Autoveron hinta nousemassa jopa rajusti?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tohon vielä ne muuttuvat nopeuskyltit, niin haluan nähdä sen systeemin, jolla sitä pyöritetään. Minuutti sitten tuli sakko 100kmh ylityksestä ---> vesisade ---> sakko 80kmh ylityksestä. Entäs kun se vaihtuu just kun oot sen ohittanut ja painat menemään 100kmh kun siinä niin luki, järjestelmä vippaa sulle 80kmh mukaan komeet sakot.

No sitten sinä maksat ne. Systeemi on aina oikeassa. Tämähän oli ajatus rakentaa verotusmielessä. Verottaja on aina oikeassa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vittu mä ostan mopoauton, eipähän tuu ajeltua ylinopeuksia!
 
Koko maan laajuinen GPS-nopeussakottaminen toisi niin valtavan määrän sakkoja, että niitä seulomaan pitäisi hommata tuhansia työntekijöitä.
Se, että viranomaiset voisivat sakottaa ylinopeuksista missä tahansa, ei tarkoita sitä, että niin silti olisi pakko tehdä. Ne tieosuudet, joilla ylinopeuksista sakotetaan, voitaisiin arpoa uusiksi vaikka joka päivä ilman mitään kustannuksia. Kaikki muutkin instanssit osaavat jo tänään lähetellä e-laskuja, joten silloin kun tämä himmeli olisi pystyssä 10 vuoden päästä voisi kuvitella poliisin pystyvän samaan. Näinollen sakkoja juoksisi ihmisten inbokseihin ilman ihmiskäden kosketusta. Valitukset pitäisi tietty käsitellä käsityönä edelleen.
 
Se, että viranomaiset voisivat sakottaa ylinopeuksista missä tahansa, ei tarkoita sitä, että niin silti olisi pakko tehdä. Ne tieosuudet, joilla ylinopeuksista sakotetaan, voitaisiin arpoa uusiksi vaikka joka päivä ilman mitään kustannuksia. Kaikki muutkin instanssit osaavat jo tänään lähetellä e-laskuja, joten silloin kun tämä himmeli olisi pystyssä 10 vuoden päästä voisi kuvitella poliisin pystyvän samaan. Näinollen sakkoja juoksisi ihmisten inbokseihin ilman ihmiskäden kosketusta. Valitukset pitäisi tietty käsitellä käsityönä edelleen.

Ihan kuin haluaisit tällaista? Oletko duunissa jossain jossa pääsee hyötymään tästä systeemistä? :D
 
Tohon vielä ne muuttuvat nopeuskyltit, niin haluan nähdä sen systeemin, jolla sitä pyöritetään. Minuutti sitten tuli sakko 100kmh ylityksestä ---> vesisade ---> sakko 80kmh ylityksestä. Entäs kun se vaihtuu just kun oot sen ohittanut ja painat menemään 100kmh kun siinä niin luki, järjestelmä vippaa sulle 80kmh mukaan komeet sakot.
Kyllä siellä tiehallinnon päässä joku systeemi tietää, mikä nopeusrajoitus on missäkin voimassa milloinkin, vaikka ne sään tai tietöiden mukaan vaihtuisivatkin. Ei ole myöskään mikään kovin vaikea koodausongelma vaihtuvien nopeusrajoitusten alueella vaihtaa sakkokynnystä viiveellä nopeuden muutoksen jälkeen.

- - - Updated - - -

Ihan kuin haluaisit tällaista? Oletko duunissa jossain jossa pääsee hyötymään tästä systeemistä? :D
No en ole enkä hyödy. Ajattelen asiaa siltä kannalta, että jos tällainen systeemi levitettäisiin Suomeen, niin miten sillä voitaisiin säästää mahdollisimman paljon julkisia varoja. Nopeusvalvontaan olisi paljon helpompiakin tapoja. Japanissa esim. on autoissa itsessään nopeusrajoittimet. Nissan GT-R:ssä on sitten GPS:llä toimiva rajoittimen vapautin, johon on koodattu moottoriratojen koordinaatit.
 
Se, että viranomaiset voisivat sakottaa ylinopeuksista missä tahansa, ei tarkoita sitä, että niin silti olisi pakko tehdä. Ne tieosuudet, joilla ylinopeuksista sakotetaan, voitaisiin arpoa uusiksi vaikka joka päivä ilman mitään kustannuksia. Kaikki muutkin instanssit osaavat jo tänään lähetellä e-laskuja, joten silloin kun tämä himmeli olisi pystyssä 10 vuoden päästä voisi kuvitella poliisin pystyvän samaan. Näinollen sakkoja juoksisi ihmisten inbokseihin ilman ihmiskäden kosketusta. Valitukset pitäisi tietty käsitellä käsityönä edelleen.

Ai että Suomessa 10 vuoden päästä olisi joku automaattinen sakotusrobotti? Muistathan, että elämme vuotta 2013, siis kaksituhattakolmetoista ja edelleen meillä on saatana peltikylttejä tuolla tien poskissa, joita vaihdellaan pitkin vuotta käsitöin. Ehkä 100 vuoden päästä olisi jossain stadissa joku automaattinen sakkojen lähetys.
 
AKE:n tietojärjestelmä on jo 10v myöhässä ja budjetti ylittynyt sadalla/sadoilla miljoonilla. Eikä senkään pitänyt olla 'kovin vaikea' juttu... meinaan tietokanta ja järjestelmä joka sisältäisi kaikki Suomen ajoneuvot ja antaisi mahdollisuuden eri instanssien etsiä tietoa siitä. Seuraava samanmoinen tulee olemaan se pääkaupunkiseudun terveydenhuoltosysteemi paitsi että budjetti on jo valmiiksi miljardiluokassa.

Mutta tottakai sama toimittaja tämän GPS-valvontasysteemin tekee - perusteluna vanha tuttu 'vain firmalla X on kokemusta näin laajojen järjestelmien kehittämisestä'. Jää vain mainitsematta että jokaikinen niistä on ollut enemmän tai vähemmän katastrofaalinen epäonnistuminen.
 
No niinpä :).

Ei olisi itse asiassa kovinkaan vaikeaa toteuttaa nopeusrajoituksia niinpäin, että autojen maksiminopeus säätyisi automaattisesti viranomaisen asettamaan maksimiin. Rekan ohitustilannetta varten pitäisi varmaanolla joku tilapäinen ylitusoptio. Vierasmaalaisten autoihin voisi antaa sisään jonkun härvelin, joka näyttää nopeusrajoituksen - se voisi varmaan olla aika kallis ja silti olla rutkasti halvempi kuin peltilätkien kanssa puljaaminen.
 
Politiikot ne ei opi koskaan pelkäämään henkensä puolesta.. veikkaan et jos tälläinen toteutuisi.. ei Ollilan retkullekkaan muutama henkivartija riittäisi.. kai nyt jossain raja kulkee minkä jälkeen voi alkaa tosissaan pelkäämään henkensä puolesta.. ja musta tuntuu jotenki et tälläinen kyttäysjärjestelmä on suomalaisten lauhkeasieluisten ihmistenkin rajana.. eihän siihen tarvita kuin yks jota vituttaa tarpeeks paljon ja leikkaa mäntä kii.
 
^^Veikkaanpa että peltilätkät on aika halpoja verrattuna noihin tietojärjestelmien hankkimisiin. Mä en tiedä mihin helvettiin menee miljardi jos duunataan potilastietojärjestelmä mutta varmasti siihen liittyy paljon virkamiehiä ja konsultteja.
 
Ei jumankukka alkaa jo pelottaa miksi joku miettii hyötyjä... mä taidan suosiolla jättää auton ostamatta. Kävelen ja pyöräilen ja kun siitäkin verotetaan niin teen pitkän lenkin jonka päässä on solmu... tätäkö ne haluaa? Somali tilalle?
 
Mites muuten sit semmonen ku 18 vuotias pojankloppi alkaa kaasutteleen iltasin pillurallia iskän bilikalla. :D HAHAHA. Kyllä siinä muuten on iskäpapalla maksettavaa ku tulee kilomeettereitä satku vuodessa. :D

- - - Updated - - -

Musta tää suomen tilanne näyttää siltä että kohta luokka jako on niin raju että ihmisiä tapetaan ruuan takia...

No ei kait tässä sitten auta muu ku tehdä parhaansa, että on oikealla puolella aitaa kun alkaa tapahtua. :D
 
En ymmärrä kyllä miksi pitäisi joka autoon tunkea gps. San diegon i15 motarilla on automaattinen systeemi mikä sakottaa ja kerää tullit. Homma toimii niin, että tunnistetaan saako ajaa kimppakaistalla(monta hemmoa kyydissä). Toisinaan kimppakaistalla saa ajaa vapaasti, toisinaan kimppakaistalla saa ajaa yksin, jos maksaa ajetuista kimppakaistakilometreista. Elektronisissa tauluissa on aina kulloinenkin informaatio esillä. Kamerasydeemi ilmeisesti pistää tullimaksut perille rekisterikilven perusteella tms. Pysähdellä tuolla ei tarvi, eli ottaa hyvin vauhdista kiinni autot. Noita kamerasettejä on joka liittymän kohdalla niin ne voi suoraan pistää maksua ajoit x-mailia spesiaalikaistalla.

Tollasia kamerapattereita i15:lla:
figure6_17.gif
 
Ei jumankukka alkaa jo pelottaa miksi joku miettii hyötyjä... mä taidan suosiolla jättää auton ostamatta. Kävelen ja pyöräilen ja kun siitäkin verotetaan niin teen pitkän lenkin jonka päässä on solmu... tätäkö ne haluaa? Somali tilalle?

Muista ensin käydä arkadianmäellä pesäpallomailan kanssa. ;)

Mites muuten sit semmonen ku 18 vuotias pojankloppi alkaa kaasutteleen iltasin pillurallia iskän bilikalla. :D HAHAHA. Kyllä siinä muuten on iskäpapalla maksettavaa ku tulee kilomeettereitä satku vuodessa. :D

- - - Updated - - -



No ei kait tässä sitten auta muu ku tehdä parhaansa, että on oikealla puolella aitaa kun alkaa tapahtua. :D

Ei pillurallia siis kannata ajaa. Ennemmin kannattaa vetää kaljaa ostarilla.
 
Muista ensin käydä arkadianmäellä pesäpallomailan kanssa. ;)



Ei pillurallia siis kannata ajaa. Ennemmin kannattaa vetää kaljaa ostarilla.

Itse lupaan loppuelämäni häiritä poliitikkoja jos antavat ollilan kaltaisten kurjistuttaa pienpalkkasija..
 
Oikeesti vituttaa niin paljon se että köyhiltä viedään ketchuppikin makaroonista... eikä päättäjät tajua rapujuhliltaan. Muodostetaan tiloja jossa kaikki auttaa kaikkia syödään ja asutetaan porukkaa... riittäis mulle.
 
Ei jumankukka alkaa jo pelottaa miksi joku miettii hyötyjä... mä taidan suosiolla jättää auton ostamatta. Kävelen ja pyöräilen ja kun siitäkin verotetaan niin teen pitkän lenkin jonka päässä on solmu... tätäkö ne haluaa? Somali tilalle?

Tämä on varmasti heidän märkä päiväuni, mutta tälläiseen me emme alennu.
 
En ymmärrä kyllä miksi pitäisi joka autoon tunkea gps. San diegon i15 motarilla on automaattinen systeemi mikä sakottaa ja kerää tullit. Homma toimii niin, että tunnistetaan saako ajaa kimppakaistalla(monta hemmoa kyydissä). Toisinaan kimppakaistalla saa ajaa vapaasti, toisinaan kimppakaistalla saa ajaa yksin, jos maksaa ajetuista kimppakaistakilometreista. Elektronisissa tauluissa on aina kulloinenkin informaatio esillä. Kamerasydeemi ilmeisesti pistää tullimaksut perille rekisterikilven perusteella tms. Pysähdellä tuolla ei tarvi, eli ottaa hyvin vauhdista kiinni autot. Noita kamerasettejä on joka liittymän kohdalla niin ne voi suoraan pistää maksua ajoit x-mailia spesiaalikaistalla.

Tollasia kamerapattereita i15:lla:
katso liitettä 104576

Jos Suomeen olis tulossa tollanen niin olen täysin varma ettei sitä valmista, toimivaksi havaittua järjestelmää edes harkittaisi ostettavan lisenssillä san diegosta. Ei: se pitää tehdä ruohonjuuritasolta lähtien itse miljardibudjetilla niin että ohjelmisto jää toimittajan X omaisuudeksi jolloin siitä maksetaan jatkuvaa ylläpitoa ja jokaikinen päivitys/korjaus laskutetaan erikseen. Ja kehitys kestää vuosikausia jonka jälkeen teknologia on jo niin vanhentunutta että se pitää samantien päivittää. Lisämaksusta.

Vastaava esimerkki...
Tallinnan potilastietojärjestelmä: 10 miljoonaa euroa. Toteutunut budjetti.
Helsingin potilastietojärjestelmä: 1800 miljoonaa euroa. Suunnitteilla.

Helsingin kaupungin verotulot 2013: 2,8 miljardia (arvio).

Mutta mikäs tässä. Onneksi toi gps-systeemi tulee olemaan niin helvetin kallis ja buginen suomalaisena firman X tekemänä laatuohjelmistona, ettei sitä varmaan meikäläisen elinaikana saada pystyyn.
 
Ei pillurallia siis kannata ajaa. Ennemmin kannattaa vetää kaljaa ostarilla.

Toi kyllä oikeasti ja vakavasti ajateltuna vois tapahtuakin tuommoisesta verotuksesta. Siis, että nuoret keksit jotain muuta ku ihastella autoja ja autosta elämää - ei kaikki mutta taas pieni osa nuoria kasvais hengaamaan ostarille. :(
 
Back
Ylös Bottom