Autojen vikojen ratkaisuthread

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Onkohan menossa vauhtipyörä paskaks Golfissa (fsi 1.6 2005 malli), kun kolisee ja rahisee kylmänä ja ääni rauhottuu kun kytkin alhaalla. Mitähän maksaa korjaukset jos tuo leviää? Pitäisi kai ostaa seuraavaksi joku 10 vuotta vanha Mersu jotta kestää..

Luultavasti vaihdelaatikko, painelaakeri ääntäisi juurikin kytkin pohjassa, ei kytkin ylhäällä.
 
Luultavasti vaihdelaatikko, painelaakeri ääntäisi juurikin kytkin pohjassa, ei kytkin ylhäällä.

Lisätään nyt vielä että vaihteet toimii ilman mitään ongelmia.
Auto myös täristää jonkun aikaa kun käynnistää, tai "hytkyy" niin että penkissä tuntee.
Välillä myös valot himmenee ihan lyhyeksi aikaa, huomaa kun pitää sisävaloja päällä. Sama tapahtuu kun tyhjäkäynnillä painaa kaasupoljinta semmoset 1cm.
Nämä kaikki siis tyhjäkäynnillä.. ehkä ne on normaalia tai sitten kohta jotain kosahtaa :D Maantieajossa nopeusmittarikin vähän seilaa tasakaasulla (ja tasaisella suoralla tiellä).
 
Painelaakeri ääntää juurikin kytkin pohjassa. Kytkin ylhäällä ääntely viittaa yleensä vaihdelaatikon pääakselin laakereitten vikaan, on myös mahdollista että vika on vauhtipyörässä, mikäli vauhtipyörässä on liikkuvia osia (kaksoimassavauhtipyörä) Jos vauhtipyörä taasen on yksiosainen eli perinteinen vauhtipyörä, viittaa vika vahvasti kytkinakselivikaan (kytkinakseli on siis se pääakseli laatikossa). Kytkinakselivika on yleensä semmoinen, että vedättäessä varsinkin matalilla kierroksilla ääni kuuluu, ja ääni muuttuu erilaiseksi kun kaasun löysää eli moottorijarruttaa.
 
Painelaakeri ääntää juurikin kytkin pohjassa. Kytkin ylhäällä ääntely viittaa yleensä vaihdelaatikon pääakselin laakereitten vikaan, on myös mahdollista että vika on vauhtipyörässä, mikäli vauhtipyörässä on liikkuvia osia (kaksoimassavauhtipyörä) Jos vauhtipyörä taasen on yksiosainen eli perinteinen vauhtipyörä, viittaa vika vahvasti kytkinakselivikaan (kytkinakseli on siis se pääakseli laatikossa). Kytkinakselivika on yleensä semmoinen, että vedättäessä varsinkin matalilla kierroksilla ääni kuuluu, ja ääni muuttuu erilaiseksi kun kaasun löysää eli moottorijarruttaa.

Itsellä on Mk3 korinen VW Golf jossa oli juurikin samanlaista vikaa että kauhea rahina kuuluui laatokolta päin. Äääni kuului kun kytkin oli ylhäällä mutta hiljeni kun kytkimen polki pohjaan. Ajattelin kanssa että vaihteiston päälaakeri hajalla. ---> laatikko pois ja auki. Joka ainoa laakeri kuin tehtaalta tullessa.
Viaksi paljastui juurikin irrotinlaakeri joka juuttui kiinni kytkinasetelman kynsiin kuluneeseen renkaan muotoiseen uraan ja jäi pyörimään mukana.
Tekniikka on ihmeellistä.....
 
:D totta sekin, on siis mahdollista että kytkimen irroitusmekanismissä on vikaa josta ääni kuuluu. Siinä varmaan äänsi ensin kytkin pohjassa pitkä aikaa sama kohde?
 
Ongelmia sumuvalon kanssa. Nimittäin se ei tykkää sammua. Auto on Seat Cordoba -02. Sumuvalo ei siis sammu kytkimestä, eikä edes sulakkeita irroittamalla. Onko kellään tietoa millä tuon saisi toimimaan?
 
Ongelmia sumuvalon kanssa. Nimittäin se ei tykkää sammua. Auto on Seat Cordoba -02. Sumuvalo ei siis sammu kytkimestä, eikä edes sulakkeita irroittamalla. Onko kellään tietoa millä tuon saisi toimimaan?

Heh, ongelma näyttäis olevan se, että se toimii liian hyvin. Sähän haluaisit, ettei se toimisi aina. Hahaa, ei mitään havaintoa.
 
Ongelmia sumuvalon kanssa. Nimittäin se ei tykkää sammua. Auto on Seat Cordoba -02. Sumuvalo ei siis sammu kytkimestä, eikä edes sulakkeita irroittamalla. Onko kellään tietoa millä tuon saisi toimimaan?

Rele vetää koko ajan? En nyt yhtäkkiä osaa sanoa, voiko releen kautta mennä virta, jos sulakkeen irrottaa. Se voi myös olla oikosulussa, ottaa virran jonkun muun laitteen kautta. Sit maadoitusviat on tosi ihmeellisiä kans. Niinku semmosia, ettei oo mitään järkeä, ja tosi vaikea paikallistaa.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Onkohan menossa vauhtipyörä paskaks Golfissa (fsi 1.6 2005 malli), kun kolisee ja rahisee kylmänä ja ääni rauhottuu kun kytkin alhaalla. Mitähän maksaa korjaukset jos tuo leviää? Pitäisi kai ostaa seuraavaksi joku 10 vuotta vanha Mersu jotta kestää..
Iso vaihde sisään ja reipas kiihdytys, jos täristää, niin luultavasti vauhtipyörä menossa. Lisäksi noi kolinat ja kilinät liittyy myös vauhtipyörään. En tiedä, onko golfissa kaksoimassapyörä vai tavallinen, lompakon kannalta kannattaa toivoa, ettei ole kaksoismassa. :)
 
Peugeot 307:n 6C-huolto muuttui kykin- ja jarrurempaksi... Ihanan halpaa. Ja tuosta tärinästä niin mulla kanssa täristi kytkin ja pieni palaneen kytkimen haju ja siinähän se sitten olikin...
 
Kiitos vinkeistä kaikille. Minäpä lähden tuota reletta tarkistamaan seuraavaksi. Vikakoodinlukijakaan ei antanut tuolle mitään virhettä. Oikkari kävi itselläkin mielessä, mutta vielä ei ainakaan löytynyt että minkä kans se on oikosulkuun mennyt. Seuraavaksi releen kimppuun siis.
 
Ajelen G-Astralla nyt ja autoon tuli samaa vikaa kuin edelliseen autooni eli yhtäkkiä alkoi tehot kadota, kiihdytykset hidastua ja pientä nykimistä havaittavissa. Viime kerrasta oppineena vaihdon sytytystulpat ja ilmanputsarin.. nyt kulkee auto paremmin, mutta pientä "yskimistä" on ja ihan sillä tavalla se ei kiihdy vieläkään niin kuin sen pitäisi.. Mistä lähden seuraavaksi katsomaan vikoja? Voiko johtua vanhoista sytytysjohdoista? Voiko ne aiheuttaa tämmöisiä oireita?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
 
Mitähän mun Accordille tapahtui tänään... Työmatkalla parin kilsan ajamisen jälkeen suoralla tiellä 50 vauhdissa nykäisi yhtäkkiä ja veto loppui. Auto oli käynnissä mutta ei reagoinut kaasupolkimeen ja sitten se sammui. Yritin käynnistää uudestaan mutta sahasi vaan, myöhemmin yritettäessä se ei enää edes sahannut. Ei saatu sitä käyntiin edes apuvirralla. Hihnoja ei ole mennyt poikki. Akku tai startti tullut tiensä päähän? Muita vaihtoehtoja?
 
meneekö virrat päälle muuten?

- - - Updated - - -

edit: veikkaisin että akussa on kennoja oikosulussa: akku tyhjenee silloin todella nopeasti ja ei ota virtaa vastaan, akkukauppaan siis
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom