Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsekin Astraa välillä katselin. Sitä saa 160hp koneella ja automaatilla + xenoneilla aika hyvin. Mutta kävi köpöisesti kun kävin koeistumassa yhtä: en mahtunut sen sporttipenkkiin :D Insigniassa taas oli ihan hyvät sporttijakkarat.

Astran puolesta puhuisi kyllä sen hinta. On hieman eri tasoa mitä joku V60...Tosin katsoin piruuttani C-Mersujakin ja jeesus sitä hintaa. 500tkm rullattuja karvalakkeja ja hintaa enemmän mitä 400tkm vähemmän ajetuissa muissa merkeissä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itsekin Astraa välillä katselin. Sitä saa 160hp koneella ja automaatilla + xenoneilla aika hyvin. Mutta kävi köpöisesti kun kävin koeistumassa yhtä: en mahtunut sen sporttipenkkiin :D Insigniassa taas oli ihan hyvät sporttijakkarat.

Astran puolesta puhuisi kyllä sen hinta. On hieman eri tasoa mitä joku V60...Tosin katsoin piruuttani C-Mersujakin ja jeesus sitä hintaa. 500tkm rullattuja karvalakkeja ja hintaa enemmän mitä 400tkm vähemmän ajetuissa muissa merkeissä.

Ei mutta testaat tuon Astran uuden 2016 mallin ;) AGR säädettävät nahkapenkit jossa saa levitettyä selän tukia, mukautuvat led-ajovalot ja tuo kireämpi 200hp kone jne jne...
 
Opel on kyllä kohentanu imagoa reippaasti muutamassa vuodessa. Mokka ja varsinkin Astra etunenässä.

Sitten kysymyksiä hetki sitten mainittuun termiin "tuontiauto" liittyen.

Onko näissä tapauksissa kyse tuontiautosta sanan negatiivisessa merkityksessä vai jostain muusta (oletan että terminä muuttoauto = tuontiauto kansan silmissä, koska sillä ei ole ajettu uudesta asti Suomessa)
1) Muutan Suomeen 5 vuotta vanhan autoni kanssa, jolla olen itse ajanut 3.
2) Tuon muuttoautona auton, joka on uutena ostettu ja jolla olen ajanu koko 5 vuotta ulkomailla.
3) Ostan Audin tehtaalta Ingolstadtista tuliuuden Audin ja ajan sen suoraa Suomeen. Muuttuuko tilanne jos pidän sitä pari kuukautta ajossa Saksassa?
 
Kodarilla vähän samaa menoa kun itsellä oli vielä hetki sitten. Vaihtolistalla keikkui vaan bensavehjettä.


Ja käteen jäi Astra Sports Tourer 200hp manuaali, riittävillä varusteilla ja 4vee takuulla. Farkkua en siis ollut ostamassa :p


Mahtaa olla pitkä toimitusaika? Ei kai noita 200hp koneella olla tuotu vielä edes maahan? ja tilaukset venyy kaikilla malleilla aika lailla. Itse ajellut 2016 Astralla jo muutaman kuukauden.
Auto 150hp koneella, vaihdossa meni 2015 vuoden farkku Astra, kyllä tämä uusi malli on huomattavasti mukavampi joka suhteessa.
 
Mahtaa olla pitkä toimitusaika? Ei kai noita 200hp koneella olla tuotu vielä edes maahan? ja tilaukset venyy kaikilla malleilla aika lailla. Itse ajellut 2016 Astralla jo muutaman kuukauden.
Auto 150hp koneella, vaihdossa meni 2015 vuoden farkku Astra, kyllä tämä uusi malli on huomattavasti mukavampi joka suhteessa.

On noita nettiautossa muutamia. Varusteet ja väri kolahti sopivasti niin esittelyauto(ilman kilsoja) on itselläkin jo ajossa.
 
On noita nettiautossa muutamia. Varusteet ja väri kolahti sopivasti niin esittelyauto(ilman kilsoja) on itselläkin jo ajossa.

Kappas vaan niimpä näkyy, onhan noita näköjään myynnissä tuolla 200hp koneella.
 
Onko näissä tapauksissa kyse tuontiautosta sanan negatiivisessa merkityksessä vai jostain muusta (oletan että terminä muuttoauto = tuontiauto kansan silmissä, koska sillä ei ole ajettu uudesta asti Suomessa)
1) Muutan Suomeen 5 vuotta vanhan autoni kanssa, jolla olen itse ajanut 3.
2) Tuon muuttoautona auton, joka on uutena ostettu ja jolla olen ajanu koko 5 vuotta ulkomailla.
3) Ostan Audin tehtaalta Ingolstadtista tuliuuden Audin ja ajan sen suoraa Suomeen. Muuttuuko tilanne jos pidän sitä pari kuukautta ajossa Saksassa?

Varmaan vähän negatiivisessa mielessä. Kaikissa noissa tapauksissa kun kiikutat autoa Suomessa liikkeeseen vaihdossa, niin myyjä vittuilee heti. Ei ole autolla arvoa. Mittari ruuvattu, ei ole rosterista pakoputkea, akku huono, varmaan kolaroitu, ei voi myydä. Ja sitten kun annat sen 4000€ halvemmalla vaihdossa kuitenkin, niin vot vaan niillä on huomenna lehdessä myynnissä tuliterä vaihtoauto suoraan Saksasta. Ei ruostetta!
 
Ihmetyttää automyyjien saamattomuus.. Vanhemmille katsottu uutta autoa ja tehtiinkin tarjous eräästä käytetystä vähän ajetusta bemarista. Myyjä lupas tehdä vastatarjouksen ja soitella takaisin. Ei ole kuulunut, mikä nyt ei yllättänyt. Jos vähänkään edes panostaisi asiakaspalveluun ja siihen, että pidetään kiinni luvatuista, niin asiakkaat saattaisi jopa ostaakkin jotain.
 
Samat kokemukset kuin iSpooniella, itse kävin autokauppaa 2013 farkku c-mersusta ja voi jumaliste, että joutu olemaan itse aktiivinen. Luvattiin soittaa aina, eikä kuulunut mitään. Luvattiin laittaa kuntoon tietyt asiat ja ei laitettu. Lopulta sain kyllä hierottua kaupat.
 
Se tuossa hassua mun mielestä onkin, että asiakkaan täytyy tyrkyttää sitä rahaa, eikä niinkään, että myyjä joutuisi tekemään sitä hänelle suotua työtä. Kyllä minä odotan siihen euromäärään suhteutettuna jo jonkinlaista palvelua. Äänestettiin jaloillamme ja katsotaan sitä autoa sitten toisesta liikkeestä jos sieltä saisi parempaa palvelua.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei mutta testaat tuon Astran uuden 2016 mallin ;) AGR säädettävät nahkapenkit jossa saa levitettyä selän tukia, mukautuvat led-ajovalot ja tuo kireämpi 200hp kone jne jne...

Millainen on Opelin automaattivaihteiston ajettavuus ja luotettavuus? Mazda6 automaatti ja ajo-kokonaisuus oli niin huono että mun koeajo sen kanssa oli korttelin ympäri. Oli siinä myyjällä ihmettelimistä kun 2minan ajon jälkeen kaarsin takaisin pihaan.
 
Millainen on Opelin automaattivaihteiston ajettavuus ja luotettavuus? Mazda6 automaatti ja ajo-kokonaisuus oli niin huono että mun koeajo sen kanssa oli korttelin ympäri. Oli siinä myyjällä ihmettelimistä kun 2minan ajon jälkeen kaarsin takaisin pihaan.

Tuosta uudesta Astrasta ajoin 150HP koneen tuolla perus momentinmuunnin automaatilla ja se on luokkaa ihan ok. Aika paljon se taitaa tuosta(kin) koneesta viedä sitä parasta pirteyttä eli ei mikään kovin sporttinen automaatti ole. Tosin mieluummin tuon ottaisin kun DSG:n :hyper: Luotettavuudesta en osaa sanoa kyllä mitään. Vanhemmissa Astroissa 2010-> on se manuaali ainakin osassa pettänyt eli paskaa säkää voi taas iskeä mistä vaan suunnalta. Oikeastaan nuo ripeät automaatit on tällä hetkellä se Opelin pullonkaula kun pakka on muuten aika hyvin kasassa. Tosin aika harvalla on (omaan makuun) oikeasti hyviä automaatteja tässä kuolevaisten hintaluokassa. Bemarin 8-pykäläiset ZF:n laatikot aina ykkössarjalaisesta lähtien tarjolla ja nyt alkaa Volvoissakin olla tuoreinta 8-lovista Geartroniccia tyrkyllä. Eikä se Powershift ihan surkea ollut ainakaan diesel koneella varustetussa suht tuoreessa V60:ssä. Jospa sitten seuraavassa autossa olisi automaatti...

Itsekin tuota Mazdan 6:sta tutkin jossain vaiheessa ja aika monessa arvostelussa sitä automaattia laiskaksi kommentoitiin, varsinkin kun Mazdan suomen konepolitiikka on aika nuhainen tehojen suhteen. Taitaa kulutuskin hieman kasvaa mikä osalla valmistajaista on jo kääntynyt toisinpäin.
 
Toi automaattien ripeyskin on vähän kaksipiippuinen juttu.. Joo kiihtyvyys on huonompi 0-100 täyskaasu vedoissa sitten taas onkin eri asia kuinka paljon niitä tulee, vielä kun otetaan se huomioon että suurin osa ihmisistä ei osaa edes kiihdyttää manuaalia tehtaan arvoihin ;) Vielä jos automaatin kyljessä on käsivalinta niin enpä kyllä usko että perusjantteri saa kauheasti mitään eroa kiihtyvyyteen,.
 
Toi automaattien ripeyskin on vähän kaksipiippuinen juttu.. Joo kiihtyvyys on huonompi 0-100 täyskaasu vedoissa sitten taas onkin eri asia kuinka paljon niitä tulee, vielä kun otetaan se huomioon että suurin osa ihmisistä ei osaa edes kiihdyttää manuaalia tehtaan arvoihin ;) Vielä jos automaatin kyljessä on käsivalinta niin enpä kyllä usko että perusjantteri saa kauheasti mitään eroa kiihtyvyyteen,.
Tuo pitää täysin paikkansa, että automaatilla on helppo päästä ns. luvattuihin arvoihin versus manuaalilla useammalle henkilölle, kun ei tarvitse vaihtokohtia miettiä. Puhumattakaan kepin ja kytkimen yhteistyötä riepeästi;)
 
+ että se arvoihin pääseminen vaatii myös todennäköisesti kohtuullisen rivakan kytkinpommin.. Kuinkas moni teistä keppi miehistä vetelee noita (säännöllisesti) ?
 
Eikai sillä ole oikeasti kenellekkään merkitystä montako sekunttia elämästä tuhraantuu siihen 0-100 kiihdytykseen, vaan sillä kuinka rivakalta se meno tuntuu siellä kapiinissa. Yleensä noilla on tietenkin aika suora syy/seuraus-suhde. Omasta mielestäni perinteisen automaatin suurin miinus on se venyvä vedon tunne mikä leikkaa parhaimman terän siittä koneesta aina jotenkin pois. Ihan sama jos se on jonkun 0,5 sekkaa hitaampi mutta kun se tuntuu yleensä 3 sekkaa hitaammalta kuin manuaali tai terhakka robotti-laatikko.
 
Siinä se nyt on parin kuukauden pohdinnan tulos. Oli vähän pidempi auton haku reissu ja ajeltiin varmaan 4h takasin kun piti vähän kierrellä ja kaarrella. Tosi kiva ajaa ja itse tykkään kyllä tuosta moottorista, jossa on about saman verran vääntöä kuin sähköhammasharjassa mutta parhaat vedot alkavat vasta niiltä paikkeilta missä on yleensä kierrostenrajoitin.
Pakko oli tulla tarkistamaan onko sama Honda kuin Hydraulic Press Channelin takana ja olihan se! Hieno peli ja vielä hienompia videoita! :)
 
Eikai sillä ole oikeasti kenellekkään merkitystä montako sekunttia elämästä tuhraantuu siihen 0-100 kiihdytykseen, vaan sillä kuinka rivakalta se meno tuntuu siellä kapiinissa. Yleensä noilla on tietenkin aika suora syy/seuraus-suhde. Omasta mielestäni perinteisen automaatin suurin miinus on se venyvä vedon tunne mikä leikkaa parhaimman terän siittä koneesta aina jotenkin pois. Ihan sama jos se on jonkun 0,5 sekkaa hitaampi mutta kun se tuntuu yleensä 3 sekkaa hitaammalta kuin manuaali tai terhakka robotti-laatikko.
Tämäkin on totta. Automaatti tuntuu tosiaan siltä kuin sitä tehoa häviäisi vallan perhanasti. Todellisuus sitten saattakin olla juuri tuo 0.3sec+ tai jopa toisinpäin. Itse ainakin huomannut että automaatilla se meno on aika nopeaa vaivattomasti, manuaalilla perässä pysyminen vaatiikin jo repimistä.
 
Zone-sarja -42%
Kaverilla on myynnissä jaguar s-type 3.0, 2002. 60000 mailia ajettu, ja parilla tonnilla irtoaisi, mutta ratti on väärällä puolella.

Onko kenelläkään kokemusta tollasesta, koeajaessa ei itseäni ainakaan kamalasti häirinnyt että on vääränpuoleinen ohjaus. Mutta mietin vaan, ettei pitemmän päälle vituta joka päivä istua väärällä puolella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom