Autoveron hinta nousemassa jopa rajusti?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi se ei ole hyvä perustelu? En minä ole mitenkään poteroihin kaivautunut tästä aiheesta. Jos jollain on hyvä syy miksi sähköautot eivät yleistyisi Suomessakin, niin tietty vaihdan kantaani.

Lue nyt vaikka tuo ensialkuun ja käytä sitten googlea lisäperusteiden hankintaan:
Norjassa sähköautot yleistyvät hurjaa vauhtia ? mutta miksi Norjassa onnistutaan paremmin kuin Suomessa? ? WintEVE

Ja koska sinä pyydät perusteluita mikseivät yleistyisi Suomessakin, pyydän minä vastavuoroisesti perusteluideni jälkeen sun perusteluita siihen, miksi yleistyisivät.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi se ei ole hyvä perustelu? En minä ole mitenkään poteroihin kaivautunut tästä aiheesta. Jos jollain on hyvä syy miksi sähköautot eivät yleistyisi Suomessakin, niin tietty vaihdan kantaani.

Vetoan aina vain kylmään ilman alaan. Norjassa ihmiset pääasiassa asuu rannikolla = lauhkea meri-ilmasto. Suomessa kaikki ihmiset, jopa helsingissä asuu tundra ilmastossa. Puhumattakaan Suomen sisämaasta.

Sieppaa.JPG

Minä taasen olen heti valmis muuttamaan kantani kun esitellään akku teknologia jonka kapasiteetti ei romahda pakkasessa. Tällä hetkellä sellaisia ei ole ainakaan kaupallisena sovellutuksena.
 
Lue nyt vaikka tuo ensialkuun ja käytä sitten googlea lisäperusteiden hankintaan:
Norjassa sähköautot yleistyvät hurjaa vauhtia ? mutta miksi Norjassa onnistutaan paremmin kuin Suomessa? ? WintEVE

Ja koska sinä pyydät perusteluita mikseivät yleistyisi Suomessakin, pyydän minä vastavuoroisesti perusteluideni jälkeen sun perusteluita siihen, miksi yleistyisivät.

EU ajaa sitä. Tämä on pelkkä direktiiviesitys, mutta tällä tavalla kuitenkin tullaan ajamaan joka puolelle sähköautot. Tuossa on tavoitteena, että Suomessa olisi 7 000 latauspistettä vuonna 2020.

EU: Suomeen rakennettava 70 000 sähköauton latauspistettä - Tekniikka&Talous

Siim Kallas - Vice-President of the European Commission

- - - Updated - - -

Minä taasen olen heti valmis muuttamaan kantani kun esitellään akku teknologia jonka kapasiteetti ei romahda pakkasessa. Tällä hetkellä sellaisia ei ole ainakaan kaupallisena sovellutuksena.

Joo nykyteknologialla en kyllä hankkisi sähköautoa muualle kuin pk-seudulla ajeluun. Uskon kyllä siihen, että teknologia kehittyy ja vuonna 2020 on jo keksitty tähänkin ratkaisu. Tekniikka kehittyy kuitenkin niin nopeasti.
 
EU ajaa sitä. Tämä on pelkkä direktiiviesitys, mutta tällä tavalla kuitenkin tullaan ajamaan joka puolelle sähköautot. Tuossa on tavoitteena, että Suomessa olisi 7 000 latauspistettä vuonna 2020.

EU: Suomeen rakennettava 70 000 sähköauton latauspistettä - Tekniikka&Talous

Siim Kallas - Vice-President of the European Commission

Jos palataan tähän verotus asiaan niin eikös sähköautoista kannattaisi jättää ainakin ylimääräiset kulutusverot pois. Jos niinku yleistymään halutaan. Aike erikoista (joskin perinteinen suomalais malli) että tehdään joku gps paikannus-rahastus-hässäkkä jotta saadaan kaikki vaihtoehtoisiakin polttoaineita käyttävät kulkuneuvot verolle.
 
No sähköautothan oli aluperin autoverottomia, kunnes eduskunta keksi vajeen ja huutavan vääryydeen olla verottamatta.

Se mulla eniten kiinnostaa, että mistä saadaan tarpeeksi sähköä, jos sähköautot yleistyy? Uraanikin on loppumassa. + että sähkönkulutus nousee muutenkin koko ajan maailmassa.
 
Tiiätkö nyt mistä puhut? Pikaisen googletuksen perusteella tuulivoima käsitti vuonna 2010 0,3% kokonaisKULUTUKSESTA. Noita mööpeleitä on kumminkin suht paljon jo. Hieman kyllä yllätyin loppulukemasta.

Eikä siitä vesivoimastakaan ole bensan korvaajaksi.
 
Tiiätkö nyt mistä puhut? Pikaisen googletuksen perusteella tuulivoima käsitti vuonna 2010 0,3% kokonaisKULUTUKSESTA. Noita mööpeleitä on kumminkin suht paljon jo. Hieman kyllä yllätyin loppulukemasta.

Eikä siitä vesivoimastakaan ole bensan korvaajaksi.

Tiedätköhän itse mistä puhut. Meille tarjotaan loppumattomia energianlähteitä joten sähkö ei maailmasta käy vähiin. Kysynnän noustessa kehittyy keinotkin sen tuottamiseen.
 
0,3% on pirun pitkä matka esim 10%. Ja samaan aikaan kulutus lisääntyy.

Vesivoimaa on pirun hankala lisätä, kun käytännössä kaikki sopivat joet on valjastettu. Osa jopa useammasta kohtaa.
 
Tiiätkö nyt mistä puhut? Pikaisen googletuksen perusteella tuulivoima käsitti vuonna 2010 0,3% kokonaisKULUTUKSESTA. Noita mööpeleitä on kumminkin suht paljon jo. Hieman kyllä yllätyin loppulukemasta.

Eikä siitä vesivoimastakaan ole bensan korvaajaksi.

Tuosta kirjahyllystä löytyy diplomityö tuuliturbiinin siipikulman säädöstä, joten hieman tavallista pulliaista enemmän tietoutta löytynee, kiitos kysymästä. Tuo heitto oli tarkoitettu vitsiksi, harmi että menit lankaan.
 
Nyt kun persut avasivat matopurkin kannen, niin autoveron poistosta lienee tulossa ainakin jonkinlainen puheenaihe seuraaviin vaaleihin. Mikä ihan hyvä onkin. Ainoa huolestuttava asia on se millä veronkorotuksilla taulapäät menisivät tuota poistoa sitten kompensoimaan. Ite veikkaan että jos vero poistettaisiin, lisääntynyt kauppa paikkaisi verotuoton 1:1 lisääntyneen alv-tuoton ja muiden kerrannaisvaikutusten kautta.

Ajetaan autovero alas | Sampo Terho



Minä taasen olen heti valmis muuttamaan kantani kun esitellään akku teknologia jonka kapasiteetti ei romahda pakkasessa. Tällä hetkellä sellaisia ei ole ainakaan kaupallisena sovellutuksena.

Tuo nyt hoituu ihan akkujen lämmittämisellä. Seuraavaksi joku vääntää että ajappa teslalla pakkasessa tuhat kilometriä putkeen lapissa. Jos on noin vaikeaa niin senkun on ostamatta ja antaa muiden ajella sähköllä. 100% meikäläisen ajoista hoituisi kyllä teslalla, tai vaikka Leafilla jos niikseen tulee.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Se mulla eniten kiinnostaa, että mistä saadaan tarpeeksi sähköä, jos sähköautot yleistyy? Uraanikin on loppumassa. + että sähkönkulutus nousee muutenkin koko ajan maailmassa.

Ei nuo sähköautot aivan valtavasti sähköä tarvitse. Jos Suomessa vuotuinen henkilöautojen ajosuorite on vaikka 45 miljardia kilometriä ja ne ajettaisiin sähkökulutuksella 180 Wh/km (Nissan Leaf NEDC + 20%), niin sähköä tuohon kaikkeen tarvittaisiin noin 8 Twh. Jahka olkiluodossa saadaan joskus uusin reaktori käyttöön, niin sen vuosituotanto olisi 13 Twh.

Aika merkittävän osan likenteestä voisi ajaa sähköllä jo yhdenkin suljetun ison tehtaan vapauttamalla kapasiteetilla. Esimerkiksi Kajaanin paperitehdas kuluttu vuosittain 1,4 Twh sähköä.
 
Back
Ylös Bottom