Beta-Alaniini ja sivuoireet (ihon kihelmöinti)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu jaa olin käsittänyt että kun karnosiini lisää typpioksidin tuotantoa joka laajentaa voimakkaasti verisuonia olisi se syy tuohon kihelmöintiin mutta olin ilmeisesti väärässä.

En nyt väitä olevani absoluuttisen oikeassa, mutta wikipedian BA ja paresthesia artikkelien mukaan kihelmöinti johtuu tosiaan hermostosta.

Lähdekritiikkiä saa kuitenkin harrastaa :)

Itsellä huomasin maitohappojen puskoirointiapua 2-3 viikon käytön jälkeen mäkivedoissa. Ihon kihelmöinti loppu tai melkein loppu reilu 1-2 viikon käytön jälkeen. Joskus otin perusannoksen kielen alle ja annoin sieltä imeytyä....tosi siitä seurasi pientä hengenahdistusta pariin kertaan :D mutta imeyty nopeesti. Nyt meinasin kokeilla ottaa sen 5g aamulla heti kun herään ja toisen 5g palautusjuomaan tai ennen treeniä. Kahtotaan kui äijän käy:D

Tuli näköjään kiskottua överit tästä tänään vaihteeksi. Yleensä nappaan sen puoli teelusikallista, mutta nyt aamupalan jälkeen vetäsin oikein kokonaisen kukkurallisen.
20min ottamisesta ja salille heilumaan. Kauhea kylmänhiki ja heikotus yhdistettynä tappavaan kihelmöintiin eikä mikään luistanu. Tyhymä minä kun ei ole vaakaakaan millä mitata annokset, mutta tuo oli varmaan jotain reilun 5g luokkaa? Normi annoksilla lenkillä ja salilla meno on tosi kulkevaa ja kihelmöinti minimaalista.

Onko tuohon mitään pika apua jos sattuu luiskahtamaan vähän enempi kitankiin, ettei tarvi tuskastella kauhean heikotuksen turvissa pari tuntia ennen kun olo normalisoituu?

Itse en kyllä ole keksiny mitään helpotusta siihen paskaan oloon..imeytyy nimittäin niin sukkelaan tuo aine, että huh huh. Oma vaaka näyttää, että teelusikallinen painaa 4g. Tuohon olisit vetässy vielä reilusti kofeiinia ym. piristävää niin olis kyllä ollu hyvä soppa:D

Ihme homma..itsellä ei kyllä tule minkäänlaista huonoa oloa kyseistä lisäravinteesta. Annokset on ennen treeniä 5g ja treenin jälkeen 5g eli teelusikallinen. Voi olla, että en sitä aivan kylmiltään käytä, vaan mukana on aina jotain muutakin, kuten kreatiinia ja leusiinia. Palkkarissa hunaja ja hera prodet, eli vaikuttaa varmasti imeytymiseen. Eikä varmasti kannata täysin tyhjään mahaan ottaa tuota beta-alaniinia. Myöskin huomasin että kyseinen aine auttaa todella hyvin unensaannissa, vaikka palkkariin laittaisi myös kreatiinia, johtunee varmaan siitä että beta-alaniini imeytyy nopeammin ja sen ns. "tehopiikki" tulee aikaisemmin kuin kreatiinin. Elikkä ei muuta kuin treenin jälkeen vain kunnon palauttavat juomat ja sen jälkeen unta palloon, niin kyllä varmasti lähtee samantien lihakset ja voimat kasvuun. Lähde: Minä :D

Semmosen huomion tein kun sekotin Beta-Alaniinin, Tauriinin, Leusiinin ja Kreatiinin veteen niin toi kihelmöinti on kadonnut eli ei tule samanlaista kuin ottaisi pelkästään Beta:aa. :puntti:

No mitenkäs VHH- / Ketodieetillä? Hyötyä ollenkaan? Vai kannattaako pönttö säästää massa- tai ylläpitokaudelle?

No mitenkäs VHH- / Ketodieetillä? Hyötyä ollenkaan? Vai kannattaako pönttö säästää massa- tai ylläpitokaudelle?

No tuollahan on vähän samanlaisia vaikutuksia kuin kreatiinilla - auttaa puskemaan lisää toistoja sarjassa. Elikkä kestävyys vähän paranee ja dieetillä ihan hyvä juttu, etenkin kovalla.

Niin, mutta ymmärtääkseni kreatiini tarvitsee potkiakseen insuliinia, t.s ketoosissa siitä ei ole paljoakaan iloa? (Korjatkaa jos olen väärässä) Itse vedän tankkauspäivinä kreatiinia juuri tästä syystä.
Poikkeaako BA tässä? Vedin piruuttani lusikallisen tässä yksi aamu, kihelmöi kyllä aivan helvetisti.

Ja mikä on "kova dieetti", onko se sama kun "kovaa treeniä" "tiukalla dieetillä"? :D

Niin, mutta ymmärtääkseni kreatiini tarvitsee potkiakseen insuliinia, t.s ketoosissa siitä ei ole paljoakaan iloa? (Korjatkaa jos olen väärässä) Itse vedän tankkauspäivinä kreatiinia juuri tästä syystä.
Poikkeaako BA tässä? Vedin piruuttani lusikallisen tässä yksi aamu, kihelmöi kyllä aivan helvetisti.

Ja mikä on "kova dieetti", onko se sama kun "kovaa treeniä" "tiukalla dieetillä"? :D

No kreatiinihan imeytyy paremmin jos on hiilareita mukana tai syö hiilareiden kanssa. Eli tehokkaampi niin. Mutta eipä se taida silti kreatiinin vaikutusta kumota. Beta-alaniinin kanssa varmaan sama juttu.

Siis mikä kumoaa kreatiinin vaikutuksen? VHH-/ Ketodieetti? Ei tietenkään mutta hyöty on yhtä tyhjän kanssa.
Ja miten niin "varmaan"? Näillä helvetin kalliilla lisäravinteilla kun lähden leikkimään niin tarvitsen kyllä muuta kun perseestä revittyä Mutu-läppää. Google siis laulamaan, Kiitos ja anteeksi.

Siis mikä kumoaa kreatiinin vaikutuksen? VHH-/ Ketodieetti? Ei tietenkään mutta hyöty on yhtä tyhjän kanssa.
Ja miten niin "varmaan"? Näillä helvetin kalliilla lisäravinteilla kun lähden leikkimään niin tarvitsen kyllä muuta kun perseestä revittyä Mutu-läppää. Google siis laulamaan, Kiitos ja anteeksi.

Hehe heh :) Siis sanoin 'varmaan' koska nyt ei löydy mitään tietellisiä tutkimuksia tähän perustamaan tätä juttua. Mutta kreatiinin toimita ei ole siis millään tapaa riippuvainen hiilareista - kreatiinifosfaattia on elimistössä vaikka hiilareita ei olisi. Samoin tuon beta-alaniinin kanssa. Hapoille toki voi mennä helpommin kun glykogeeni tasot on alempana ja siihenhän tuo beta-alaniini mm. auttaa.

Kreatiinihan lisää mm. satelliittisolujen määrää ja nostaa IGF-1 tasoja.

Joo ei kreatiinifosfaatti kropasta katoa kun alkaa dieetille. Kysymys onkin, että onko kreatiinimonohydraatista lisäravinteena mitään hyötyä, vai tarvitseeko se insuliinia varastoituakseen? UD2:sen mukaan kreatiinilisää suositellaan käytettäväksi hiilaripäivinä. Toinen kysymys, ettei mene ihan :offtopic: että tarvitseeko beta-alaniini insuliinia muodostaakseen karnosiinia? Taas vähän :david: olo

http://www.t-nation.com/free_online...bodybuilding_supplements/supplement_superstar

Tässä nyt kustaan hunajaa jo vähän liikaakin, mutta jutun perusteella rasvaprosentti on laskenut ainakin kohderyhmällä. Tosin jos nämä fudispelaajat ovat onnistuneet kasvattamaan lihasmassaa ilman ihran muodostumista niin laskeehan se suhteellinen rasvaprosentti.

No päräytetääs käyttöön huomenna, voinkin sit valittaa huonosta etenemisestä tuolla Ketoketjun puolella :lol2:

Kreatiinin säästän kyllä tosiaan tankkauspäiville 1 ja 2. En edes vedä noita puruhydraatin jämiä tuolta kaapinpohjalta.

Joo ei kreatiinifosfaatti kropasta katoa kun alkaa dieetille. Kysymys onkin, että onko kreatiinimonohydraatista lisäravinteena mitään hyötyä, vai tarvitseeko se insuliinia varastoituakseen? UD2:sen mukaan kreatiinilisää suositellaan käytettäväksi hiilaripäivinä. Toinen kysymys, ettei mene ihan :offtopic: että tarvitseeko beta-alaniini insuliinia muodostaakseen karnosiinia? Taas vähän :david: olo

http://www.t-nation.com/free_online...bodybuilding_supplements/supplement_superstar

Tässä nyt kustaan hunajaa jo vähän liikaakin, mutta jutun perusteella rasvaprosentti on laskenut ainakin kohderyhmällä. Tosin jos nämä fudispelaajat ovat onnistuneet kasvattamaan lihasmassaa ilman ihran muodostumista niin laskeehan se suhteellinen rasvaprosentti.

No päräytetääs käyttöön huomenna, voinkin sit valittaa huonosta etenemisestä tuolla Ketoketjun puolella :lol2:

Kreatiinin säästän kyllä tosiaan tankkauspäiville 1 ja 2. En edes vedä noita puruhydraatin jämiä tuolta kaapinpohjalta.

Itellä ainakaan kreatiini ei ole mitenkään erityisen hyvin toiminut, mutta samalla tavalla vhhlla ja normaalisti. Toi on kyllä sinänsä kinkkinen juttu kun kreatiini sitoo nestettä ja vähät hiilarit taas poistaa niitä. Tästä olisi hyvä kun joku löytäisi jotain faktaa.

Kreatiinista tosin on ollut enemmän tutkimuksia kun mistään muusta lisäravinteesta, että varmaan tätäkin on tutkittu.

Beta-alaniinin kanssa varmaan aikalailla sama juttu, että toimisi insuliinin kanssa paremmin. Tästäkin olisi kyllä hyvä saada lisäinfoa.

en lukenut koko ketjua mutta mulla se kihelmöinti alkaa käytännössä välittömästi, noin kaksi minuuttia beeaan ottamisen jälkeen. Mulla se päänahasta alaspäin valuva kieltämättä aika vittumainen kihelmöinti ja pistely kestää onneksi vain puolisen tuntia

en lukenut koko ketjua mutta mulla se kihelmöinti alkaa käytännössä välittömästi, noin kaksi minuuttia beeaan ottamisen jälkeen. Mulla se päänahasta alaspäin valuva kieltämättä aika vittumainen kihelmöinti ja pistely kestää onneksi vain puolisen tuntia

Ja loppuu muuten yleensä ekaan kyykkysarjaan :thumbs:

Tosta kihelmöinnistä ja muusta kutinasta 16 sivua on varmaan jo jonkin asteen saavutus, enkä jaksanut ihan kaikkea lukea, mutta..

Koska en halunnut istuttaa uutta puuta, niin lyhyesti: Onko aine tosiaan tehokasta ja onko kokemuksia EBN:n tuotteista?
Tässä ku nettifirmojen kesätarjouksia selailin, niin kyseisellä firmalla oli kiinnostava paketti(oliko tuo jo mainontaa)?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom