Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kompromissina tuosta välistä - BMW :D

Koska: Kun haluat myydä sen, pääset siitä eroonkin ja saamatta varmaan ollenkaan takkiin myydessä. Jonkun Pontiacin kun hommaa, siitä ei tarvitse enää luopua kuin ilmaiseksi.
Yks bemari on mulla ollu ja se riittää. Ei vaan sytytä noi yhtään.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nykyiseen alfa romeoon ja sen lukuisiin vikoihin meni hermo ja autokuume nousi.
Hakusessa olisi hinnaltaan alle 10k€ auto, viistoperäistä tai sedania, tosin farkkukaan ei ole täysin poissuljettu vaihoehto. Muita vaatimuksia kohtuullinen kulutus, hevosia jotain 150hv luokkaa, bensa koneella, ja alfan omistajana olen oppinut arvostamaan myös luotettavuutta.
Käyttö lähinnä pääkaupunkiseudulla pörräämistä ja jonkin verran maantiellä.

http://www.nettiauto.com/honda/civic/8479806 tuommoinen civicci pyörinyt nyt viime aikoina haave kuvissa. Ilmeisesti kohtuu luotettavia pelejä? Ulkonäkö vähän omaperäinen.

Volkkarit ei oikein nappaa tsi koneiden ongelmien takia, rapeet ranskalaisetkaan ei oikein innosta. Onko jotain hyviä ehdotuksia?
 
Zone-sarja -42%
Vanha 2000vm Audi S6 4.2 V8 vaihtu -> 130tkm ajettuun 2009vm Audi A4 Avant 1.8TFSI multitronic ja etuvetoon.

Nopealla matematiikalla pelkissä bensakuluissa tulee ~200-300e säästöä kuukaudessa :D Ja alko muutenkin jo vituttmaan noiden vanhojen rassailu.

Tolla 2009 A4 ehdin ajamaan 3viikkoa, sitten alko stressata tuon kyseisen mallin lastentaudit. Öljynkulutus pahimmillaan 2-4l/1000km, jakoketju saattaa hajota ym.. Tarkotuksena kun oli ostaa auto jolla ajaa huolettomasti useamman vuoden. No nyt on 2013vm A4 2.0td Quattro, 100tkm ajettu manuaali. IMO sain vielä todella hyvän diilin tehtyä. Automaatista tai nelivedosta joutui tinkimään, mutta toi 2009vm multitronic vaihteisto tuntui sen verran apinalta, että päätin ottaa manuaali nelivedon. Eikä kaduta yhtään.

Tuon vaalean harmaan sisustan (titanium grey + atrium cloth sporttipenkit) kanssa tuli vähän erimielisyyksiä kun netistä katsoin eka kuvia. Onneksi kävin katsomassa livenä, on meinaan todella jees! Vanhemmissa malleissa nuo vaaleammat sisustat näyttää IMO ihan hirveiltä :D

Metallihohto valkoinen <3 ja joku "high gloss" vai mikälie paketti..

AUDI2.jpg




------------------


Vinkkinä muille:

esim. Bilteman sivuilta saa REK-numerolla VIN-numeron, ja rekisteröitymällä esim. myAudi sivulle, saa VIN:llä auton tiedot sekä huolto sekä korjaustiedot(jos ne on elektoriset jne..)

Toimii varmaan myös muissa merkeissä.

-------------------


Tässä muutama auto mitä harkitsin myös:

https://www.lansiauto.fi/autot/vaihtoautot/mercedes-benz/c/725201/

http://www.satakunnanautotalo.fi/va...be-a-premium-business-avantgarde#.WEw2X7KLSpp

http://www.metroauto.fi/vaihtoautot...-kw-quattro-korkotarjous-0-7----kulut/OTN422/

http://www.nettiauto.com/audi/a3/8449016
 
Ja kyllä oli muuten monta unetonta yötä uutta autoa pohtiessa. Tuntuu että 90% uudemmista autoista kärsii ihan hirveistä ongelmista. Jakoketjuja menee joissain jo 30tkm kohdalla, öljyä kuluu, DSG:t räjähtelee ym...

Jos noita Audeja meinaa ostaa, niin suosittelen ostamaan:

1.8TFSI & 2.0TFSI 2012 faceliftin tai tuoreemman
2.0TDI 2012 faceliftin tai uudemman
3.0TDI 2009 tai uudemman

TSI moottorit skippasin suosiolla DSG:ineen täysin.

Mersuista 2011 tai uudempi. Vai oliko se 2009 missä päivittivät sen vaihteiston läpi menevän jäähdytinkanavan? Se teki ikäviä tuhoja alkaessa vuotaan. Samoin muistaakseni 2009 jälkeen ruosteongelmat on vähentyneet.
E400 (400CDI) oli myös jakoketju aika lyhytikäinen, meinasin tuollaisen joskus ostaa. Se uudempi 420CDI oli muistaakseni ihan luotettava.

F10/f11 BMW:tä mietin myös, mutta:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=591357
 
Onko nuissa vanhemmissa 3.0tdi koneissa jotain häikkää, vai miksi 2009 tai uudempi? Tuommosta 2007 a5:sta kattellu...

Alle 2009 ketjuissa/laahaimissa ongelmia muistaakseni.

Nopealla googlauksella:

http://www.mytreg.com/index.php?/topic/39585-timing-chain-tensioner-30-tdi/

http://www.audi-sport.net/xf/threads/a8-3-0-tdi-broken-chain-guide-common-problem.112414/

Käsittääkseni noi vanhemmat 3.0tdi koneet ei kuitenkaan ihan yhtä "POMMEJA" kuin esim. 1.8-2.0 TFSI.


E: ainiin ja ne AUDI/VW "FSI" moottorit kannattaa myös kiertää kaukaa, oman tutkintani prusteella :D
E2: Kannattaa sitten huomioida, että myynnissä on monia esim. 2012 Audeja myös mitkä eivät ole sitä uudempaa faceliftiä. Tämän huomaa esim. keulagrillin reunoista. Faceliftin keulagrillin reunat selkeästi kulmikkaat ylhäältä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli mieleen nyt kun on puhuttu siitä että suomessa on euroopan toiseksi vanhimmat autot (en ole varmistanut lähdettä), että mikä onkaan se juurisyy? On paljon puhuttu siitä että syy olisi autovero, mutta onko kuitenkaan näin? Olen jutellut asiakkaiden kanssa usasta ja briteistä, ja ilmeisesti siellä auton yksityisleasaus on yleistä, ellei jopa yleisempää kuin uuden auton ostaminen itselleen? Jos tämä käytäntö yleistyisi, niin uskon että täälläkin ajettaisiin aika uusilla autoilla.
 
Tuli mieleen nyt kun on puhuttu siitä että suomessa on euroopan toiseksi vanhimmat autot (en ole varmistanut lähdettä), että mikä onkaan se juurisyy? On paljon puhuttu siitä että syy olisi autovero, mutta onko kuitenkaan näin? Olen jutellut asiakkaiden kanssa usasta ja briteistä, ja ilmeisesti siellä auton yksityisleasaus on yleistä, ellei jopa yleisempää kuin uuden auton ostaminen itselleen? Jos tämä käytäntö yleistyisi, niin uskon että täälläkin ajettaisiin aika uusilla autoilla.

Mitä vittua? Ei osamaksujen maksaminen maksa sen enempää kuin liisaus, jos rahaa ei ole, niin sitten ajetaan 15v vanhalla autolla.
 
Ehkäpä tässä nyt kuitenkin tullaan siihen pääoman sitouttamiseen. Vakiona 500e/kk huolettomasti vaiko omat massit tiskiin, arvonalenema, huollot sun muut.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on ihan yhtä huoletonta, kun sulla on uusi auto takuulla ja vakuutuksilla, eikä tule yhtään sen kalliimmaksi kuin liising.

Enpä tiedä, tottakai leasinkiin kaikki nuo mainitsemani kulut ovat laskettu. Joskus katsoin tarjousta BMW 5 sarjalaisesta 380e/kk liisarina, tottakai paskimmalla myllyllä ja karvalakkina, ettei sitä nyt kukaan itselleen ostaisi, niin ei sillä voi vertailla. Mutta kuitenkin, arvonaleneman huomioiden ihan kohtuu tarjous. Kyllähän tässä omasta autosta lähtee arvosta vuosittain useampi tonni.
 
Eikö leasing ole melkein sama kuin vuokralla asuminen. Maksetaan auton omistajalle (leasingyhtiölle) sellaista summaa kuukausittain, jolla kattaa helposti auton kulut plus firman haluama voitto. Ei todellakaan tuolla saada Suomeen uudempaa autokantaa. Suomessa on pitkät välimatkat ja monien on pakko omistaa auto, myös pienipalkkaisten. En usko että briteissä kovin moni köyhä ajaa uudella leasing-autolla.
 
Ennen vuodenvaihdetta ainakin Rellulla oli jotain kamppiksia, joista olisi saanut esim. Renault Megane Sport Tourerin 130 heppasella bensakoneella ja ihan ok varusteilla 249 €/kk. Tarjous oli vuodeksi ja max. ajomäärä 15 tkm. Muitakin Rellun malleja olisi ollut tarjolla, mutta tuo nyt jäi mieleen. Mielestäni tarjous ei olisi ollut ollenkaan huono, ottaen huomioon, että kyseinen auto maksaa uutena kyseisellä koneella ja varusteilla n. 26 t€.
 
Eikö leasing ole melkein sama kuin vuokralla asuminen. Maksetaan auton omistajalle (leasingyhtiölle) sellaista summaa kuukausittain, jolla kattaa helposti auton kulut plus firman haluama voitto. Ei todellakaan tuolla saada Suomeen uudempaa autokantaa. Suomessa on pitkät välimatkat ja monien on pakko omistaa auto, myös pienipalkkaisten. En usko että briteissä kovin moni köyhä ajaa uudella leasing-autolla.

Periaatteessa joo, sillä erotuksella että auto on hyödyke jonka arvo laskee, kun taas asunnon arvo mielletään nousevan. Näin siis pääpiirteisesti. Tosin se että onko asunto hyödyke vai investointi, riippuu katsojasta.
 
Viikonloppuna olisi tarkoitus käydä kokeilemassa muutamia autoja. Lähinnä CRV ja Sportage olisivat tähtäimessä, etuvetoisina. Pitää katsoa ostaisiko jonkun 2-4v käytetyn. Sportage olisi 2v jotain päälle 20k ja Crv 25k. Tosin vähän ihmettelen, että miksi joku 2v vanha auto 30k km on edes myynnissä? Yksityiset eivät ehkä vaihda ihan noin tiuhaan, ja jos olisi leasattu, niin luulisi että kilometrejä olisi paljon enemmän.
 
Viikonloppuna olisi tarkoitus käydä kokeilemassa muutamia autoja. Lähinnä CRV ja Sportage olisivat tähtäimessä, etuvetoisina. Pitää katsoa ostaisiko jonkun 2-4v käytetyn. Sportage olisi 2v jotain päälle 20k ja Crv 25k. Tosin vähän ihmettelen, että miksi joku 2v vanha auto 30k km on edes myynnissä? Yksityiset eivät ehkä vaihda ihan noin tiuhaan, ja jos olisi leasattu, niin luulisi että kilometrejä olisi paljon enemmän.

Kyllä vaihtaa, tiedän ainakin yhden tyypin joka vaihtaa nimenomaan 2v välein auton ja aina samanmerkkiseen uuteen, ei välttämättä samaan malliin.
Ei tykkää katsastella eikä huoltaa eikä ostella renkaita, eräänlainen liisaaja siis, mutta omistusautoilla.
 
Miten sitten rahoituspuoli? Saako käsirahalla enää alennusta? Jos lainalla, niin pankista vai autoliikkeestä?
 
? ei se auton hintaan vaikuta miten maksat, vai mitä kysyit? Rahoitus kannattaa ottaa sieltä mistä halvimmalla saa.
 
? ei se auton hintaan vaikuta miten maksat, vai mitä kysyit? Rahoitus kannattaa ottaa sieltä mistä halvimmalla saa.

Niin siis riippuen vähän mitä ostaa, niin voi saada vähän alennusta jos antaa rahat suoraan tiskin yli, eikä kuukausimaksuna. Tai no, säästää siinä hirman koroissa :)
 
Viikonloppuna olisi tarkoitus käydä kokeilemassa muutamia autoja. Lähinnä CRV ja Sportage olisivat tähtäimessä, etuvetoisina. Pitää katsoa ostaisiko jonkun 2-4v käytetyn. Sportage olisi 2v jotain päälle 20k ja Crv 25k. Tosin vähän ihmettelen, että miksi joku 2v vanha auto 30k km on edes myynnissä? Yksityiset eivät ehkä vaihda ihan noin tiuhaan, ja jos olisi leasattu, niin luulisi että kilometrejä olisi paljon enemmän.
Bensana vai dieselinä?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom