Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muistaakseni siellä on tankin huohotus. Kuulostas vähän että tankkilinja on jostain tukossa kun se tuolta ylipaineen päästää pois.. Joko korkki on rikki (joissain autoissa korkit "hengittää", mun tiedon mukaan myös A4) tai koneelta palaavan linjan paisuntapallot (etulokarin sisällä) on jäässä tms.

Jos mahdollista, kokeilisin ensin tuota korkin vaihtoa. Onko muuten lämpötilalla väliä? Tai tankin täytösasteella? Ilmiö pitäs olla pahimmillaan täydellä tankilla ja lämpimämmällä ilmalla. Jos siis diagnoosini pitää paikkaansa.

Eihän se polttoainevuoto koskaan turvallista ole.


Tuota polttoainevuotoa en ole havainnut lämpimällä säällä. Ainoastaan yli -10 ja kylmemmässä kelissä.
Eli onkohan se mahdollista silloi mitään ylipainetta edes olla? Eikö loogisesti tankki täynnä ja lämmintä säätä tarvita ylipaineeseen?

Tuo "koneelta palaavan linjan paisuntapallot" ja niiden jäätyminen voisi siis olla todennäköisempi vika?
Mites sellaset tarkistetaan ja sulatetaan?
 
Tuota polttoainevuotoa en ole havainnut lämpimällä säällä. Ainoastaan yli -10 ja kylmemmässä kelissä.
Eli onkohan se mahdollista silloi mitään ylipainetta edes olla? Eikö loogisesti tankki täynnä ja lämmintä säätä tarvita ylipaineeseen?

Tuo "koneelta palaavan linjan paisuntapallot" ja niiden jäätyminen voisi siis olla todennäköisempi vika?
Mites sellaset tarkistetaan ja sulatetaan?

No joo, Dieseli varsinkin ei tahdo höyrystyä kylmällä. Joku siellä tosiaankin jäätyy sitten, voisko olla mahdollista että korkki olisi jäässä?

Nuo paisuntapallot on sisälokasuojassa, valitettavasti vaatii lokasuojan irroituksen. Aloin tuossa miettimään, että jos ne pallot on jäässä, silloin ei tankille palaa mitään ja vikakoodia pukkaa.

Koita saada auto lämpimään muutamaksi tunniksi, mielellään otat vielä dieselikorkin pois siksi aikaa.
 
Noniin, eli auto on pitänny "naputus,nakutus" ääntä nyt tässä koko ajan mitä ajannu eilen töistä kotio ja tänää tänne töihin, ääni nousee kierroksien myötä.

Mitä menny/menossa rikki? öljypumppu ei tee painetta tarpeeks?nostajat pitää mekkalaa vai wtf?

Öljyssä on tota beigeä väriä kun kattoo korkin kautta ja tikussa hyvin vähäsen, nesteitä ei oo kadonnu minnee.

Öljyvaloa ei oo väläytelly ja öljyä on koneessa, öljyillä ajettu 9tkm ja öljyt vaihan vkl kun tulee tili, samalla meinasin forte käsittelyn tehä.

Auto on Opel Astra G -02 1.6L ekotekki 8v, moottorin tarkkaa merkintää en muista mut voin kattoo jos joku tarvii sen tiedon.

[edit] ajettu 106875 tkm
 
Noniin, eli auto on pitänny "naputus,nakutus" ääntä nyt tässä koko ajan mitä ajannu eilen töistä kotio ja tänää tänne töihin, ääni nousee kierroksien myötä.

Mitä menny/menossa rikki? öljypumppu ei tee painetta tarpeeks?nostajat pitää mekkalaa vai wtf?

Öljyssä on tota beigeä väriä kun kattoo korkin kautta ja tikussa hyvin vähäsen, nesteitä ei oo kadonnu minnee.

Öljyvaloa ei oo väläytelly ja öljyä on koneessa, öljyillä ajettu 9tkm ja öljyt vaihan vkl kun tulee tili, samalla meinasin forte käsittelyn tehä.

Auto on Opel Astra G -02 1.6L ekotekki 8v, moottorin tarkkaa merkintää en muista mut voin kattoo jos joku tarvii sen tiedon.

[edit] ajettu 106875 tkm

opeleissa on ollu nostaja vikaa. melkeimpä voisin vannoa että joku niistä on rikki. mutta eiks kaikki ecotec moottorit oo 16v koneita? vai muistanko ihan väärin? mutta kumminki siel on hydrauliset nostajat ni joku niistä on särki.
 
NIIN JA JOS JOKU TARVII TEKNISIÄ TIETOJA AUTOISTA NIIN MULLA ON AUTODATA KÄYTÖSSÄ! eli hyvin pitkälti löytyy kaikki tiedot autoista. sulakkeet, voiteluaineet, voiteluaineiden tilavuudet, kiristystiukkuudet, korjausten ohjeajat, määräaikaishuollot, vikakoodit jnejne... ja on viel laillinen autodata ku käytän sitä töissä :)
 
opeleissa on ollu nostaja vikaa. melkeimpä voisin vannoa että joku niistä on rikki. mutta eiks kaikki ecotec moottorit oo 16v koneita? vai muistanko ihan väärin? mutta kumminki siel on hydrauliset nostajat ni joku niistä on särki.
voiko se yhtäkkii alkaa tekee tota? kun tossa yhen kerran teki aikasemminki mutta se ääni sit katos ku tuhka tuuleen. Toi on 8venanen kone.
 
voiko se yhtäkkii alkaa tekee tota? kun tossa yhen kerran teki aikasemminki mutta se ääni sit katos ku tuhka tuuleen. Toi on 8venanen kone.

periaattessä kyllä. ota puukeppi taikka ruuvari käteen ja toinen pää venttiilikoppaan ja toinen korvaan. sit siirtelet sitä eri sylintereiden kohtaalle ja kuuntelet mistä kuuluu kovin ääni. sillai sen saa parhaiten paikallistettua ellei sit satu stetoskooppia omistaan.
 
periaattessä kyllä. ota puukeppi taikka ruuvari käteen ja toinen pää venttiilikoppaan ja toinen korvaan. sit siirtelet sitä eri sylintereiden kohtaalle ja kuuntelet mistä kuuluu kovin ääni. sillai sen saa parhaiten paikallistettua ellei sit satu stetoskooppia omistaan.
pitää tossa illemmalla lähtä kuuntelee jos sattuis erottaa, ei viel kehtaa ku töissä on ja ihmisii viel liikkuu tähä aikaa aika paljo :D

Pitää vkl vaihtaa uujet öljyt ja tehä forte käsittely, tai ainaki jollaa forten tyylisel aineel ellei löydy fortea täältäpäin ja kattoo miten vaikuttaa, ellei auta ni vittu sanon minä, sit ollaa taas persaukisii.

Paljos muuten maksaa tohon remppa jos sattuu että joutuu tekemään ja minkälainen remppa olisi?
 
Semmosta ongelmaa, että Octaviassa kovemmalla pakkasella ikkunnanostimet jäätyy, eli kummankaan puolen lasit ei laske alas. Semmosta 10mm liikettä eestaas pystyy nytkyttään, mutta ei enempää.

Ilmeisesti päässyt kosteutta oven sisään? Onko tämmöseen mitään kotikikkaa saada kuosiin, vai onko huollon paikka? Tiivisteiden vaihto varmaan edessä tms. Se ei kans kauheesti houkuttele, koska menee vääntämiseksi kuluttajanturvan kanssa koska on 3kk sitten ostettu käytetty auto liikkeestä ja ei luonnollisestikkaan ainakaan kokonaan luvannu liike maksaa, vaikka kyseistä ongelmaa ei pystynyt ostohetkellä todentamaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Semmosta ongelmaa, että Octaviassa kovemmalla pakkasella ikkunnanostimet jäätyy, eli kummankaan puolen lasit ei laske alas. Semmosta 10mm liikettä eestaas pystyy nytkyttään, mutta ei enempää.

Ilmeisesti päässyt kosteutta oven sisään? Onko tämmöseen mitään kotikikkaa saada kuosiin, vai onko huollon paikka? Tiivisteiden vaihto varmaan edessä tms. Se ei kans kauheesti houkuttele, koska menee vääntämiseksi kuluttajanturvan kanssa koska on 3kk sitten ostettu käytetty auto liikkeestä ja ei luonnollisestikkaan ainakaan kokonaan luvannu liike maksaa, vaikka kyseistä ongelmaa ei pystynyt ostohetkellä todentamaan.
jäätyykö lasi tiivisteeseen kiinni, jos jäätyy niin laita silikonia. ja kannattaa katsoa että oven alareunasta on vedenpoisto reiät auki.
 
jäätyykö lasi tiivisteeseen kiinni, jos jäätyy niin laita silikonia. ja kannattaa katsoa että oven alareunasta on vedenpoisto reiät auki.

Ei jäädy tiivisteeseen. Tuntuu ongelma olevan syvemmällä. Pitää noi vedenpoistoreiät tsekata.
 
Noniin, eli auto on pitänny "naputus,nakutus" ääntä nyt tässä koko ajan mitä ajannu eilen töistä kotio ja tänää tänne töihin, ääni nousee kierroksien myötä.

Itselläni ainakin Pösössä alkaa pakkasilla nakuttamaan aktiivihiilisuodatin kun se on varmasti niin törkyinen ja tukossa, tämä nakutus aina kiihtyy kierrosten lisääntyessä.
Aluksi ihmettelin kanssa että mikä saakeli nyt meni hajalla mutta sieltähän se ääni lähti, ääni kuuluu siis matkustajan puolen lokasuojan tuntumasta

En kyllä tiedä onko tuollaisia ongelmia sitten muissa merkeissä, Pösöt nyt on pösöjä. :) Eipä tuo ole ajoa haitannut.
 
Semmosta ongelmaa, että Octaviassa kovemmalla pakkasella ikkunnanostimet jäätyy, eli kummankaan puolen lasit ei laske alas. Semmosta 10mm liikettä eestaas pystyy nytkyttään, mutta ei enempää.

Ilmeisesti päässyt kosteutta oven sisään? Onko tämmöseen mitään kotikikkaa saada kuosiin, vai onko huollon paikka? Tiivisteiden vaihto varmaan edessä tms. Se ei kans kauheesti houkuttele, koska menee vääntämiseksi kuluttajanturvan kanssa koska on 3kk sitten ostettu käytetty auto liikkeestä ja ei luonnollisestikkaan ainakaan kokonaan luvannu liike maksaa, vaikka kyseistä ongelmaa ei pystynyt ostohetkellä todentamaan.
Ostitko uutena vaiko käytettynä? Jos käytettynä niin voi hyvin olla, että myyjä ei myöskään ole ollut tietoinen viasta ja mikäli ei ole ollut niin ei ole voinut sitä myöskään kertoa ja näin ollen ei myöskään ole korjaus/korvausvelvollinen. Virhevastuu, eli se että myyjän pitää näyttää, että virhettä ei ole ostohetkellä ollut koskee käytettyjen autojen kaupassa vain moottoria ja voimansiirtoa. Eli jos auto on käytetty ja haluat myyjän vastuuseen tulee sinun näyttää, että vika on ollut myyntihetkellä ja että myyjä on siitä ollut tietoinen mutta ei ole sitä sinulle kertonut, ts. että sua on kusetettu.
 
Ostitko uutena vaiko käytettynä? Jos käytettynä niin voi hyvin olla, että myyjä ei myöskään ole ollut tietoinen viasta ja mikäli ei ole ollut niin ei ole voinut sitä myöskään kertoa ja näin ollen ei myöskään ole korjaus/korvausvelvollinen. Virhevastuu, eli se että myyjän pitää näyttää, että virhettä ei ole ostohetkellä ollut koskee käytettyjen autojen kaupassa vain moottoria ja voimansiirtoa. Eli jos auto on käytetty ja haluat myyjän vastuuseen tulee sinun näyttää, että vika on ollut myyntihetkellä ja että myyjä on siitä ollut tietoinen mutta ei ole sitä sinulle kertonut, ts. että sua on kusetettu.

Käytettyhän se oli joo. Tuon perusteella olis näköjään melkein parempi, että antais koko ongelman olla autoliikkeen osalta ja kattoo mitä sille voi itse tehdä. Ongelma kuitenki ilmenee vaan kohtuullisen kovalla pakkasella, >-15°C tai jotain. Eli ei ihan kokotalvinen ongelma ole
 
Käytettyhän se oli joo. Tuon perusteella olis näköjään melkein parempi, että antais koko ongelman olla autoliikkeen osalta ja kattoo mitä sille voi itse tehdä. Ongelma kuitenki ilmenee vaan kohtuullisen kovalla pakkasella, >-15°C tai jotain. Eli ei ihan kokotalvinen ongelma ole
Sit vain ovipahvit irti ja kuivattelemaan. Kaivat netin syövereistä ohjeet niin ei tarvitse ihmetellä, että mistä ovat kiinni. Itse jättäisin homman kesäksi niin voisivat auringonpaisteessa kuivata... Eihän sitä talvella muutenkaan viitsi ikkunat auki ajella. Tietenkin parkkihalleihin meno helpottuu kun saa ikkunan auki.
 
Sit vain ovipahvit irti ja kuivattelemaan. Kaivat netin syövereistä ohjeet niin ei tarvitse ihmetellä, että mistä ovat kiinni. Itse jättäisin homman kesäksi niin voisivat auringonpaisteessa kuivata... Eihän sitä talvella muutenkaan viitsi ikkunat auki ajella. Tietenkin parkkihalleihin meno helpottuu kun saa ikkunan auki.


Nimenomaan. Pitää vähä tutkailla tilannetta ja harkita mitä asian kanssa tekee.
 
periaattessä kyllä. ota puukeppi taikka ruuvari käteen ja toinen pää venttiilikoppaan ja toinen korvaan. sit siirtelet sitä eri sylintereiden kohtaalle ja kuuntelet mistä kuuluu kovin ääni. sillai sen saa parhaiten paikallistettua ellei sit satu stetoskooppia omistaan.
äsken koitin vähä kuunnella niin kuullostais että se tulis 4.pytyn luota..vai miten se nyt sanotaan kun katotaan konetta eestä päin, eli missä on hihna ni sen puolimmaisesta pytystä.

Tuli just mieleen, että toi on antannu tossa yli vuos sitte muutaman vikakoodinki mutta ne hävis nollauksen jälkeen eikä oo tullu takas, että onkohan noilla mitään merkitystä, tällä hetkellä ei pala mitään valoja:
P0303 3.sylinterin sytystyskatkoksia tunnistettu
P0335 kampiakselin asentoanturi
 
äsken koitin vähä kuunnella niin kuullostais että se tulis 4.pytyn luota..vai miten se nyt sanotaan kun katotaan konetta eestä päin, eli missä on hihna ni sen puolimmaisesta pytystä.

Tuli just mieleen, että toi on antannu tossa yli vuos sitte muutaman vikakoodinki mutta ne hävis nollauksen jälkeen eikä oo tullu takas, että onkohan noilla mitään merkitystä, tällä hetkellä ei pala mitään valoja:
P0303 3.sylinterin sytystyskatkoksia tunnistettu
P0335 kampiakselin asentoanturi

ooppelit antaa aina sen kampiakselin asentotunnistimen viaks. johtuu siitä että kun moottori sammutetaan ni se ei enää löydä signaalia :D mutta toi sytytyskatkos on toinen juttu. joko siel on oikeesti puolassa jotain hämminkiä tai sit se vaan tunnistaa sen nakutustunnistimen kautta että siinä olis jotain vikaa vaikka syypää olisikin nostaja. jakohihnan puoleinen on 1 pytty. paitti ranskalaiset tekee kaiken väärin päin. eli jakohihnan puoleinen on 4 pytty. autodata sanoo tämmöstä tosta sytytysviasta : moottorin mekaaninen vika, johdinsarja, sytytys/polttoainejärjestelmä, ruiskutussuutin, jäähdytysnesteen lämpötunnistin, ilmamassan mittain, moottorin ohjausmoduuli. eli aika tyhjentävää... mutta mekaaninen vika: venttiilinnostin:rock: en nyt muista tarkkaan kummonen homma se on mutta jos oikein muistan niin täytyis ottaa jakohihna veks ja nokka-akseli. mutta tosiaan kannattaa käyttää vaikka opelilla auto ensin. niillä voi olla parempaa tietoa asiasta
 
ooppelit antaa aina sen kampiakselin asentotunnistimen viaks. johtuu siitä että kun moottori sammutetaan ni se ei enää löydä signaalia :D mutta toi sytytyskatkos on toinen juttu. joko siel on oikeesti puolassa jotain hämminkiä tai sit se vaan tunnistaa sen nakutustunnistimen kautta että siinä olis jotain vikaa vaikka syypää olisikin nostaja. jakohihnan puoleinen on 1 pytty. paitti ranskalaiset tekee kaiken väärin päin. eli jakohihnan puoleinen on 4 pytty. autodata sanoo tämmöstä tosta sytytysviasta : moottorin mekaaninen vika, johdinsarja, sytytys/polttoainejärjestelmä, ruiskutussuutin, jäähdytysnesteen lämpötunnistin, ilmamassan mittain, moottorin ohjausmoduuli. eli aika tyhjentävää... mutta mekaaninen vika: venttiilinnostin:rock: en nyt muista tarkkaan kummonen homma se on mutta jos oikein muistan niin täytyis ottaa jakohihna veks ja nokka-akseli. mutta tosiaan kannattaa käyttää vaikka opelilla auto ensin. niillä voi olla parempaa tietoa asiasta
noni, heitetään taas vähä lisää vettä myllyyn :D eli:

Nyt se nakutus loppu, tai loppu eilen ku käytin mootton tyhjäkäynnil niin lämpimäks et alko flekti pyörii, sitte sen jälkee annoin reilust kiekkoja jonku 5min. sen jälkee loppu, tänää aamul ku käynnisti kylmän koneen ni pikkuse aikaa nakutti sit loppu ja ei nakuttannu ku tulin töihin ja kuuntelin...koita nyt sit tietää et mikä vaivaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom