia, jota en ennen treeniä käytä, ainoastaan palautusjuoman yhteydessä.

No siis itse ottaisin ennen treeniä, treenibuusterin kanssa. Kai se ajaa saman asian jos ottaa vaikka treenin jälkeen tai aamulla.. Kyllä siinä karnosiini-tasot nousee ihan sama millonka sen ottaa. Mutta ennen treeniä se auttaa jaksamaan treenissä joten vois olla ihan hyvä ottaa se treenibuusteri.

Mulla on varmistunu nyt jo ties monennenko betakuurin aloitettuani yksi sivuoire ylitse muiden: korvien sointi. Alkaa parin tunnin päästä annoksesta ja kestää jopa parin päivän päähän eli esim. aamulla aloitettu matala 1-2 g / pv kuuri vinguttaa korvia hullun lailla loppupäivän ja seuraavan yön minimissään.

Tämä on kyllä niin ällöttävän makuinen aine, kun jois merivettä. Ensin alkaa se vitun ärsyttävä kihelmöinti korvissa jonka jälkeen siirtyy selkään ja lopulta perseeseen. Tässä vaiheessa tulee huono olo ja tekisi mieli oksentaa. Mitään hyötyä tästä aineesta en ole huomannut, hyissaatana.

Ostinpa tuossa testimielessä 200g beta-alaniinia kun sitä niin on hehkutettu. Kama on semmoista sokerinoloista, kidemuodossa olevaa kamaa, suht mautonta. Otin 45 min ennen reeniä teelusikallisen veteensekoitettuna ohjeen mukaan. Ei mennyt montaa minuuttia kun rupesi ihoa kihelmöimään niin pirusti..Luin aineesta juttu wikipediassa ja kas, liika-annostus aiheuttaa Paresthesiaa, eli juuri tuota kihelmöintiä. Linkki paresthesiasta. Nyt on 30 minsaa jo mennyt ja kihelmöi vieläkin hitosti.

Mitäs täällä mieltä, onkos tuo nyt ihan tervettä, onko syytä huoleen? Onko muilla samoja sivuoireita? 78kg jamppa olen.

itse käytin eilen ekaa kertaa noin 45min ennen salia ja pieni kihelmöinti tuli mutta meni ohi melko nopeasti , laitoin yhden normaali lusikallisen hiilari juoman sekaan

Kyllä toi menee ihan miten vaan, käytän ite ennen reenei massin pumppia missä nyt on kaikennäköst ainetta, että esim jonku mehun kanssa 5g kreaa ja b-alaiinia olis ihan mainio.

mites, itelläkin nyt lähtenyt BA tabuina mukaan valioon, oon ennen vetänyt treenin jälkeen palkkarin missä mukana 5grammaa kreaa ja saman verran glutaa, kannattaisiko tää setti BA.n kanssa vetää mieluummin sen ½h ennen treeniä ja sitten toisenlainen perus 70/30 hiilariprode taas palautukseksi? Lähinnä siis että jos tuo BA reagoi glutan ja krean kanssa paremmin ennen treeniä? Olen ottanut ihan kreaakin pelkältään ennen treenejä siis että se ei ole ajoittunut pelkästään sinne palautkseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom