Autoveron hinta nousemassa jopa rajusti?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Toivotaan nyt että tämä oikeasti kaatuu omaan mahdottomuuteensa.... ilmeisesti on liian vaikeaa vain nostaa sitä hintaa bensapumpulla kun pitää väkisin yrittää keksiä tällaista paskaa...

Taitaa Kyllönen/työryhmä harhapäissään kuvitella että oheistuotteena työllistettäisiin jotenkin valtaisat määrät suomalaisia Stasikanta(tm) -tuotteen pioneerityön kautta. Ainoa ongelma vaan on että tuollaisen GPS-kikkareen tuottaminen ei ole mitenkään ylivoimainen työ kiinalaiselle, ja tiedonkeräystietokanta onnistuu kyllä Tata Consulting -hemmoilta ihan hyvin. Puhumattakaan siitä että tuotteesta tuskin tulee globaalia hittiä, syystä että muualla on vielä joku järki päässä yksityisyydensuojan kanssa.

Kolmas ongelma on siinä että on enää turha pedata mitään mobiilikikkareprojektia Nokiaklusterin mobiilipuolelle, ööö, koska Nokiaklusterin mobiilipuoli lakkasi juuri eilen olemasta.

Paras hiljainen protesti systeemin kehitystyötä vastaan olisi, että suomalaiset kieltäytyisivät osallistumasta 20000 autoilijan kokeiluryhmään. Saisivat kokeilla kyyläysmieliset 4 eläkeukkoa systeemiä keskenään. Harmi vaan että kyyläysmielisiä taitaa tuo 20000 idioottia löytyä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisi melkoisen perseestä jos sakkoja alkaisi paukkumaan ylinopeuksista GPS:n kautta. Siinä ei ohitella sitten enää missään ketään. Epähuomiossa motarilla meet ohitte vähän liian lujaa rekasta kun se ei aina tule kytättyä tarkasti sitä mittaria, niin perästä kuuluu.
 
Vähentää varmaan hirveästi EST kilpisten autojen ongelmaa tällainen puuhastelu. Kohta pelkkiin autoihin kohdistuvilla maksuilla kustantaa sijoituskämpän Virossa jossa voi sitten papereiden mukaan "asua".
 
Olisi melkoisen perseestä jos sakkoja alkaisi paukkumaan ylinopeuksista GPS:n kautta. Siinä ei ohitella sitten enää missään ketään. Epähuomiossa motarilla meet ohitte vähän liian lujaa rekasta kun se ei aina tule kytättyä tarkasti sitä mittaria, niin perästä kuuluu.

Ja kuinka helvetin monta sakkoa tulisi noiden muuttuvien rajoitusten takia.. Varmaan vaikuttaisi todella positiivisesti liikenteen joustavuuteen ja sujumiseen jos jengi vetää lukkojarrutuksia sakkojen pelossa heti kun rajoitus tippuu..

Työkaveri mainitsi tossa just että 2025 aikaisintaan tulisi ajankohtaiseksi nää muutokset, onko joku muu nähnyt tollasta juttua?
 
Ja kuinka helvetin monta sakkoa tulisi noiden muuttuvien rajoitusten takia.. Varmaan vaikuttaisi todella positiivisesti liikenteen joustavuuteen ja sujumiseen jos jengi vetää lukkojarrutuksia sakkojen pelossa heti kun rajoitus tippuu..

Työkaveri mainitsi tossa just että 2025 aikaisintaan tulisi ajankohtaiseksi nää muutokset, onko joku muu nähnyt tollasta juttua?

Onhan täällä tuohon ajankohtaan viitattu "kymmenien vuosien..."

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=...6BElTAfI0HvmipYKw&sig2=p8hO9kP3XN_GUrU5A71n5Q
 
Taitaa Kyllönen/työryhmä harhapäissään kuvitella että oheistuotteena työllistettäisiin jotenkin valtaisat määrät suomalaisia Stasikanta(tm) -tuotteen pioneerityön kautta. Ainoa ongelma vaan on että tuollaisen GPS-kikkareen tuottaminen ei ole mitenkään ylivoimainen työ kiinalaiselle, ja tiedonkeräystietokanta onnistuu kyllä Tata Consulting -hemmoilta ihan hyvin. Puhumattakaan siitä että tuotteesta tuskin tulee globaalia hittiä, syystä että muualla on vielä joku järki päässä yksityisyydensuojan kanssa.

Kolmas ongelma on siinä että on enää turha pedata mitään mobiilikikkareprojektia Nokiaklusterin mobiilipuolelle, ööö, koska Nokiaklusterin mobiilipuoli lakkasi juuri eilen olemasta.

Paras hiljainen protesti systeemin kehitystyötä vastaan olisi, että suomalaiset kieltäytyisivät osallistumasta 20000 autoilijan kokeiluryhmään. Saisivat kokeilla kyyläysmieliset 4 eläkeukkoa systeemiä keskenään. Harmi vaan että kyyläysmielisiä taitaa tuo 20000 idioottia löytyä.

Tässähä pitää kehitellä heti sitten bisnes että miten tuo GPS data myydään hyvään hintaan mustasukkaiselle puolisolle tai jollekulle juorutoimittajalle kun kyseessä on julkkiksen auto jne.

Ja tosiaan EST kilpiä tulee varmasti näkymään lisää, eikä täällä sitten kannata enää FIN kilvissä ajaa rekkojakaan.

Järjetön perseilyä, voisivat ottaa en lakin kouraan ja sanoa että oli vähän paska koko ajatus ja jatketaan tätä siltä pohjalta että poistetaan nyt ensin nämä käyttövoimaverot ja auton käyttöverot ja siirretään ne polttoaineeseen niin et maksa vaan siitä että sulla on se auto vaan siitä jos ajat sillä jolloin kulutat tietöä ja ympäristöä jne jne.
 
Toivotaan nyt että tämä oikeasti kaatuu omaan mahdottomuuteensa.... ilmeisesti on liian vaikeaa vain nostaa sitä hintaa bensapumpulla kun pitää väkisin yrittää keksiä tällaista paskaa...
Toi on muuten just se tapa miten kaikki menee täällä absurdistaniassa läpi. Kaikki olettaa että 'ei ne saatana voi noin tolloja olla' ja sitten raiskataan työssäkäyvää ja yrittäjää suoraan perseeseen huolella ja kuivana.

Jälkeenpäin älämölöä vähän esiintyy ja se kuitataan perustelulla ettei sitä vastustusta juuri näkynyt silloin kun asiaa lobattiin. Niin ne menee kaikki kommervenkit läpi. Ja sivuhuomiona itellä on työhakemus vetämässä Saksaan ihan mukiinmenevään pestiin, ja sinne tulen häviämään heti tilaisuuden tullen. Pysyvästi.

Ja eikai kukaan luule että tuo 6.8c/km on se taso joka pysyy? Sitä korotellaan jollain sopivalla indeksillä tottakai. Jos systeemi tulisi aikaisintaan 2020 ei siihenkään ole kuin 7 vuotta. Eikä varmasti tuolloin enää ole tuo ehdotettu kilometritaksa riittävästi.
 
Minulle itselleni ei kauheesti merkitystä, ainakaan nykyään. Ei oo autoa. Vaimolla kylläkin ja se maksaa :), no joo, samasta taloudesta. Me ajetaan ehkä max 8000km vuodessa eli en tiedä mitä tuolla olisi vaikutusta meille.
Mulla on parhaimmillaan (pahimmillaan) ollut 25 000 euron auto ja siinä jos missä palo rahat ihan avotulella. Vaihdoin halvempaan, se oli paska. Ja oli meillä kaksikin autoa muutaman vuoden. Nyt on enään yksi ja toista ei tule. Vuoden -11 "mopokoneisella" mennään. Ei vie paljon bensaa, ei paljon vakuutuksia, ei kauheesti muutakaan.

Menin muuten tänäänkin polkupyörällä töihin, sähkövoimalla :) Vihreet kiittää varmaan mua!!!

Muistuu mieleen eräs keskustelu vuosien takaa.

IsoDino vm. 2005 sanoi:
Lihavat vuodet on edelleen edessä päin.

Mistään en aio karsia, vaan päinvastoin. Jos muut haluaa pärjätä pienemmillä liksoilla, niin siitä vaan.
 
Toi on muuten just se tapa miten kaikki menee täällä absurdistaniassa läpi. Kaikki olettaa että 'ei ne saatana voi noin tolloja olla' ja sitten raiskataan työssäkäyvää ja yrittäjää suoraan perseeseen huolella ja kuivana.

Todelliset syyt tämän älyttömyyden takaa voi lukea tästä uutisesta. Jälleen kerran "pyyteettömät" konsultit ovat konsultoineet poliitikkoja ja virkamiehiä tuhlaamaan kansalaisten rahoja oikein kunnolla johonkin, joka ei hyödytä kansalaisia millään tavalla. Ei siinä mitään, että firmat yrittää myydä omia paveluitaan, mutta on se nyt aika paksua kun verovaroin palkataan firmojen edustajia suosittelemaan omaa tuotettaan pakkohankinnaksi kansalaisille. Varsinkin tämä on taas yksi uusi syrjäseutujen jätevesiasetus, josta ei ole hyötyä vaan ainoastaan haittaa kansalaiselle.
 
Onhan se hauskaa, että samaan aikaan kun muualla maailmassa ollaan huolissaan yksityisyydensuojasta, Suomessa sen alasajamiseen ollaan satsaamassa satoja miljoonia euroja .
 
Vaikka olenkin tuota cnt/km maksua vastaan niin ihmettelen tuota äläkkää "yksityisyyden suojasta" On meillä "talon" autoissakin, siis työautoissa, gps-valvonta eikä tuo haittaa mua yhtää. No oonkin kyllä säännöllinen töissäni, mielestäni kaikki kulunvalvonta työpaikoilla tms. valvonta ärsyttää eniten sellaisia jotka yrittävät hyötyä valvonnan puutteesta :rolleyes:
 
Vaikka olenkin tuota cnt/km maksua vastaan niin ihmettelen tuota äläkkää "yksityisyyden suojasta" On meillä "talon" autoissakin, siis työautoissa, gps-valvonta eikä tuo haittaa mua yhtää. No oonkin kyllä säännöllinen töissäni, mielestäni kaikki kulunvalvonta työpaikoilla tms. valvonta ärsyttää eniten sellaisia jotka yrittävät hyötyä valvonnan puutteesta :rolleyes:

Niin... mitäpä se gps-pohjainen automaattinen nopeusvalvonta (ihan looginen seuraava askel kun gps on autoihin saatu) niitä haittaa jotka rajoitusten mukaan kulkee. Ittehän ajan aina rajoitusten mukaan tai alle. ;)

Enemmänkin risoo mitä kaikkea kivaa tuohon saa kytkettyä jälkeenpäin. Esimerkiksi miltä kuulostaisi ylimääräinen aluekohtainen taksa mikäli sattuu menemään ruuhka-aikana tiettyä tietä? Heitetään vaikka turunväylää ajaville klo 6-8 ja 15-17 taksa per minuutti ruuhkamaksua. Pysäköinnin maksutkin tuohon saadaan helposti kiinni. Ja gps-signaalin ollessa kadoksissa vetäistään hatusta jokin käsittämätön arvio ajokilometreistä samaan tyyliin kuin verottaja arvioi yrittäjän liiketoimintaa.

Seuraava auto taitaa olla mopopakettiauto. Yhdellä lähistöllä asuvalla on semmoinen, ja kuskina ~50v raksaäijä. Vähän koominen yhdistelmä mutta mikäs siinä kun on ajoneuvoveroista vapaa (eli myös tästä uudesta sekoilusta vapaa) ja kulutuskin taitaa olla alhainen. Kamat mahtuu kyytiin. Taajamassa ihan riittävä peli kun tiet vetää maksimissaan 45km/h enivei. :D
 
Vaikka olenkin tuota cnt/km maksua vastaan niin ihmettelen tuota äläkkää "yksityisyyden suojasta" On meillä "talon" autoissakin, siis työautoissa, gps-valvonta eikä tuo haittaa mua yhtää. No oonkin kyllä säännöllinen töissäni, mielestäni kaikki kulunvalvonta työpaikoilla tms. valvonta ärsyttää eniten sellaisia jotka yrittävät hyötyä valvonnan puutteesta :rolleyes:

Minä haluaisin työajoihin tuollaisen per heti. Siis sikäli mikäli sen avulla jäisi ajopäiväkirjan täyttely kokonaan. Ajan vain tuurauksia, joten mulla ei tuota ole ja niillä on jotka ajaa jatkuvasti. Sen saa pois päältä kun ajaa omia ajoja, eli ei tarvi työantajalla näyttää missä liikkuu. Siis kun ei ole työpaikan autoja. Jos on työpaikan auto niin se lienee työantajan asia valvoa missä sillä liikutaa, sillä kun ei lähtökohtaisesti saa edes omia ajoja ajella jos ei ole autoetu jne. Autoedulla ajellessahan ei saa kilsakorvauksia jne.

Ei siis minua haittaa että työantaja valvoo, liikun siellä missä pitää ja kun se liikkuminen on välttämätön paha. Jos mulle on sovittu että ajan asiakkaalle Tampereelle niin en mä voi siihen lisätä reissua Turun kautta, että silleenkin jo ihan sama. Helpottaa vaan elämää.

Eikä periaatteessa haittaisi vaikka joku seuranta olisi verotuksen pohjanakin. Mutta kun se johtaa siihen että se taksa nousee tekuulla ja sillä tehdään sitten ties mihin turvallisuuteen ja rikoksen torjuntaan vedoten ensin vähän poliisin toimesta sitä ja kohta verottaja voi niitä käyttää verontarkastukseen ja kohta ne onkin sitten kaupallista riistaa mainostajille jne.

Lisäksi kun tämä perkeleen uudistus taas lisäisi kuluja RAJUSTI! Lisäksi se romauttaisi jo olemassa olevan auton hinnan, josta siis on ne helvetin verot jo maksettu.

Se olisi vallan hyvä ajatus, että tarjottaisiin tätä vaihtoehtona uuden auton ostajalle välttää autovero. Samalla tulisi pilotoitua hanke ja paranneltua puutteet. Pikkuhiljaa autot siirtyisi tän piiriin koska uskon itse että päälle 90% uuden auton ostajista valitsisi GPS:n jos sillä välttäisin uuden auton ostoveron ja käyttöveron. Minä ainakin valitsisin noin nykyisillä kilometrimäärillä.

Silti tuokaan ei poistaisi sitä, että mitä noilla tiedoilla voidaan tehdä tai kukan niitä voi käyttää väärin? Ja kuka vastaa noista laitteista jos ja kun ne ei toimi ihan niinkuin on luvattu. Verottaja vai?
 
Vaikka olenkin tuota cnt/km maksua vastaan niin ihmettelen tuota äläkkää "yksityisyyden suojasta" On meillä "talon" autoissakin, siis työautoissa, gps-valvonta eikä tuo haittaa mua yhtää. No oonkin kyllä säännöllinen töissäni, mielestäni kaikki kulunvalvonta työpaikoilla tms. valvonta ärsyttää eniten sellaisia jotka yrittävät hyötyä valvonnan puutteesta :rolleyes:

Onko "talonne" valmis jakamaan työntekijöidensä kulkutietoja myös talon ulkopuolelle? Ei minuakaan haittaisi, jos autossani olisi järjestelmä, jolla vain minä voisin seurata oman autoni liikkeitä. Mutta kenellekään muulle autoni tai minun liikkeet eivät kuulu.

Ihmisten kyttääminen kuuluu totalitaarisiin järjestelmiin. Kyttäämisessä päästiin hyvin pitkälle esimerkiksi 40 vuotta kestäneessä mallivaltiokokeilussa nimeltä DDR. Järjestelmä laittoi kansalaiset kyttäämään toisiaan. Jopa perheenjäsenet manipuloitiin keräämään tietoa toisistaan. Saatuja tietoja väkivalta- ja terrorikoneisto käytti toisinajattelijoiden vaientamiseen. Jos näki tuossa "täydellisessä" järjestelmässä puutteita, saatoi joutua vangituksi, Siperiaan työleirille uudelleenohjelmoitavaksi tai murhatuksi. Järjestelmässä oli aivan helvetisti vikaa ja siten myös toisinajattelu oli yleistä. Tämän vuoksi piti urkintakoneistonkin olla vahva. Jos poliittinen eliitti saa mahdollisuuden kontrolloida kansaa vapain käsin, se johtaa poliittisen eliitin etujen ajamiseen. Kansalaisilta viedään pois mahdollisuus vastakkaisiin ajatuksiin, omaisuuden ja varsinkin tuotantolaitteiden omistamiseen.
DDR:n salainen tutkintavankila | Historia
Walter Linse - Wikipedia, the free encyclopedia

Koneiston henkiseen kypsyyteen ei vain voi luottaa näissä asioissa. Tässä esimerkkejä tuoreemmista tapahtumista:
NSA:n virkailijat vakoilivat jopa rakastettujaan - Ulkomaan uutiset - Ilta-Sanomat
Nelonen: 136 poliisia esitutkintaan Mika Myllylä -urkinnasta - Mika Myllylä - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Kansalaisten liikkumista vakoileva automaattinen järjestelmä on jotain, josta Stalin ja DDR:n koneisto pystyivät vain unelmoimaan.
 
FBI:n tietokantamoka vaikutti yli 600 000 ihmisen työnsaantimahdollisuuksiin

FBI:n tietokantamoka vaikutti yli 600 000 ihmisen työnsaantimahdollisuuksiin - Tietoviikko

Tama nyt vahan vaan sivuaa aihetta, mutta parempiakin esimerkkeja kylla loytyy. Yksityisyyssuojan heikentaminen on aina vakava asia, menetettyja etuja ei saa takaisin eika ole takuita mita niilla tiedoilla tehdaan. Ihmiset niita kasittelee, ihan kun viranomaisilla olisi jotenkin normaalia parempi moraali.
 
Minä haluaisin työajoihin tuollaisen per heti. Siis sikäli mikäli sen avulla jäisi ajopäiväkirjan täyttely kokonaan. Ajan vain tuurauksia, joten mulla ei tuota ole ja niillä on jotka ajaa jatkuvasti. Sen saa pois päältä kun ajaa omia ajoja, eli ei tarvi työantajalla näyttää missä liikkuu. Siis kun ei ole työpaikan autoja. Jos on työpaikan auto niin se lienee työantajan asia valvoa missä sillä liikutaa, sillä kun ei lähtökohtaisesti saa edes omia ajoja ajella jos ei ole autoetu jne. Autoedulla ajellessahan ei saa kilsakorvauksia jne.

Ei siis minua haittaa että työantaja valvoo, liikun siellä missä pitää ja kun se liikkuminen on välttämätön paha. Jos mulle on sovittu että ajan asiakkaalle Tampereelle niin en mä voi siihen lisätä reissua Turun kautta, että silleenkin jo ihan sama. Helpottaa vaan elämää.

Eikä periaatteessa haittaisi vaikka joku seuranta olisi verotuksen pohjanakin. Mutta kun se johtaa siihen että se taksa nousee tekuulla ja sillä tehdään sitten ties mihin turvallisuuteen ja rikoksen torjuntaan vedoten ensin vähän poliisin toimesta sitä ja kohta verottaja voi niitä käyttää verontarkastukseen ja kohta ne onkin sitten kaupallista riistaa mainostajille jne.

Lisäksi kun tämä perkeleen uudistus taas lisäisi kuluja RAJUSTI! Lisäksi se romauttaisi jo olemassa olevan auton hinnan, josta siis on ne helvetin verot jo maksettu.

Se olisi vallan hyvä ajatus, että tarjottaisiin tätä vaihtoehtona uuden auton ostajalle välttää autovero. Samalla tulisi pilotoitua hanke ja paranneltua puutteet. Pikkuhiljaa autot siirtyisi tän piiriin koska uskon itse että päälle 90% uuden auton ostajista valitsisi GPS:n jos sillä välttäisin uuden auton ostoveron ja käyttöveron. Minä ainakin valitsisin noin nykyisillä kilometrimäärillä.

Silti tuokaan ei poistaisi sitä, että mitä noilla tiedoilla voidaan tehdä tai kukan niitä voi käyttää väärin? Ja kuka vastaa noista laitteista jos ja kun ne ei toimi ihan niinkuin on luvattu. Verottaja vai?

Timballa hyviä pointeja, toki ihan en ymmärrä jos ajelen autolla suunnilleen paikasta A paikkaan B ja välillä käyn kohteessa C. Kuka muu siitä on kiinnostunut (kuin tiemaksunkerääjä) ja miten tuota tietoa voisi käyttää väärin.
 
Ja kun tuo tietoturva on Jenkkijäteilläkin ihan retuperällä. Siis luin tuossa aamun erilaista tietoa pörssiyhtiöstä nimeltä SSH joten siellä vähän tuli valoa taas tähänkin caseen. Eli kun tietoturvakin on mitä on, niin oispa kiva että sinun ja minun kaikki ajotiedot ois sitten hakkeroitavissa sinne ja tänne.

Puhumattakaan siitä että niitä tietoja takuulla sopivaan rahaan myydään vaikka ois miten "suljettuja" järjestelmiä.

Kannatan autoilun verottamista käytön mukaan, mutta siinä ei oikeasti ole muuta järkevää tapaa kuin polttoaineet. Se on reilua verotusta. Siihen voi itse vaikuttaa. Jos ajaa paljon, valitsee auton joka kuluttaa vähempi. Jos taas haluaa rällätä 300 heppasella kasin koneella, niin sitten maksaa kiltisti siitä ilosta polttoainepumpulla jne. Tämä ihan todella olisi myös ympäristön parhaaksi. Autovero alas ja käyttöverot ja dieselverot pois ja polttoaineiden hintaan sitä verotusta.

Ei kerralla kaikkea tuon auton ostoveron kohdalla, koska se taas rankasee rajusti suurinta osaa. Mutta sopivin pykälin niin jokainen saa soviteltua autonsa oston ja vaihdot ja tietäisi ennalta miten polttoaineen hinta kehittyy.

Tosin eihän tällainen meidän poliitikoille käy. Tämä on liian helppoa ja yksinkertaista. Yksinkertainen on tunnetusti ihan helvetin tehokasta. Se ei siis sovi mitenkään.
 
Tuosta saisi mielenkiintoisen keskustelun. Nyt ei vaan kerkiä tekemään avausta. Kaikenlainen kansalaisten vakoileminen puhelikuuntelusta DNA-rekistereihin ja kotietsintöjen kautta GPS-paikannukseen saa minun karvat pystyyn. Tuollaisen toiminnan pitää olla TO-DEL-LA säädeltyä ja kiven alla viranomaisille.

Mielummin epäturvallinen ja vapaa maa, kuin turvallinen ja kontrolloitu.
 
Timballa hyviä pointeja, toki ihan en ymmärrä jos ajelen autolla suunnilleen paikasta A paikkaan B ja välillä käyn kohteessa C. Kuka muu siitä on kiinnostunut (kuin tiemaksunkerääjä) ja miten tuota tietoa voisi käyttää väärin.

Mainostajat, missä tankkaat, missä käyt kaupassa jne jne.

Mustasukkaiset kumppanit, olitko varmasti siellä Turussa osoitteessa missä piti vai kävitkö muualla.

Verottaja, miksi ajelet sinne rakennustyömaalle jos et ole rakentaja.

Poliisi, sakot automaattisesti kun ylität nopeusrajoituksen. Ei tarvita yhtä ainutta tutkaa mihinkään.


Ainut hyöty minkä keksin, ois että saisit autoosi tiedon missä ja miten paljon on muita tienkäyttäjiä, mutta aika pieni hyöty haittoihin nähden.


Niin ja lisäksi tämä pistäisi ihmiset takuulla optimoimaan ajojaan ja rommaisi autokaupan kunnolla. Miksi ostaa uusi auto kun autoilu kallistui entisestään, eikä siinä muutenkaan ole oikeasti paljon järkeä kun arvo tippuu kuitenkin. Että ei se aiankaan autokauppaa buustaa. Ja kun kauppa ei käy ja ihmiset vähentää ajoja niin lopulta se valtion verokertymä taas tipahtaa ja sittenhän jokainen tietää mitä tapahtuu...nostetaan sitä kilsataksaa kunnolla. Sehän on vain yksi päätös ja taas rullaa isompi lasku. Ne maksaa joiden on pakko liikkua.
 
Back
Ylös Bottom