- Liittynyt
- 21.1.2003
- Viestejä
- 2 523
Koska alettiin valmistaa nykyautoja?Toivottavasti mun ei tarvi koskaan ostaa nykyautoa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koska alettiin valmistaa nykyautoja?Toivottavasti mun ei tarvi koskaan ostaa nykyautoa.
Koska alettiin valmistaa nykyautoja?
Sitte vastaus on kai -94. Toi on tietysti aika selkeä tapa määritellä nykyauto, harva sitä osaa tehdä ja puhuu vain "nykyautoista".
Sähköstartinkin voisi heittää mäkeen. Tuosta työpaikan pihalta kun alkaisi veivaamaan umpijäässä olevaa dieseliä käyntiin niin ei paljon haittaa lämmityslaitteen olematon tehokaan kun hiki alkaa laskea vasta siinä 50 km työmatkan loppuvaiheilla.Riippuu autosta :D varsinkin dieselissä lukuisat YLIMÄÄRÄISET sähköiset härpättimet ovat syöneet pomminvarman ja erittäin yksinkertaisen keksinnön luotettavuutta ja eritoten kestävyyttä. Seuraavassa autossa ei tule olemaan edes sähköistä polttoainepumppua.
Ei se dieselin vika, vaan sen mopon kokosen moottorin. Ei nykyiset 1.6 bensatkaan lämpeä. Ainakaan Kia.
Onko tuokaan sitten hyvä, että pitää alkaa riisumaan.1.4tsi Skoda on pirun lämmin. 6min ehtii ajella -25 asteessa kun pitää alkaa jo riisua vaatteita autossa kun tulee kuuma. Ei oo Webastoo.
En nyt ole ihan varma asiastani, enkä jaksa lähteitäkään kaivaa... Mutta mulla on ollut sellainen käsitys, että tuo joidenkin autojen kylmyys ei johdu autojen liian pienestä hukkalämmön tuotosta vaan heikosta lämmitysjärjestelmästä. Ja sillä taas sitten vuorostaan pyritään siihen pienempään kulutukseen.
Eli tarvitaan virtaa. Ja jos koneessa ei lämmöt nouse tarpeeksi, niin mahtaako akkukaan lämmetä? Jos akku on kylmä, se ei lataannu. Eli summa summarum, onkohan tässä nyt riskinä auton hyytyminen kesken ajon?
Lämppärin kennostahan tuo varmastikkin johtuu. Ite oon ollu parissa autossa honda accord ja roverin joku civicciä vastaava malli. Molemmissa 2l bensakone noin 10l kulutuksella mistä luulisi lämpöä tulevan, mutta kylmä tuli etenkin tuossa roverissa. Auto ei tuota lämpöä hyttiin edes maantieajossa ja penkinlämmittimetkin mallia olematon niin kyllä saa täristä penkissä, että pysyy lämpöisenä.En nyt ole ihan varma asiastani, enkä jaksa lähteitäkään kaivaa... Mutta mulla on ollut sellainen käsitys, että tuo joidenkin autojen kylmyys ei johdu autojen liian pienestä hukkalämmön tuotosta vaan heikosta lämmitysjärjestelmästä. Ja sillä taas sitten vuorostaan pyritään siihen pienempään kulutukseen.
Kyllä kylmä akkukin virtaa ottaa vastaan,muttei yhtä hyvin kuin lämmin. Jos kylmä akku ei ottaisi vastaan virtaa niin eikös monet autot jättäisi käynnistymättä,ja jäisi tielle?Eipä sitä hukkalämpöä voi liian vähän olla, jos edelleen vain 20-30% energiasta menee auton liikuttamiseen. Lopulla voisi tehdä jotain järkevääkin.
Aamulla mietin noita uusia Ocuja lämmön kannalta. Niissähän taitaa olla vastus lämmittämässä ilmaa. Eli tarvitaan virtaa. Ja jos koneessa ei lämmöt nouse tarpeeksi, niin mahtaako akkukaan lämmetä? Jos akku on kylmä, se ei lataannu. Eli summa summarum, onkohan tässä nyt riskinä auton hyytyminen kesken ajon?
Kyllä kylmä akkukin virtaa ottaa vastaan,muttei yhtä hyvin kuin lämmin. Jos kylmä akku ei ottaisi vastaan virtaa niin eikös monet autot jättäisi käynnistymättä,ja jäisi tielle?
No niinhän ne tekeekin :D
Pakkanen moninkertaistaa heikon akun ongelmat | Moottori | Kaleva.fi
Ei tietenkään kaikki autot laukea kesken ajon. Mutta huonolla akulla ja lyhyellä ajolla voi kädä heikosti. Mutta itse mietin lähinnä sitä, kuinka paljon tehoa ne lämmitysvastukset ottavat ilman lämmitykseen?
Ei tietenkään kaikki autot laukea kesken ajon. Mutta huonolla akulla ja lyhyellä ajolla voi kädä heikosti. Mutta itse mietin lähinnä sitä, kuinka paljon tehoa ne lämmitysvastukset ottavat ilman lämmitykseen?