Atkins

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just olin laittamassa linkkiä tv quide puolelle tästä, kyseessä prisma dokkari siis atkins dietistä. tv1 klo: 19,10

Tuleeko uusintaa? Ja jos joku saa tän napattua koneelle ja pistettyä jakoon, niin ilmottaiskos vaikkapa hubin josta tämä löytyy...edellyttäen että siinä mitään järkevää katottavaa oli.

Timba79 sanoi:
Tuleeko uusintaa? Ja jos joku saa tän napattua koneelle ja pistettyä jakoon, niin ilmottaiskos vaikkapa hubin josta tämä löytyy...edellyttäen että siinä mitään järkevää katottavaa oli.

Uusinta YLE Teemalla 14.10. klo 21.00
http://www.yle.fi/prisma/

:offtopic: taisi palsta olla nurin jonkun aikaa, just olin tätä näpyttelemässä ohjelman jälkeen, mutta en enää saanut lisättyä.

YLE Teemalla 14.10. klo 21.00

Prisma: Atkinsin dieetti 16.10. 11.05

Näköjään oli hetken juu; sama juttu:)

..oliko tuo asiallinen pätkä, vai täyttä skeidaa?...

Timba79 sanoi:
Lauantaina klo 11:05 TV1.

Eipä oikein säväyttäny... Oli unohdettu täysin proteiinin edullinen vaikutus lihaksistoon laihduttaessa ja taas tämän vaikutus kaloreiden kulutukseen. Myöskään hyvistä rasvoista ei puhuttu mitään.

Anssi Manninen sanoi:
10 min päästä alkaa ykkösellä Atkins-dokkari...

Eli tuon dokkarin lopputulema käsittääkseni oli tämä: Atkinsin dieetillä laihtuu, koska proteiinipitoinen ruoka tekee helpommin kylläiseksi ja tällöin luonnostaan ihminen syö niin vähän kaloreita, että laihtuu. Ei kai toi asia nyt noin ole?

Otettiinko siinä esille sitä, että ruokavalio ku ruokavalio, niin riittävä kuitujen, veden, vitskujen, hyvien rasvojen ja protun (luulisi Atkinsilla tulevan) saanti olisi taattava? Olen täysin varma, että ne, kellä on mennyt pieleen Atkins/ketoilu, eivät ole noista asioista huolehtineet kunnolla. Atkinsilla voi olla vaikeaa, muttei missään nimessä mahdotonta, esim. riittävästi kuituja ja kasviksia (koska hedelmien syöntiä pitänee rajoittaa kovasti) saada syötyä.

Mulla oli reenin aika, enkä jaksanut nauhoittaakaan just Neutraalin mainitsemasta syystä, kun vähän arvasinkin, että uutta tietoa tulisi aika vähän.

iivili sanoi:
Otettiinko siinä esille sitä, että ruokavalio ku ruokavalio, niin riittävä kuitujen, veden, vitskujen, hyvien rasvojen ja protun (luulisi Atkinsilla tulevan) saanti olisi taattava?

Eipä otettu. Tuo jäi minuakin kaivelemaan. Turhan helppo kuva annettiin Atkinsista, esim. 30g hiilarirajaa ei mainittu mielestäni kertaakaan. Kuinka moni tavis oikeasti ymmärtää tuon minimaalisen määrän ja sen, että jonkinlainen perustietämys ravinnosta olisi hyvä olla ennen Atkinsille ryhtymistä?

Katoin kanssa tuon dokumentin ja jäin ihmettelemään että miksi se rasva sitten palaa nopeammin ketolla jos syödään saman verran kaloreita kun 'tavallisella' dietillä?

screwdriver sanoi:
Katoin kanssa tuon dokumentin ja jäin ihmettelemään että miksi se rasva sitten palaa nopeammin ketolla jos syödään saman verran kaloreita kun 'tavallisella' dietillä?

Ei siinä tosiaan tuosta ollut puhetta. Koko Atkins kuitattiin sillä että proteiinipitoista ruokaa tulee syötyä vähemmän.

Tuo oli mielestäni viihteellisellä tavalla hyvä dokkari. Ei selitelty 'turhia' jotta tavallisempi ihminenkin pysyy kärryillä. Kymmenettä kertaa hehkutettu 'tulokset olivat aivan muuta kuin tutkijat odottivat' alkoi hiljalleen naurattaa. Mutta eiköhän hiilariuskovaisilla ala hiljalleen silmät aueta. Pettynyt kyllä olen jos yksikään 'ravitsemustuntija' ei lähipäivinä pelottele äkkikuolemalla.

iivili sanoi:
Atkinsilla voi olla vaikeaa, muttei missään nimessä mahdotonta, esim. riittävästi kuituja ja kasviksia (koska hedelmien syöntiä pitänee rajoittaa kovasti) saada syötyä.

Niin, ei se ihan siinä sivussa tule se kuitumäärä täyteen, kuten ruokavaliolla, jossa syödään ruisleipää ja kaurapuuroa. Mutta ei se missään nimessä ole vaikeaa. Tuohon 30-40 grammaan hiilareita saa syödä 1-1.5 kiloa kasviksia, riippuen kasviksesta, joista tulee kyllä kuitua "tarpeeksi".

Käsittääkseni Atkinsissä ei ole mitään 30 gramman hiilarirajaa sen ihan alun jälkeen, vaan hiilareita syödään sen olotilan mukaan. Jos olo tuntuu hyvältä 100 grammalla hiilareita päivässä, niin syödään sen verran.

Mä nyt oon vähän uus näissä treeni, ravinto, dieetti jne. piireissä... eli onko atkins-dieetti siis hiilihydraatiton dieetti?

Ja muuten kun joku mainitsi, että kaikki muita ruoka-aineita on edelleen saatava, se on harvinaisen totta. Äitini eräs kaveri veti kaks viikkoa läpi hiilaritonta dieettiä, pyörty viimesenä päivänä ja lopetti sen sikseen, mutta rasva % tuli alas siinäkin ajassa ihan näkyvästi. Hän ilmeisesti söi hiilihydraatti "lakon" lisäksi hyvin vähän muutakaan joka on aikamoinen virhe.

Suositut

Back
Ylös Bottom