Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se on liian uusi diesel. Kyllä oikeat traktorit vetää alhaalta asti. Eikä ne kulutukset mihinkää nouse, omegassa 2.0 diesel syö saman kuin 2.5 diesel, eli 5.5-6.0 normiajossa.
Talvet vaatii kyllä suunnittelua :D
Tomaatilla tomaatilla... Ei mitään tomaatteja tueta vaan 6-lovisella manuaalilla mennään. Tomaatti tästä nyt vielä puuttuisi niin olisi moottorin lisäksi muitakin huolenaiheita. :DTai sitten liian vanha :D
Kyllä uudehkot turbodiisselit jollain 7 lovisella tomaatilla lähtee kuin hauki rannasta eikä mitään viiveita tai pykäliä huomaa. Ja webasto on lämmitystä varten ;)
Selkeästi sun oikea vitutuksen aiheuttaja on se, että olet vaan valinnut paskan auton . Kyllä hyvä nykyaikainen diesel vetää alhaalta asti ilman nykymisiä ja lämpeneekin talvella. Automaatti on myös ehdoton varuste, jos kykenee olemaan murehtimatta sitä, että se saattaa tietyissä merkeissä laueta.
Ei muullakaan mitään nyi, mutta ei ole ainut tehoton pikkudiesel mikä ei vedä alhaalta. Mulla itsellä on kokemusta, kuten jo aiemmin sanoin, Volvon Drivesta, ja se on ihan samanlainen paska. Kavereiden kanssa olen myös asiasta keskustellut ja jotkut ovat vahvistaneet, että sama hengettömyys vaivaa muitakin pieniä dieselkoneita.Selkeästi sun oikea vitutuksen aiheuttaja on se, että olet vaan valinnut paskan auton . Kyllä hyvä nykyaikainen diesel vetää alhaalta asti ilman nykymisiä
Ja lämpenemisestä sen verran, että ei tuollainen pieni vähäruokainen "starttimoottori? mihinkään lämpene kun ei se tuota lämpöä. Se on ihan mahdoton yhtälö ja mitä uudempi niin sen huonommaksi menee kun kulutus sen kun laskee. Ainoa vaihtoehto on polttoainelämmitin.
Ymmärsinkö oikein , että tuo autosi on Corsan 1.3litrainen diiseli?Kyllä mä olen nyt tullut siihen lopputulokseen, että tuli ehkä ostettua ensimmäinen ja viimeinen diesel samalla kertaa. Melkein vituttaa ajaa tolla joka päivä. Se moottorin luonne on ihan onneton. Onneksi tulee ajettua ihan matka-ajoa lähinnä, niin sitä ei siinä huomaa. Isompaankaan dieselkoneeseen en vaihda, vaikka sen luonne on todennäköisesti vähän fiksumpi, koska se olis sit sama ostaa kulutuksen puolesta pienehkö bensakone. Säästöähän tässä haetaan. Se on jumalauta kumma kun alakierroksilla ei tapahdu yhtään mitään. Ei niin vitun mitään ja kaasun päällä saa seistä mutta puoleen minuuttiin ei tapahdu silti mitään. Tämä siis silloin kun koitat lähteä "liian isolla vaihteella liian pienillä kierroksilla" mikä bensakoneella kyllä onnistuisi ihan helposti. Tällä ei onnistu vaan se tukehtuu siihen paikkaan. Vituttaa heittää ykköstä silmään aina kun vauhti laskee alle kahdenkympin.
Toinen juttu on sitten tuo turbopotku. Eihän näillä tehoilla mitään kamalaa potkua voi olla, mutta sellainen kuitenkin, että sen kun päivästä toiseen , viikosta toiseen ja kuukaudesta toiseen joka päivä tuntee monta kertaa niin se alkaa jossain vaiheessa vituttaa. Se on kun alle kahden tonnin on ihan hengetön ja siinä kohtaa alkaa laukkaan kunnolla, niin se moottorin luonne on arkiajoon ihan vitusta.
Ja sitten se kaikista paras: Diesel talvella. Eiiiii jumalauta. Tässä kun kovemmat pakkaset tuli niin polttoainepuoli alkoi sohlaan niin saatanasti ja lisäksi toi on ihan hirveä pakastin. Lämmityslaite? Mikä se on? Mikäli juuri sinun dieselautosi on toiminut talvella moitteettomasti niin ole hyvä ja pidä se omana tietonasi. Se ei todista yhtään mitään. Yleisesti tunnettu totuus on se, että jos haluat ongelmia talvella, niin dieselillä onnistut siinä neljä kertaa todennäköisemmin kuin bensalla.
Jos työasiat pysyy tällaisina, että työmatkaa tulee vähän reilu 100 km päivässä, niin diesel olisi kyllä ehdottomasti paras vaihtoehto, mutta taidan silti hankkia seuraavaksi vaikka perkele Priuksen. Mieluummin ajan rikkaimurin näköisellä autolla kuin autolla mihin vituttaa istua joka päivä ihan muista syistä. Toi Sorsahan olis muuten ihan loistava auto ja tykkään siitä, mutta toi moottori... Ei vittu!
Ei muullakaan mitään nyi, mutta ei ole ainut tehoton pikkudiesel mikä ei vedä alhaalta.
Eeen mä usko että siinä mitään vikaa on kun se nyt vaan on tollanen. Toisia se haittaa ja toisia ei ja toiset sen huomaa ja toiset ei. Mä oon tottunut bensakoneisiin niin ei oikein kiehdo toi kiisseli. Kyllä se mullakin vetää mukisematta jo 1500 kohdilla ja mäet mennään ylös vaikka vähän pienemmilläkin kierroksilla, mutta siellä tonnin tuntumassa on se kohta kun tulet vaikka hiljaa risteykseen ja kierrokset kun pääsee sinne, niin siitä ei sitten tarvitse jouhevasti enää lähteäkään. Vaikka lyöt kaasun pohjaan niin se vain jurnuttaa paikallaan. Bensakoneella kun on tottunut siihen, oli se sitten miten pieni tahansa, että kunhan se auto on liikkeellä niin kakkosella onnistuu kiihdyttäminen melko kivuttomasti vaikka eihän sekään raketin lailla lähde. Mutta ero on huomattava ja toi tuntuu jäävän paikalleen. Ja täsmälleen sama juttu siinä Volvossa. Se nyt vain on noiden ominaisuus ja vihaan sitä. Ei mun ole tarvinnut millään bensakoneisella autollani ikinä heittää ykköstä silmään ennen kuin ollaan oikeasti pysähdytty. Tolla täytyy tai sitten on 10-50 kiihdytys puolen minuutin homma.Sulla on pakko olla jotain vikaa siinä myllyssä...
Jos puhutaan samasta Fiat/Opel 1.3CDTI 66kw koneesta, niin omassani se vetää mukisematta jo 1500rpm kohdilta. Eli esimerkiksi jyrkkään mäkeen kutosella 1500rpm ei ole mikään ongelma. Tietysti siinä on pienehkö ahtoviive, mutta ei kovin paha.
Ykköselle ei tarvitse vaihtaa juurikaan ennen, kuin auto on pysähtynyt.
Eeen mä usko että siinä mitään vikaa on kun se nyt vaan on tollanen. Toisia se haittaa ja toisia ei ja toiset sen huomaa ja toiset ei. Mä oon tottunut bensakoneisiin niin ei oikein kiehdo toi kiisseli. Kyllä se mullakin vetää mukisematta jo 1500 kohdilla ja mäet mennään ylös vaikka vähän pienemmilläkin kierroksilla, mutta siellä tonnin tuntumassa on se kohta kun tulet vaikka hiljaa risteykseen ja kierrokset kun pääsee sinne, niin siitä ei sitten tarvitse jouhevasti enää lähteäkään. Vaikka lyöt kaasun pohjaan niin se vain jurnuttaa paikallaan. Bensakoneella kun on tottunut siihen, oli se sitten miten pieni tahansa, että kunhan se auto on liikkeellä niin kakkosella onnistuu kiihdyttäminen melko kivuttomasti vaikka eihän sekään raketin lailla lähde. Mutta ero on huomattava ja toi tuntuu jäävän paikalleen. Ja täsmälleen sama juttu siinä Volvossa. Se nyt vain on noiden ominaisuus ja vihaan sitä. Ei mun ole tarvinnut millään bensakoneisella autollani ikinä heittää ykköstä silmään ennen kuin ollaan oikeasti pysähdytty. Tolla täytyy tai sitten on 10-50 kiihdytys puolen minuutin homma.
No miksi se olisi järjetöntä?Onkohan tuo nyt kovin järkevää niin diesel- kuin bensakoneellakaan?
No miksi se olisi järjetöntä?
Eipä oikeastaan. Kukaan ei ole varmaan ikinä rikkonut manuaaliaskia kyseisellä tavalla. Toisaalta kukaan ei myöskään jaksa kiihdyttää kyseisellä tavalla, eli koko asiasta puhumisessa ei ole mitään järkeä. Vielä kerran: Bensamoottoriselle autolle harvemmin käy noin ja dieselillä on pakko heittää pienempää kun muuten jää jalkoihin. Lopputulos: Sellaista tilannetta missä mennään kaasu pohjassa, mutta mitään ei tapahdu, ei synny. Käykö järkeen?Voimansiirto rasittuu pienillä kierroksilla vedätettäessä verrattain suuren vääntömomentin vuoksi. Ei tasainen nopeus pienillä kierroksilla mitään haittaa mutta kiihdytykset liian suurella vaihteella kuvailemallasi tavalla ettei meinaa mitään tapahtua vaikka kaasu olisi pohjassa. Käykö järkeen?