Samalla väänsin marginaalin 0,4:stä 0,35:een. Sitten halusin puhua esimiehen kanssa perusteluista, miksi marginaalia ei tiputeta 0,3:een. Esimies keskustelee asiasta henkilökohtaisen pankkineuvojani kanssa ja he soittelevat minulle alkuviikosta. Ihan järkyttävää paskan puhumista. Asioin pankin kautta vuosittain firman, sekä henkilökohtaisten asioiden tiimoilta satojen tuhansien eurojen arvosta ja vielä itkevät jotain marginaalia, että ei ole valtuuksia tiputtaa. Veikkaanpa että tulee alkuviikosta myöntyvä vastaus tuohon marginaalin tiputukseen. Muuten vaihdan vittuillessani pankkia.
Mites tässä kävi?
Kävin tänään pankissa vaihdatuttamassa viitekoron kuukauden euriboriksi. Maksuerät tulevat siis vähän vaihtelemaan kun en halua kiinteäeräistä lainaa. Samalla sanoin että voitaisiin hieman katsoa marginaalia. Pankkitäti ihmetteli miten mulla on niin korkea marginaali (0,4) ja lupasi yrittää saada laskettua sen nollakolmeen, kun olen niin hyvä asiakas (ei eläkevakuutusta, ei lainaturvaa, ei rahastosäästämissopimusta
). Odottelen mielenkiinnolla mitä konttorinjohtaja tuohon sanoo, olisin ollut tyytyväinen huomattavasti pienempäänkin pudotukseen. Pankkina tuleva Danske.Edit. Vaikka pienten marginaalierojen takia ei kannata hötkyillä, kannattaa hieman seurata mitä tapahtuu. Kuulin tuossa taannoin jutun pariskunnasta joka oli tämän vuoden alkuun asti maksanut asuntolainasta 1,6 % marginaalia. Eivät olleet itse huomanneet tinkiä alanpäin eikä pankistakaan ollut sitä ehdotettu.

Paras kilpailijapankin lainatarjous oli 0,3:n marginaali.