Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Saako nykään esim 2500 e sellaista autoa joka lähtisi joka päivä säässä kun säässä käymään?

Alkaisi olemaan työmatka auton hommaaminen ajankohtainen ja tässä ihmetellyt autoja.
 
Saako nykään esim 2500 e sellaista autoa joka lähtisi joka päivä säässä kun säässä käymään?

Alkaisi olemaan työmatka auton hommaaminen ajankohtainen ja tässä ihmetellyt autoja.

Joku perus 2000- luvun alun Japski. Kunhan on jakoremmi ja öljyt vaihdettu ajallaan, eikä ole ihan puhkiruosteessa, niin meleko turvallinen ostos.
 
Kyllä se taitaa tämä auton hankinta projekti päätyä S2000 hondaan tältä erää. Huomenna pitäisi lähteä katsomaan yhtä tuollaista missä olisi rattikin vasemmalla puolella. Tuossa ei nyt ainakaan arvo laskea paljoa jos haluaa vaihtaa vaikka siihen porsseen vuoden parin päästä. Sinäänsä mennyt projektin aikataulu hyvin, että nyt vasta alkaa olemaan avoauto kelitkin pikku hiljaa :D
 
Saako nykään esim 2500 e sellaista autoa joka lähtisi joka päivä säässä kun säässä käymään?

Alkaisi olemaan työmatka auton hommaaminen ajankohtainen ja tässä ihmetellyt autoja.

Ei oo mitään takeita että 25te autokaan lähtis joka säällä, varsinkaan talvella jos ei mitään esilämmitystä ole käyttää.
 
13173837_10209893740919284_1224157605465440487_n.jpg


Siinä se nyt on parin kuukauden pohdinnan tulos. Oli vähän pidempi auton haku reissu ja ajeltiin varmaan 4h takasin kun piti vähän kierrellä ja kaarrella. Tosi kiva ajaa ja itse tykkään kyllä tuosta moottorista, jossa on about saman verran vääntöä kuin sähköhammasharjassa mutta parhaat vedot alkavat vasta niiltä paikkeilta missä on yleensä kierrostenrajoitin.
 
Onko S2000 2.0 vai 2.2 koneella?

Omassa k20 ep3 on 241nm vääntöä ja riittää ihan hyvin. Aina normaaliajossa 1 vaihteelta kolmoselle ja siitä vitoselle tai kutoselle.
 
2.0 totta kai :D Oli pakko saada se 9000 punaraja ja muutenkin mahdollisimman älytön paketti. Kyllä tolla siis eteenpäin pääsee ja liikenteen rytmissä pysyy, mutta kun on tottunut ajamaan lastutetulla transportterilla missä yli 400nm varmaan jo alle kahdestatonnista niin alkuun vähän tuntu erikoiselta. Mutta tossa on niin hieno vaihdelaatikko, että hauskahan tuota on kepittää aina kun tarvitsee ja vaikkei edes tarvitsisi :D
 

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ei kyllä tule mitään taas tästä touhusta. Omassa V70:ssä kohta 260tkm mittarissa, pitäisi laatikon öljyt vaihtaa, remmit jne. ja ym. Auton vaihto ollut jo pari vuotta päällä. Nyt tuli paikalliseen myymälään 133tkm rulattu V60 myyntiin 24k€ hintaan. Mutta ei ole nahkajakkaraa ym. herkkua. Perus automaatti + varkkari settiä. Ja toisaalta sisältä se on melko sama mitä nykyinenkin auto. Samat vaihdekepit ja viikset, eli tuleeko siinä sitten mitään uuden auton fiilistä? Toisaalta se näyttäisi olevan toiseksi halvin V60 mitä on myynnissä ja ihan merkkiliikkeestä + timanttitakuut.

No samaan aikaan Opel Insigniaa saisi vuoden kaksi uudempana ja kolmasosalla kilometrejä. Mutta kun se taas on aika vanha malli jo. VItuttaa kun tulee uutta korimallia hetikohta markkinoille. Ja painaahan tuo Opelikin kuin synti. EI paljoa auta 160hp kone kun auto on yli 1700kg painava. Toisaalta taas ilmeisesti kone on aika kestävä ja huollot edukkaita. Ja on monesti xenonia ja hyvää sporttijakkaraakin...

Vielä vähemmän ajettuna irtoaisi 508 Pösöäkin...mutta siinäpä sitten ajellaan taas ranskalaisella. Kukaan ei sitä meikältä halua myöhemmin ostaa ja innolla saa odotella sähkövikoja ym. hauskaa.

VAGinaattoreita on paljon, mutta ei huvittaisi alkaa ihmettelemään ruostuneita peltejä ja tappelemaan kaikista vioista mitä niissä ilmenee. Jo aikaisemmin olematon goodwilli ei varmaan paljoa paina, kun konserni varautuu tyyliin 16miljardin alaskirjauksiin aiempien tempauksiensa johdosta. Eli mahtaako ruostunut ovi tai paska kone mennä enää tehtaan piikkiin.

Välillä tulee vanhaa V50:tä myyntiin nahoilla ja uudella D4 koneella. Mutta ompa kiva sitten ajella sata vuotta vanhalla korimallilla. Radiot ja kaikki huokuvat 2000-luvun alkua.

Mersut ja Bemarit ei käy koska huollot sikahintaisia ja aika hinnat korkeat. Mese ei kelpaa myöskään vaimolla, koska ei kuulemma olla 70-vuotiaita. Bemareissa taas laatu on ollut sitäsuntätä, 5-sarjalaiset suoraan liian kalliita ja 3-sarjalaiset ei kai ole maantiellä erityisen häävejä ajettavia? Yleensä tuntuvat olevan aika kulimallejakin mitä autokauppoihin eksyy.
 
Vielä vähemmän ajettuna irtoaisi 508 Pösöäkin...mutta siinäpä sitten ajellaan taas ranskalaisella. Kukaan ei sitä meikältä halua myöhemmin ostaa ja innolla saa odotella sähkövikoja ym. hauskaa.

Ei herranjestas, kyllä elää tiukassa iänikuiset legendat ranskalaisten autojen sähkövioista. :D 508 oli vähävikaisin jossain saksalaisessa suuressa 3-vuotiaiden käytettyjen autojen vertailussa ja onhan se nyt perkele soikoon paljon parempi auto kuin joku Insignia josta mm tutuilta taksikuskeiltakin kuullut sen verran juttua ettei tarvitse ihmetellä miksi niitä ei ammattiajossa hirveästi ole.
 
Mutta ei ole nahkajakkaraa ym. herkkua. Perus automaatti + varkkari settiä. Ja toisaalta sisältä se on melko sama mitä nykyinenkin auto. Samat vaihdekepit ja viikset, eli tuleeko siinä sitten mitään uuden auton fiilistä? Toisaalta se näyttäisi olevan toiseksi halvin V60 mitä on myynnissä ja ihan merkkiliikkeestä + timanttitakuut.

Onhan nahkapenkit "hienommat", mutta muuten en ole osannut kaivata. Eipä ole yhdessäkään sellaisia ollut. Kunhan ei ole 1.6:nen. Mutta malta odottaa, S/V90 tulee syksyllä ja sitten alkaa volvokaupoissa olla vaihdokkeja. Syksyllä muutenkin hinnat pari tonnia alempana kuin nyt.

Insigniassa on sama vaiva kuin esim fordeissa, se kojelauta on ihan hirveä nappulaviidakko. Ei pysty esteetikko semmoista katselemaan.
 
Ei herranjestas, kyllä elää tiukassa iänikuiset legendat ranskalaisten autojen sähkövioista. :D 508 oli vähävikaisin jossain saksalaisessa suuressa 3-vuotiaiden käytettyjen autojen vertailussa ja onhan se nyt perkele soikoon paljon parempi auto kuin joku Insignia josta mm tutuilta taksikuskeiltakin kuullut sen verran juttua ettei tarvitse ihmetellä miksi niitä ei ammattiajossa hirveästi ole.
Joku joskus nähnyt 508:n taksikäytössä? Kättä pystyyn. Jos se kerran on "perkele soikoon paljon parempi" ni miksen mä oo ikinä nähny sitä, mutta Insigniaa kyllä? Varmasti on halvempikin ja em. syistä pitäis olla melko täydellinen töykalu tuolle ammattiryhmälle?
 
Joku joskus nähnyt 508:n taksikäytössä? Kättä pystyyn. Jos se kerran on "perkele soikoon paljon parempi" ni miksen mä oo ikinä nähny sitä, mutta Insigniaa kyllä? Varmasti on halvempikin ja em. syistä pitäis olla melko täydellinen töykalu tuolle ammattiryhmälle?

Just itse asiassa kävin tupakilla ja kattelin että risteyksessä oli 508 taksi. Täällä Hämeenlinnassa on yksi Insignia taksina, laukesi vähän aikaa sitten kesken Helsingin matkan. Mutta näähän on vaan mutuja. En mä väitä että 508 olis joku superhelmi mutta Insigniasta en ole kuullut muuta kuin paskaa.

Edit. Tässähän tämä testikin mistä aiemmin mainitsin:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000812163.html

Tärkeässä keskikokoluokassa muhii yllätys: voittaja on ranskalainen Peugeot 508, joka päihitti muun muassa toiseksi tulleen Skoda Superbin ja kolmannen, Mercedes-Benz C-sarjan. Peugeot 508 nousi kohisten suoraan kärkisijalle, mikä tähdentää sitä tosiseikkaa, että kaikkien autonvalmistajien laadussa tapahtuu vuosien varrella kehitystä ja taantumista.
 
Just itse asiassa kävin tupakilla ja kattelin että risteyksessä oli 508 taksi.

Kuinka sattuikaan :rolleyes:

Edit. Pitäiski varmaan hakea kioskilta TÜVin lehti tältä vuodelta, sieltä saa aika kattavan kuvan katsastustilastoista ja ainakin jotain kuvaa autojen luotettavuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka sattuikaan :rolleyes:

Näin sattui käymään. I shit you not.

En minäkään pösöllä ajele mutta voisin tuota harkita kyllä jos tarvetta olisi. Tuossa luokassa melkein kallistuisin hinta/laatusuhteessa Skoda Superbiin mutta alkuperäisessä viestissähän mainittiin VAGit ruosteisiksi vikapesäkkeiksi.
 
Ei kyllä tule mitään taas tästä touhusta. Omassa V70:ssä kohta 260tkm mittarissa, pitäisi laatikon öljyt vaihtaa, remmit jne. ja ym. Auton vaihto ollut jo pari vuotta päällä. Nyt tuli paikalliseen myymälään 133tkm rulattu V60 myyntiin 24k€ hintaan. Mutta ei ole nahkajakkaraa ym. herkkua. Perus automaatti + varkkari settiä. Ja toisaalta sisältä se on melko sama mitä nykyinenkin auto. Samat vaihdekepit ja viikset, eli tuleeko siinä sitten mitään uuden auton fiilistä? Toisaalta se näyttäisi olevan toiseksi halvin V60 mitä on myynnissä ja ihan merkkiliikkeestä + timanttitakuut.

No samaan aikaan Opel Insigniaa saisi vuoden kaksi uudempana ja kolmasosalla kilometrejä. Mutta kun se taas on aika vanha malli jo. VItuttaa kun tulee uutta korimallia hetikohta markkinoille. Ja painaahan tuo Opelikin kuin synti. EI paljoa auta 160hp kone kun auto on yli 1700kg painava. Toisaalta taas ilmeisesti kone on aika kestävä ja huollot edukkaita. Ja on monesti xenonia ja hyvää sporttijakkaraakin...

Vielä vähemmän ajettuna irtoaisi 508 Pösöäkin...mutta siinäpä sitten ajellaan taas ranskalaisella. Kukaan ei sitä meikältä halua myöhemmin ostaa ja innolla saa odotella sähkövikoja ym. hauskaa.

VAGinaattoreita on paljon, mutta ei huvittaisi alkaa ihmettelemään ruostuneita peltejä ja tappelemaan kaikista vioista mitä niissä ilmenee. Jo aikaisemmin olematon goodwilli ei varmaan paljoa paina, kun konserni varautuu tyyliin 16miljardin alaskirjauksiin aiempien tempauksiensa johdosta. Eli mahtaako ruostunut ovi tai paska kone mennä enää tehtaan piikkiin.

Välillä tulee vanhaa V50:tä myyntiin nahoilla ja uudella D4 koneella. Mutta ompa kiva sitten ajella sata vuotta vanhalla korimallilla. Radiot ja kaikki huokuvat 2000-luvun alkua.

Mersut ja Bemarit ei käy koska huollot sikahintaisia ja aika hinnat korkeat. Mese ei kelpaa myöskään vaimolla, koska ei kuulemma olla 70-vuotiaita. Bemareissa taas laatu on ollut sitäsuntätä, 5-sarjalaiset suoraan liian kalliita ja 3-sarjalaiset ei kai ole maantiellä erityisen häävejä ajettavia? Yleensä tuntuvat olevan aika kulimallejakin mitä autokauppoihin eksyy.

Teet vaan ne huollot nykyiseen ja ajelet vielä 100tkm, kattelet sitten sitä vaihtoa.
 
Teet vaan ne huollot nykyiseen ja ajelet vielä 100tkm, kattelet sitten sitä vaihtoa.

Voi siinä niinkin käydä :D

Nuo katsastustilastot ovat sinänsä hyvät, mutta toisaalta ne eivät kerro luotettavuudesta juuri mitään. Meinaan että kuka hullu ajaisi vapaaehtoisesti viallisen auton katsastukseen? Parempi mittari olisi lava-autotilastot. Viimeksi kun omistin Passatin ja 3 kertaa istuin lavan kyydissä puolentoista vuoden aikana, niin kysyin kuskeilta mikä on yleisin auto mitä haetaan. Sanoivat että Volkkarit ja Audit ylivoimaisesti. Vaikka tuntuvat pärjäävän katsastustilastoissa hyvin...Vähiten kuulemma haettiin Hyundaita, mutta ehkä ehkäpä en lähde sille linjalle. Vaikka i40 on kyllä ok näköinen - aika vähän niitä vaan on myynnissä.

Mondeo olisi järkivalinta. Mutta prkl se on taas vanhaa mallia ja kun iskälläkin jo oli samanlainen aikanaan niin...Toisaalta ei kovin meluisa auto, hyvä ajaa, halpa pitää...

Ei Pösökään poissuljettu ole. Meillä oli 3008 liisarina 4 vuotta eikä ollut muuta ongelmaa, kuin että nahat irtosi ratista 25tkm ajon jälkeen :D Ovet alkoivat myös kolisemaan loppuvaiheessa - mutta aina lähti käyntiin kuin palmun alta. Siinä oli robottivaihteisto, mikä normiajossa oli hyvä ja vähäruokainen mutta jyrkissä ylämäissä meinasi järki lähteä sen arpomisen kanssa. Vaihdot myös hitaampia mitä 70v osteoporoosimamman tekemänä.

Nahat on ollut nyt kahdessa Volvossa ja niissä mukava on helppohoitoisuus. Tulee syötyä raitssa välillä ja aina tippuu jotain munille :D
 
Mersut ja Bemarit ei käy koska huollot sikahintaisia ja aika hinnat korkeat. Mese ei kelpaa myöskään vaimolla, koska ei kuulemma olla 70-vuotiaita. Bemareissa taas laatu on ollut sitäsuntätä, 5-sarjalaiset suoraan liian kalliita ja 3-sarjalaiset ei kai ole maantiellä erityisen häävejä ajettavia? Yleensä tuntuvat olevan aika kulimallejakin mitä autokauppoihin eksyy.

Ne huollot nyt oikeasti ole sen kalliimpia kuin mihinkään muuhunkaan. Sanotaanko näin, että kyllähän se 7-sarjalaisen osa maksaa enemmän, kuin Corollan, mutta on ne vähän erilaisia osiakin :) Mutta perus 3 & 5 sarjan palikat nyt on ihan samaa hintaa, kuin missä tahansa muussakin autossa. Ja jos jotain vakavempaa meinaa paukkua, esim vaihteistoa (manuaalissa kytkintä) tjsp, niin säästää töissä aikalailla, kun kardaani pois ja ne tippuvat syliin vs. etuvetoiset missä saa purkaa koko auton.

Aika paljon tulee uitettua osaa ulkomailta, toistaiseksi kaikki tulleet perille ja ovat olleet edullisia. Marmoritiskiltä en välttämättä ainakaan mitään erikoisempaa osaa hakisi oli auto sitten mikä tahansa :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom