Baarit savuttomiksi

Varmasti polttavillakin baarissakävijöillä on erilainen olo aamuisin vuoden päästä, kun tuo laki muuttuu. Ei tartte enää tuuletella kuteitakaan kolmea päivää baarireissun jälkeen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
veijari sanoi:
Joo niin minäkin olen kuullut mutten voi vaan uskoa sitä kun itellä palaa _aina_ ryyppyreissulla yli 2 askia ja silti en pode krapulaa juuri ollenkaan... Eli olen tullut siihen tulokseen että krapula on vain huhua jota levittävät ihmiset joilla on pää kipeenä ryyppyillan jälkeen:piis:

Täysin tupakoimattomat saattavat kokea asian hieman eri tavalla kuin sinä.
 
Sumu sanoi:
Täysin tupakoimattomat saattavat kokea asian hieman eri tavalla kuin sinä.

Sen takia heidän ei kannatakkaan välttämättä edes mennä sinne tupakoitsijoiden puolelle ollenkaan... elikkäs ei sitä tupakointia välttämättä tarvitsisi sen takia kieltää että jotkut eivät osaa olla hakeutumatta itselleen vääräänlaiseen seuraan :arvi:
 
kaverin kanssa ollaan kumpikin semmosia et mennään baariin lähinnä tanssimaan kun kumpikin tykkää tanssia. suunniteltiin tuossa et vois mennä baariin ihan treenivaatteissa ja jättää ykköset kotia:) eipä tarttis sit tuuletella niitä ykkösvaatteita:) treenivaatteet sopii senkin takia paremmin kun näissä suomen baareissa on yleensä niin kuuma et jossain vaiheessa iltaa saa jo pyyhkiä hikee otsalta...
 
veijari sanoi:
Sen takia heidän ei kannatakkaan välttämättä edes mennä sinne tupakoitsijoiden puolelle ollenkaan... elikkäs ei sitä tupakointia välttämättä tarvitsisi sen takia kieltää että jotkut eivät osaa olla hakeutumatta itselleen vääräänlaiseen seuraan :arvi:

Entäs jos haluaa tanssia? Aika harvassa ravintolassa tanssilattija on sijoitettu savuttomalle alueelle, ainakin näin ulkomuistista sanottuna.
 
Oon tehnyt 4 vuotta töitä baarissa, suurimman osan aikaa täyttä viikkoa ja opinnot aloitettuani osa-aikaisena.. Nyt riitti röökinsavu, vaihdan varastohommiin kunnes saan oman alan töitä. Ei ole mukava herätä duunivuoron jälkeen krapulaisena ja röökinhajuisena. Jatkuvaa ruskean liman köhimistä. Ei tule treeneistä mitään jos on edellisenä iltana ollut töissä.

Koko ravintolatupakointikieltoa ei varmasti edes tarvitsisi, jos kaikki tai edes useimmat ravintolat oisivat noudattaneet näitä savuttomuusmääräyksiä alunpitäen, tai jos terveysviranomainen edes olisi vahtinut niiden noudattamista. Oma työpaikkani ei noudata mitään näistä muutaman vuoden takaisista määräyksistä (savutonta aluetta ehkä 2%), eikä mikään viranomaistaho ole asiaan puuttunut vaikka tiedän "henkilöitä jotka ovat varmasti kyseisen paikan ilmiantaneet". Toki poikkeuksia löytyy, missä ilmastointi on todellakin vaatimusten tasolla.. harmi että nämä kunnialliset yrittäjät nyt mielestään kärsivät sitten näiden aidan alittajien vuoksi.

Ja sille joka sanoo kohta "itsehän olet hommas valinnu", oot :david:
 
Yksinkertaistetaan.

Tupakoimattomuus on passiivinen tila.
Tupakoiminen on aktiivinen tila.

Tupakoimaton ei voi aiheuttaa tupakoitsijalle pahaa oloa tupakoimattomuudellaan.

Tupakoitsija voi aiheuttaa tupakoimattomalle pahaa oloa tupakoinnillaan.

Yksi tupakoitsija voi aiheuttaa pahaa oloa enemmälle kuin yhdelle tupakoimattomalle.

Ts. Ainut joka aktiivisesti vahingoittaa muita toiminnallaan ilman mitään järjellistä syytä on tupakoitsija. En ymmärrä miten tällaista voi puolustella mitenkään.
 
ravintoloissa tuo kielto olisikin paikallaan, mutta ei baareissa/yö kerhoissa tarvetta tuollaiselle ole IMO. ravintolalla tarkoitan paikkaa josta saa myös ruokaa eikä ole pelkkä juottola.
 
neutraali sanoi:
ravintoloissa tuo kielto olisikin paikallaan, mutta ei baareissa/yö kerhoissa tarvetta tuollaiselle ole IMO. ravintolalla tarkoitan paikkaa josta saa myös ruokaa eikä ole pelkkä juottola.
Täysin samaa mieltä!
 
Kaminari sanoi:
Yksinkertaistetaan...

Kyllä, juuri näinhän se menee.

En ole tuota adressia lukenut, joten siihen en ota kantaa, mutta muuten olen sitä mieltä, että tupakoinnin voisi kieltää ravintoloissa vaikka kokonaan. Ja joo, en polta itse.
 
Edistää varmasti ravitolatyön ammattilaistenkin terveyttä tuo lakimuutos. Nähtäväksi jää vain, miten tuo tulee vaikuttamaan lähiökuppiloihin vai käykö Arska, Pate ja Pena vaan kiltisti ovella tupakalla ja nurkkapissillä...
 
paksuaki sanoi:
Mitä jos muotoillaan asia toisin??

Esimerkiksi:
Juuri siksi tupakoiville henkilöille tulisi olla tila erillään, jossa voisivat pahettaan harjoittaa.
Eikös kuullosta paljon vähemmän hyökkäävältä??
Tämän uusi laki kyllä mahdollistaisi. Sallittua on erillinen tupakointikoppi, jonne ei tarjoilla ja jonne ei saa mennä juomien kanssa. Siellä käytäisiin vain tupakoimassa. Moinen koppi ilmastointeineen vain maksaa tuhansia euroja, joten pienemmillä ravintoloilla ei ole moiseen varaa.
 
ToughGrip sanoi:
Edistää varmasti ravitolatyön ammattilaistenkin terveyttä tuo lakimuutos. ..
no eikös se nimenomaan olekin sen tarkoitus. ravintolatyöntekijät ovat ilmeisesti ainoa ammattiryhmä tällä hetkellä jotka ovat "pakotettuja" työskentelemään tupakan savussa.
 
en allekirjoita tommosta paskaa...

ja juu,en polta itse(enää)
 
Musta olisi kiva jos baarit olisivat savuttomia koska en itse polta ja vaatteet haisee pahalle kun/jos käyn baarissa. Käyn baareissa kuitenkin todella vähän joten en allekirjoita mitään tuommoista, allekirjoittakoon ne ketkä siellä käyvät.
 
Back
Ylös Bottom