Auton ostamisen sietämätön tuska

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaginaattoreita on myös matka-ajossa ihmisillä aika reilusti enemmän kuin esim Hyundaita. Pitää aina suhteuttaa määriin, totta kai volkkareita enemmän hinataan kun niitä on monta kertaa enemmän liikkeelläkin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaginaattoreita on myös matka-ajossa ihmisillä aika reilusti enemmän kuin esim Hyundaita. Pitää aina suhteuttaa määriin, totta kai volkkareita enemmän hinataan kun niitä on monta kertaa enemmän liikkeelläkin.

Se on kyllä totta. VAG arenakin on täynnä valitusta paskasta autosta - mutta toisaalta jossain Kia forumilla nyt varmaan ei ole kuin max kaksi jäsentä. Ja tuskin uuden Mersun ostava maatalonisäntäkään roikkuu nettiforumeilla kaiken aikaa.

Ja jos useammalla forumilla on valitusta Passatista, niin hyvin voi asialla olla sama katkera jamppa joka purkaa tuntojaan useampaan paikkaan. Tosin turhan usein fatkat kertoo tyypit, joilla ei ko. autoa ole koskaan edes ollut.

Itse ajoin Passatin 120tkm -> 165tkm ja DSG toimi hienosti koko ajan. Suuttimet meni ja takaa jarrusatulat. Ylivoimaisesti eniten kuitenkin vitutti paikallisen VW edustuksen suhtautuminen. Aina oli paska fiilis ja usein meni hommat reisille. Tilasin tuulilasinvaihdon -> unohtivat tilata ja kertoa asiasta minulle. Ei pahoitteluita. Huollon jälkeen turbon letkut irti, tehot täysin poissa. Naureskeltiin ensin tiskillä kun menin kertomaan tämän epäilyni. Viimeisellä kerralla huollon jälkeen autosta puuttui jarrut. Nesteet vaihdettiin mutta eipä napannut ilmata. Ei saatana sitten kukaan edes 10 metriä koeajanut autoa jarrurempan jälkeen? Varmaan huomasivat jo hallista ajaessa vian, mutta kai asiakas tulee valittamaan ja töissä sitä vaan ollaan....No menee jo aiheen ohi.
 
Eri autojen koettu epäluotettavuus ei ole myös aina ihan niin todellista kuin itse luulisi. Meillä esimerkiksi on firmassa 2001 transiitti ja 2005 transportteri. Aina kun transiitti hajoaa niin todetaan että onhan sillä nyt jo helvetti ajettukkin paljoa ja arvokaan ei enään laske niin mukava sitä on korjailla. Sitten kun volkkari hajoaa niin se on aina hajalla ja huolto maksaakin taas ihan helvetisti.

Nyt kun tossa viimeksi meni volkkarista kytkin 240 tkm kohdalla, mikä on mielestäni ihan hyvin kun tuo on lastutettu 200hp tehoiseksi ja sillä ajetaan aika säälimättömästi, sitä kun ruvettiin jeesustelemaan niin rupesin kuitenkin miettimään transiittia. Siittä prkl meni kytkin jo jossain 160tkm kohdalla ja se oli vaan kuluva osa silloin :D Volkkarin kytkin oli heti tietenkin lastutuksen vika ja se on muutenkin ihan paska :D

Eli pointti on se kun pidät jotain autoa luotettavana/muut pitävät niin sen huoltoja ja vikoja tulee vähäteltyä ja toiste päin. En myöskään halua väittää, että transportteri olisi yhtä luotettava kuin transiitti tai toistekaan päin.
 
Aikahan sen luotettavuuden näyttää. Justiinsa mietinkin liikenteessä, että aika paljon muuten näkyy vanhoja Pösöjä teillä. Samoin joku 240 Volvo ei ole mikään harvinaisuus. 90-luvun japsit taas ovat myyntimääriinsä nähden aika hyvin kadonneet. Samoin Bemut tuntuvat olevan harvassa? Tosin jos ostaa 3v vanhaa autoa, niin eipä paljoa kiinnosta onko se vielä iskussa 20v päästä. Kun pelaisi itselle sen muutaman vuoden...
 
Aikahan sen luotettavuuden näyttää. Justiinsa mietinkin liikenteessä, että aika paljon muuten näkyy vanhoja Pösöjä teillä. Samoin joku 240 Volvo ei ole mikään harvinaisuus. 90-luvun japsit taas ovat myyntimääriinsä nähden aika hyvin kadonneet. Samoin Bemut tuntuvat olevan harvassa? Tosin jos ostaa 3v vanhaa autoa, niin eipä paljoa kiinnosta onko se vielä iskussa 20v päästä. Kun pelaisi itselle sen muutaman vuoden...
Eli 30v. vanhan 240 Volvon (jos niitä o silloin edes tehty) kun näkee liikenteessä niin uuden Volvon on oltava tosi luotettava :D
 
Eri autojen koettu epäluotettavuus ei ole myös aina ihan niin todellista kuin itse luulisi. Meillä esimerkiksi on firmassa 2001 transiitti ja 2005 transportteri. Aina kun transiitti hajoaa niin todetaan että onhan sillä nyt jo helvetti ajettukkin paljoa ja arvokaan ei enään laske niin mukava sitä on korjailla. Sitten kun volkkari hajoaa niin se on aina hajalla ja huolto maksaakin taas ihan helvetisti.

Nyt kun tossa viimeksi meni volkkarista kytkin 240 tkm kohdalla, mikä on mielestäni ihan hyvin kun tuo on lastutettu 200hp tehoiseksi ja sillä ajetaan aika säälimättömästi, sitä kun ruvettiin jeesustelemaan niin rupesin kuitenkin miettimään transiittia. Siittä prkl meni kytkin jo jossain 160tkm kohdalla ja se oli vaan kuluva osa silloin :D Volkkarin kytkin oli heti tietenkin lastutuksen vika ja se on muutenkin ihan paska :D

Eli pointti on se kun pidät jotain autoa luotettavana/muut pitävät niin sen huoltoja ja vikoja tulee vähäteltyä ja toiste päin. En myöskään halua väittää, että transportteri olisi yhtä luotettava kuin transiitti tai toistekaan päin.
Kuka perkele muka pitää Fordia luotettavampana kuin Volkkaria? Lähiaikoina se on tainnut kyllä näin ollakin, mutta musta tuntuu että ihmiset on pääosin sitä mieltä, että Ford on keksitty siksi ettei Opel olisi maailman paskin auto. Eli siinä kaksi yleisen mielipiteen mukaan huonointa. Mullekin on toi Fordkammo tartutettu ja tuskin tulen sellaista hankkimaan, mutta Ooppeleita mulla on ollut sen sijaan kolme. Niistä muuten Astra G paras auto mitä mulla on ikinä ollut ja Corsa D ylivoimaisesti paskin mitä kenelläkään koko maailmassa on ikinä ollut.

Mutta kyllä toi taitaa jokseenkin pitää paikkansa, että luotettavina pidettyjen autojen vikoja vähätellään. Onhan BMW:lläkin yhdet tyytyväisimmistä kuljettajista vaikka vikatilastojen valossa voisi olettaa aivan päinvastaista.
 
Aikahan sen luotettavuuden näyttää. Justiinsa mietinkin liikenteessä, että aika paljon muuten näkyy vanhoja Pösöjä teillä. Samoin joku 240 Volvo ei ole mikään harvinaisuus. 90-luvun japsit taas ovat myyntimääriinsä nähden aika hyvin kadonneet. Samoin Bemut tuntuvat olevan harvassa? Tosin jos ostaa 3v vanhaa autoa, niin eipä paljoa kiinnosta onko se vielä iskussa 20v päästä. Kun pelaisi itselle sen muutaman vuoden...
Pakko puuttua tohon etteikö nimenomaan vanhoja bemareita näkyis liikenteessä. Eihän tuolla juuri muita ole. Tietenkin e46 joka voi olla jo 18-vuotias näyttää melkein nykypäivän japanilaiselta jos se on nätisti pidetty.

E: Ja tosiaan, ei noi huollot sen kalliimmat ole kuin muihinkaan, kuhan niitä ei tilaa Delta Bavarialta. Vie johonkin ko. merkin nyrkkipajaan niin selviää samalla summalla kun japskit ja muut ihmeet.
 
Aikahan sen luotettavuuden näyttää. Justiinsa mietinkin liikenteessä, että aika paljon muuten näkyy vanhoja Pösöjä teillä. Samoin joku 240 Volvo ei ole mikään harvinaisuus. 90-luvun japsit taas ovat myyntimääriinsä nähden aika hyvin kadonneet. Samoin Bemut tuntuvat olevan harvassa? Tosin jos ostaa 3v vanhaa autoa, niin eipä paljoa kiinnosta onko se vielä iskussa 20v päästä. Kun pelaisi itselle sen muutaman vuoden...

upload_2016-5-10_12-49-17.jpeg
 

Liitteet

  • upload_2016-5-10_12-47-49.jpeg
    upload_2016-5-10_12-47-49.jpeg
    5,5 KB · Katsottu: 130
Mutta kyllä toi taitaa jokseenkin pitää paikkansa, että luotettavina pidettyjen autojen vikoja vähätellään. Onhan BMW:lläkin yhdet tyytyväisimmistä kuljettajista vaikka vikatilastojen valossa voisi olettaa aivan päinvastaista.

Bemarifanitus on kyllä mielenvikaisten ja rahamiesten juttuja IMO. Kaiken aikaa paskana ja korjaus maksaa maltaita, silti vaan maailman paras auto.
 
Eli 30v. vanhan 240 Volvon (jos niitä o silloin edes tehty) kun näkee liikenteessä niin uuden Volvon on oltava tosi luotettava :D

Ei, kun jos näkee 30v vanhan 240 Volvon liikenteessä, niin 240 Volvo on todennäköisesti ollut luotettava. Mitään muuta ei kai ole kukaan väittänyt?
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joku päivä pitäisi kyllä ostaa Wanha Mersu. Ihan vain että voi sanoa omistaneensa sellaisen. Itse harkitsin kunnolla ruostunutta Väyrystä. Pistän taakse koirahäkin vaikkei meillä edes ole koiraa.

Hyvää sarkasmia!

Offtopic.

Olishan se kiva, että vielä tänäkin päivänä valmistettaisiin tuollaisia kunnon AUTOJA kuin mitä W124 murre oli. Harvoja muita 30 vuotiaita autoja tien päällä enää näkyy. Laatu ja ajomukavuus W124:ssa oli jotain aivan käsittämätöntä sen ajan autoihin nähden. Ajappa millä ajat, mutta W124:lla loput!
 
http://www.iltalehti.fi/autot/2016051421560636_au.shtml

Saksalaisen autojärjestö ADAC:n vikatilasto kertoo, mitkä automerkit jättävät kuljettajansa useimmiten tielle. ADAC on Euroopan suurin autojärjestö ja se kerää, tilastoi ja julkistaa vuosittain tiepalvelusta keräämänsä tiedot. Tilastossa on mukana tänä vuonna laaja otos eli 2,4 miljoonaa autoa, jotka tarvitsivat korjausapua.



Tilaston keskiluokassa heikoiten pärjäsivät Ford S-Max, Ford Mondeo, Opel Insignia ja VW Sharan.
 
Luulin Insingnian olleen vähävikainen, mutta eipä kai sitten...Audi A4 pärjäsikin aika hyvin.

Miksei Suomesta ole vastaavia tilastoja? Luulisi täälläkin autoja kuskattavan lavalla.

p.s. eilen piti ostaa V60 mutta ko. auto tuli koeajolle vastaan kun liikkeen pihaan kurvasin. Ja ostihan se edellinen asiakas sitten sen. Lähellä oli.
 
Mites A6? Tuntus olevan halvempi kuin bemarit ja mersut ja melkein volvon hinnoissa. Kuitenkin isompi kärry. 170 heppaisessa diiselissä pitäis potkun riittävän ja automaagin pitäis kai olla kelvollinen? TDI nyt kuluttaa öljyä normaalin vagineen tavoin, mutta ei ole sentään self destructing kuin beppu. Kyl mää kävisin ainakin koittamassa, tuo viimeisin korimalli ei ees näytä hirveältä.
 
Just eilen katsoin A4 ja A6 tarjonnan. 170hp jos pistää hakuehdoksi, niin vaihtoehtoja ei oikein ole :/ Muuten Audeja on todella paljon kaupan ja hinnatkin alle Volvon. Olisiko VAG-gate vähän tiputtanut arvoa? :D

Multitronicista jokainen Asian Tuntija varoittaa. Mutta VAG arenalla sillä oikeasti ajava porukka väittää sen toimivan ihan ok. Sen kestoa on ilmeisesti paranneltu jo vuosia sitten. Ja paljon ja pitkäänhän niitä myytiin.
 
177-heppaisia voi löytyä paremmin :D Luojan kiitos niitä ei kai ole edes saanut pahimmilla kitukoneilla, muutenhan käytettynä ei muita olisikaan.

Mun käsittääkseni ne multitronikit on ihan ok ja vag-alennus on vaan positiivista. Mutta onko se A6 sitten sen kummempi kuin octavia tai passatti? A4 nyt on ainakin aika onneton kippo.
 
Ei saamari, tossa uudemmassa A6:ssa on S-tronic, eli DSG :(

e: mutta vasta 2014 lähtien, siihen asti multitronic. On tämä veivausta.
 
Aiempi 2007 Paskatti ainakin oli sairaan meluisa ja radio kaiuttimineen suoraan syvältä perseestä. Kuvittelen Audin olevan jotenkin parempi tämän suhteen? Samoin Passatin ruosteongelmat ovat alkaneet hirvittämään - vaikka A4:ssakin taitaa olla ongelmaa lokareiden kanssa.

Kansa vaan on näköjään ostanut pääasiassa 140hp A4:ia. Varmaan jos saisi 75hp koneella noita, niin niitä olisi eniten. Yksi 2.7TDI on tarjolla mutta se on tuontirassi. Sellainen oli ja sen vaihto oli jälleen kerran perseestä koko touhu. Ei mitään muuta kuin vittuilua joka liikkeessä.
 
Kodarilla vähän samaa menoa kun itsellä oli vielä hetki sitten. Vaihtolistalla keikkui vaan bensavehjettä.

- BMW 320i neliveto automaatti 2013. Ehkä kalliit huollot ja vähän ankea sisus jotenkin, peruspenkit kuraa, sedan ei kovin kätevä lastattava + bemarin myyjiä ei merkkiliikkeessä myynti napannut kamalasti
- Volvo S60/V60 T4 auto/manuaali 2013. Surkeasti bensaa tarjolla, T3 koneita piisaa joka välissä nou tänks. Eikä kummankaan peräkontti ole kummoinen, V60 olisi ollut toki riittävä.
- Octavia RS liftback bensa manuaali 2014. Vähän liikaa perusmuotoilua omaan makuun ja VAG
- Insignia liftback bensa manuaali 1.6 SIDI 2013 faceliftit -> Painava, "riittämätön" kone, takapenkillä surkea päänkorkeus
- Mazda 6 Sedan 165HP. Vähän hankala perätila ja pieni lastausväli. Kone taas mallia tuulipuku (riittää riittää kun ei tarvi koskaan ohittaa)
- Mondeo liftback. Sisus vähän muovinen, helggarin pitkän tuntuinen.

Noista Top-3 ilman järjestystä:
Bemari, Vulva, Octavia

Ja käteen jäi Astra Sports Tourer 200hp manuaali, riittävillä varusteilla ja 4vee takuulla. Farkkua en siis ollut ostamassa :P
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom