Autoveron hinta nousemassa jopa rajusti?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Voin kuvitella, miten tulevaisuudessa autoilu on saatu vain rikkaiden huviksi ankaran verotuksen ansiosta ja sitten aletaankin kiristämään julkisen liikenteen verotusta :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kaikkineen maksoivat reippaasti alle satasen kun ovat henkilökohtaiset, olisko ton itsevalitun yhdistelmän osuus ollu 15-20 euroa. En mä niitä profiilikuvana siksi pidä että olisivat olleet kalliit..

Hienot ne on. Kateeksi käy. Saksa on helvetin hieno maa ja olen itsekin viihtynyt siellä.. Tykännyt oon olla siellä..

Jotenkin taidan olla pessimisti mutta Suomessa nää ideat on aina ihan typeriä. Koska viimeeksi Suomessa on tehty fiksuja päätöksiä..
 
Tämäpä juuri! Jo nykyisellä hinnoittelulla lähes poikkeuksetta yksin omalla autolla ajaminen tulee julkisia halvemmaksia. Ai että lähtisin 4 henkisen perheen kanssa julkisilla yhtään mihinkään...

On muuten hauska tajuta paljon junatkin maksaa. Lähden esimerkiksi 2 kaverin kanssa joensuuhun kaverille kyläilemään. Yksi kolmesta on opiskelija eli junaliput sinne ja takaisin maksaa työssäkäyviltä n. 60x60€ ja opiskelijalta 30+30 =yhteensä 300€. Tollahan jumalauta melkein ostaa auton.
Ainakin sillä ajaa matkan paljon kuluttavalla vanhalla bensa-autolla kaksi kertaa edestakas ja viel hyvän matkaa kolmatta kertaa. Sama juttu vaikka turkuun, 2 työtätekevää+opiskelija edestakas ~ 150€

EIPÄ PALJON KIINNOSTA JULKISILLA LÄHTEÄ VIIKONLOPUKS.
 
Ei vittu mua vituttaa.




Mä en ees saatana keksi mitään sanottavaa tähän paskaa, vittu Suomen hallitus on hanneksesta ei jumalauta.
 
Siis tässäkin "uudistuksessa" häviää ne tavan köyhät jotka joutuvat sillä vanhalla paskalla ajamana töiden saatavuuden takia paljon. toivottavasti ei mene läpi, minulle tuosta uudistuksesta olisi todella mittavat tappiot jos tässä enään kehtaa töitä tehdä ollenkaan.

edit.

meidän talous ajaa n.50-60tkm vuodessa ja siitä sitä ajoa joka ei ole töiden mahdollistavaan tai töiden vuoksi ajettaviin kilometreihin osuun on n.20tkm. nuo kilometrit ajetaan kahdella autolla joittenka yhteisarvo on noin 5000e. Kiva olisi alkaa maksamaan joka vuosi atojenarvon verran veroja sen vuoksi että raharikkaat saisivat vaihdella jokatoinen vuosi autoa. Itku pääsisi.
 
Toivottavasti ehdotus kaatuu siihen, että rahti ei taatusti noilla hinnoilla liiku mihinkään. Tai sitten siitä tulee järjettömän kallista touhua, ihan kuin se nykyäänkään ois halpaa hommaa. Kiitos EU:n ja Suomen hallituksen.

Tai voihan ne puut, ruuan ja polttoaineet aina tuoda Kiinasta..
 
Toivottavasti ehdotus kaatuu siihen, että rahti ei taatusti noilla hinnoilla liiku mihinkään.

Sen takiahan tuota GPS-kyyläystä juuri työnnetään väkisin, että saadaan eri porukalle eri hinnat kilometreihin. Rahtarin kilometri on tietty halvempi kuin yksityisen henkilön. Ja peräperseen metsäkylällä jollain takaperoisella logiikalla kilometri on halvempi, vaikka niitä paria mummoa varten ylläpidetään tietä vs. tiheämmät seudut joilla käyttäjiä per vastaava tienpätkä on about 10000 kertainen määrä.

Oikeastaan toi lompakon ryöstö ei vituta kuitenkaan ihan yhtä paljon kuin joku seurantakikkareiden pakottaminen autoihin. Tuo on jo sen luokan valvontakoneistoa, että oksat pois.
 
Tämäpä juuri! Jo nykyisellä hinnoittelulla lähes poikkeuksetta yksin omalla autolla ajaminen tulee julkisia halvemmaksia. Ai että lähtisin 4 henkisen perheen kanssa julkisilla yhtään mihinkään...

Ja mulla ei ole massia asua keskustassa perheasunnossa juna-aseman vieressä. Joten sinne asemalla pitää mennä bussilla/taksilla/autolla. Kustannuksia. Sitten siellä määränpäässä taas jollakin pelillä varsinaiseen kohteeseen. Maksaa helposti toiset samanverran kuin se törkykallis junalippu.

Julkinen vaan ei ole perheelliselle edes vaihtoehto. Jos ei sitten ole syntynyt kultalusikka suussa jolloin joku parin tonnin verokin on vain hyttysen ininää.

No milloinkas niitä mielenosoituksia aletana järkkäämään? Ei tunnu ketään kiinnostavan...
 
No milloinkas niitä mielenosoituksia aletana järkkäämään? Ei tunnu ketään kiinnostavan...

Kerrohan Timba vasiten milloin näillä "mielenilmauksilla" olisi saatu mitään muutosta hallitustason kusetusvedätyskynytys suunnitelmiin? Ihmiset tietää ettei hyödytä paskaakaan heilutella jotain kylttejä ja mölistä megafoniin. Tai no, hipit voi luullakkin mut reaalimaailmassa elävät ihmiset.
 
Sen takiahan tuota GPS-kyyläystä juuri työnnetään väkisin, että saadaan eri porukalle eri hinnat kilometreihin. Rahtarin kilometri on tietty halvempi kuin yksityisen henkilön. Ja peräperseen metsäkylällä jollain takaperoisella logiikalla kilometri on halvempi, vaikka niitä paria mummoa varten ylläpidetään tietä vs. tiheämmät seudut joilla käyttäjiä per vastaava tienpätkä on about 10000 kertainen määrä.

Oikeastaan toi lompakon ryöstö ei vituta kuitenkaan ihan yhtä paljon kuin joku seurantakikkareiden pakottaminen autoihin. Tuo on jo sen luokan valvontakoneistoa, että oksat pois.

Firmathan noita gepsejä jo tunkee autoihin. Ne mittaa myös keskikulutusta, joka tuli aikamoisena yllätyksenä mulle. Seuraavaksi varmaan kuorma-autoihin tulee puntaritkin reaaliaikaseen painon seurantaan. Luonnollisesti tämä johtaa venäläisten firmojen tuloa koko suomeen. En usko että nykymeiningillä mitään noista vaaditaan EU/Suomi tasolla ryssältä.

Ei sitä ylläpitoa tälläkään hetkellä näy näillä korkeuksilla kaupungin ulkopuolella..
 
Kerrohan Timba vasiten milloin näillä "mielenilmauksilla" olisi saatu mitään muutosta hallitustason kusetusvedätyskynytys suunnitelmiin? Ihmiset tietää ettei hyödytä paskaakaan heilutella jotain kylttejä ja mölistä megafoniin. Tai no, hipit voi luullakkin mut reaalimaailmassa elävät ihmiset.

No vois olla vähän eri ääni kellossa, kun mielenosoitus porukka yltää rautatientorille asti. Noi tollasen 15 hipin istuskelut arkadianmäen nurmikolla ei kiinnosta ketään. Kunno mellakat pystyyn vaa ja oon messissä.
 
Kerrohan Timba vasiten milloin näillä "mielenilmauksilla" olisi saatu mitään muutosta hallitustason kusetusvedätyskynytys suunnitelmiin? Ihmiset tietää ettei hyödytä paskaakaan heilutella jotain kylttejä ja mölistä megafoniin. Tai no, hipit voi luullakkin mut reaalimaailmassa elävät ihmiset.

No mistä minä tiedän? En mä mitään kylttejä ajattele, autoja kadulle ja paljon. Yöllä ja kunnon meteli päälle. Sillä vois varmaan päästä edes uutislähetyksiin. ;)
 
No vois olla vähän eri ääni kellossa, kun mielenosoitus porukka yltää rautatientorille asti. Noi tollasen 15 hipin istuskelut arkadianmäen nurmikolla ei kiinnosta ketään. Kunno mellakat pystyyn vaa ja oon messissä.

1360228826-violent-demonstration-follows-death-of-chokri-belaid--tunisia_1777249.jpg


AD20120224957847-Afghan%20demonstr.jpg


greece_span.jpg


Mutta vitut, ulistaan internetsissä ja annetaan kairata perseeseen vuodesta toiseen.
 
Kaikki poliittiset ratkaisut on vähän niin, että ei mene tasan kaikkien kanssa.

Tästä kärsisi moni ihminen.

Minulle itselleni ei kauheesti merkitystä, ainakaan nykyään. Ei oo autoa. Vaimolla kylläkin ja se maksaa :), no joo, samasta taloudesta. Me ajetaan ehkä max 8000km vuodessa eli en tiedä mitä tuolla olisi vaikutusta meille.
Mulla on parhaimmillaan (pahimmillaan) ollut 25 000 euron auto ja siinä jos missä palo rahat ihan avotulella. Vaihdoin halvempaan, se oli paska. Ja oli meillä kaksikin autoa muutaman vuoden. Nyt on enään yksi ja toista ei tule. Vuoden -11 "mopokoneisella" mennään. Ei vie paljon bensaa, ei paljon vakuutuksia, ei kauheesti muutakaan.

Menin muuten tänäänkin polkupyörällä töihin, sähkövoimalla :) Vihreet kiittää varmaan mua!!!
 
Aika iso ois kynnys lähteä kiviä ja polttopulloja heittelemään. Mutta joku tällainen äänekäs autotempaus olisi sellainen mihin voisi lähteä ja mihin voisi houkutella muitakin. Siinä ei tule uhreja, korkeintaan jollakin jää yöunet väliin. :D
 
Back
Ylös Bottom