Bensa vs. diesel

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
siitä soppa saadaan ku huudatetaan eberiä parituntia huonolla 55ah ja koitetaan saada kiisseli käymään :D. on muuten luokattoman paskoja ideoita insseiltä tunkea autoon jos jotakin syttyvää valos kun virrat laitetaan päälle,ja saatto valoja. joskusnse käyntiin lähtö on pienestä kiinni ja sit vituttaa kun kaikki hilavitkuttimet pamahtaa päälle ennen ekaa ja ainoaa starttaus yritystä. :D

Hyvin ne pelaa muissa maissa. Ei mullakaan ollu Saksassa Bemarin kanssa mitään ongelmia. Lisäks kun about aina ja kaikissa taloissa on autotallit / hallit. Ongelmat alkoi vasta Suomessa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joskus noita akkutestejä / virrankulutusjuttuja tuli luettua niin uusissa autoissa jo lepotilassa auto kuluttaa virtaa käynnistyksenestoon, kelloon, ajotietokoneeseen, kaukosäätöinen keskuslukitukseen, keskuslukituksen lähettimeen.. Muistaakseni vuorokausi kulutus oli kutakuinkin +1 amppeeri per vrk

Sitten kun tuohon lisätään kovat pakkaset, Pikkurikun mainitsemat saattovalot, ajovalot korkeudensäätöineen, puhaltimet, ikkunoiden lämmittimet, start stop automatiikka, sähkövastukset (joita jo saattaa parhaimmillaan olla ohjauspyörässäkin) niin nurkka ajossa päästään aika helposti siihen tilanteeseen että virrankulutus on isompaa kuin akun kyky ottaa virtaa vastaan, jolloin luonnollisesti akku on tyhjä jossain vaiheessa..
Lisäbonuksena auton akkujen kapasiteetti huononee erittäin paljon nopeammin jos akun varaus on jatkuvasti suunniteltua pienempi.
 
siitä soppa saadaan ku huudatetaan eberiä parituntia huonolla 55ah ja koitetaan saada kiisseli käymään :D.

Jos nyt jäi oikeasti epäselväksi etkä vaan esitä tyhmää, niin noi sähkölämmittimet lähtee päälle vasta kun auto on käynnissä.
 
juu noista pöhöttimistä tosiaan puhelin,mutta suosittelen kaikille kiisseli autoilijoille,jos ei vielä ole tehtynä,niin akkun kuormitus testiä ja nafta suodattimet vaihtoon.ni ei sit tarvii kärvistellä pakkasessa :) ja akkuista niin optimat on pelittäny mulla pirun hyvin,hyvät kylmäkäynnistys virrat ja kestää syvä purkua :)
 
juu noista pöhöttimistä tosiaan puhelin,mutta suosittelen kaikille kiisseli autoilijoille,jos ei vielä ole tehtynä,niin akkun kuormitus testiä ja nafta suodattimet vaihtoon.ni ei sit tarvii kärvistellä pakkasessa :) ja akkuista niin optimat on pelittäny mulla pirun hyvin,hyvät kylmäkäynnistys virrat ja kestää syvä purkua :)

Mä nyt en yleensä näihin puutu, kun omakaan kirjoitus ole täydellistä nähnytkään, mutta ei saatana mitä äidinkielen raiskausta.

Jatketaan sen verran aiheeseen, että mä en enää ihan vähällä dieselautoa hankkisi.Suuttimet, turbot, jäätymiset yms. tuovat liikaa lisäjännitystä toimintavarmuudelle sekä lompakolle. Nyt on menty toista vuotta kahdella bensavehkeellä, polttoainetta menee noin 2litraa/100km enemmän kuin ennen. Huolloissa ja dieselveroissa taas säästänyt päälle 3000€. Omat autot pyörii siis alle 10k€ hintaluokassa.
 
Kerrotaan nyt sitten omiakin kokemuksia, kun täällä tulee kaikenlaista kauhutarinaa dieseleihin liittyen. Itsellä neljä viimeisintä autoa olleet dieseleitä (eri merkkisiä) ja näillä on tullut ajettua yht. ~250 tkm, eikä minkäänlaista ongelmaa ole ollut kovilla pakkasilla tai ylipäätään mitään moottoriin liittyviä murheita. Autot ovat olleet vuosimallia 1998-2010, eikä todellakaan mitään vähän ajettuja. Polttoainesuodattimen olen kerran vaihtanut, olikohan tähän ensimmäiseen dieseliin ja suodattimen vedenpoistoja on tullut tehtyä muutaman kerran. Muutoin autot huollettu normaalisti.

En oikein käsitä, mikä niitä dieselautoja muka rikkoo pakkasilla. Taitaa suurin syy olla huono akku, jota ei ladata koskaan ja paljon pätkäajoa yhdistettynä webaston käyttöön tai kesälaatua tankissa pakkasten yllättäessä. Mielestäni em. jutut kertovat lähinnä omistajan kädettömyydestä. Vaikka lähipiirissäkin on useampia diesel-autoja, en muista yhdenkään aiheuttaneen ongelmia pakkasilla.
 
Minä ostin laturin edellisen dieselin aikana. Ei pätkäajossa auton akku ennätä latautua. Laturin jälkeen ei ollut mitään ongelmia talvella.
 
Mulla on nyt toista talvea neloskoppanen 1.9 tdi golffi alla. Akun kuormitustestin teen päivittäin näillä pakkasilla, kun lähden töihin ja töistä kotiin. En tiedä kuinka vanha akku on, mutta käyntiin on lähtenyt joka kerta. Kai se on huoltovapaata mallia, en ole viitsinyt tutkia. Hehkut ja polttoainesuodattimen vaihdoin sentään syksyllä. Koko viime talvi sekä myös tämä talvi on menty ryssän dieselillä, ei ongelmia siitäkään. -35 lupaavat pakkasen kestoksi, tiedä sitten mitä se todellisuudessa on.

Vähän hitaanpuoleisesti lämpenee näillä pakkasilla, mutta kävin eilen ostamassa karvahatun joten ei huolta siitäkään. Ilmeisesti joitakin vaan jännittää autoilu enemmän kuin toisia kun joutuvat rikkoutuvista suuttimista ja turboista ressaamaan :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä nyt en yleensä näihin puutu, kun omakaan kirjoitus ole täydellistä nähnytkään, mutta ei saatana mitä äidinkielen raiskausta.
Pahoittelen. Tuo puhelimella näppäily on välillä pirun hankalaa nakkisormilla.Pienet kirjaimet ja isot sormet ei helpota mobiili kommentointia.

- - - Updated - - -

Kyllähän noi suuttimet ja pumput vähän jännittää isommilla km määrillä.E46 330dhen olis maksanu 1 suutin 250€ ja pumppu lähemmäs 3000€. kyllä siinä duunarin lomppakko rankastaa aika huolella.
 
Ei minulla pakkaminen dieseliä rikkonut, pakkasella oli vain vitun kylmä ajella. Vuoron perään levisi termostaatit, toinen kahteen kertaan ja silti sai viimasuojaa viritellä keulille. Turbo oli 1500€ ja siinä vaiheessa ku nestejäähyllä oleva laturi (1000€) alkoi temppuilla, loppui mun dieselautoilu. Tuossa välissä vaihtelin akkua ym pientä. Mutta kädetönhän sitä varmaan on kun ei viitsinyt alkaa alle 10k€ autoa tuon enempää rahoittamaan. Mua ei myöskään kiinnosta olla sitä jatkuvasti pihalla räpeltämässä, mä ostan sen auton ajamista varten.

Mä ymmärrän jos sillä dieselillä ajetaan paljon, niin varmaan kannattaa. Varsinkin töissä, mistä saat kilometrikorvauksia ajamisistasi. Harva kaupparatsu tosin mun hintaluokan autoilla ajaakaan.
Me ajetaan kahdella autolla yhteensä noin 40tkm vuodessa (noin 30tkm toisella ja 10tkm toisella), en tee sillä dieselillä mitään. Ei ole ollut kylmä, lähinnä öljyjä, suodattimia ja hihnan olen vaihtanut. Mieluummin käyn useammin siellä bensa-asemalla kuin korjaamossa tai varaosaliikkeessä ;)
 
ryssän dieselillä, ei ongelmia siitäkään. -35 lupaavat pakkasen kestoksi, tiedä sitten mitä se todellisuudessa on.

Siperia-laatu kestää -48 astetta. On kuulemma usein samaa kuin tuo "talvi" laatu joka kestää -35. Parempaa se niiden löpö on kuin se millä me ajetaan :)
 
Zone-sarja -42%
En oikein käsitä, mikä niitä dieselautoja muka rikkoo pakkasilla. Taitaa suurin syy olla huono akku, jota ei ladata koskaan ja paljon pätkäajoa yhdistettynä webaston käyttöön tai kesälaatua tankissa pakkasten yllättäessä. Mielestäni em. jutut kertovat lähinnä omistajan kädettömyydestä. Vaikka lähipiirissäkin on useampia diesel-autoja, en muista yhdenkään aiheuttaneen ongelmia pakkasilla.
Ei välttämättä mikään pakkanen niitä riko, mutta ne viat tulee pakkasella esille. Mä oon nyt joutunut tuon omani kanssa taistelemaan polttoainepuolen kanssa kun kerran jätti motarille (mutta lähti kohta käymään) ja myöhemmin tuli käynnistymisongelmat. Sai sahata ja sahata mutta ei meinannut lähteä. Pari kertaa loppui akku ennen kuin lähti.

Syyllinen oli paineensäädin, mutta pelkäsin jo suuttimia tai pumppua. Suuttimet parisataa kappale ja pumppu maksaakin jo kuukiviä. Paineensäädinkin oli 300 oravannahkaa, että ei sekään liian halpa ollut. Nää on näitä osia mitkä kuluu ja pakkanen saa ne vuotamaan ja vittuilemaan entistä enemmän, eikä kukaan ala näitä osia huvikseen vaihtamaan ennen kuin tulee ongelmia. Se ei ole kädettömyyttä. Nytkin on ollut näiden pakkasten aikana ihan simona autoja moottoritien varressa ja syön kalsarini ellei 90% niistä ole dieseleitä. Tämä näissä on vittumaista, epävarmuus pakkasilla.
 
Mä oon nyt joutunut tuon omani kanssa taistelemaan polttoainepuolen kanssa kun kerran jätti motarille (mutta lähti kohta käymään) ja myöhemmin tuli käynnistymisongelmat. Sai sahata ja sahata mutta ei meinannut lähteä.

No se onkin Opel, ei sitä lasketa. :) Toki tietyt moottorit ovat vikaherkempiä ja sama se on bensakoneissa, jotkut moottorit vaan eivät kestä, esimerkkejä löytyy mm. bemarilta ja volkkarilta. Mutta pointtini oli lähinnä se, että ei kannata yleistää, että tietyt jutut olisivat yleisesti dieselien ongelma.
 
No se onkin Opel, ei sitä lasketa. :) Toki tietyt moottorit ovat vikaherkempiä ja sama se on bensakoneissa, jotkut moottorit vaan eivät kestä, esimerkkejä löytyy mm. bemarilta ja volkkarilta. Mutta pointtini oli lähinnä se, että ei kannata yleistää, että tietyt jutut olisivat yleisesti dieselien ongelma.
Polttoainepuolen ongelmat ja pakkasongelmat ovat yleisesti dieseleiden ongelmia ja siitä ei pääse mihinkään. Se on nimittäin fakta.

E: Ja sanottaanko nyt vielä, että nämä osat ovat yleisesti jotain muun merkkisiä, esim. Bosch, niin se on siinä vaiheessa ihan sama onko auto Opel, BMW, Volkswagen vai Toyta ja miten vikaherkkiä ne on.
 
Akku ja hehkut kun on kunnossa niin kyllä diesel käyntiin lähtee, polttoainepuolen ongelmatkin vähenee kun vaihtaa sen pa-suodattimen 30tkm välein, tai vaikka joka syksy (talveksi).
 
Polttoainepuolen ongelmat ja pakkasongelmat ovat yleisesti dieseleiden ongelmia ja siitä ei pääse mihinkään. Se on nimittäin fakta.

E: Ja sanottaanko nyt vielä, että nämä osat ovat yleisesti jotain muun merkkisiä, esim. Bosch, niin se on siinä vaiheessa ihan sama onko auto Opel, BMW, Volkswagen vai Toyta ja miten vikaherkkiä ne on.

Itse sanoisin, että em. ovat joidenkin dieselien ongelmia. Omat kokemukseni eivät ainakaan niitä tue. Mutta aivan sama, jokainen muodostakoon käsityksensä millä perusteella haluaa ja valitsee autonsa sen mukaan. I rest my case.
 
Itse sanoisin, että em. ovat joidenkin dieselien ongelmia. Omat kokemukseni eivät ainakaan niitä tue. Mutta aivan sama, jokainen muodostakoon käsityksensä millä perusteella haluaa ja valitsee autonsa sen mukaan. I rest my case.
Ei sillä ole mitään merkitystä mitkä sun kokemukset on. Jotkut jopa väittää ettei heillä ole ollut Fordien kanssa mitään ongelmia. :lol2: Se on ihan yleisesti tiedostettu fakta, että dieselit ovat pakkaselle herkempiä kuin bensat. Ja nyt kannattaa käyttää sitä korvien väliä ja tiedostaa, että kaikki dieselit ei jatkuvasti jätä tielle. Sitä se ei tarkoita. Kyse on todennäköisyyksistä ja se nyt on niin, että dieselillä ongelmat ovat todennäköisempiä kuin bensalla.
 
Yleisin ongelma noissa dieseleissä on juurikin tuo vanha pa suodatin. Ensimmäisen kerran kun tankkaa pakkaslaatua niin kannattais vaihtaa suodatin. Suodattimeen kun jää väkisin pyörimään aina vanhempiakin dieseleitä yms paskaa niin ongelma onkin sitten sitä myöten valmis.

Oman kokemuksen mukaan parhaiten lähtee autot tässä järjestyksessä käyntiin pakkasseisomisen jälkeen: kunnossa oleva vanha bensa auto -> kunnossa oleva vanha diesel -> uusi bensa auto -> uusi diesel :)

Eli jos on auto mitä ei pidä lämmityksessä talvella ja ajaa kerran pari kuussa niin joku vanha iso bensamotti, mielellään suora kutonen, on paras lähtemään kuukausienkin seisomisen jälkeen käyntiin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom