BATTERY+TREENI = tehokasta treeniä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emily
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen lisännyt suorituskykyäni aerobic tunteja varten juomalla EDiä ja battery shotteja, joissa on hirveästi kofeiinia.
Syke nousee, hiki virtaa ja treeni on super tehokasta,
mutta olen alkanut miettiä onko tästä jotain haittaa pidemmällä aikavälillä??

Olisin kiitollinen vastauksista, sillä tämä todella askarruttaa minua! En haluaisi tehdä suuria vahinkoja elimistölleni

:)

Ehkä vain se, että totut siihen kofeiiniin.

Aamen !! Ja Hidas....:) ^

Tämän jälkeen pitää vaan nostaa annostusta, että taas jaksaa. T : Ennen 300mg kofua ennen jalkatreeniä. Nykyään max kuppi kahvia.

Itselläni haittavaikutuksena tuli 2 viikon jokapäiväisen energiajuomien juonnin jälkeen käsien tärinää. Kun 2vk tuli litkittyä vähintään se 1 pullo energiajuomaa, niin kai siinä kehittyi jonkinasteinen riippuvuus. Nämä ns. sivuvaikutuksethan riippuu aika lailla henkilön kofeiiniherkkyydestä. Tutkimustenhan mukaan energiajuomista on suurta haittaa, jos niitä juo paljon.
Eli itse ainakin suosittelisin ennemmin kofeiinitabletteja juomien sijaan, jos tarvitsee lisää boostia treeniin.

Aamen !! Ja Hidas....:) ^

Tämän jälkeen pitää vaan nostaa annostusta, että taas jaksaa. T : Ennen 300mg kofua ennen jalkatreeniä. Nykyään max kuppi kahvia.

käytän näitä kofeiini lisiä vain treeni päivinä. muuten en ollenkaan! voiko silti käydä niin, että annostusta on ajanmyötä nostettava? ajattelen nyt, että pystyn lopettamaan heti kun haluan, mutta saa nähdä miten on...vielä ainakaan ei ole tullut mitään negatiivisia vaikutuksia

Emily;2938424[B sanoi:
]käytän näitä kofeiini lisiä vain treeni päivinä. muuten en ollenkaan![/B] voiko silti käydä niin, että annostusta on ajanmyötä nostettava? ajattelen nyt, että pystyn lopettamaan heti kun haluan, mutta saa nähdä miten on...vielä ainakaan ei ole tullut mitään negatiivisia vaikutuksia

En usko, että hirveästi haittavaikutuksia tulee. Ainoastaan tulee mieleen henkinen tottuminen treenibuusteriin---> Treenisi ei kulje odotetulla tavalla, jos et ota buustia.. Kyllä elimistö tottuu tiettyyn määrään vaikkapa Kofeiiniä. Jolloin pitää ottaa enemmän, saadakseen saman vaikutuksen.

Hypetettyjä sokerilimuja noi vaan on, joihin lisätty kofeiinia jne. Hirveesti turhia lisäaineita, jotka ei varmaan pitkällä juoksulla aiheuta mitään positiivista; korkeintaan diabeeteksen itelle loihtii. Jos jotain boostia välttämättä tarvii niin tosiaan ihan ehtaa kahvia tai sitten kofeiininappi. (Olettaen siis, että vain kofeiinista/tauriinista/guaranasta haluaa vauhdin).

Itse olen niin tottunut noihin "piristeisiin" ,että eivät vaikuta enää juuri mitään.

500mg kofeiinia ennen nukkumaanmenoa ja nukun silti sikeästi.
Energiajuomista en saanut minkäänlaista piristystä edes silloin kun kofeiinille ei ollut minkäänlaista toleranssia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hetken päästä sitä onkin vetelä, kuin keitetty makarooni.

Bingo! En käytä yhdelläkkään asiakkaalla hiilareita ennen treeniä jos suunnittelen ruokavalionkin.
Se on vain turhaa nostaa insuliinitasoja ennen treeniä koska se ei ole parasta energiaa treenissä.
Monilla on ihme harhaluulo että se juuri ennen treeniä nautittu sokeri päätyisi lihaksiin glykogeeninä, mutta kun niin se ei vain ole.

Ja muutenkin suosittelen mieluummin kyykyn tai maastavedon kuin insuliinien piikkaamista.

En tiedä oletko samaa mieltä, mutta treeniajankohtakin vaikuttaa osittain syömiseen. Itse kun treenaan aamuisin, niin eipä sinne salille kannata yön jälkeen tyhjin glykovarastoin lähteä. Aiemmin treenasin suht pitkään tällä periaatteella, mutta jto:n neuvosta päätin järkeistää tätä elämää ja treeniä ylipäänsä. Tähän kuului myös intensiivinen pyöräily salille ja takas, mikä toki lisäsi kulutusta entisestään. Eli sopivassa suhteessa hiilaria ja protua jos aamulla menee salille.

En tiedä oletko samaa mieltä, mutta treeniajankohtakin vaikuttaa osittain syömiseen. Itse kun treenaan aamuisin, niin eipä sinne salille kannata yön jälkeen tyhjin glykovarastoin lähteä. Aiemmin treenasin suht pitkään tällä periaatteella, mutta jto:n neuvosta päätin järkeistää tätä elämää ja treeniä ylipäänsä. Tähän kuului myös intensiivinen pyöräily salille ja takas, mikä toki lisäsi kulutusta entisestään. Eli sopivassa suhteessa hiilaria ja protua jos aamulla menee salille.

Itse olen tuosta eri mieltä. Mitä lähempänä treeni on heräämistä niin sitä vähemmän käyttäisin hiilaria. Tämä on tietenkin yksilöllistä. Mutta valtaosalla pitää paikkansa.
En jaksa nimittäin tässä maailmassa uskoa että aamupalalla syödyt hiilarit kerkeisivät läpikäymään sen prosessin jonka hiilihydraatti käy konvertoituakseen glykogeeniksi ja toimiakseen niin kuin hiilarit "normaalisti" kun ovat maksassa ja lihaksissa.

Siksi pitäisin liha ja kasvis+kalaöljypainotteista aamupalaa fiksumpana.

Mutta mites sitten kun lihakset ovat tyhjät yön paaston jälkeen ja aletaan treenaamaan. Eikös homma mene niin että kun sokeria ei ole tarjolla, hajoaa lihasten proteiinit ja niistä tehdään sokeria?
Tämä pätee ainakin jos aamulla suoritetun aerobisen teho on yli 70% maksimista, jolloin solut tarvitsevat sokeria energiaksi.

Tuosta hiilarista ennen treeniä on eri koulukuntia. Kannattanee kokeilla huomaako jommallakummalla tavalla paremmat treenitehot ja kehityksen.

Ilman muuta. Eikös se niin mene että se mikä toimii jollain toisella ei välttämättä toimi itsellä. Toki varmasti merkitystä on myös sillä kuinka suurista määristä hiilihydraatteja puhutaan? Itse teen niin kun treenit ovat aamulla, että jaan aamupalan kahteen osaan, joista osa on ennen treeniä ja toinen osa treenin jälkeen palatumisen yhteydessä.

Itse olen tuosta eri mieltä. Mitä lähempänä treeni on heräämistä niin sitä vähemmän käyttäisin hiilaria. Tämä on tietenkin yksilöllistä. Mutta valtaosalla pitää paikkansa.
En jaksa nimittäin tässä maailmassa uskoa että aamupalalla syödyt hiilarit kerkeisivät läpikäymään sen prosessin jonka hiilihydraatti käy konvertoituakseen glykogeeniksi ja toimiakseen niin kuin hiilarit "normaalisti" kun ovat maksassa ja lihaksissa.

Siksi pitäisin liha ja kasvis+kalaöljypainotteista aamupalaa fiksumpana.

Eikös proteiinillakin saada insuliinitasoja nostettua aika hyvin?

Tuosta sokerista oon kyllä samaa mieltä, ja oon huomannutki kuinka perseelleen treenit voi mennä jos kiskoo liikaa sokeria ennen treeniä.. Tosin välillä tuntuu että enemmän on merkitystä sillä, kun kiskasee tollasen sokeroidun 0,5l energiajuoman ja ei muista juoda vettä tarpeeks ennen treenejä..

Ja kos halutaan lisätä bensaa lisää tuleen ja olla todella tarkkoja niin se Batteryn sisältämä kofeiini imee nestettä elimistöstä. Ennemmin treenijuomaksi esim. Isotonicia tai Gatoradea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom