Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En oo savutusta kattonu, ei varmaan siis ainakaa hirveesti normaalia poikkeavaa.. mittarissa on n 280t. koneen mallista en osaa tarkkuutta sanoa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
lämmöt nousee kun auto siesoo tyhjäkäynnillä, täristää 80km/h---> päin mikä alustasta väljää?
Sen perusteella, mitä tuosta jälkipuoliskosta sain selvää niin kannattaisi katsoa, onko vanteiden sisään kerrostunut paljon lunta. Ei tarvitse olla kummoinenkaan epätasapaino lumen takia, niin ravistaa jo selvästi tuossa vauhdissa.
 
e39 Bemussa luistonesto ei toimi pakkasilla lainkaan, mutta nyt plussakeleillä pelaa jonkin aikaa, ennen kuin lähtee pois päältä. Huollossa veikkailivat ohjauskulman anturia, mutten ole vielä sinne vienyt. Ei kai tuolta mitään isompaa mahda olla hajalla kun kuitenkin välillä tuo toimii?
 
lämmöt nousee kun auto siesoo tyhjäkäynnillä, täristää 80km/h---> päin mikä alustasta väljää?

-termostaatti jumittaa/menossa pashaksi...ota termariin tuleva johto irti ja suihkauta sinne jotain kosteudenpoistajaa reilusti molempiin päihin...flekti ei siis lähde pyörimään vai lähteekö?
-vaihda termari, ei ole kallis osa
 
aavikolla termostaatten paskana ja vanteet kierossa. joku15e tais olla tasapainotus vianorilla. ja termostaatin osaa joka heppu vaihtaa.

Mites oisko vastausta tämmöseen kun mulla on automaatti ilmastointi ja välillä se lykkää -10asteellaakin kompuran päälle? Ei siis tee tätä tietenkään silloin ku ekan kerran lähden autolla ajamaan mutta esim kun kone on kunnolla lämminnyt ja käyn vaikka kaupassa ja starttaan uudestaan nii saattaa lähtee kompura päällä pyörittämään. Onko tosta mitään haittaa? Ite kyllä otan sen heti pois päältä mutta jos se kerran haistelee että konehuoneen puolella olis jo sen verta lämpimämpi.
 
Chrysler Saratoga - nykiminen

Moi!

Kyseessä on 2,5 -92 Saratoga, ajettu 250tkm.

Ongelmana olis nykiminen.
Kellään tietoa mistä se voi johtua?
Myös kierrokset humpailee tyhjäkäynnillä.
Katsastuksesta ei menny läpi, koska ei saatu päästöjä mitattua

Tähän mennessä on katottu:

-virranjakajankansi
-tulpat
-ilmanputsari
-kaasari aukastu, jossa oli kosteutta

Seuraavaks olis bensansuodattimen vaihto, et jos sillä olis osuutta asiaan...
 
Zone-sarja -42%
Mites oisko vastausta tämmöseen kun mulla on automaatti ilmastointi ja välillä se lykkää -10asteellaakin kompuran päälle? Ei siis tee tätä tietenkään silloin ku ekan kerran lähden autolla ajamaan mutta esim kun kone on kunnolla lämminnyt ja käyn vaikka kaupassa ja starttaan uudestaan nii saattaa lähtee kompura päällä pyörittämään. Onko tosta mitään haittaa? Ite kyllä otan sen heti pois päältä mutta jos se kerran haistelee että konehuoneen puolella olis jo sen verta lämpimämpi.

Ulkolämpömittari on yleensä etu puskurissa, joten voihan se syyläri sitä lämmittää. Mutta yleensä niin iso lämpötilan vaihtelu on kompensoitu viiveellä, joten ei pitäisi kompuran lähteä talvella päälle ellei anturissa ole jotain häikkää.
Eipä siitä mitään suurempaa haittaa ole, paitsi että höyrystin voi jäätyä. Ihan hyvä sitä olisi talvellakin, ainakin kerran kuussa pyöräyttää, ettei pääse tiivisteet kuivumaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lukko jäätyy kuskin puolella, muut ovet aukeavat keskuslukituksella. Lukossa vettä? Lukkosula auttaa?

Kokeile auttaako. Lukkosula on usein hetkellinen ratkaisu, sillä lukko saattaa jäätyä uudelleen. Jos mahdollista aja auto lämpimään sulamaan joksikin aikaa. Voi olla myös joku kosketushäiriö solenoidissa/oven läpiviennissä/jossain liittimessä.
 
Moi!

Kyseessä on 2,5 -92 Saratoga, ajettu 250tkm.

Ongelmana olis nykiminen.
Kellään tietoa mistä se voi johtua?
Myös kierrokset humpailee tyhjäkäynnillä.
Katsastuksesta ei menny läpi, koska ei saatu päästöjä mitattua

Tähän mennessä on katottu:

-virranjakajankansi
-tulpat
-ilmanputsari
-kaasari aukastu, jossa oli kosteutta

Seuraavaks olis bensansuodattimen vaihto, et jos sillä olis osuutta asiaan...

Miks vaan katottu? Jakajan kannesta, ja muistakin kilovolttien jännitteellä toimivista hilppeistä on mahdoton todeta kuntoa ilman eristysmittausta. Joten voi ihan hyvin lyödä läpi, vaikka päällisinpuolin näyttääkin hyvältä.
Onko kärjellinen sytkä? Jos on, niin kärjet vaihtoon ja väli kohdalleen. Sytkän palikat ei muutenkaan mitään maksa, joten hyvä ne on vaihtaa jossain vaiheessa kuitenkin.

Kaasutinta ei sitten ihan jokainen naapurin autojumala saa säädettyä :)
 
Ysikakkosessa Saratogassa kärjellinen sytkä ja kaasutin?

Mitähän aineita te oikein vedätte?

Mistä noista amerikan ihmeistä tietää, kun eivät reppanat ole saaneet vielä edes nokka-akselia kanteen! Kahdesta puhumattakaan, ja vuosi on kuitenkin 2011! :)
Tais tulla saratogaan ruisku vasta -95 jälkeen?
Hieman sähköpuolelta haiskahtaa, varsinkin jos nykiminen on terävämpää?
 
No jenkeissä nyt ei ole ennenkään osattu mitään.
lt5engine_bg.jpg

Eiku..

Juu, palataan aiheeseen.
 
Mahtaisko itsellä olla autosta menossa etupyöränlaakeri kun pitää sellaista aaltoilevaa jurinaa apumiehenpuolelta kun nopeus on yli 70km/h? Ääni ei kylläkään muutu käännyttäessä. Vaihteella ei myöskään ole merkitystä, että onko 5. vai 6. vaihde vai kytkin pohjassa. Autolla ajettu vasta vajaa 70tkm, mutta kai se silti voisi olla laakerivika?
 
Mikä olisi paras tapa jumittavan jarrun korjaamiseen?

Kyseessä vanha 626 Mazda. Toinen etujarru jo purettiin ja vaihdettiin tiivisteet. Hioin mäntää hieman vesihiomapaperilla, mutta helvetin jäykkä se oli silti. Nyt kuitenkin jumittaa toinen... Onko tohon jotain oikotietä onneen?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom