Bensa vs. diesel

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Melko puutteellinen testi, kun jätetään tarkoituksella pois nelivedot, joka on kuitenkin yksi parhaista ominaisuuksista autossa talvella.

Onhan noissa takavuosina ollut esim subarua mukana, mutta eivät oikein pärjänneet. Sitten jos yhdeltä merkiltä pistät nelivetoversion niin pitäisi laittaa kaikista. Toisaalta nelivetojen osuus myydyistä autoista on 10 prosentin luokkaa, joten onko sittenkin parempi että testataan vaan puolivetoisia?

Päästöt ja jotkut perseen tai takalasinlämmittimet on tosiaan aika turhia testailla. Lämpiämisaika ehkä oleellisin, sitten nuo ajettavuusarviot. TM:n testit on kokonaisuudessaan jotain insinöörihuumoria.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mites minulla on sellanen käsitys, että nää on samoja pannuja... kuten Seat ja Skodakin.

Mun käsityksen mukaan kans tuota kestävempää vw:n 2.5tdi konetta ei oo nois henkilöautois ollu vaan niis ois aina tuo v6 malli. Transportereishan sitten on tuo 5pyttyinen diesel jota ilmeisesti myös volvo käytti v70/s80 malleissa aikoinaan. Tämä 5sylinterinen pitäisi kyllä olla melko luja moottori. Tutulla transporterissa yli 700tkm ja monissa volvoissa tuolla koneella +600tkm lukemia ilman moottori huolia.
 
Toihan on ihan eri ikäluokan auto kun nää uudemmat volkkarit jotka merkin mainetta pikkuhiljaa murentaa. Tossahan on vielä melko kestävä pumppusuutin 1.9 eikö, siinäki voi kai kulua nokat toisin kuin aikasemmassa 1.9:ssä joka on ymmärtääkseni "pomminvarma." Vai onko se se hyvämaineinen 2.5tdi? :D

Jep pumppari 1.9tdi. Nokat pitääkin seuraavassa huollossa pyytää tarkistamaan, että onko siellä kulumaa.

Kyllähän ton ikäseen ja näin paljon ajettuun kuluvaa osaa on saanut vaihtaa, varsinkin tukivarsia. Myös jarruletkuja, jarrupaloja, termostaatti jne.. mut tekniikka on toistaseks pelannu! Turbot, kytkimet jne voi olla kalliita korjata jos/kun minun omistusaikana levii..
 
Mun käsityksen mukaan kans tuota kestävempää vw:n 2.5tdi konetta ei oo nois henkilöautois ollu vaan niis ois aina tuo v6 malli. Transportereishan sitten on tuo 5pyttyinen diesel jota ilmeisesti myös volvo käytti v70/s80 malleissa aikoinaan. Tämä 5sylinterinen pitäisi kyllä olla melko luja moottori. Tutulla transporterissa yli 700tkm ja monissa volvoissa tuolla koneella +600tkm lukemia ilman moottori huolia.

Näin se just menee. Muistaakseni tollasessa volvon vitosdieseliautossa huollot on 15 tonnin välein, varmasti osasyy pitkään kestoon.
 
Hajoaako yleensä moottorit? Mun kokemuksen mukaan ensin menee anturit, sitten apulaitteet ja lopuksi alusta. Moottorin puolesta ajaisi varmaan moninkertaisesti.
 
Jossain vaiheessa sen auton arvo on sen verran pieni että pienikin remppa kustantaa enemmän kuin auton hinta jolloin paalaus alkaa olla järkevin toimenpide. Eiköhän suurin osa autoista poistu käytöstä tolleen.
 
Mun käsityksen mukaan kans tuota kestävempää vw:n 2.5tdi konetta ei oo nois henkilöautois ollu vaan niis ois aina tuo v6 malli. Transportereishan sitten on tuo 5pyttyinen diesel jota ilmeisesti myös volvo käytti v70/s80 malleissa aikoinaan. Tämä 5sylinterinen pitäisi kyllä olla melko luja moottori. Tutulla transporterissa yli 700tkm ja monissa volvoissa tuolla koneella +600tkm lukemia ilman moottori huolia.

Löytyi myös henkilöautoista. Mulla oli A6:ssa AAT-moottorikoodilla 5cyl 2.5tdi.
 
Jostainhan se lista kai löytyy, millä moottorikoodilla ne nokkaongelmaiset ilmenee.
Audifinaldin keskustelupalsta ?
 
Jostainhan se lista kai löytyy, millä moottorikoodilla ne nokkaongelmaiset ilmenee.
Audifinaldin keskustelupalsta ?

Näillä, jos puhe oli noista 2.5 Tdi V6 24v koneista.

Moottorit
Laahainnokkakoneet (huonommat)
AFB = 110kW/150PS
AKN = 110kW/150PS
AKE = 132kW/179PS
AYM = 114kW/155PS
BFC = 120kW/163PS

Rullanokkakoneet (paremmat)
BAU = 132kW/179PS
BDH = 132kW/179PS
BDG = 120kW/163PS
BCZ = 120kW/163PS

2.5 V6 24v TDI nokka-akseleiden infopaketti (kesken) - Audifinns
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Jos Audin nokkaongelmaa tarkoitit, niin EGR:llä ei sen kanssa ole mitään tekemistä =)

Öö no mistä sitten? :D

Ongelmat laahainnokkakoneiden kanssa
1. Näissä moottorimalleissa (sekä laahari- että rullakoneissa) on käytössä pakokaasun takaisinkierrätys. Eli pakokaasua ohjataan pakosarjasta takaisin imusarjaan tarkoituksena päästöjen vähentäminen. Kierrätys muodostaa imusarjaan ja sylinterikanteen karstaa. Karstasta johtuen venttiilit alkavat jumimaan ja kanavat menevät tukkoon.

2. Laahainnokkakonstruktio on osoittautunut huonoksi ratkaisuksi. Huono ratkaisu yhdessä jumittavien venttiileiden kanssa aiheuttaa kulumaa nokka-akseleiden "nokkiin" eivätkä venttiilit avaudu enää niin paljon kuin on suunniteltu. Kun kulumaa tulee lisää, tippuu nokka-akselin ja kannen välistä laahain pois jolloin venttiili ei aukea enää ollenkaan. Näissä moottoreissa on 2 imuventtiiliä ja 2 pakoventtiiliä per sylinteri, joten yhden imu/pakovenan laahaimen tippuminen ei vielä estä ajamista. Ongelmat alkavat yleensä kun moottorilla on ajettu 200-400tkm (vaihtelee todella paljon).
 
Pitääkö noi uusien autojen ilmoitetut kulutuslukemat likimainkaan paikkaansa? Hurjalta tuntuu että joku V70 kulkisi parhaimmillaan 4l 100/km
 
Kulkee ne laboratorio olosuhteissa. Valkeat silkkihanskat pitää olla ja avaruuspuku kans... Itellä onneks menee dieseliä yli kymmenen sataselle, riittää lämpöäkin :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom