Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikähän voisi olla takana, kun auton jäähdytinnesteet katoavat jonnekin välillä?
Ekan kerran jäähdytinnestesäiliö tyhjeni moottoritiellä ja tuon jälkeen sitä tutkittiin huoltoasemalla ja huoltomies tarkasti kaikki letkut ja liitännät ja sanoi niiden olevan kunnossa. Sitten jäähdytinestesäiliö täytettiin ja ajoin sillä n. 800km lenkin ilman, että jäähdytinnesteen määrä laski. Tuosta on n. 1kk ja sen jälkeen homma pelasin hyvin, mutta nyt jäähdytinnesteen määrä on alkanut pikkuhiljaa aina laskea. Aina parin päivän välein tarkastan jäähdytinnesteen määrän ja se on aina välillä laskenut. Eli siis ei näytä siltä, että jäähdytinnestettä katoaisi tasaiseen tahtiin, vaan sitä tuntuu katoavan randomisti.
Ford Focus vm2000.
Elikkäs e46 328 bemari nykii välillä pienillä kierroksilla paikoiltaan lähdettäessä. Autossa on automaattilaatikko. Ikäänkuin ei reagoi kunnolla kaasuun ja sitten parin sekunnin päästä taas reagoi ja kierrokset nouseekin heti sinne 3-4 tuhanteen. Tätä "nykimistä" esiintyy pääasiassa silloin kun moottori on vielä kylmä, lämpimänä ei lähellekkään niin paljoa ja välillä lämpimällä koneella ei ollenkaan. Osaisko joku sanoa että mikä se mahdollisesti voisi olla?
Elikkäs e46 328 bemari nykii välillä pienillä kierroksilla paikoiltaan lähdettäessä. Autossa on automaattilaatikko. Ikäänkuin ei reagoi kunnolla kaasuun ja sitten parin sekunnin päästä taas reagoi ja kierrokset nouseekin heti sinne 3-4 tuhanteen. Tätä "nykimistä" esiintyy pääasiassa silloin kun moottori on vielä kylmä, lämpimänä ei lähellekkään niin paljoa ja välillä lämpimällä koneella ei ollenkaan. Osaisko joku sanoa että mikä se mahdollisesti voisi olla?
...no vihdoinkin sain kotteron hinattua pajalle. Puhelua odotellessa....
Peugeot 4D 407 sedan 1,8l 16. 134600 km
No autohan toimi taas kuin unelma ja meni katsastuksestakin heittämällä läpi. Hiukan tuossa laskutuksessa oudoksuttaa tuo ensimmäisen laskun 110 euron osuus rasiasta ja tulpista kun ne ovat tuossa kakkoslaskussa. Vai tuliko nekin osat jaettua kahdelle laskulle kun ruinasin maksuaikaa osalle kokonaislaskua. Hiukan myös vituttaa tuo vianlöytymiseen kulunut neljätuntinen, mutta sille nyt ei mitään voi, tiedänpä seuraavalla kerralla viedä kenties johonkin toisaalle korjaukseen.*
Vika selvisi ja imuvuotohan se huohottimen tietämillä oli.Vikakoodien luvusta olisi hyvä lähteä liikkeelle, mutta veikataan imuvuotoa (haitariputket,huohotin,tulpat imusarjan takana ovat tyypillisimmät vuotokohdat).