Asuntolaina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joulukuussa OP:n linjaus oli että alle vuosi vakiduunissa ei paina yhtään mitään.

Melkoisen typerä linjaus. Mä ymmärrän tuon koeajan, kun se on silloin vielä heikompi soppari mitä määräaikainen. Mutta sen jälkeen vakkari on vakkari ja kenkää voi tulla niin vuoden kuin 20 vuotta olleelle.

Tosin eipä ole itse tarvinnut OP:n kanssa ikinä enempää asioida kun sieltä ei koskaan ole mitään järjellistä tarjousta irronnut.

Danske Bank tänään = 1.97% marginaali jos ottaa 12kk euriborin ja 2,12% jos ottaa 6kk euriborin.
sanoin että menen kysymään muistakin pankeista jolloin nainen siihen että tule takaisin sitten niin viilataan tarjousta..
aikamoista vedätystä.

Op tänään marginaali 1.6 Säästöpankin marginaali 1. 12kk euriborilla

Lainan avaus op:ssa 300, sp 400

Palvelu ja tietämys op:ssa, paskaa. Sp:ssä hyvää ja asiallista

Teen iskän kannssa parit laskelmat ja luultavasti hyppään säästöpankkii.. Lainan tarve 40k, mulla oli työsoppari joka alkaa helmikuusa ja kahen viimekuun ovitilit 500e/kk. Ei ongelmaa luoton saamisessa. Porukat takaa n. 13k

jolloin nainen siihen että tule takaisin sitten niin viilataan tarjousta.
Toi on kyllä h*lvetin raivostuttavaa. "Tässä ois tarjous mutta tottakai lasketaan tätä kun tuut huomenna uusiks". Luulisi, että pankit on hyvin kärryillä muiden pankkien tarjoamista marginaaleista ja saisivat heitettyä tiskiin heti kättelyssä kilpailukykyisen tarjouksen.

Kuinka paljon tuossa lainan avauksessa/nostossa mahtaa olla eroja alueellisesti? Foresrunilla näkyy olevan OP:ssa 300e. Itsellä nuo kulut oli omassa OP:ssa keväällä 100e, enkä mielestäni ole muistakaan lainoista enempää koskaan maksanut.

Olen tosin ollut samassa pankissa asiakkaana 22 vuotta ja 99% asioinut kaverin äidin kanssa....

Danske Bank tänään = 1.97% marginaali jos ottaa 12kk euriborin ja 2,12% jos ottaa 6kk euriborin.
sanoin että menen kysymään muistakin pankeista jolloin nainen siihen että tule takaisin sitten niin viilataan tarjousta..
aikamoista vedätystä.
Tommosessa tekis mieli sanoa, että en ole tulossa enää tommosen spedeilyn jälkeen, mutta kun käy kukkaron päälle... :p

Tommosessa tekis mieli sanoa, että en ole tulossa enää tommosen spedeilyn jälkeen, mutta kun käy kukkaron päälle... :p

Ainiin. Lainan nosto olis 950€
Yritin vähän sit kysellä et onko esim kortti ja nettitunnukset maksuttomia kun lainaakin olis tarkoitus ottaa yli 200k.. niin ei kuulemma pysty sellasiin. (joku 5€/kk)
lainanhoitokulutkin nousee danskebankissa 1,50 -> 2,50 €/kk

nojoo.. helvetti. taidan tehdä vaan sen mitä voi. eli äänestän jaloillani
7 pankin kanssa neuvottelen nyt. en hosu ton kanssa pätkääkään

Danske Bank on mun mielestäni yksi hiton kusetus. En mä ainakaan sinne rahojani tule viemään. Antoivat mukahyvän tarjouksen ja sitten tuli vaan "puskista" tuollainen nimellinen tonnin lainannostokulu, jota ei saanut neuvoteltua mihinkään. Tarina löytyy tästä ketjusta jostain...

Tossa marginaalissa on kumminki jo semmonen ero.. Että hylkään op:n ja vaihan säästöpankki. Sp:ssä on aina hyvä, nopee ja mukava palvelu.

Mulle riitti yksi syy, etten kysynyt silloisesta Sampo pankista edes tarjousta:D
1305548670240

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs tekemistä Wahlroosilla on Sampo Pankin (nyk. Dansken) kanssa? Nordeaahan sitä pitää boikotoida, jos ei halua Nallen lafkalta lainata fyrkkaa.

...taitaa Nalle olla myös Sampo- konsernin hallituksen puheenjohtaja, siis Nordean hallituksen puheenjohtajuuden lisäksi.

Tarkennetaan sen verran, että kyllä boikotoin, kun vaihdoin silloin Nordeasta pois:D

Eikös ainakin meidän ihan peruspers'aukisten (puhun itsestäni, en Ripeestä) kannata ottaa se pankki joka on omasta näkökulmasta kokonaisedullisin. Uskon että se on se ja sama esim. Nordealle siirränkö hiekkani niiden tuulikaapista johonkin toiseen pankkiin.

Minkäslaisia kokemuksia täällä on porukalla Aktiasta? Nyt tarttis tapella kahden pankin välillä, OP ja Aktia. Molemmilla sinänsä mielenkiintoiset tarjoukset, Aktia pystyy kyllä polkeen noi marginaalit melko alas jos vertaa esim OP tai muut isommat pankit. Kokonaiskorko halvempi AKtiassa kuin OPssa, mutta sitten taas kokonaispalvelut ovat varmaan OPssa paremmat? En tiedä, kummankaan asiakas en aikaisemmin ole ollut. Pankki vaihtuu se on selvä, mutta kokemuksia nyt tosta Aktiasta vs. OP, olis kiva saada.

Kokonaispalvelut OPssa paremmat? Olet hakemassa asuntolainaa, niin mitä kokonaispalveluita oikein tarkoitat? Paljonko annat niille arvoa?
Itselle pankkiasiointi on vain ja ainoastaan rahoituksen hakeminen asunnon vaihdon yhteydessä ja silloin määräävä tekijä on vain hinta. sijoittamisen hoidan itse verkkopankissa ja pankin vakuutuksia en kaipaa.

Kuka tai mikä estää hoitamasta niitä muita palveluita itselle parhaimmassa vaihtoehdossa? Pankkihan tottakai puhelee, että "pakko" siirtää palkat, kortit yms muut sinne asuntolainapankkiin, mutta mitä ne voi tehdä jos lainan lunastamisen jälkeen siirrät ne pois sinne missä itselle on paras ja halvin? Miksi aina lähtökohtaisesti pitää siirtää kaikki asiointi sinne mistä asuntolaina menee. Vaihtoehtoisia järjestelyjä on monia. Toki pankille kannattaa lainaa kilpailuttaessa aina lupailla ummet ja lammet, mutta itse teet mikä parhaalle tuntuu loppupeleissä.

Esim.

- Asuntolaina pankista A
- Palkkatili ja luotollinen Visa S-Pankista
- Vakuutukset sieltä mistä saa halvimmalla hinta/turva -suhteella

Tässä halvin kokonaisvaihtoehto

Eikös ainakin meidän ihan peruspers'aukisten (puhun itsestäni, en Ripeestä) kannata ottaa se pankki joka on omasta näkökulmasta kokonaisedullisin. Uskon että se on se ja sama esim. Nordealle siirränkö hiekkani niiden tuulikaapista johonkin toiseen pankkiin.
Lähes persaukinen tässä ollaan, mutta sillä periaatteella elän, että hautaan en vie mitään mukanani ja nautitaan silloin, kun vielä muisti ja järki jotenkin pelaa:D
Nordeassa oltiin reilut 15v ja lähes loppuun astin oltiin erittäin tyytyväisi, kun sama avainhenkilö palveli meitä koko ajan 2 omakotitalon rakentamisessa!
Tätä nykyistä taloa rakennettiin, niin esim ei kertaakaan tarvinnut toimittaa mitään valmistumisastetodistusta, kun nostettiin lainaa, eli henkilöllä oli luottamusta meihin ja sitä minä arvostan yli kaiken!
Vajaa 4vuotta sitten meidän avainhenkilö yleni ja lähti muihin hommiin, niin siitä lähti sitten meidän asiakassuhteen alamäki, kun tuli tuntematon henkilö hoitamaan asioita:(
Pari vuotta sitten lähettelin tarjouspyyntöjä useaan pankkiin asuntolainasta ja päädyttiin sitten TSOP.
Nyt asiat pyörivät niin kuin pitääkin ja palvelu on ollut loistavaa ja edullista!
Toissa vuonna lähetti meille asutomessuille liput ja viime vuonna, kun käytiin pankissa, niin lapset sai Leijonien MM pelipaidat mukaansa!
Tosin oli OP-logo paidassa:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom