Bensa vs. diesel

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näiden kauhukokemusten perusteella odotan innolla jatkoa tälle dieselautoilulle :D Tähän mennessä on pitänyt uusia termostaatti. Tuo maksoi yhtä paljon kuin edelliseen focukseeni 12 öljynvaihtoa :D Lisäksi olen vaihtanut automaatin öljyt, ei liity käyttövoimaan tämä, mutta näihin kahteen huoltoon on mennyt melkein sama raha, kuin powerhousun parjaamaan fordin ylläpitoon 7,5vuoden aikana. Fordin kulut sisältävät siis 2kpl ruostekorjauksia, jakohihnan vaihdon, yhdet kouranluut, iskarin, jarrupalat eteen, tulpat, ilmanpuhdistimet ja kaikki öljynvaihdot suodattimineen. Luulempa että halvempaa autoa korjaamisen/huoltamisen en tule ikinä omistamaan kuin tuo focus oli. Toki olikin niin perusauto ilman herkkuja että mikäs tuossa edes voisi hajota.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En kyllä ymmärrä millä planeetalla te diesel autoilette kun on noin paljon ongelmia. Oman 2.0 tdi:n kanssa ei ole ollut mitään talviongelmia, vaikka ei piuhan päässä aina olisikaan. Toki maskinsuoja saa olla paikallaan kovalla pakkasella että lämmöt nousee nopeammin ja ei ahtoputket jäädy.
 
Zone-sarja -42%
^Sama täällä. Viimeset 4 vuotta ajeltu diesel autolla ja ei ole ollut koneen puolesta mitään murhetta. Edellisellä 1.9tdillä ajelin 300->440tkm ilman ongelmia, toki sitä sai huoltaa, mutta moottorille ei tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa öljyt ja suodattimet ajallaan. Pa-suodattimen vaihdoin aina syksyllä. Ensimmäisenä talvena piti vaihtaa hehkut ja akku, kun ei enään lähtenyt käyntiin. Kyllä tuo lähti yli 25 pakkasestakin käyntiin ilman lämmitystä viikon seisonnan jälkeen. Toki vaatii apuvirtaa toisesta akusta ja ei se niin kaunista ole noilla pakkasilla pakottaa autoa käyntiin, mutta aina lähti. Aika useasti tuolla sai olla antamassa apuvirtaa bensa-autoille ;). Saa nähdä mitä nykyinen tdi tuumaa pakkasista, toistaiseksi ihan hyvin pärjätty.
 
Ei se talvilaatu, mikä tulee loppu syksystä mittareihin, kestä välttämättä kuin -15 pakkasia.
Jos on hiema vähemmän ajoa, kannattaa sitä talvilaatua lirutella vähemmän kerrallaan tankkiin.
Sitten kun on asemillekkin tuotu useampi satsi talvilaatua, alkaa se pakkaskestävyyskin olla sitä, mitä luvataan.
Näin ainakin minua opastettiin, kun ekan dieselin laitoin.
 
^Sama täällä. Viimeset 4 vuotta ajeltu diesel autolla ja ei ole ollut koneen puolesta mitään murhetta. Edellisellä 1.9tdillä ajelin 300->440tkm ilman ongelmia, toki sitä sai huoltaa, mutta moottorille ei tarvinnut tehdä muuta kuin vaihtaa öljyt ja suodattimet ajallaan. Pa-suodattimen vaihdoin aina syksyllä. Ensimmäisenä talvena piti vaihtaa hehkut ja akku, kun ei enään lähtenyt käyntiin. Kyllä tuo lähti yli 25 pakkasestakin käyntiin ilman lämmitystä viikon seisonnan jälkeen. Toki vaatii apuvirtaa toisesta akusta ja ei se niin kaunista ole noilla pakkasilla pakottaa autoa käyntiin, mutta aina lähti. Aika useasti tuolla sai olla antamassa apuvirtaa bensa-autoille ;). Saa nähdä mitä nykyinen tdi tuumaa pakkasista, toistaiseksi ihan hyvin pärjätty.

Mitenniin lähti jos tartti apuvirtaa? :D
 
Mitenniin lähti jos tartti apuvirtaa? :D
Eipä se viikon pakkasessa seissyt akku jaksa pyörittää lämmittämätöntä moottoria riittävällä nopeudella. Tarvii kuitenkin ''vähän'' pidemmän startin kuin normaalisti :D. Tosin en kyllä edes koittanut ilman apuvirtaa vaan kannoin suosiolla sisältä toisen akun viereen antamaan virtaa. Ai, että sitä savun määrää, kun moottori yski pytty kerrallaan itsensä käyntiin :D.
 
Ei se talvilaatu, mikä tulee loppu syksystä mittareihin, kestä välttämättä kuin -15 pakkasia.
Jos on hiema vähemmän ajoa, kannattaa sitä talvilaatua lirutella vähemmän kerrallaan tankkiin.
Sitten kun on asemillekkin tuotu useampi satsi talvilaatua, alkaa se pakkaskestävyyskin olla sitä, mitä luvataan.
Näin ainakin minua opastettiin, kun ekan dieselin laitoin.
Kesälaatu kestää -15, välilaatu mikä tulee syksyisin kestää -20/-27, ja talvilaatu on -29/-34!
Kun tankkaa ProDieseliä, niin ei tuu ongelmia;)
ProDiesel -32/-37:jahas:
 
Eipä se viikon pakkasessa seissyt akku jaksa pyörittää lämmittämätöntä moottoria riittävällä nopeudella. Tarvii kuitenkin ''vähän'' pidemmän startin kuin normaalisti :D. Tosin en kyllä edes koittanut ilman apuvirtaa vaan kannoin suosiolla sisältä toisen akun viereen antamaan virtaa. Ai, että sitä savun määrää, kun moottori yski pytty kerrallaan itsensä käyntiin :D.
No eihän se sitten mun mittapuulla aikaakaan ihan kunnossa ollut jos pytty kerrallaan yski käyntiin. Suuttimet vuotaa tai jotain. Samaa se mulla vähän oli kun oli se paineensäädin ripulina. Kun se saatiin kuntoon niin lähti 20 asteen pakkasestakin kuin palmun alta.
 
^No eihän +400tkm ajettu diiselikään enään uudenveroinen ole ja tähän lisätään sen hetkiset pakkaset (päivällä -25 ja yöllä yli -30) ja ei mahdollisuutta saada autoa lämmityksee. Niin voiko siinä enään olettaa että dieselauto lähtee käyntiin kuin ''palmun alta'' viikon seisomisen jälkeen?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^No eihän +400tkm ajettu diiselikään enään uudenveroinen ole ja tähän lisätään sen hetkiset pakkaset (päivällä -25 ja yöllä yli -30) ja ei mahdollisuutta saada autoa lämmityksee. Niin voiko siinä enään olettaa että dieselauto lähtee käyntiin kuin ''palmun alta'' viikon seisomisen jälkeen?
Yli 600tkm ajettu dieselmersu lähti :)
Kyseessä tosin oli w124, josta lopulta lähti pellit lahoamaan ympäriltä.
Erästä näkemääni tarraa mukaillen: No turboshit, no hightech electronics, NO PROBLEMS.

Jos dieselautoilu kannattaisi (minulla nykyään) ja ehjän w124 jostain löytäisin, niin ostaisin heti kakkosautoksi. Pidän viimeisenä hyvänä mersuna, seuraavat kokemukset sekä omien että tuttavien mersuissa olleet vähemmän mairittelevia.
 
Ei voi kuin hämmästellä, kuinka Volkkari saa tuhottua lyhyessa ajassa maineensa. Jatkuvasti sataa paskaa niskaan. Suutinongelman, DSG ongelmat, ruosteongelma ja nyt tuo ylläoleva. Yhteistä kaikille valmistajan/maahantuojan täydellinen haluttomuus tiedottaa tai hoitaa vastuunsa.

Sanokaa mun sanoneen: Volkkari on tuleva takavuosien Opel. Kahvipöytien vitsi.
 
Ei voi kuin hämmästellä, kuinka Volkkari saa tuhottua lyhyessa ajassa maineensa. Jatkuvasti sataa paskaa niskaan. Suutinongelman, DSG ongelmat, ruosteongelma ja nyt tuo ylläoleva. Yhteistä kaikille valmistajan/maahantuojan täydellinen haluttomuus tiedottaa tai hoitaa vastuunsa.

Sanokaa mun sanoneen: Volkkari on tuleva takavuosien Opel. Kahvipöytien vitsi.

Joo ja tohon vois ynnätä vielä nää startstopit, TSI koneet ja Haldexin <3
 
Entisessä työpaikassa oli 2012 marraskuussa käyttöönotettu Transporter. Maaliskuussa start&stopista tuli stop&noStart. Ominaisuutta ei sitten sen jälkeen käytetty. Allekirjoittanut unohti ottaa ominaisuuden pois päältä syyskuussa, eikä se vieläkään toiminut, vaan jätti keskelle risteystä kun ekan kerran jouduin pysähtymään :hyper: oli muuten siinä ja siinä käynnistyykö ollenkaan. Piti sahata noin 10 sekuntia ja vikavalo paloi kunnes käynnisty. Vittu mitä paskaa.
 
Se on kyllä ihme että tuokin vikapesäke on suomen myydyin merkki. Joillain merkeillä se laadun kuva ei ihan pieniin katoa, kuten nähdään. Tosin autolehdet tuota ylläpitää, ainahan Volkkarin "laatu" on se mihin muita verrataan, jos siis puhutaan normiluokan autoista. Laatu on siis kaiketi tukeva kojelauta, eikä suinkaan se että tuote on laadukas ja luotettava.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom