Baareissa haastavat

Itse ei ole kauheemmin joutunu baareissa kähnäämään ja ehkä osa syynä on se että käyn baarissa korkeintaan kerran kuussa. Pari kertaa poke on joutunut puutumaan meikäläisen illan viettoon kun on tullu vähän maistettua liikaa. Eräskin kerta sain kokea niska->perse otteen matkustamis mukavuuden kun yritin salakuljettaa tuoppia matka evääks eräästä Tamperelaisesta baarista :D
Mutta sitten asiaan. Mielestani paras itsepuolustus on se millä pystyy ennalta ehkäseen sen tappelun ja paras ase tähän on puhe. Yleensä baarissa uhoomaan tuleva on humalassa ja pelkällä perääntymisellä voi yleensä helposti karttaa näitä. Heittää vaikka visaisen kysymyksen kuten Paljon on 1+1 ja sit karkuun :D Mielummin vaihtaisin itse kuppilaa kun joutuisin tappeluun. Yleensä niillä jotka harrastaa joitan kamppailulajia kilpa mielessä ei ole mitään haluja lähteä tappelemaan. Yleensä nämä riidan haastajat on niitä joilla on joko kokoa tavallista enemmän tai kuviteltua lyöntitaitoa jne... Joku asia jolla he luulevat olevansa muita parempia ja itsetunto niin alhaalla että sitä pitää kasvattaa.
Sitten nämä himo ottelijat. Missä menee se itsepuolustuksen, hätävarjelun liiottelun ja pahoinpitelyn raja? Jos kaksi tasaväkistä riitapukaria rummuttaa toisensa raadoiksi omastahalustaan ovatko he pahoinpidellyt toisensa, mielestäni ei. Jos himotaituri mätkii pekka pulliasisen raadoksi, siinä tapausessa kyllä. Kun tapellaan niin taitavan "tappelijan" pitäisi osata tunnistaa toisen kyvyt. Niin myös portsarin pitäisi tunnistaa jokaisen häirikön vaarallisuus ja sen perusteella kattella toimenpiteet sen mukaisiksi. Ei tämmösiä maalaispoika raasuja sais niin pahasti heitellä sen takia että humala tila on ajatunut "pellitkiinni" asteelle :itku:

PS: näissä vaimoni on raiskattu tapauksissa ei tarvi keneltäkään ihmiseltä odottaa selvää ajattelua vaikka kävisikin mukiloimassa(ampumassa) raiskaajan. :curs: :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle ei ole kukaan kai ikinä tullut baarireissulla avautumaan enkä mäkään tietääkseni ole kenellekään noussut, joten sen suhteen on vähällä selvitty. En tosin juuri baarireissuja harrasta ja silloinkin kun harrastan, on seurue sen verran suuri, että tulee aika vähän tuntemattomien kanssa höpöteltyä.

Selvisin ilman murtumia/paikaltaan menoja. Kävin eilen lääkärissä perusteellisessa tarkastuksessa, röntgenitkin otettiin. Hampaatkin taitavat olla kasassa ja vailla murtumia. Lääkärin mukaan mulla on muussaantuneiden huulien lisäksi venähdykset leuka-ja kaula/niskalihaksissa, ei muuta kuin totaalilepoa. Saikkuakin sain muutaman päivän näin alkuun, saa nähdä joutuuko hakemaan lisää.
Ei tässä sen puolesta enää mitään hätää pitäisi olla kun ei mitään hirmu vakavia vammoja tullut, en vaan ole saanut nyt oikein nukuttua. Koko ajan mielessä pyörii se äijä ja se tömähdys kun sen nyrkki pamahti mun suuhun..Painajaisiakin näin viime yönä samasta tapahtumasta:( Toivottavasti tämä nyt joskus helpottais, Varkauden suuntaan mua ei nyt vähään aikaan saa kirveelläkään..

Sintulle kaikki sympatiat. 5x :haart: Taas on todistettu ettei maailma ole reilu ja oikeudenmukainen paikka.

JUuuh,, itsellä oli joskus semmonen aito teiniprinsessa tyttöystävä (kun olin vähän nuorempi itsekin), joka hakeutui itse tappeluihin, siis ihan nyrkkiä-palloon-tappeluihin. Vitutti tosi rankasti ja hävetti. Sen verran kuitenkin vielä aivot toimi että tuli revittyä mimmi irti toisesta. Loppupeleissä tämä olikin syy eroon, ei sitä vaan jaksanut. Ja se että 'vedäksä tota turpaan?' 'mun mies on aika vitun kova, jos sä viel mulle auot niin se tulee vetää sua ja sun isääs turpaan'. Huhhuijaa, joopas joo.

Kaikkein pahinta oli, että tällöin 90-luvun lopulla kävin harrastelemassa hieman vaparia puoliksi tosissani, joten eiköhän mamma muistanut aina sen mainita, ja paskalla tuurilla se äijä jolle se huuteli innostui myös kännipäissään 'ai sä luulet olevas joku kova jätkä vai?, tuus tänne niin kokeillaan', 'pidä huoras aisoissa', jnejnejne.. 'annaksä ton huoritella mua?'. About viimeiset sanat olikin hänelle aikoinaan tyyliin että todellakin annan huoritella koska se on ihan totta. Todellakaan ala tappelemaan jonku teiniprinsessan takia joka helvetin ilta koska se niin haluaa nähdä urosten temmeltävän, ja toisekseen en vaan ole katutaistelijaluonne. Uskon vapaaottelun sanomaan ja nautin suuresti, mutta katuväkivalta on minusta rumaakin rumempaa ja suorastaa oksettavaa, tulee paha olo kun ajattelenkin. Itseäni puolustan ja daamiani myös, mutta kaikessa on raja joka tulee vastaan jossain vaiheessa.

Samoihin aikoihin minun yksi kavereista oli kanssa semmonen ihan kiva selvin päin, mutta todellinen mulkku kännissä. Aina piti vääntää jossain, ja huutaa apuja kun jäi itse alakynteen useimmiten. Jätkä oli todella vihattu kyseisistä tempuista alueellansa, eikä ihme. Sain itsekin aina väistellä ja puhua irti itseäni kun ennalta täysin tuntemattomat tulee haastamaan 'sä tunnet sen?'. Lopussa rupesin juudakseksi ja vaan sanoin että 'en tunne', tai 'tunnen ja joo se on ihan kusipää, kun pistätte sitä turpaan niin sanokaa terveisiä'.

Varsinaisesti en ole tappelemaan kadulla/baarissa joutunut, mutta kyseisistä syistä minua on haastettu enemmän kuin tarpeeksi. Ja se on aina niin että olen yksin ja vielä tyyliin selvinpäinkin, ja nämä kaverukset ovat ihan nesteissä jo kun miettivät kumpi potkasee ensin. Onneksi olen puhumalla selvinnyt, vaikka pari kertaa on tönitty enemmänkin ja joukolla. Yleensä jos jätkät ei ole ihan pahimpia mulkkuja niin siellä joku loppupeleissä estää muita aloittamasta reilua 3 vastaan 1 tappelua. Kyllä mä niistä kävelen aina pää pystyssä pois. Saa ajatella että olisin varmasti turpaani saanut mutta olisi niistäkin ainakin yksi sen verran että muistaa. Tai jotain sinnepäin. Ja sitten että oli vahvempi kun ei joutunut tappeluun vaikka muut yritti.

Mut sillon se oli eri juttu, sillon lähinnä oli nuorempi, iso ja vahva ja osasikin jotain kun salilla oli väännetty enemmänkin vaparin merkeissä. Kyse oli siitä että vitutti kun porukat ui liiveihin ilman syytä, kun ne sen teki. Nykyään enempi ahdistaa tommoset tapaukset, nykyään ajattelee enempi ettei halua turpaan kun silloin ajatteli ettei halua tapella ja antaa/ottaa turpaan. Mut kyl painis viel keskivertopakkis saa DayOnelta kyytiä niin että lapaluut paukkuu ;)

Ja toisekseen kun näihin tilanteisiin on joutunut tarpeeksi usein niin oppii jo vaistoamaan ne aika hyvin, vaikka olisikin selkä toiseen suuntaan. Ei niitä nyt viimeisempinä vuosina ole oikein tullut, mutta en käy enää niin paljon baareissa sun muissa. Ahdistaa baarit muutenkin nykyään. Liikaa ihmisiä, liian vähän tilaa, hirveä melu, jengi aggressivisesti hakee kokoajan painiseuraa, paska meininki, kalliit juomat.. mä jään paljon mielummin kavereiden kanssa ottamaan kuppia. Yksinkertasesti mua rupee vituttamaan baarissa kun baarissa alta aika yksikön. Osa on jo oman pään kehittämää 'aargh tää on perseestä' kun se vaihde jäi päälle aikoinaan, kun se oikeasti oli perseestä. Ja sen verran vainoharhainen myös olen, että otaksun automaattisesti kun joku kyräilee selän takana kaverin kanssa että jos häviän ja tipahdan niin ne jatkaa pään päällä pomppimista -> älä häviä -> parempi mennä vaikka linnaan kun päästä mullan alle/aivovamma/etc.

Aika vainoharhaistahan puhetta tämä tietysti on, mutta sen siitä saa kun tarpeeksi saa osakseen suunsoittajia, jää vaan automaattisesti se vaihde päälle että joku on kokoajan suunnittelemassa väijytystä nurkan takana ;) Ei se kivaa ole se tunne, ei.

kyllähän baarissa aina känniset uhoo, eipä o tarvinnu matsiin alkaa, turpaan olis kumminkin tullu.

täälläpäin suomea on ollut sellasta trendiä aikoinaan (sillon kun olin teini) että joku alkoholisti perheen 9 vuotias kakara tulee vittuilemaan ja räkimään ja nurkan takana odottaa 5-10 hengen lauma sitä että työnnät kakaran sivuun ja saavat hyvällä syyllä hyökätä. tätä ovat harrastaneet ihan suomalaiset, mutta enemmän vierasta kulttuuria harrastavat "ihmiset".

Valitettava tosiasia on se että jos kaveri haluaa tapella sun kanssa niin se myös tappelee, mielipiteestäsi riippumatta. Vaikeintahan suomalaisessa nakkikiska-kulttuurissa on päätös että joko lyödä vai ei, jos toinen aloittaa päähänlyönti kisan niin sun vuoroa kun ei välttämättä tule. Hätävarjelu (Rikoslaki 4:4) kumminkin antaa mahdollisuuden hyökätä ensin, joten jos tilanne tuntuu erittäin uhkaavalta niin eikun rauhoitetaan voimakeinoin, tämä "rauhoittaminenhan" ei tosin auta jos yllätetään, tai jos vastustajia on useampia, tai jos se kaveri on isompi, tai jos satuitkin olemaan niin kännissä ettet pärjännyt, tai teitä oli useampi kännissä... etc...

Gixxer sanoi:
Vaikeintahan suomalaisessa nakkikiska-kulttuurissa on päätös että joko lyödä vai ei, jos toinen aloittaa päähänlyönti kisan niin sun vuoroa kun ei välttämättä tule.
Juurikin näin. Jos yrität puhumalla selvittää asiaa, saattaa kaveri vetästä täysin yllättäen nyrkillä päähän. Jos taas itse nostat nyrkit pystyyn, on puhuminen tämän jälkeen poissuljettu vaihtoehto.
Mulla on kuitenkin sen verran lapsenuskoa, että ajattelen "jos se nyt puhumalla rauhoittuisi". Toivottavasti ei ikinä tule tilannetta että tämä "arpominen" maksaa muutaman hampaan tai jotain vielä pahempaa.

Aika elukkamaisesti ihminen noissa asioissa käyttäytyy: jos alat puhumaan itteäs pois, ne luulee/aistii että sä pelkäät. Ite lähden yleensä suunsoittoon mukaan mutta heitän jotain pikkukommentteja tyyliin:
"Mulle on ihan vitun sama otetaanko erää vai ei, mutta mä oon ihan tarpeeksi elämässäni tapellut, joten suksi sä vittuun niin mä suksin vittuun niin ei tarvi huomenna kummankaan ihmetellä mustaa silmää huomenna, OK?"

Kummankaan itsetunto ei saa kolausta ja voi sitten kavereille mumista, että "olisin mä voittanu" tai muuta paskaa. Toimii yleensä.

Yks kerta jäi hyvin mieleen, poistuttiin frendin kanssa baarista kebab-mestaan ja syötyään siihen ulos sitten. Siinä sitten joku 16v-tyttö ja sen jätkäkaverilla oli jotain rakkaus suruja ja tyttö siinä sitten itki... noh kysästiin sitten frendin kanssa että onko toi poika lyöny sua. No ei siitä mitään muuta vastausta saatu ku poika tulee siihen meiän eteen ja alkaa huutaan meille jotain... oltiin vähän äimän käkenä että mitäs ihmettä? aikansa huudettuaan, avaa takkia ja työntää oikean käden povitaskuun ja kysyy: haluutteko nähdä mitä täällä on?? siinä vaiheessa frendin kanssa kateltiin vaan toisiaan ja käännyttiin ja lähettiin pois...

Ei viittitty jäädä kattomaan mitä se sieltä vetää esiin, pyssyn vai tupakan..

onkos muille tullu eteen tapahtumia missä ei enää ole ollut pelkät nyrkit vaan kättä pidempääkin on alkanut olemaan, baareissa tuolit on aika hyviä.. tai pahoja..

Joskus baarissa olin kertomassa portsareille voimanostotuloksista ja taisin siinä sitten hiukan leveillä tyyliin "jos veto kehittyy tätä vauhtia niin teen 2½ vuoden kuluttua maailmanennätyksen" :)
No siinä sitten joku 20 kaljaa vetänyt kuuli näitä juttuja ja tuli uhomaan viereen: "Luulekko sä olevas kova jätkä?". Vastasin siihen että "Mitäs varten juuri minulta tulit kysymään? Näytänkö sun mielestä kovalta?". Siitähän tyyppi suuttui kun ei keksinyt hyvää vastausta ja alkoi hypellä nyrkit pystyssä semmoiseen karatematsaus tyyliin. Mietin siinä, että olikohan juuri jonkun keltaisen vyön saanut, semmoiselta se näytti. Siinä ihmetellessä eikös se pamauttanut klassisen vatsaan-päähän kombon. Ja portsarit katsoo metrin päässä, mitähän senkin äijän päässä liikkui? No eihän niitä iskuja edes tuntenut, siinä pyörittelin päätä ja lähdin narikoilta pois. Portsarit ilmeisesti saattoi kyseisen hemmon ulos.

Sitten on ollut paljon äijiä, jotka ärsyyntyy lyhythiaisen paidan pitämisestä. Kännisimmät ottaa oikein hihasta kiinni ja vetää sitä hauiksen päälle "mitä sää tota hauista esittelet". Tosin viime aikoina ei tämmöisiä ole näkynyt. Johtuuko sitten siitä että olen nykyään isompi ja ne ei uskalla vai onko ne hauikset pienentynyt ja niitä ei enää ärsytä?

Ikävintä noissa baarirähinöissä on kyllä se ettei välttämättä tarvitse itse provosoida lainkaan - on yksinkertaisesti väärässä paikassa väärään aikaan :jahas:

:offtopic:

Silläkin riskillä että tämä menee vänkäämiseksi, niin pyytäisin kohteliaasti ettei laiteta baariin/klubille hihatonta paitaa, on nimittäin aika :david: näky..ihan sama kuinka hyvässä kunnossa on :piis: Ei muuta.

Huvittavin rähinätapaus ikinä sattui kerran kun olin kaverini kanssa viihteellä, ja kaksi tuntematonta jätkää alkoi haastamaan riitaa. Minä ja kaverini suhtauduttiin tilanteeseen rauhallisesti ja toinen näistä haastajista alkoi uhoamaan: "haluutteskte tapella??!?"
Kyllähän siinä pinna alkoi kiristymään, ja kaverini sitten vastasi "Okei, tapellaan vaan..", Siinä vaiheessa toinen sankareista vetää puhelimen povarista ja heittää "Ei meidän kanssa!! Mä soitan eka kaverit paikalle!!"

Tuolle jaksaa nauraa vieläkin vaikka tapauksesta on jo vuosia aikaa :D

rocky6 sanoi:
Silläkin riskillä että tämä menee vänkäämiseksi, niin pyytäisin kohteliaasti ettei laiteta baariin/klubille hihatonta paitaa, on nimittäin aika :david: näky..ihan sama kuinka hyvässä kunnossa on :piis: Ei muuta.

Täysin samaa mieltä...

Gixxer sanoi:
Valitettava tosiasia on se että jos kaveri haluaa tapella sun kanssa niin se myös tappelee, mielipiteestäsi riippumatta.

Kylll noista nyt yleensä aina pääsee pois. Vaihtoehtona kävellä/juosta karkuun. Harva snagarijonokunkku jaksaa lähteä perään. Harmillista on vaan se, että hyvin harvan itsetunto kestää tätä. Pakko pitää kiinni siitä nakkisämpylän saamisesta ja lähteä rähinään mukaan. Joskus tuloksena on se, että kumpikaan ei sitä nakkia saa ja toinen pääsee putkaan ja maksumieheksi. Toinen sitten pääsee paikattavaksi ja nauttimaan nakit soseen muodossa.

No sehän on tosi neitimäistä lähteä karkuun :rolleyes: :jahas:

mr. perfect sanoi:
toinen näistä haastajista alkoi uhoamaan: "haluutteskte tapella??!?"
Kyllähän siinä pinna alkoi kiristymään, ja kaverini sitten vastasi "Okei, tapellaan vaan..", Siinä vaiheessa toinen sankareista vetää puhelimen povarista ja heittää "Ei meidän kanssa!! Mä soitan eka kaverit paikalle!!" :hyper:

Ei hemmetti, tää oli hyvä!!!! :hyper:

katseltiin lauantaina baarin ikkunasta kun kaksi 40 v. mammaa otti senkkaa toisiltaan. aloitusta ei nähty, mutta nyrkit viuhui ja hiuksista revittiin. siinä oli sen toisen mies ja joku ulkopuolinen, jotka meni sitten väliin.. no toine rauhottui, toinen ei. yritti mennä miehensä yli uudestaan kimppuun. tää rauhallisempi nainen lähti sitten kävelemään pois ja itäisten lähiöiden ruusu juosten perään.
se sen mies meni uudestaan väliin, jolloin heilahti nyrkki ja (sormus/kynsi) repäs silmän alapuolelle vekin. mies yrittää rauhottaa emäntää, mutta se kävi jo niin kierroksilla, että jäi singerit ja partnerit toiseksi. eukko hoippuu ympäri kaivopihaa nyrkit pystyssä ja mies lepertelee vieressä. lopulta tämä nyrkkisankari peruttaa itse jonkun mustan miehen syliin ja tääs heilahtaa nyrkki. somali-kundi ei ehtinyt kissaa sanoa kun eukko tuli syliin, kantapäillä ympäri ja *PAM* nyrkki suoraan naamaan!
no sen somalin kaverit rauhotteli sitten sitä kundia ja ne lähti pois.
tän naisen mies kaivoi puhelinta esiin (oisko soittanut poliisia?), joten tilanne laukesi vanhaan kunnon korkkarijuoksuun..
enimmäkseen nauratti. ei oikein osannut mennä väliin tai olla vittuuntunut, koska tilanne oli kuitenkin tällainen "perheriita".
mahtoi isäntää vituttaa kun oltiin tultu oikein keravalta isoon kylään ja sitten just siinä zetorin ovella mamma aloittaa tappelun. turhaan laittoi uudet batistinin valkoset farkut ja ne paremmat kusiluistimet jalkaan.. ja laivakaljojakin tuli juotua pohjiksi toistakymmentä. paska reissu.

snadi sanoi:
mahtoi isäntää vituttaa kun oltiin tultu oikein keravalta isoon kylään ja sitten just siinä zetorin ovella mamma aloittaa tappelun. turhaan laittoi uudet batistinin valkoset farkut ja ne paremmat kusiluistimet jalkaan.. ja laivakaljojakin tuli juotua pohjiksi toistakymmentä. paska reissu.

LOL
Sitä se on Suomen suvi, lyhyempi ja kiihkeempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom