Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä pisti silmään nettiautossa:

https://www.nettiauto.com/audi/a4/8524976

Aika hyvään hintaan IMO ja 0% korolla(todellinen ?%).
Jakohihnan huoltoväli 210tkm.

Itsellä samanlainen(143hv), kulutus ajotavasta riippuen 5-7l/100km.
Verot vuodessa 630e.
Vakuutukset 35% ~1000e.

E. Yksi päivä juttelin kaverin kanssa niin mainitsi että uusissa Audeissa olisi myös HALDEX... Piti ihan ottaa selvää asiasta, niin: Q3, A3, S3? ja joissain TT:ssä on HALDEX. Muissa sitten TORSENin eri variaatioita ym..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsellä olis kesällä/syksyllä auton vaihto edessä. Onko raadilla mielipiteitä merkeistä ja malleista mitä lähteä hakemaan, lähinnä neliveto on pakollinen ja hevosia saisi olla rapiat 200, kestääkin se toki saisi. Bensakoneella mielellään. Tällä hetkellä alla -14 bensa octavia RS, oikein mukava peli kesäkeleillä mutta on kyllä tänä talvena tullu tuo kuopimisen ääni ja liukkaat tutuksi joten nelivedon suhteen en seuraavasta autosta tingi. Perus A-sarjan Quattroja ei taida kovin kummoisilla hummilla olla? Fyysisesti tuota Octaviaa isompaa autoa en oikein haluaisi joten 4-sarjalaisia audin puolelta olen katsellut. Tuosta Octaviasta varmaan 25ke voi vielä vaihdossa saada ja siihen 10-15te voin päälle laittaa.

S3 on ollut katsannassa mutta kun noita sedan malleja ei ole kuin -15 lähtien ja niillä on hintaa. Muutenkin tuntuu että kuinka pitkälle tuosta 2.0 TFSI koneesta noita hevosia voi repiä ennenkun jossain alkaa osat irtoilemaan.
 
Itsellä olis kesällä/syksyllä auton vaihto edessä. Onko raadilla mielipiteitä merkeistä ja malleista mitä lähteä hakemaan, lähinnä neliveto on pakollinen ja hevosia saisi olla rapiat 200, kestääkin se toki saisi. Bensakoneella mielellään. Tällä hetkellä alla -14 bensa octavia RS, oikein mukava peli kesäkeleillä mutta on kyllä tänä talvena tullu tuo kuopimisen ääni ja liukkaat tutuksi joten nelivedon suhteen en seuraavasta autosta tingi. Perus A-sarjan Quattroja ei taida kovin kummoisilla hummilla olla? Fyysisesti tuota Octaviaa isompaa autoa en oikein haluaisi joten 4-sarjalaisia audin puolelta olen katsellut. Tuosta Octaviasta varmaan 25ke voi vielä vaihdossa saada ja siihen 10-15te voin päälle laittaa.

S3 on ollut katsannassa mutta kun noita sedan malleja ei ole kuin -15 lähtien ja niillä on hintaa. Muutenkin tuntuu että kuinka pitkälle tuosta 2.0 TFSI koneesta noita hevosia voi repiä ennenkun jossain alkaa osat irtoilemaan.

Tuolla budjetilla saa uuden Octavia RS:n nelivedolla, oletkos sitä katsellut?
 
Itsellä olis kesällä/syksyllä auton vaihto edessä. Onko raadilla mielipiteitä merkeistä ja malleista mitä lähteä hakemaan, lähinnä neliveto on pakollinen ja hevosia saisi olla rapiat 200, kestääkin se toki saisi. Bensakoneella mielellään. Tällä hetkellä alla -14 bensa octavia RS, oikein mukava peli kesäkeleillä mutta on kyllä tänä talvena tullu tuo kuopimisen ääni ja liukkaat tutuksi joten nelivedon suhteen en seuraavasta autosta tingi. Perus A-sarjan Quattroja ei taida kovin kummoisilla hummilla olla? Fyysisesti tuota Octaviaa isompaa autoa en oikein haluaisi joten 4-sarjalaisia audin puolelta olen katsellut. Tuosta Octaviasta varmaan 25ke voi vielä vaihdossa saada ja siihen 10-15te voin päälle laittaa.

S3 on ollut katsannassa mutta kun noita sedan malleja ei ole kuin -15 lähtien ja niillä on hintaa. Muutenkin tuntuu että kuinka pitkälle tuosta 2.0 TFSI koneesta noita hevosia voi repiä ennenkun jossain alkaa osat irtoilemaan.

Ilmeisesti ainakin 420hp. MTM antaa tietääkseni takuun virittämilleen koneille.
"The extra juice comes by way of an ECU tune and a cat-back exhaust system"
http://blog.caranddriver.com/mtm-s3-cabriolet-a-wee-thing-with-420-horsepower-and-a-top-that-drops/
 
Audin A4 2.0 TFSI 2012 faceliftistä eteenpäin. 211hv muistaakseni?


A4
https://www.nettiauto.com/audi/a4/8574938
1.8tfsi
https://www.nettiauto.com/audi/a4/8608314

A5
https://www.nettiauto.com/audi/a5/8510778

Pari sivua sitten kirjoittelin noista Audin tyyppivioista ja vuosimalleista.

E. Itse olisin ottanut A5 2.0tfsi automaattina, mutta ei oikein sopinut budjettiin :D

A4 käyttökustannukset on myös aika paljon halvempia vrt A6 ja A5, ainakin dieseleissä.

A5 3.0 V6 TDI:t on jostain syystä ihmeen halpoja, mikä noissa on vikana että reilu satkun ajettu -13 malli maksaa 35ke? Muuten toi ois sopiva hankinta, huoltokustannukset ilmeisesti aika korkeet, oliko noissa jotenkin se jakopää "väärinpäin" että joutuu koko motin irrotamaan jos ketjut vaihtaa :D

Tuolla budjetilla saa uuden Octavia RS:n nelivedolla, oletkos sitä katsellut?

Saako nykyään bensana? Dieseliä saa mutta siinä on 187hv, aavistuksen liian vähän omaan makuun.
 
Juu diesel on tuo neliveto, bensassa olisi se 230 kaakkia mutta hölmösti sitä ei nelivetona saa.

Jos ei ois massista kiinni laittaisin tuon uuden superb sportlinen, isoimmalla myllyllä 280hv ja neliveto, lisäksi äärimäisen tyylikäs omaan silmään. Harmi kun käytettynä noita ei vielä saa ja uuden hinta onkin sitten "premium" autojen hinnoissa.
 
A5 3.0 V6 TDI:t on jostain syystä ihmeen halpoja, mikä noissa on vikana että reilu satkun ajettu -13 malli maksaa 35ke? Muuten toi ois sopiva hankinta, huoltokustannukset ilmeisesti aika korkeet, oliko noissa jotenkin se jakopää "väärinpäin" että joutuu koko motin irrotamaan jos ketjut vaihtaa :D

En tiedä mutta jos olisi varaa niin ajaisin 3.0tdi:llä :D Kilsoja ei vaan tule niin hirveästi että tuota ~800e veroa jaksaisi maksaa. Ainakin vanhemmassa korissa oli muistaakseni yli 800e/vuosi, tuosta uudemmasta en tiedä kun päästötkin vaikuttaa.i

2007-2009 malleissa oli jakopäässä ongelmia 3.0TDI:ssä, laahaimet oli heikot jne.. 2009 jälkeen korjasivat ongelman.


Tuota Skoda:n SuperB meinasin itsekin ehdottaa, mutta on todella iso auto. Ja muistaakseni DSG mikä saa ainakin itselläni karvat pystyyn...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vanha kaakki kupsahti, joten opiskelijan täytyy etsiä uusi kauppakassi. Nissan Almera 2001- eteenpäin olen haeskellut! Perus hyvä käyttöauto. Nyt vaan kyttäämään
 
Auton etsintä ottanut ihan uuden suunnan, Mondeo tupsahti mukaan kuvioihin. Tuntuvat olevan aika edullisia, 2 litran kone ja automaatti ovat ilmeisesti ihan toimivia vehkeitä. Siis nyt on puheena 2010 ja uudemmat, onko kellään mielipuolipiteitä?
 
Onko kellään kokemuksia esim skoda yeti neliveto mallista? Hakusessa olisi useamman koiran kanssa metsäteillekin uskaultuvasta autosta pienellä polttoaine kulutuksella. Myös välineistöä saisi kulkea autossa rinkkaa, kumivenettä, maastopyörää ja mittä nyt voi kuvitella esim. lapin reissua varten kesällä ja talvella. Rahaa nyt vois olla luokkaa 15ke pienellä liikkumisvaralla.
 
Onko kellään kokemuksia esim skoda yeti neliveto mallista? Hakusessa olisi useamman koiran kanssa metsäteillekin uskaultuvasta autosta pienellä polttoaine kulutuksella. Myös välineistöä saisi kulkea autossa rinkkaa, kumivenettä, maastopyörää ja mittä nyt voi kuvitella esim. lapin reissua varten kesällä ja talvella. Rahaa nyt vois olla luokkaa 15ke pienellä liikkumisvaralla.

Mites Volkswagen Transporter vaikka T5 korilla. 2.5 l diisselimyllyllä ja nelivedolla pääsee vielä hyvin 6.5 l / 100 km kulutukseen jos ei tallapohjassa päästele.

Budjettisi riittää loistavasti ja takakoppiinkin saat lämmityksen, jos sattuu oikea yksilö eteen. On maavaraakin enemmän kuin Yetissä ja reissuhommia varten hyvä koppi kuljettaa tai vaikka nukkua.

http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Transporter_T5
 
Zone-sarja -42%
  • —Yli 200 000 kilometriä ajetuissa dieseleissä esiintyy hehkukammioiden halkeamisia ja kansivikoja.
LOL, yli 200k ajettu auto on merkistä riippumatta kasa paskaa ja joka autosta löytyy kaverin kaveri, jolla se hajos.

Höpönlöpön. Et näemmä ymmärrä ajoneuvojen tekniikasta hölkäsen pöläystä. 200k ajettu auto on monesti vasta sisäänajettu, jos autoa on myös huollettu, eikä pelkästään tuutattu menemään huolloista välittämättä. Joillekin näyttää olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää, että joissakin merkeissä ja malleissa on tilastollisesti enemmän tyyppivikoja ja muutenkin heikkolaatuisempaa tekniikkaa kuin toisissa. Ei se silti välttämättä tarkoita, että juuri noita kyseisiä merkkejä ja malleja tarvitsisi karttaa kuin ruttoa. On ihan selvää, että käytetyn auton ostaja ottaa aina tietoisen riskin, että autosta kohta jotain hajoaa ja joutuu joko itse korjauspuuhiin tai sitten käyttämään korjaamon palveluita. Usein käytetyn auton hankinnalle tärkein peruste on hinta. Kaikilla ei ole varaa tai halua laittaa alleen tuliterää peliä. Silloin on pakko tehdä kompromissi ja ostaa se käytetty. Mielellään hyvin huollettu ja usein vaakakupissa painaa myös luotettavuus tilastojen valossa.
 
Onko kellään kokemuksia esim skoda yeti neliveto mallista? Hakusessa olisi useamman koiran kanssa metsäteillekin uskaultuvasta autosta pienellä polttoaine kulutuksella. Myös välineistöä saisi kulkea autossa rinkkaa, kumivenettä, maastopyörää ja mittä nyt voi kuvitella esim. lapin reissua varten kesällä ja talvella. Rahaa nyt vois olla luokkaa 15ke pienellä liikkumisvaralla.
Katselin itse aikoinaan itsekin Yetiä, mutta olivat silloin varsin hinnoissaan vielä. Ajelin saman merkin Roomsterilla muutaman vuoden. Ei mikään luksusvehje, mutta pirun laadukkaasti ainakin sisustaltaan kasaan ruuvattu auto, mihin mahtui heittämällä kolme fillaria konttiin ottamalla vain etupyörät pois - ja penska vielä takapenkille. Ei natinoita tai helinöitä tuossa ajassa. Vakiot VW konsernin suunnitteluvirheet (tietyn mallin TDI, TSI koneet ja DSG lootat) välttämällä saa hyvän auton - TDI pumppusuutinviat taisi olla korjattu kun Yeti tuli ulos (en jaksa Googlettaa)?
 
Säilyttäisin mielelläni yhteyden koiriin ajon aikana mutta kyl paku olisi kovasti mieleen. Onkos noissa mitään kalliita vikoja ollut?
No sitten ideana voisi olla Volkswagen Caravelle, eli vastaava kuin transportteri, mutta väliseinä puuttuu ja takana voi olla penkit. Samalla saat perään sen lämmityksen varmasti. Penkit saa sitten pois kiskoiltaan, jos ne siellä vielä löytyy ja näin tulee sitä tilaa ja saat koirille jutella.

Kaippa sitä joka kulkineessa jotain on, mutta omassa lähipiirissä yksi Transporter ja yksi Caravelle. Niissä ei ainakaan mitään kummempaa ole ollut. Vaikka toisella reilut 300 tkm ajettu ja toisella 450 tkm.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom