Autoveron hinta nousemassa jopa rajusti?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taitaa Suomi olla taas tässäkin asiassa ensimmäisenä koekenttänä euroopassa vai onko tämä tulossa muihinkin Eu maihin samoihin aikoihin? Luulis ihmisten pikkuhiljaa tajuavan ettei päättäjät aja kansalaisten asioita varsinkaan Suomalaisten. Suomi seilaa ilman kapteenia avomerellä, saa nähdä milloin rysähtää kunnolla karille...
 
Kyllä ne nimenomaan visioi automaattisakotuksia ja ajotapaseurantaa.

Suoraan sanottuna tässä oisi yksi joka jos toi tulee voimaan eroaa puolustusvoimien reservistä, polttaa suomen passin, muuttaa muuhun maahan täältä DDR.stä ja mainostaa siellä kaikille että älkää vaan tukeko missään asiassa suomea tai ostako mitään suomalaista tuotetta tai matkustako Suomeen.

Tollanen GPS seuranta saisi stalininkin kateelliseksi ja orwellia vituttaisi kun sen kirja 1984 muuttuu ihan naurettavan heikoksi. Ei edes pahimmissa unissaan oisi osannut kirjoittaa suomalaista autoilijoiden seurantaa kirjaan. Eikä sitä oisi julkaistu epäuskottavana!

Kertakaikkiaan täytyy alkaa jo nyt mahdollisuuksien mukaan boikotoimaan koko suomea, mitään en enää osta mitä ei pakko ole ja jos tuota aletaan tosissaan ajamaan täytyy alkaa mielenosoittajaksi.
 
Kaikkinensa nämä kaikki veronkorotukset yms. paska mitä nykyinen ja edellinen hallitus on saanut aikaiseksi, saa minut salaa toivomaan, että joku kävisi lahtaamassa Käteisen ja Urpolaisen. Ja vaikka siinä samalla vauhdilla Räsäsenkin :evil:

Minä olen aina ihmetellyt miksi joku vittuuntunut menee johonkin kouluun räiskimään lapsia. Olisi vähän parempiaki kohteita olemassa.

EDIT: Jos tässä ihan oikeasti haluttaisiin jotain autokantaa uudistaa tai muuta vastaavaa, niin tällainen tarjottaisiin VAIHTOEHTONA. Eli voit ostaa uuden auton ilman veroja ja laitat siihen sitten paikannuslaitteet (tai ne on jo tehdasasennettuna) ja maksat sitten käytöstä.

Minä ainakin voisi jopa harkita tällöin uutta autoa. Ehkä.

Mutta se että nyt perseraiskataan kaikki jo kertaalleen tai siis useaan kertaan verotetut autot vielä kertaalleen niin ei edistä tasan mitään muuta kuin virkakoneiston kyttäyshalua ja edesauttaa siirtymistä näihin automaattisiin sakotusjärjestelmiin jne.
 
Suomi on kuin lapsi joka on vanhempien (maan johto) toimesta väkisin puettu nätisti ja opetettu olemaan kunnolla. Häntä voidaan sitten ylpeänä esitellä tutuille ja ystäville (muut maat) ja he ihastelevat kuinka kiltti ja kunnollinen tämä on.

Vaikea sanoa millanen lapsesta lopulta tulee vailla omaa tahtoa.
 
Pitää miettiä että lopetanko koko autoilun. Talous kyllä kestää auton pidon, mutta alkaa pikkuhiljaa vituttaa tuo meininki. Jos valtio tarvii lisää verotuloja, niin mistähän se lisäraha otetaan. Autoilijoilta tietysti! Autottomuutta olen olen kokeillut muutama vuosi sitten. Olin vuoden ilman autoa. Ihan hyvin pärjäsi. Työpaikka, sali, ja kauppa viiden kilometrin säteellä kotoota. Fillarilla mentiin ympäri vuoden. Mukaavuuden halu sai taas ostamaan tuon peltilehmän.
Ilman autoa mun ei tarvitsisi maksaa enää autoilusta senttiäkään valtiolle. Alvit menee vakuutusmaksuista, huolloista, katsastuksesta, varaosista. Lisäksi käyttömaksu ja bensavero. Ja jos kilometrimaksu siihen päälle viellä tulee. Hähää haistatan valtiolle pitkät paskat. Säästyneellä rahalla sittten tilaan tavaraa ulkomaisista nettikaupoista, niin ei valtio saa siitäkään mitään itselleen.
 
katainen-mulkku.jpg


Mitäs Jyrki tykkäät..
JuttaUrpiainen.jpg
 
Kannattaa asua sillain ettei useat autot on pakollisia niin ei tarvi heti alkaa huutaan. Minusta autoilua voi kyllä vähän verottaa, ei ole keneltäkään pois. Parempi autoilun verottaminen kun alv:n nosto.
 
Kun nyt tässä taas Käteinen ja Urpilainen vetää puolta Suomea tuhkaluukkuun niin tekee mieli äänestää persuja jatkossa, koska toiminnasta on hävinnyt kaikki järki ja kohtuullisuus. Ensinnäkin pitkien välimatkojen maassa, joihin Suomi ehdottomasti kuuluu, ei kansantalous pyöri jos liikkuminen verotetaan hengiltä. Tästä loppukädessä kärsivät kuluttajat, yritykset ja näiden kerrannaisvaikutuksena myös verottaja. Toisekseen uuteen teknologiaan perustuva GPS –seurantajärjestelmä, jolla verotetaan on järkyttävän kallis niin hankintakustannuksiltaan kuin myös ylläpito kustannuksiltaan. Tätä voidaan verrata esimerkiksi Tukholman tietulleihin, joissa ainoa voittaja oli järjestelmätoimittaja IBM, koska järjestelmä ja sen ylläpito ovat niin kalliita että kaikki kerätyt maksut menevät järjestelmän ylläpitoon. Kolmanneksi meillä on loistava järjestelmä, jolla verotetaan eniten saastuttavia ja teitä eniten käyttäviä. Sen nimi on polttoainevero, joka Suomen kaltaisessa kylmässä ja pitkien välimatkojen maassa on kipurajalla.

Hienointa tässä on että kerrannaisvaikutukset kuten kämppien hintojen nousu älyttömyyksiin pääkaupunkiseudulla vaan kiihtyy näiden kertakaikkiaan vatipäisten päätösten kanssa.
 

Mitä on 115 miljardia? Velkaa vai Jykän palkka?

Kannattaa asua sillain ettei useat autot on pakollisia niin ei tarvi heti alkaa huutaan. Minusta autoilua voi kyllä vähän verottaa, ei ole keneltäkään pois. Parempi autoilun verottaminen kun alv:n nosto.

Minustakin autoilua voi vähän verottaa, mutta sitä verotetaan jo nyt helvetisti ja autoilijat maksavat paljon enemmän veroa kuin busseilla matkustavat hamppuhousut. Samantien voitaisiin korottaa bussilippujen alv:ia, koska ajavathan bussitkin niillä samoilla teillä.

Tää uusi veroehdotus on kyllä niin posketon, etten usko, että voisi toteutua tuollaisenaan. Minunkin kilometreillä tulisi tonni vuodessa lisää maksettavaa ja auton vaihtoarvo tipahtaisi.
 
Kyllä tämä GPS-seuranta kuulostaa niin lapselliselta pelleilyltä että ensinnä tulee mieleen joku aprillipila.. Mitenköhän tuo veronkanto käytännössä toteutetaan, tulisiko jossain (trafi?) olemaan jokin tietokanta jossa säilytetään kaikkien suomen miljoonien autojen kymmeniä tuhansia kilometrejä pitkä tarkka ajoreitti aikaleimoineen esimerkiksi vuoden ajalta ja tämän perustella lätkäistään kerran vuodessa vero?

Ja miten paljon tulee riita/sovittelutapauksia kun varmasti aina joku mutisee ettei todellakaan ole ollut autollaan siellä tai siellä siihen aikaan kun GPS data kertoo vaan väittää että tiedoissa on pakko olla joku virhe jne jne..

Lisäksi mahdolliset katvealueet, GPS-signaalijammerit jne jne lukemattomat mahdollisuudet manipuloida noita signaaleja...? Sanktiot?


Ja toiseksi, meillähän verotetaan jo käytön mukaan, veron nimi on polttoainevero ja sitä maksaa jokainen käydessään tankkaamassa.... Eikä sähköauton lataus mitään ilmaista ole sekään, sähkön hinnasta valta-osa on veroa.


Lisäksi vielä harrasteautot joita on varmasti kymmeniä, ellei satoja tuhansia.... haluaisin nähdä miten -50 luvun jenkkiin tai johonkin -78 mallin taunukseen laitetaan gps-paikannin niin ettei sitä saa "vahingossa" otettua pois päältä...
 
Kannattaa asua sillain ettei useat autot on pakollisia niin ei tarvi heti alkaa huutaan. Minusta autoilua voi kyllä vähän verottaa, ei ole keneltäkään pois. Parempi autoilun verottaminen kun alv:n nosto.

Onko sulla mitään käsitystä kuinka kallista auton pito on jo tällä hetkellä suomessa?
 
Minustakin autoilua voi vähän verottaa, mutta sitä verotetaan jo nyt helvetisti ja autoilijat maksavat paljon enemmän veroa kuin busseilla matkustavat hamppuhousut. Samantien voitaisiin korottaa bussilippujen alv:ia, koska ajavathan bussitkin niillä samoilla teillä.

Ja julkisetko on sitten halpoja? Kaupunkien sisällä on edullista, mutta pidemmät matkat on kyllä sietämättömän hintaisia, jos vähänkään liikkuu. Mä en kahta kertaa miettisi julkisten käyttämistä ja omasta autosta luopimista, jos se olisi edes jollain tasolla taloudellisesti järkevää. Typerämpää ajantuhlausta ei ole kuin omalla autolla ajaminen. Mielummin pistäisin silmät kiinni, lukisin kirjaa, selaisin nettiä, joisin kahvia kuin istun siinä ratin takana apaattisesti eteenpäin tuijottaen.

Älkää nyt jumalauta ainakaan julkisiin kajotko. Se on ihan riittävän kallista jo nyt.
 
eipä tähän oikeen oo nokankoputtamista, tulee jos on tullakseen, niinhän ne kaikki ajokortitki nostanu hintaansa 500-1000euroa viimesten vuosien aikana
pian oo monellakaan rahaa enää autoa
 
eipä tähän oikeen oo nokankoputtamista, tulee jos on tullakseen

Tämä. Tälläsen asenteen takia täällä on asiat vituillaan. Ketään ei oikeesti kiinnosta. Työpaikan kahvipöydässä saatetaan vähän kirota sitä Käteistä näiden nettifoorumien ohella, mutta ei ketään oikeasti kiinnosta. Annetaan vaan asioiden olla ja totutellaan turpa kiinni, koska onhan se yhteiskunnan edun mukaista. Sitten naureskellaan "etelämaiden" mellakoitsijoille, kun ne sielä koittaa pitää kiinni omista eduistaan ja osoittaa mieltään muuallakin kuin interwebin keskustelupalstoilla.
 
Ja julkisetko on sitten halpoja? Kaupunkien sisällä on edullista, mutta pidemmät matkat on kyllä sietämättömän hintaisia, jos vähänkään liikkuu. Mä en kahta kertaa miettisi julkisten käyttämistä ja omasta autosta luopimista, jos se olisi edes jollain tasolla taloudellisesti järkevää. Typerämpää ajantuhlausta ei ole kuin omalla autolla ajaminen. Mielummin pistäisin silmät kiinni, lukisin kirjaa, selaisin nettiä, joisin kahvia kuin istun siinä ratin takana apaattisesti eteenpäin tuijottaen.

Älkää nyt jumalauta ainakaan julkisiin kajotko. Se on ihan riittävän kallista jo nyt.

Tämäpä juuri! Jo nykyisellä hinnoittelulla lähes poikkeuksetta yksin omalla autolla ajaminen tulee julkisia halvemmaksia. Ai että lähtisin 4 henkisen perheen kanssa julkisilla yhtään mihinkään...
 
Pian on jäljellä enää kysymys: Mihin kaikki työpaikat ja korkeastikoulutetut työntekijät katosivat?

Niin ja eikös noi erikoiskilvet saa Saksassa 10 eurolla kun Suomessa 1000e..
Ainakin mulle tarjottiin 2011 kun viimeksi olin autoa rekkaamassa baijerilaisessa pikkukaupungissa..

Kun vertaa vaikka Norjaan niin ihmeen vähän sinne ihmisiä muuttaa Suomesta.
 
Ja julkisetko on sitten halpoja? Kaupunkien sisällä on edullista, mutta pidemmät matkat on kyllä sietämättömän hintaisia, jos vähänkään liikkuu. Mä en kahta kertaa miettisi julkisten käyttämistä ja omasta autosta luopimista, jos se olisi edes jollain tasolla taloudellisesti järkevää. Typerämpää ajantuhlausta ei ole kuin omalla autolla ajaminen. Mielummin pistäisin silmät kiinni, lukisin kirjaa, selaisin nettiä, joisin kahvia kuin istun siinä ratin takana apaattisesti eteenpäin tuijottaen.

Älkää nyt jumalauta ainakaan julkisiin kajotko. Se on ihan riittävän kallista jo nyt.

Typerämpää ajantuhlausta ei ole kuin julkisilla kulkeminen. Ei ole jalkatilaa, lapset rääkyy eikä aika yksinkertaisesti liiku ja menee matkaankin pitempi aika. Mielummin otan yksin omaa aikaa ratin takana, lyön lempimusat erkkasarjoihin täysille, uppoudun omiin ajatuksiin ja lyön nilkan suoraksi.

Viimevuonna omaan autoon 55 tkm.
 
Niin ja eikös noi erikoiskilvet saa Saksassa 10 eurolla kun Suomessa 1000e..
Ainakin mulle tarjottiin 2011 kun viimeksi olin autoa rekkaamassa baijerilaisessa pikkukaupungissa..

Kun vertaa vaikka Norjaan niin ihmeen vähän sinne ihmisiä muuttaa Suomesta.

kaikkineen maksoivat reippaasti alle satasen kun ovat henkilökohtaiset, olisko ton itsevalitun yhdistelmän osuus ollu 15-20 euroa. En mä niitä profiilikuvana siksi pidä että olisivat olleet kalliit..
 
Back
Ylös Bottom