Asuntolaina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu maksullinen on 90% omatakaus. 1300egee. Rahaa tuli edellisen myynnistä sen verran, et sillä makselin varainsiirtoverot, ym. kulut. Jokin verran jäi aidan rakentamiseen. Mutta ei oo muuta kohdetta kuin tuo. Lopulle 10% piti tulla henkilötakaus, mut kesälomat painaa päälle eikä ehitty tekee papereita, jäi sit vaan sen verran vakuusvajetta. Hieman kummastelin itekkin, mut mitä sitä vastaan väittämään:) Eli ihan ok irtos laina. Eikä oo sukulaisia pankis.

(lisämausteena meil on firmas YT:t ja puolet on saamas kenkää. Selviää ens viikolla ja toivotaan et hommat jatkuu. Pankki kysy et mites nää vaikuttaa, sanoin et ei mitenkäs. Jos saa kenkää meen muual töihi, jos saa jäädä niin palkankorotus kun on tärkee et ei voi irtisanoo)

Mitä hittoa? 200te laina ilman omaa rahaa ja vielä omakotitalo mihin vaaditaan nykyisin isommat takaukset kuin kerrostaloasuntoihin. Kyl maailma on julma paikka jos noilla sait lainan ku vertaa miten minua on kohdeltu. Paljonko on kuukausitulosi ja kuinka pitkä laina-aika jos saan kysyä?

Niin anteeks. Se jäi kertomatta, et otettiin laina puolison kans 50/50. Yhteens tulot täl hetkel n.90ke/vuosi[brutto]. 20v laina-aika. Odottelen et pääsis ulkomaankomennuksel niin vois maksel aikasemmin pois. (Jos ei tuu kenkää)

Mitenhän nuo Nordean toimihenkilöt on oikein ohjeistettu, miulla samanlaiset kokemukset kuin SirMaxilla. Sijoitusmielellä olin lainaa kyselemässä ja ilman jäin. Eikä ne tädit oikein mitään osannu mulle sanoa. Mutta naapuripankista oltiinkin sitten jo myötämielisempiä, neuvottelut vielä kesken :)

Järkyttävän isoja eroja tuntus olevan. Minä en itse ole lainaa kysellyt sitten sen jälkeen kun tää oma otettiin joskus kolme vuotta sitten. Mutta sen mitä olen lukenut niin aika huonosti sitä saa ylipäätään isoja summia ja vielä huonommin ilman reilua omarahoitusosuutta tai takaajia.

Nordea ainakin ollut aina todella tarkka noista vakuuksista.

Joop. Kaikki tienoon pankit tuli kilpailutettua. Hirveitä eroja. Meillä taas nordea paras, eli sieltä otettii, kuten edellinenki laina. Tapiolasta toisiks paras. Pari vuotta sit handeli oli ykkönen, mut sillon ei päästy talokauppoihin

Kuten tässä on huomattu niin pankeissa on eroja. Eikä toi kovin ihmeelliseltä kuulosta jos tulot gonzalesin taloudessa kahdelle on tota luokkaa. Aika harvassa on taloudet (ainakin minun kaveripiirissä) joilla tulot tota luokkaa ja silti isompiakin lainoja nostettu.

Järkyttävän isoja eroja tuntus olevan. Minä en itse ole lainaa kysellyt sitten sen jälkeen kun tää oma otettiin joskus kolme vuotta sitten. Mutta sen mitä olen lukenut niin aika huonosti sitä saa ylipäätään isoja summia ja vielä huonommin ilman reilua omarahoitusosuutta tai takaajia.

Nordea ainakin ollut aina todella tarkka noista vakuuksista.

Eroja on tosiaan pankeissa. Minä kilpailutin pankit (5 vai 6 pankkia) tuota rakennusprojektia varten ja aktia oli ainoa, joka sanoi, että eivät anna lainaa. Minä olin vähän TÄ??? mutta se akka ymmärsi koko homman varmaan ihan vituilleen, kun pohdin sitä keskustelua jälkeenpäin.

Nordea voitti kilpailutuksen ylivoimaisesti (ollaan siis oltukin sen asiakkaita). Alkuun oli, että kaikki lainat täytyy ottaa uusiksi, mutta kun kilpailutin ja uhkasin pankin vaihtoa, niin "esimies" oli päättänyt, että saadaan pitää vanhat lainat vanhalla marginaalilla (0,4 vai 0,45). :) eli otettiin vaan lisäosuus uutta.

Pankeille on tärkeätä:

-Puhdas ja mielellään pitempi asiakassuhde
-Työsuhde (määräaikainen vai toistaiseksi sopimus)
-Työpaikka/ala (esim. sairaanhoitajat kuuluvat siihen alaan, joille myönnetään helpommin lainaa)
-Ei niinkään vakuusvajeet, mutta takaisin maksukykyä pitää olla eli tulot riittävät

Ja lisäksi omalla kohdalla tuo osa-aikainen yrittäjyys on ongelma lainaa hakiessa. Vaikka tuloja on ja firman asiat kunnossa, niin silti pankit laskee enemmän riskiä tällaiselle henkilölle. Toisaalta ymmärrän tämän, jos mulle sattus jotakin niin rahan tulo katkeaa hyvin äkkiä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin tänään hakemassa remonttiin lisälainaa. Siis remontoin vanhaa taloa ja tähän asti on mennyt jo jonkin verran+mitä meni kun ostin talon. Nyt mietin että ottaisin tämän lisälainan 10v kiinteällä joka olisi tällä hetkellä 3.2% ja kun marginaalitkin huitelee jo reilusti yhden päälle niin tuossa ainakin aluksi maksaa vähän turvasta, mutta voi olla että jossain vaiheessa kannattaisi... Ainakin tämä toisi sen että nuo ensimmäiset lainat olisi jo melkein maksettu ennen kuin tässä katsottaisiin uudestaan korkoa, miltä tälläinen ajattelu kuulostaa?

Onko kellään kokemusta HITAS-asuntojen ostosta? Ootteko tarjonnut sen mitä pyydetään vai pikkasen alle? Ilmeisesti hinta on tiukasti säädetty ja yleensä pyydetään se, minkä siitä maksimissaan saa.

Eikös noista ole ainakin paremmilla paikoilla perinteisesti maksettu täysi säännelty hinta + pimeästi jokunen kymppitonni päälle? Vai onko tuo tiskin alta täydentäminen jo jotenkin saatu torpattua?

Jumalauta näitä hintoja Kehä III:n sisällä! 30 vanha asunto maksaa yli 300.000€! Kyllä tuli taas köyhä olo, kun tehtiin tarjous rivarista :(

On tullut seurailtua tuota 3kk euriboria niin eiköhän se pohja ole nyt oikeastaan nähty. se jyssähti paikalleen aika pitkäksi aikaa ja nyt vissiin ekaa kertaa herran aikoihin lähti ylöspäin.
Luulisin että sellainen hidas ja vakaa hivuttautuminen ylöspäin tapahtuu.. nyt 0.2 ja veikkaisin että vuoden päästä joku 0.7% ?

7kk kulunut ja korko 0.227 eli ei ole mihinkään noussut, väärässä olin nousun suhteen.

Aika nihkeää joissakin pankeissa joustaminen marginaalin kanssa. Mistään en ollut valmis ottamaan mitään korkokattoja tai turvia. Pelkkä laina. Vähän yli 100K lainatarve, omaa rahaa tähän tarkoitukseen 50K. Tulot riittää lainanhoitoon vaikka korot olis yli 15%. Odotinkin vähän parempia tarjouksia.

OP 1,7 eikä tullut alas millään.
Nordea 1,7 ja "esimieheltä kysymisen" jälkeen 1,65
Aktia 1,6
Hypoteekkiyhdistys 1,35
Danskebank 1,59 joka putosi samantien 1,35 kun esitin hypoteekkiyhdistyksen tarjouksen

Mitä helvettiä?
Olen maksanut omaa kämppää 3vuoden aikana yli 20% silloisesta myyntihinnassa(kämpän hinta noussut sinä aikana 4-5te) ja vuositulot noussut samasta ajankohdasta aika paljon(+15%). Nyt kysyin remonttilainaa 8000e osuuspankissa(mistä on tuo asuntolaina on kans) niin pitäis olla vielä jotain lisätakausta :O
Omaan mieleen ei mitään järkee, koska maksukykyä löytyy. Lähen kyl kyselee muista pankeista.
Vakituinen työ yms. asiat kunnossa.

^ oliko sattumalta TRIOn Osuuspankissa? Itellä on sieltä asuntolaina ja kävin keväällä ihan mielenkiinnosta kysymässä remonttilainaa ja lisätakausta ois tosiaan tarvinnu.
Olis tullu marginaaleineen ja korkoineen sen verran kalliiks se laina, että päätin kerätä rahat säästämällä kuukausipalkoista vaikka se tarkottaa nyt rempankin etenemistä aika tipotellen..

^ oliko sattumalta TRIOn Osuuspankissa? Itellä on sieltä asuntolaina ja kävin keväällä ihan mielenkiinnosta kysymässä remonttilainaa ja lisätakausta ois tosiaan tarvinnu.
Olis tullu marginaaleineen ja korkoineen sen verran kalliiks se laina, että päätin kerätä rahat säästämällä kuukausipalkoista vaikka se tarkottaa nyt rempankin etenemistä aika tipotellen..

Ei trion mutta samaan päijät-hämeen op:n kuuluva kyllä...

Suositut

Back
Ylös Bottom