Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipä ole tainnut täällä ollakaan keskustelua siitä voiko asuntolainaa saada esimerkiksi tuon 110% kämpän hinnasta.
Tietysti verottajalle pitää ilmoittaa, että mikä osa lainasta on mihinkin tarkoitukseen otettu.
Tarkoittaa käytännössä mitä?
Tarkoittaa käytännössä mitä?
Asuntolainan korot saat vähentää verotuksessa. Ensisijaisesti pääomatulosta. Jos ei pääomatuloa ole, ne vähennetään ansiotuloista (muistaakseni 29% korkomenoista ja ensiasunnon ostajalla 30%). Tämän vuoksi täytyy erotella summat, mihin tarkoitukseen laina on otettu jos sama laina menee useampaan käyttötarkoitukseen.
Käytännössä varmaan harva tuota tekee jos ottaa vähän 'remppalainaa' asuntolainansa päälle. Eli koko summa on veroilmoituksessa.
Meille sanottiin juurikin näin että turhaa niitä lähteä erittelemään.
hehe :D verottaja saattaa olla eri mieltä...

Meille sanottiin juurikin näin että turhaa niitä lähteä erittelemään.

Teoriassa tottakai pitäis ilmottaa, mutta käytännössä taitaa ne ilmoittajat olla harvassa.![]()
En mä kehota täällä mikään ylirehellinen olemaan, mutta aika typerää on sitä on verovilppiinkään kehottaa. Jokainen oikokoot mutkia miten haluaa.
On ollut juttua n+1 sivua sitten.Eipä ole tainnut täällä ollakaan keskustelua siitä voiko asuntolainaa saada esimerkiksi tuon 110% kämpän hinnasta.
Jep. Tehdään sitä paljon isompiakin rikoksia eikä mun ole missään nimessä tarkoitus kukkahattutäteillä, mutta itse pitäisin kyllä lainat erillään. Pankkitäti sitä vastuuta ei todellakaan kanna, joten tulis turhan kalliiks jos sattuis jäämään verottajan seulaan kiinni.
Edit. Nyt alkaa olla kuukauden euribor samoissa kuin mun tän hetkinen vuoden euribor, joten ens viikolla varmaan pankkiin.

.Voi vittu tota Lindholmia.
sanoisitko pomolles että sua ei tarvita yhtään työpaikalla? lainan korkojen maksajat tuolle Lindholmille palkan maksaa...
Toki se on noin, mutta taloussanomillakin täytyy olla joku idea siinä, että miksi haastatella asuntolainoja koskevissa asioissa pankkien toimihenkilöitä.
Ei kaikki välttämättä tajua sitä ettei siinä ole mitään järkeä kun tuossa sanotaan, että miksi maksaa asuntolainaa, koska sitä on kuitenkin jäljellä 20v.
Kas kun ei kysytä pankeilta miten pitkäksi ajaksi kannattaa ottaa asuntolaina.