Beef Jerky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxu
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan törmännyt tohon lapinlihan iceman beef jerkyyn
http://www.lapinliha.fi/index.php?pid=uutiset-view&artid=330
missä sitä myydään ja mihin hintaan? entä maku?

Sitä ei joo ihan joka puodista löydä. Isommat k kaupat, jotka ovat panostaneet riistasäilökkeisiin pitävät sitä hyllyssä.

Tuo maustetumpi versio on maultaa sangen ok, mutta suolaa ihan perkeleesti verrattuna muihin valmistajiin. Maustamaton taas on niin pahaa, että hyh hyh. En tiedä missä oljyssä ne oikeen on dipattu, mutta :urjo:
Hyväähän tossa on se, että 50g pussi melkein samaan hintaan, kuin yleensä joutuu pulittamaan 25g pussista

edit: hinta noin 4 euroa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä on hinnat kohillaan tällä tuotteella jos jollain, kun naapurikaupasta hintoja katselin. Karkoittaa meikäläisen aina kauas vaikka olisi kuinka hyvää tahansa. Samaa luokkaa on nämä megakalliit superjäätelöt.

.kuivaalihaa tuli taas 23 kiloa kypsäksi.

Melkoisen määrän oot kuivannu jos 23 kiloa tuli valmista tavaraa! Vai onko tuo 23kg siis "märkäpaino"? Nautaa vai poroa?

Mulla on kans lihat valmiina ja voi jumalauta tuo poron sydän on hyvää!:kuola: Koko ajan pitää skarpata ettei vetele koko varastoa kitusiin ennen kesän kalareissuja, syksyn vaelluksia ja metsäreissuja.

Citymarketista nappasin tänään taas vähän pureskeltavaa, vaikka hinta onkin sen suolaset 3.5e. Kuukauden päästä tulee vähän isompi satsi Kanadasta sukulaisen tuomana. Loistavaa tavaraa!

Pari satsia kuivalihaa puolentoista kilon naudanpaistista on nyt tullut tehtyä kiertoilmauunissa. Periaatteessa noudatin noita aiemmassa linkissä mainittuja ohjeita, paitsi:
- vain kuivamausteita, ts. grillimauste (sis. suolaa), chili ja pippurit
- kiertoilmauuniin lämpötilaksi vain reilu 50 astetta
- valmista tuli ensimmäisellä kerralla jo kahdeksassa tunnissa, toisella meni reilu kymmenen
(paahtopaisti näyttää toimivan mainiosti tässä tarkoituksessa).

Aivan tolkuttoman helppoa, eikä vaadi kuin aikaa.

Jonkin aikaa noit tullut mutusteltuu nälkään ja illanvietos ja tänään sit päätin et tilataan kunnon määrä netistä. Saas vaan nähdä kuin pian tulee, ei jaksa kauheesti odotella :)

Kyllä on hinnat kohillaan tällä tuotteella jos jollain, kun naapurikaupasta hintoja katselin. Karkoittaa meikäläisen aina kauas vaikka olisi kuinka hyvää tahansa. Samaa luokkaa on nämä megakalliit superjäätelöt.
On kallista tosiaan. Yks päivä tota jotain teriakia maistoin ja maistu aika paskalle.:D

Ben&Jerrys jotain suklaaversiota kokeilin niin siintä ehkä sit kehtaa välillä maksaakin ton reilumman hinnan..:kuola:

Faija toi aikamoisia mötkylöitä kuivalihaa Liettuasta, on vaan niin pirun suolaista ettei paljon voi syödä kerralla :(

Itse tuli käytyä viime vuonna tuolla rapakon takana keskilännessä ja tuli siellä tämä jerky tutuksi. Itse en sitä sieltä jaksanut kuitenkaan lähtä lihamuodossa tuomaan, vaan olin paikallisten opissa ja toin näitä jerky mausteita. Nämä olivat siis kaupoissa myytäviä pusseja joihin oli pakattu valmistukseen vaadittavat mausteet, sekä ohjeet. Täällä Suomessa sitä olen sitten hirvenlihasta tehnyt ja hyvää on tullut.
Paikalliset siellä rapakon takana tekivät jerkyä naudasta ja antiloopeista ja jerkyn rakenne tästä lihasta oli hieman erillainen kuin hirvenlihasta tehtäessä. Tai voihan se olla etten sittenkään vielä osaa.

Ite ainakin tykkään tosta valmis versiosta, pari ekaa palaa maistu pahalle mut sen jälkeen makuaisti tottui ja alkanut maistua tosi hyvälle, monta pussia on jo suuhun ahdettu

Mistäs suomalaisesta kaupasta tuota tavaraa tänä päivänä saa? Noissa vanhemmissa viesteissä puhuttiin Citymarketeista ym. mutta ei ole silmään missään sattunut, tosin enpä ole varta vasten etsinytkään.

Ihan citymarketeista sitä löytyy, ite oon ostanut tost ihan k-lähikaupasta ja sit paikallisest kauppahallist vähä erikoisempii virityksii.

Viime vuonna kuivatut poronlihat on ajat sitten syöty ja tänään menee uusi satsi suolaukseen; 5kg poron sydämiä, 3kg poron etuselkää ja hirveä jonkin verran.
6%:ssa suolaliuoksessa 24h ja huomenna illalla lihat katolle häkkiin kuivumaan.

:kuola: Sitte ku vaan jaksais oottaa että tulee valmista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom