Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eihan tollanen pieni 380.000 laina tee kuukaudessa kuin n. 1500-1600 euroa pelkkia korkoja 5% korkotasolla laskettuna. Helpostihan kesituloinen tollaset maksaa.
Keskituloinen pariskunta ja kyllähän tuollaisia lainoja ihmiset on ottaneet. Mutta kuten jo kirjoitin niin paska artikkeli; ei ilmoiteta paljon keskituloisen pariskunnan oletetaan tienaavan, paljon sillä on omaa omaisuutta ja takaajia lainaa hakiessa, miten pitkä on laina-aika, jne. En kyllä muutenkaan ymmärtänyt mikä koko artikkelin tarkoitus on.
Eiköhän artikkelin tarkoitus ollut selvittää paljonko lainaa saa pankista. Toki samaan artikkeliin olisi ollut hyvä laittaa paljonko olisi kyseisillä tuloilla järkevää ottaa lainaa. Toki näihin vaikuttaa korkotasokin.
Riittääköhän 0-marginaaliin edes se, että olisi kämpän arvosta pankin rahastoja.
No minusta artikkeli oli ihan hyvin tehty.Tuollaisilla artikkeleilla ei ole mitään informaatioarvoa niin kauan kun pankit ei kerro miten ne luokittelee ja määrittelee asiakkaan maksukyvyn jne. muut lainasummaan vaikuttavat tekijät. Sen takia ei ole mitään järkeä selvittää paljon lainaa voi saada pelkkien kuukausitulojen perusteella; sitä ei voi niin yksiselitteisesti määrittää.
No minusta artikkeli oli ihan hyvin tehty.
Mitä järkeä on taas lähteä hirveästi erittelemäänkään täydellisesti hakijan elämäntilannetta, varallisuutta, ammattia, palkkaa,käteisvarastoa, takuuksia, mahdollisia muita lainoja, kun ne asiat ei kuitenkaan päde juuri sinuun.
Ja ihan hyviä yleispäteviä esimerkkejä jutussa oli, en minä ainakaan jäänyt kaipaamaan tarkempaa infoa mielikuvitushakijoista. Kuten jonkun pankin virkailijakin sanoi, asiat katsotaan kuitenkin aina tapauskohtaisesti, hän ei artikkeliin viitsinyt mitään tarkkoja ja varmoja lainalupaussummia laittaa, koska joku voisi pitää sitä lähes lainalupauksena.
Kuitenkin se lopullinen lainapäätös&summa hierotaan jokaisen kanssa erikseen.
Tuli käytyä vaihtamassa lainan korko 1kk euriboriin. Ihan kivasti jo tullut alas (tällä hetkellä 4,175%).
Mikä pankki sulla on ja tuliko vaihto maksamaan mitään?
Minulle sanottiin OP:lta, että vaihto maksaa 40e.... Mietin itse myös vaihtoa.
Oletteko kiinnittäneet miten paljon huomiota siihen omistaako taloyhtiö tonttinsa vai onko kaupungin vuokratontti? Jos en väärin muista niin jo jonkun aikaa sitten oli jossain Lauttasaaressa uudessa kerrostalossa mahdollisuus ostaa oma osuutensa tontista ja se olisi ollut lisää jotain 1000€/m2!
Onko teillä ihan paperilla tuo "saat vaihtaa lainan viitekorkoa maksutta kerran vuodessa/kahdesti vuodessa/kerran kahdessa vuodessa" tms? Mulle sanottiin lainaa nostaessa että saa vaihtaa maksutta kunhan ei koko ajan ole vaihtamassa. Mitään ei lue papereissa mutta en silti usko että tuosta tulee ongelmaa, kiinnostaa vaan että miten usein on liian usein tässä tapauksessa. Toki olisi tuokin pitänyt pyytää kirjallisena niin ei tarvitsisi miettiä.
Vuoden euriborin tarkistus on maaliskuun lopulla ja viimeistään silloin on tarkoitus vaihtaa lyhyempään viitekorkoon.
Mikä pankki sulla on ja tuliko vaihto maksamaan mitään?
Minulle sanottiin OP:lta, että vaihto maksaa 40e.... Mietin itse myös vaihtoa.
muutamia viikkoja sitten oli lehdessä juttu että helsingin kaupunki oikoo nostaa vuokratonttiensa hintaa, jopa 50 kertaiseksi. Edellisestä vuokrantarkistuksesta kun on saattanut vierähtää tovi jos toinen. Esimerkkinä toimi muistaakseni herttoniemeläinen vuokratontilla oleva yhtiö jonku vuokra nousi jostain 1600:sta 23 000:een.
Luin samaa. Olikohan se niin, että huonolla tuurilla voi nostaa vastiketta 1€/m2. Ei välttämättä naurattaisi olla tuossa tilanteessa.
Onko tästä missä artikkelia?