Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Penteleen pentele. Tojootallahan on malli Rav4:en ja lantacruiserin välissä, Highlander. Ei vain tuoda Suomeen, mutta Saksasta olisi saanut. Kun on tymä eikä ota asioista selvää.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voihan autokuume sentään! :hyper:

Etsinnässä BMW F10 530D ni tuntuu heti, et jos karsii jostakin lisävarusteesta / ominaisuudesta =hinnasta, niin jotain muuta ei mukavaa tulee ''kaupan päälle''.
Tullut mietittyä jos kävisi Saksasta hakemassa, mutta sillekkin reissulle tartteis jonku frendin messiin joka näistä autoista oikeasti tietäisi. Muutakin kuin, että se pitää viedä huoltoon silloin ku se sitä ilmottaa. :rolleyes:

Järjellä ajateltuna eihän tässä ole järkeä yhtään, mutta ei tästä autokuumeesta tahdo päästä eroon :D
 
Onko kenelläkään kokemuksia Peugeot 207:sta? Mitä tyyppivikoja tai mitä kannattaa mahdollisesti autosta tarkistaa ennen ostopäätöstä? Kiikarissa olisi 1.4 70 kw -11 vuosimallia oleva alle 60 tkm ajettu yksilö, josta pyydetään vähän alle 7000 euroa.

Onko tuohon hintaan hyvä ostos? Mielessä kummittelee varoitukset ranskiksista vikaherkkinä autoina. :confused:
 
Onko kenelläkään kokemuksia Peugeot 207:sta? Mitä tyyppivikoja tai mitä kannattaa mahdollisesti autosta tarkistaa ennen ostopäätöstä? Kiikarissa olisi 1.4 70 kw -11 vuosimallia oleva alle 60 tkm ajettu yksilö, josta pyydetään vähän alle 7000 euroa.

Onko tuohon hintaan hyvä ostos? Mielessä kummittelee varoitukset ranskiksista vikaherkkinä autoina. :confused:
Kallishan tuo on. Vuoden päästä et saa puoliakaan tuosta. Kaverilla on 2005 vuosimallin reilu 200tkm ajettu bensa pösö(307), niin huonoimmillaan hyvityshinta oli 379€:hyper:
 
Taas kerran kun liukkaat kelit alkoi niin kysyin V70:llä sutiessa itseltäni "miksei minulla ole nelivetoa".
BMW E61 530xda LCI vai Audi C6 A6 Avant 3.0 TDI Quattro facelift? Bemarin olen käynyt testaamassa ja se on helvetin hyvä auto ja melkein tuli tehtyä kaupat, mutta tuo A6 pitää vielä käydä kokemassa.

C6 A6 Avant 3.0 TFSI Quattro 290hv vakiona (400hv pelkällä ohjelmalla) olisi maukas, mutta yli 35 tkm vuoteen ajavana tulee reilusti kalliimmaksi kuin nuo 3 litraiset dieselit.
 
Taas kerran kun liukkaat kelit alkoi niin kysyin V70:llä sutiessa itseltäni "miksei minulla ole nelivetoa".
BMW E61 530xda LCI vai Audi C6 A6 Avant 3.0 TDI Quattro facelift? Bemarin olen käynyt testaamassa ja se on helvetin hyvä auto ja melkein tuli tehtyä kaupat, mutta tuo A6 pitää vielä käydä kokemassa.

C6 A6 Avant 3.0 TFSI Quattro 290hv vakiona (400hv pelkällä ohjelmalla) olisi maukas, mutta yli 35 tkm vuoteen ajavana tulee reilusti kalliimmaksi kuin nuo 3 litraiset dieselit.
Millä vaihteistolla olet noita katsellut?
 
Zone-sarja -42%
Alkaa mennä kuppi nurin nykyisen auton kanssa, joka on Ford Mondeo ST220 vm. 2003. Aivan jatkuvasti vikoja ja korjannut niitä yli 1500 eurolla viimeisen vuoden sisään. Pitäisi vähän päivittää uudempaan. Olet nyt katsellut vähän uudempia ja vaatimuksena on farmari, isohko, ei vikapesäke, suht hiljainen matka-ajossa, yli 170 hv, bensakone ja hintaa 10 000 - 12000. Tuo hiljaisuus rajaa Focuksia ja sen kokoisia jonkin verran pois.

Nyt ensi alkuun listalle on päätynyt alla olevat. Onko kommentteja mitkä on hyviä ja mitkä vähemmän hyviä? Minkä itse laittaisitte? Itseäni kiehtoisi Insignia lähinnä voimalinjan takia, mutta se ei ole yhtä luotettava kuin Mazda ja Hyundaissa on pidemmät takuut. Luotettavuustilastoja katselin täältä: https://www.a-katsastus.fi/vikatilasto . Saatan hakea auton myös Suomen rajojen ulkopuolelta niin siinä ehkä säästää vähän.
1. Opel Insignia 2.0 turbo / 1.6 turbo. Esim tämä
2. Mazda 6 2.5 Esim tämä.
3. Hyundai i40 2.0
4. VW Passat 2.0 TSI. Esim tämä.
5. Honda Accord 2.4.
6. Volvo V70?
7. Skoda Octavia RS. Esim tämä.

Onkos muita jotka täyttäisivät nuo speksit?
 
Viimeksi muokattu:
Automaatilla.

Molempien hinnat pyörii 20k molemmin puolin tällä hetkellä.
BMW ehdottomasti sitten. Ihan tuliterien Audien automaateista en osaa sanoa mutta ainakin noissa 2000-luvun loppupuolen ja 2010-luvun alkupuolen Audeissa (ja muissakin VAG-konsernin autoissa) ne eivät ole hyviä.

Tämän sanon sekä Bemarin että Audin omistaneena, vaikkakin mulla oli 3-sarjalainen ja A4.
 
Alkaa mennä kuppi nurin nykyisen auton kanssa, joka on Ford Mondeo ST220 vm. 2003. Aivan jatkuvasti vikoja ja korjannut niitä yli 1500 eurolla viimeisen vuoden sisään. Pitäisi vähän päivittää uudempaan. Olet nyt katsellut vähän uudempia ja vaatimuksena on farmari, isohko, ei vikapesäke, suht hiljainen matka-ajossa, yli 170 hv, bensakone ja hintaa 10 000 - 12000. Tuo hiljaisuus rajaa Focuksia ja sen kokoisia jonkin verran pois.

Nyt ensi alkuun listalle on päätynyt alla olevat. Onko kommentteja mitkä on hyviä ja mitkä vähemmän hyviä? Minkä itse laittaisitte? Itseäni kiehtoisi Insignia lähinnä voimalinjan takia, mutta se ei ole yhtä luotettava kuin Mazda ja Hyundaissa on pidemmät takuut. Luotettavuustilastoja katselin täältä: https://www.a-katsastus.fi/vikatilasto . Saatan hakea auton myös Suomen rajojen ulkopuolelta niin siinä ehkä säästää vähän.
1. Opel Insignia 2.0 turbo / 1.6 turbo. Esim tämä
2. Mazda 6 2.5 Esim tämä.
3. Hyundai i40 2.0
4. VW Passat 2.0 TSI. Esim tämä.
5. Honda Accord 2.4.
6. Volvo V70?
7. Skoda Octavia RS. Esim tämä.

Onkos muita jotka täyttäisivät nuo speksit?
Jos manuaalilaatikolla kelpaa niin sitten tuo Octavia RS on varmasti erinomainen vaihtoehto - vaikka onkin pienempi kuin nup muut mainitsemasi autot.

Hyundain rinnakkaismallihan on Kia Optima, tsekkaa ne myös. Itselläni on tällä hetkellä Hyundai (ix35 katumaasturi tosin) ja on kyllä aivan erinomainen auto vaikka Audin ja Bemarin jälkeen korealainen epäilyttikin aluksi. Seuraava autonikin saattaa hyvin korealainen olla ellen toteuta haavettani ja osta italialaista ☺

Hyviä Subaruja voisit myös tuohon hintaluokkaan saada (Legacy). Nelikko tulisi kylkeen sitten mikä ei ollenkaan huono juttu ole.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BMW ehdottomasti sitten. Ihan tuliterien Audien automaateista en osaa sanoa mutta ainakin noissa 2000-luvun loppupuolen ja 2010-luvun alkupuolen Audeissa (ja muissakin VAG-konsernin autoissa) ne eivät ole hyviä.

Tämän sanon sekä Bemarin että Audin omistaneena, vaikkakin mulla oli 3-sarjalainen ja A4.

Ok.
Itselläni kyllä mennyt muutenkin maku VAG:n toimintaan. Tuo miten hoitavat noita muutamia tyyppivikojen korjauksia on perseestä. 2.0TFSI öljynkulutus, 1.4TSI jakopää, DSG. Vaikka mitkään takuuhommat ei enää C6 A6 ikäisen auton kohdalla ole voimassakaan.
 
Mitäs mieltä porukka on noista 90-luvun jenkkiavoista? Pontiac Firebird, Chevrolet Camaro, Ford Mustang. Ovatko mistään kotoisin kesäautoina?

Avoa tekisi mieli kesäksi, Mazda Miata, Toyota MR2 ja MB SLK 230 olis muuten ekana mielessä mutta pitäisi kuskin lisäksi mahtua kaksi kyytiin..
 
Mitäs mieltä porukka on noista 90-luvun jenkkiavoista? Pontiac Firebird, Chevrolet Camaro, Ford Mustang. Ovatko mistään kotoisin kesäautoina?

Avoa tekisi mieli kesäksi, Mazda Miata, Toyota MR2 ja MB SLK 230 olis muuten ekana mielessä mutta pitäisi kuskin lisäksi mahtua kaksi kyytiin..

Kaverilla oli viime kesän tuollainen 1996 mustang koko kesän ajossa, entinen Rockford Fosgaten esittelyauto, ni voi olla et on paremmin pidetty kuin keskimäärin, mutta sen kokemuksen perusteella mitä kyydissä kerkesin olemaan, voisin hankkia vaikka itselle jos olisi tarvetta. Koska en tarvii 4 paikkaa, niin MX-5 on kyllä se avo minkä ostan jos ostan.
 
Kaverilla oli viime kesän tuollainen 1996 mustang koko kesän ajossa, entinen Rockford Fosgaten esittelyauto, ni voi olla et on paremmin pidetty kuin keskimäärin, mutta sen kokemuksen perusteella mitä kyydissä kerkesin olemaan, voisin hankkia vaikka itselle jos olisi tarvetta. Koska en tarvii 4 paikkaa, niin MX-5 on kyllä se avo minkä ostan jos ostan.
MX-5 on kyllä hauska auto ajaa ja jopa sillä 1.6-litraisella 110? hevosvoimaisella koneella tuntuu rivakalta kun on niin kevyt ja nuolee maata niinku mikroauto.
 
Autoa tarttis vaihtaa juu. Nyt alla Volvo S60 -00 2.4 tomaattilootalla, laitoin sen myyntiinkin ja kostoksi 4,5 kiloa hintaakin.
Farkkua tässä olen kattellut ja tänään kävin yhtä Tourania ajelemassa, ei oikein vakuuttanut lolvon jäljiltä 1.6TDI :D

Nyt on kyselyä vetämässä yhdestä v70 ja yhdestä octaviasta, molemmat riisseleitä ja webastolla/eberillä....
 
Mitäs mieltä porukka on noista 90-luvun jenkkiavoista? Pontiac Firebird, Chevrolet Camaro, Ford Mustang. Ovatko mistään kotoisin kesäautoina?
Firebird ja Camaro ovat lähestulkoon sama auto, paitsi että kun Camarosta tuli 4. sukupolvi 90-luvun alkupuolella, niin Firebirdiä ei enää tehty. Kaikissa kolmessa on jäykkä taka-akseli, joten ajo-ominaisuudet on mitä on, mutta ei kai 4-paikkaisella avokilla ikinä ajellakaan yli 20km/h? Kaikissa malleissa ei ollut edes LSD:tä ja sisustukset olivat sen ajan halpisjenkkilaatua. V8-versiot kuulostavat hyvältä ja kaikenlaista lisäpalaa on tarjolla pilvin pimein kohtuuhintaan.

Varmaan ihan hauskoja pelejä cruisailuun, mutta jo moneen kertaan mainittu MX-5/Miata on pirun paljon hauskempi ajettava, eikä hinnassa ole jenkkilisää. Foxbody Mustangien kysyntä on kuulemma nousussa, mutta tuon ajan Camaro ei ole keräilytavaraa vielä pitkään aikaan.
 
Firebird ja Camaro ovat lähestulkoon sama auto, paitsi että kun Camarosta tuli 4. sukupolvi 90-luvun alkupuolella, niin Firebirdiä ei enää tehty. Kaikissa kolmessa on jäykkä taka-akseli, joten ajo-ominaisuudet on mitä on, mutta ei kai 4-paikkaisella avokilla ikinä ajellakaan yli 20km/h? Kaikissa malleissa ei ollut edes LSD:tä ja sisustukset olivat sen ajan halpisjenkkilaatua. V8-versiot kuulostavat hyvältä ja kaikenlaista lisäpalaa on tarjolla pilvin pimein kohtuuhintaan.

Varmaan ihan hauskoja pelejä cruisailuun, mutta jo moneen kertaan mainittu MX-5/Miata on pirun paljon hauskempi ajettava, eikä hinnassa ole jenkkilisää. Foxbody Mustangien kysyntä on kuulemma nousussa, mutta tuon ajan Camaro ei ole keräilytavaraa vielä pitkään aikaan.
Joo, nuo jenkit unohdinkin saman tien (4-paikkaisuus oli ainoa syy miksi edes harkitsin) ja ostin Miatan. Saa poju tai vaimo jäädä kotiin jatkossa
 
Firebird ja Camaro ovat lähestulkoon sama auto, paitsi että kun Camarosta tuli 4. sukupolvi 90-luvun alkupuolella, niin Firebirdiä ei enää tehty. Kaikissa kolmessa on jäykkä taka-akseli, joten ajo-ominaisuudet on mitä on, mutta ei kai 4-paikkaisella avokilla ikinä ajellakaan yli 20km/h? Kaikissa malleissa ei ollut edes LSD:tä ja sisustukset olivat sen ajan halpisjenkkilaatua. V8-versiot kuulostavat hyvältä ja kaikenlaista lisäpalaa on tarjolla pilvin pimein kohtuuhintaan.

Sen verran pitää korjata, että neljännen sukupolven f-bodyt käsittivät myös Pontiac Firebirdin vuosina 1993-2002.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pontiac_Firebird#Fourth_generation_.281993.E2.80.932002.29

Tuon sukupolven autoissa on osassa LS-moottori (vuodesta 1998) ja nuo ovat melkoisen viritysystävällisiä kapistuksia. LS-moottorit ovat lähes kuumintahottia yhä hotrod-piireissä. Pro-touring suuntauksen myötä kivaa palikkaa saa nykyään myös autojen alustoihin.
 
Mitäs mieltä porukka on noista 90-luvun jenkkiavoista? Pontiac Firebird, Chevrolet Camaro, Ford Mustang. Ovatko mistään kotoisin kesäautoina?

Avoa tekisi mieli kesäksi, Mazda Miata, Toyota MR2 ja MB SLK 230 olis muuten ekana mielessä mutta pitäisi kuskin lisäksi mahtua kaksi kyytiin..


Kompromissina tuosta välistä - BMW :D

Koska: Kun haluat myydä sen, pääset siitä eroonkin ja saamatta varmaan ollenkaan takkiin myydessä. Jonkun Pontiacin kun hommaa, siitä ei tarvitse enää luopua kuin ilmaiseksi.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom