Auton ostamisen sietämätön tuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oma Skoda Octavia -05 on loistava peli, mutta säilytystilaa saisi olla enemmän nykyisten töitten ja harrastusten takia. Vähän olen miettinyt jos vaihtaisin auton jonkinlaiseen pakettiautoon. Mukavuuksista joutuu varmaankin osittain luopumaan (automaatti, vakionopeudensäädin, ilmastointi) mutta säilytystilan takia autoa vaihdan. Kilometrejä tulee noin 25.000 vuodessa, niin kulutus saisi mielellään olla sieltä pienemmästä päästä.
Arvioisin, että omasta Skodasta voisi saada noin 5.000€ jos sen vaihtaisi jossakin liikkeessä. Ja kovin paljon en haluaisi laittaa rahaa väliin, maksimissaan 2.000€. Joten budjetti olisi varmaan se 5.000-7.000€, minkälaista pakettiautoa tuossa hintahaarukassa kannattaisi harkita?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oma Skoda Octavia -05 on loistava peli, mutta säilytystilaa saisi olla enemmän nykyisten töitten ja harrastusten takia. Vähän olen miettinyt jos vaihtaisin auton jonkinlaiseen pakettiautoon. Mukavuuksista joutuu varmaankin osittain luopumaan (automaatti, vakionopeudensäädin, ilmastointi) mutta säilytystilan takia autoa vaihdan. Kilometrejä tulee noin 25.000 vuodessa, niin kulutus saisi mielellään olla sieltä pienemmästä päästä.
Arvioisin, että omasta Skodasta voisi saada noin 5.000€ jos sen vaihtaisi jossakin liikkeessä. Ja kovin paljon en haluaisi laittaa rahaa väliin, maksimissaan 2.000€. Joten budjetti olisi varmaan se 5.000-7.000€, minkälaista pakettiautoa tuossa hintahaarukassa kannattaisi harkita?

Varmaan joku 1.9 tdi Transporter voisi olla iha hyvä vaihtoehto. Tai Toyota Hiace.

Muutaman esim. http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8131144
http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8116913
http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8075469
http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8152446
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8102997

Jotain tuollasia voisi miettiä. Myös MB Vito ja Ford Transit voisi olla harkittavissa olevia vaihtoehtoja, niistä en vain kauheasti tiedä mitään. Paitsi, että Mersut tuntuu happanevan melko helposti. Voi tosin olla samaa vikaa muissakin ehdottamissani autoissa.

Voiko tuollaista järjellä ostaa? Siksipä valinta on helppo: Colorado on hienompi, eli ottaisin sen. :D

heh, kyllä itselle pickup tulee ihan tarpeeseen. paljon testejä tullut luettua ja alan rangerin puoleen kallistumaan. Parasta täällä on että pickupit on halvempia kun monet pikkuautot ja paljon halvempi kun muualla maailmalla. tuo ranger on suomessa about 45k riippuen ja täällä 27k tän hetken tarjouksilla. Sitten esim mazda 3 mikä oli aluksi vaihtis maksaa varusteilla vähän enemmän.

heh, kyllä itselle pickup tulee ihan tarpeeseen. paljon testejä tullut luettua ja alan rangerin puoleen kallistumaan. Parasta täällä on että pickupit on halvempia kun monet pikkuautot ja paljon halvempi kun muualla maailmalla. tuo ranger on suomessa about 45k riippuen ja täällä 27k tän hetken tarjouksilla. Sitten esim mazda 3 mikä oli aluksi vaihtis maksaa varusteilla vähän enemmän.
Pickup tai ei, niin Jenkeillä on ongelmia kun kaikesta on pakko tehdä niin suurta. Tarkoitin vähän sitäkin, että tuollaisessahan taitaa olla lavakin aikuisen miehen vyötärön korkeudella. Hirrrrveän epäkäytännöllistä ja siksi ei järjellä ostettavissa. Mä oon tosin sellaisen keskiverto thaikun mittainen niin ajattelen asiaa vielä hieman eri kantilta...

Ei vaan, mahtaako millään merkillä edes olla enää järkevän kokoista pickupia, tyyliin wanhan kunnon VW Caddy. Taitaa noi isommat olla nykypäivän standardi.

VW_2989_2.jpg

Varmaan joku 1.9 tdi Transporter voisi olla iha hyvä vaihtoehto. Tai Toyota Hiace.

Muutaman esim. http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8131144
http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8116913
http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8075469
http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8152446
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8102997

Jotain tuollasia voisi miettiä. Myös MB Vito ja Ford Transit voisi olla harkittavissa olevia vaihtoehtoja, niistä en vain kauheasti tiedä mitään. Paitsi, että Mersut tuntuu happanevan melko helposti. Voi tosin olla samaa vikaa muissakin ehdottamissani autoissa.
Scudoa on ainakin hyvä ajaa. Jaksaa mennä myös pidempää matkaa. Olen vain lainannut sukulaisilta eli huolloista ja muusta en tiedä mitään.

http://www.nettiauto.com/fiat/scudo/7973598

Mercedes-Benz C 220T CDI Avantgrade STW A (2008)

Kellään kokemuksia (hyviä tai huonoja) kyseisestä autosta? Jos löytyy jo keskustelua niin sori ja nakkaisko joku linkkiä kiitos :)

Parin viikon päästä olisin menossa katsomaan kyseistä autoa..

Itsellä on kokemusta vähän 2000-luvun alun transiiteista joita saa helposti tuohon rahaan, volkkareista ja vähän hiaceista.

Transiitti on ihan ok auto ajaa. Ei se mikään henkilöauto ole mutta ihan perus mukava. Lisäksi tuohon rahaan löytää kyllä ilmastoinnilla ja vakionopeuden säätimelläkin varustetun kohtuullisesti ajetun yksilön. Meillä on firman toinen auto 2001 transiitti millä on ajettu 300 000 km kaupungissa ja ei ole ollut mitään isompaa vikaa. Kytkin ja jarru osia tottakai menee ja perään on vissiin pari kertaa pitänyt vaihtaa joku tiiviste.

Hiace on ilmeisesti kestävä mutta ei kulje mihinkään, nelivetona ei myöskään käänny, ja on aivan hirveä ajaa.

Toinen firman auto on T5 transportteri 2.5 koneella ja nelivedolla ja tuo onkin jo varsin mukava ajaa. Tosin vikaa tuntuu olevan enemmän kuin transiitissa ja hintaakin taitaa olla volkkareilla enemmän.

Itse ostaisin lyhyen ja matalan transiitin. Transiitti on myös sen verran leveämpi, että sinne saa varmaan helpolla pari mopoa vierekkäin toisin kuin noihin pienempiin autoihin.

Kellään kokemuksia (hyviä tai huonoja) kyseisestä autosta?
Kun sä noin kysyt, niin jokaisen kaverilla se auto on lauennut jostain. Ei tommoisia kysymyksiä voi esittää, et saa ikinä oikeaa kuvaa autosta. Ostin joskus Freelanderin ja kaverin eka kommentti siihen "Mun kaverilla tossa oli sähkövikoja". Ja mä vain, että mitä vittua se liittyy tähän autoon millään tavalla?

Kun sä noin kysyt, niin jokaisen kaverilla se auto on lauennut jostain. Ei tommoisia kysymyksiä voi esittää, et saa ikinä oikeaa kuvaa autosta. Ostin joskus Freelanderin ja kaverin eka kommentti siihen "Mun kaverilla tossa oli sähkövikoja". Ja mä vain, että mitä vittua se liittyy tähän autoon millään tavalla?

Näinpä se taitaa olla :)

Ärsyttää vaan kun ei noihin autokauppiaisiinkaan uskalla luottaa :D Koitat kysellä autosta, niin aina samat vastaukset, että huollot on tehty ajallaan ja noille kilometreille hyvä auto osta pois jne..aina ne jättää jotain kertomatta jos et tajua kysyä.
Pitänee käydä ajamassa ja tuumailla rauhassa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
15.2 tilattu Skoda Octavia Combi RS 184hv tdi dsg 4x4. Luovutus sovittu 21.7.

Edellinen 1.4 tsi+dsg Octavia Combi palveli 92tkm ja vajaa 2,5 vuotta hyvin. Ei mitään vikoja (huom tämä ei ketjukoneella vaan uudemmalla hihnakoneella). Auton vein liikkeeseen 2,5kk:tta sitten ja oli mennyt parissa viikossa kaupaksi. Odotusajan olen ajanut pakasta vedettyllä Fabia Combilla (1.2tsi + dsg). 8000km kokemuksella hintaansa nähden ok auto!

Edit. Fabia siis maksuton sijaisauto odotusajaksi

Tänään kärry alle ja reilu 200km tuli ajoja tänään. Ensi fiilis RS:stä positiivinen, vaikkei tämä kaikilta osin miellytäkään. 2-3v mennään tällä :)

Pohdin pitkään samaa ongelmaa ja kyseisessä hintaluokassa olevista pakettiautoista. Katselin alkuun lähinnä Transportereita ja Vitoja, mutta Transportereissa rupesi kippaamaan hintaan/kilsoihin eikä niistäkään liikaa kehuja ollut vaikka ajettavuudeltaan varsinkin T5-koriset ovat kyllä oikein mukavia. Vitojen kanssa sai semmoisen kuvan, että joko voi toimia perushuolloilla vaikka 500tkm asti tai sitten voi mennä puolet auton tekniikasta vaihtoon vuodessa ja kori ruostuu puhki.

Noin kuukauden taustatyön jälkeen päädyin ostamaan Opel Vivaron, samaa autoa valmistettu myös nimellä Nissan Primastar ja Renault Traffic ja taitavatkin Renaultin tehtaalta kaikki autot tulla. Kävin koeajamassa 1,9 dieselillä olevaa, mutta paku oli niin auttamattoman tehoton, ettei sillä terveisiä kummempaa pysty kuljettamaan. Löysin budjettiin mahtuvan 2,5cdti moottorilla olevan, 136hp ja 310nm joten jaksaa kulkea ja oikein miellyttävä ajaa, henkilöautomainen. Vaihdelaatikkoja noista on hajonnut monella, mikä kertoo osittain heikosta laatikosta mutta varmasti myös ratin ja penkin välissä ollut vikaa. Meikäläisen autolla nyt 267tkm mittarissa ja toimii helvetin hyvin, tosin nyt luopumassa mökkiprojektin päätyttyä. Mahtuisi muuten teikäläisen budjettiinkin heittämällä ;)

Paljon paremman kuvan saat kun haet googlesta tietoa. Sen verran sanon omasta kokemuksesta ettei IKINÄ kannata ostaa ainuttakaan autoa ennenkuin on googlannut sen kunnolla.. Itsellä olisi jäänyt erittäin kalliit korjaukset väliin jos olisin vaivautunut googlailemaan ennen auton ostoa. Tuosta googlailusta saattaa olla myös näiden remonttien korjauksessa todella isoja hyötyjä kun saa vähän vaihtoehtoja marmorin korjauksille..

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia vinkeistä vastaajille!
Jonkun verran näitä olen tutkinut tässä viime päivinä. Hiace ja Vito jää pois laskuista. Transiitti kiehtoo ehkä eniten ja semmoinen pitäisi päästä testaamaan. Vahvana kakkosena tulee sitten nämä Vivarot ja vastaavat muilta valmistajilta.

Onko tusmus tarvetta Skodalle?

Älytön citymaasturikuume iski päälle, kohta on vaihdettava nykyinen A4 dieselfarkku nelikkoon.

Mitä katumaastureita suosittelette max. 20ke hintaluokassa? Neliveto, diesel ja automaatti pitää olla.

Saksalaisilla (Audi ja BMW) oon viimeaikoina ajellut ja lähinnä hyvinvarusteltuja VW Tiguanejq olen nyt katsellut mutta Hyundai Santa Fe ja Land Rover Freelander 2 olis myös jollain tasolla houkuttelevia.

Hyvä katumaasturi nelivedolla ja max. 20k€. Kuulostaa aika utopialta jos kilometrien pitää olla vähänkään siedettävät.
Kyllähän noita Tiguaneita ja japanilaisia/korealaisia näkyy vaikka millä mitalla tuossa hintaluokassa olevan. Dieselillä ajaa kyllä, ei haittaa vaikka olisi komeasti yli 200tkm mittarissa ostettaessa.

Zone-sarja -42%
Älytön citymaasturikuume iski päälle, kohta on vaihdettava nykyinen A4 dieselfarkku nelikkoon.

Mitä katumaastureita suosittelette max. 20ke hintaluokassa? Neliveto, diesel ja automaatti pitää olla.

Saksalaisilla (Audi ja BMW) oon viimeaikoina ajellut ja lähinnä hyvinvarusteltuja VW Tiguanejq olen nyt katsellut mutta Hyundai Santa Fe ja Land Rover Freelander 2 olis myös jollain tasolla houkuttelevia.
Itseäni lainaan, ei tosiaan 20ke budjetissa ihan pysytty mutta melkein. Tänään sovin kaupat, pihaan tulee Hyundai ix35. Kohtuu hyvän diilin sai, tehdastakuu vielä voimassa, hyvät varusteet, tehokkaampi dieselkone, automaatti ja neliveto.

Kaipa tuohon tottuu. Tärkeää että pääsee talvellakin eteenpäin etenkin vähän huonommilla teillä kun myyntityötä teen.

Kiitoksia vinkeistä vastaajille!
Jonkun verran näitä olen tutkinut tässä viime päivinä. Hiace ja Vito jää pois laskuista. Transiitti kiehtoo ehkä eniten ja semmoinen pitäisi päästä testaamaan. Vahvana kakkosena tulee sitten nämä Vivarot ja vastaavat muilta valmistajilta.

Jos haluat miellyttävämpää ajoa, ota Vivaro. Transit on vähän enemmän sellainen "työkone" ajettavaksi, kun taas Vivaro enemmänkin henkilöautomainen.
Molempia ollut pihassa ja tälläkin hetkellä yksi Vivaro löytyy (on muuten myynnissä sekin)

Koneena sitten ehdottomasti 2.5. Pienemmällä et tee mitään.

Suositut

Back
Ylös Bottom