Asuntolaina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikä pakko on asua helsingissä? Muuttakoot vaikka vimpeliin jos rahat ei riitä helsingissä asumiseen. Jos on pakko asua helsingissä niin on ymmärrettävä että silloin joutuu maksamaan siitä vähän enemmän. Elämä on valintoja eikä kaikkea voi saada. Itse asun helsingissä ja oon hyväksynyt siitä johtuvat kulut.

Kuvitellaan tilannetta,että kaikki matalapalkkaiset työntekijät muuttaisivat pääkaupunkiseudulta pois. Jos luulette, että riittää, että muuttaa Vantaalle tai Espooseen niin ei ne vuokrat sen halvempia ole. Saa itse asiassa muuttaa aika kauas, että näkyy selkeästi vuokrahinnoissa.

Kuka siivoaa? Kuka istuu kaupan kassalla? Kuka toimii vartijana? Kuka puhdistaa sairaalavälineet? Kuka ajaa taksia? Kuka leikkaa tukan? Kuka tyhjentää roskikset? (Ja pyydän, ettei nyt tartuta noihin esimerkkeihin ja ruveta saivartelemaan.)

Jonkun on Helsingissäkin tehtävä ne työt, mistä ei makseta paljoa.

Ja edelleen, jos on sukulaiset, ystävät, parisuhde tms jossain niin ei sieltä ole kovin helppoa lähteä johonkin, missä ei tunne ketään.

Ja edelleen, jos on sukulaiset, ystävät, parisuhde tms jossain niin ei sieltä ole kovin helppoa lähteä johonkin, missä ei tunne ketään.

Ja minne edes lähtisi kun muualla ei ole töitä? Eihän sitä tosiaan ole pakko Helsingissä asua, voihan sitä muuttaa vaikka Vantaalle.

Ja minne edes lähtisi kun muualla ei ole töitä? Eihän sitä tosiaan ole pakko Helsingissä asua, voihan sitä muuttaa vaikka Vantaalle.

Ei ne vuokrat Vantaalla ole sen halvempia kuin Helsingissäkään (kuten viestissäni kirjoitin).

Ei ne vuokrat Vantaalla ole sen halvempia kuin Helsingissäkään (kuten viestissäni kirjoitin).

Ehkä hintataso hitusen halvempi, mutta kuten sanoit niin kauemmaksi saa lähteä jos meinaa päästä selvästi halvemmalla. Myös näiden kehä kolmosen ulkopuolisten (Hyvinkää, Riihimäki ym.) hinnat ovat alkaneet nousta jos sijainti on lähellä junarataa.

Ehkä hintataso hitusen halvempi, mutta kuten sanoit niin kauemmaksi saa lähteä jos meinaa päästä selvästi halvemmalla. Myös näiden kehä kolmosen ulkopuolisten (Hyvinkää, Riihimäki ym.) hinnat ovat alkaneet nousta jos sijainti on lähellä junarataa.

Just katsoin noita yksiöiden hintoja niin halvimmat on noin 500e/kk Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Keravalla, Tuusulassa, Hyvinkäällä.

Ja jos me nyt mietimme sitä, että joku asuisi Vantaalla ja kävisi Helsingissä töissä niin sen, minkä säästää vuokrassa tulee maksuun seutulipun muodossa, koska seutulippu maksaa noin 100e/kk kun taas Helsingin sisäinen lippu on siitä puolet vähemmän.

- - - Updated - - -

En jaksa tarkistaa junalippujen hintoja, mutta taitaa matkakulut nousta melko rajusti jos asuu Hyvinkää-Riihimäki akselilla?

Kyllä. Helsinki-Riihimäki kausilippu 30pv 250e.

Se, mikä tässä typerässä maassa on vialla on se, että miksi kaikki pitää keskittää pääkaupunkiseudulle? Miksi virastoja ei voisi ripotella sinne sun tänne niin ihmisetkin ripottautuisivat perässä (tiedän, ettei ole noin yksinkertaista)? Esimerkiksi Helsingin opetusvirasto on Hakaniemessä. Miksi sen pitää siellä olla? Mitä sellaista kyseinen virasto toimittaa, että sen pitää olla Hgin keskustan tuntumassa? Sama vika lienee monella laitoksella, jotka sijaitsevat Hgin keskustassa.

Näinhän se on eli tuokaan ei ole noin yksinkertaista. Tuossa tapauksessa kannattaa jo miettiä auton hankkimista jos asuu kauempana. Tuokin taas nostaa elinkustannuksia eli ei niin mustavalkoista tuokaan.

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta eikö noissa ole omavastuu 600 euroa? Eli tuon ylimenevän osuuden saat vähennyksiin?

Kuvitellaan tilannetta,että kaikki matalapalkkaiset työntekijät muuttaisivat pääkaupunkiseudulta pois. Jos luulette, että riittää, että muuttaa Vantaalle tai Espooseen niin ei ne vuokrat sen halvempia ole. Saa itse asiassa muuttaa aika kauas, että näkyy selkeästi vuokrahinnoissa.

Kuka siivoaa? Kuka istuu kaupan kassalla? Kuka toimii vartijana? Kuka puhdistaa sairaalavälineet? Kuka ajaa taksia? Kuka leikkaa tukan? Kuka tyhjentää roskikset? (Ja pyydän, ettei nyt tartuta noihin esimerkkeihin ja ruveta saivartelemaan.)

Jonkun on Helsingissäkin tehtävä ne työt, mistä ei makseta paljoa.

Kysyntä ja tarjonta. Kyllä ne hommat joku tekis vaikka tampereelta käsin. Jos kysyntä ylittää tarjonnan niin silloin todennäköisesti nousis palkkakin tai jotakin muuta porkkanaa tulis tarjolle noihin hommiin. Vai meinaatko että helsingissä olis yhtäkkiä huutava pula kassatädeistä,taksikuskeista ja siivoojista? Ei tule tapahtumaan, joku ne hommat aina tekee.

Ja edelleen, sukulaiset, ystävät ja parisuhde ei mitenkään pakota asumaan jossakin. Harva työpaikkakaan on sellainen että sen alan hommia olisi tarjolla vain helsingissä.

Näinhän se on eli tuokaan ei ole noin yksinkertaista. Tuossa tapauksessa kannattaa jo miettiä auton hankkimista jos asuu kauempana. Tuokin taas nostaa elinkustannuksia eli ei niin mustavalkoista tuokaan.

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta eikö noissa ole omavastuu 600 euroa? Eli tuon ylimenevän osuuden saat vähennyksiin?

Saa, mutta ei se rahallinen hyöty varmaan mikään ihan hirveän mahtava ole. Mullahan siis on auto enkä asu tarkalleen pk-seudulla (vaikka annankin täällä niin olettaa). Voin sanoa, että voi helvetin perse niitä ruuhkia. Onneksi joudun kärsimään ne vain yhteen suuntaan enkä Hgin keskustassa ole töissä, mutta voi jeesus niitä päiviä, kun pitää olla Opetusvirastolla joskus 8.30-15.30, kun pitää kärsiä ne ruuhkat aamulla ja iltapäivällä. Ilman autoa ei ole mitään järkeä kulkea. Se ei nopeampi eikä halvempi kuin julkinen liikenne. Itse asiassa taitaisi olla vielä paljon hitaampi, jos lasketaan mukaan kävelyt pysäkille/pysäkiltä.

Jos minulla ei olisi miestä, jonka työ on tiukasti sidottu Hkiin niin mähän muuttaisin täältä hevon hemputtiin (Karkkila/Hyvinkää/Hämeenlinna tms) hyvin äkkiä.

- - - Updated - - -

Kysyntä ja tarjonta. Kyllä ne hommat joku tekis vaikka tampereelta käsin. Jos kysyntä ylittää tarjonnan niin silloin todennäköisesti nousis palkkakin tai jotakin muuta porkkanaa tulis tarjolle noihin hommiin. Vai meinaatko että helsingissä olis yhtäkkiä huutava pula kassatädeistä,taksikuskeista ja siivoojista? Ei tule tapahtumaan, joku ne hommat aina tekee.

Ja edelleen, sukulaiset, ystävät ja parisuhde ei mitenkään pakota asumaan jossakin. Harva työpaikkakaan on sellainen että sen alan hommia olisi tarjolla vain helsingissä.

Mun skenaario olikin se, että jos KAIKKI muuttaisivat pois. Ei jäisi jäljelle ihmistä, joka tekisi ne työt (koska ei niistä tulla ikinä maksamaan niin paljoa, että kannattaa Tampereelta matkustaa Helsinkiin siivoamaan toimistoja).

Kyllähän tälläkin hetkellä joku tekee ne työt ja se joku valittaa asumiskustannuksista. (Ja sitten sen käsketään muuttaa pois.)

Niin ja sitten tulee aina tämä "jätä kaikki ja muuta pois". En minä ainakaan kestäisi elää yksin kahden lapsen kanssa jossain perähikiällä. Jättäisin vakavan seurustelun, sosiaaliset suhteet ja erittäin läheisen perheeni tänne. Ei tule kuuloonkaan. Mä kärsin kalliin asumisen, koska en rahan takia luovu psyykkisestä hyvinvoinnista. Asuminen täällä on kallista ja tällä hetkellä se vaan on siedettävä. Parisuhteessa kun on niin pitää ottaa se toinen osapuoli huomioon (en todellakaan laita suhdetta poikki siksi, että voin asua ypöyksin jossain kuusessa).

Jos mä pystyisin jättää kaiken niin muuttaisin pois koko Suomesta. Mutta kun en voi.

Saa, mutta ei se rahallinen hyöty varmaan mikään ihan hirveän mahtava ole. Mullahan siis on auto enkä asu tarkalleen pk-seudulla (vaikka annankin täällä niin olettaa). Voin sanoa, että voi helvetin perse niitä ruuhkia. Onneksi joudun kärsimään ne vain yhteen suuntaan enkä Hgin keskustassa ole töissä, mutta voi jeesus niitä päiviä, kun pitää olla Opetusvirastolla joskus 8.30-15.30, kun pitää kärsiä ne ruuhkat aamulla ja iltapäivällä. Ilman autoa ei ole mitään järkeä kulkea. Se ei nopeampi eikä halvempi kuin julkinen liikenne. Itse asiassa taitaisi olla vielä paljon hitaampi, jos lasketaan mukaan kävelyt pysäkille/pysäkiltä.

Jos minulla ei olisi miestä, jonka työ on tiukasti sidottu Hkiin niin mähän muuttaisin täältä hevon hemputtiin (Karkkila/Hyvinkää/Hämeenlinna tms) hyvin äkkiä.

- - - Updated - - -

Mun skenaario olikin se, että jos KAIKKI muuttaisivat pois. Ei jäisi jäljelle ihmistä, joka tekisi ne työt (koska ei niistä tulla ikinä maksamaan niin paljoa, että kannattaa Tampereelta matkustaa Helsinkiin siivoamaan toimistoja).

Kyllähän tälläkin hetkellä joku tekee ne työt ja se joku valittaa asumiskustannuksista. (Ja sitten sen käsketään muuttaa pois.)

Kyllä niistä tasantarkkaan maksetaan juuri sen verran että joku ne tulee tekemään, vaikka tampereelta asti. Ihan käsittämätön ajattelumalli että joku palkka on kiveen hakattu ja se on siinä vaikka mitä tapahtuisi. Jos kauppa tarvii neidin kassalle niin se maksaa sille juuri sen summan että joku tulee sen tekemään. Eikai kauppiaat rupea käsiään levittelemään ja laita kauppaa kiinni sen takia että kukaan ei suostunut tulemaan 1400e/kk palkalla töihin.

Täysin teoreettinen tilanne tietenkin, sillä kaikki matalapalkkatyöntekijät eivät muuta yhtä aikaa muualle.

Jättäisin vakavan seurustelun, sosiaaliset suhteet ja erittäin läheisen perheeni tänne. Ei tule kuuloonkaan. Mä kärsin kalliin asumisen, koska en rahan takia luovu psyykkisestä hyvinvoinnista. Asuminen täällä on kallista ja tällä hetkellä se vaan on siedettävä. Parisuhteessa kun on niin pitää ottaa se toinen osapuoli huomioon (en todellakaan laita suhdetta poikki siksi, että voin asua ypöyksin jossain kuusessa).

Jos mä pystyisin jättää kaiken niin muuttaisin pois koko Suomesta. Mutta kun en voi.

Nimenomaa. Samoista syistä mäkään en lähde helsingistä. Mutta jos on matalapalkkaisessa työssä ja arvostaa sitä sosiaalista helsinkiverkostoa mikä on jo olemassa, niin on ymmärrettävä että silloin se omistusasunto saattaa jäädä haaveeksi. Julma maailma mutta kaikkea ei voi saada ja valintoja on tehtävä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nimenomaa. Samoista syistä mäkään en lähde helsingistä. Mutta jos on matalapalkkaisessa työssä ja arvostaa sitä sosiaalista helsinkiverkostoa mikä on jo olemassa, niin on ymmärrettävä että silloin se omistusasunto saattaa jäädä haaveeksi. Julma maailma mutta kaikkea ei voi saada ja valintoja on tehtävä.

Mutta eipä ne pankitkaan niitä lainoja ihan mielin määrin lupaile. Mä sain lainalupauksen 140k euroa 2800e nettotuloilla (nettopalkka, lapsilisä ja elatusapu). Ei takaajia eikä sitä 10% ollut itselläni. Olen kahden lapsen yh ja mulla on opintolaina ja kulutusluottoa. Lainaa otin 130k. Asumiseen menee kaikkineen (vastike, laina, vesi) 850e/kk. En saisi samantasoista vuokrakämppää tuolla rahalla täältäpäin. Huonompitasoisia saisin 100e/kk säästöllä. Mielestäni tämä on paljon parempi ratkaisu. PK-seudulla oman maksaminen ei tule juurikaan kalliimmaksi kuin vuokrakämpän maksaminen. Sehän siinä on se juttu, miksi itse päädyin omaan, kun sellaisen kerta sain.

Sisko asuu Vantaalla VVO:n kolmiossa ja vuokra on 970e/kk. On jonottanut kaupungin kämppää 3,5 vuotta.

Tulipa tehtyä tarjous kämpästä. Ylläri, että suurinpiirtein just sellanen sopiva mitä on tullut tässä haettuakin. Harmittavaa vain, että vaikka myyntihinnan tarjoaakin, niin saapi odotella tiistaina olevaa asuntonäyttöä ja siitä ehkä mahdollisesti seuraavia tarjouksia. Peukku pystyssä.

Mutta eipä ne pankitkaan niitä lainoja ihan mielin määrin lupaile. Mä sain lainalupauksen 140k euroa 2800e nettotuloilla (nettopalkka, lapsilisä ja elatusapu).

Mä sain 150k lainan silloisilla n. 2100e nettotuloilla (nyt palkka korkeampi). Mutta tämäkin laina irtosi vain omasta pankista, Nordea esim ei myöntänyt lainaa. Eli kyllä siinä joutu vääntämään ja selvittämään, onneksi meni läpi kuitenkin. Ei todellakaan ollut 10% omaa rahaa, mutta 2 takaajaa vaadittiin. Eli ei ne pankit kovin helpolla noin isoja lainoja myönnä, etenkään kun sen lainan ottaa yksin. Uskon että lainalupaukseen vaikutti positiivisesti yli 10 vuoden vakituinen työ, ja rahavirta on aina kulkenut oman pankin kautta. Sieltähän ne näkee.

Tuo 10% omarahoitus olisi minun tilanteessa tehnyt sen, että asuisin edelleen vuokralla säästämässä sitä. Ja näin olisin menettänyt tähän mennessä lähes 20k rahaa vuokriin.. Eli mun kannalta tuo olisi ollut todella paska säädös.

No koska Suomessa suunnilleen 95% pääkaupunkiseudun ulkopuolisista alueista on työpaikkatarjonnan ja kulurankenteen osalta ihan vitusti miinuksella.

Mielelläni muuttaisin jonkin peräparikkalan halpojen asuntomarkkinoiden äärelle, jos siellä olisi 100km säteellä jotain osaamiseeni täsmäävää elinvoimaista yritystoimintaa jota ei ajeta kokonaan alas seuraavan parin vuoden sisällä.

Ollako mielummin pienessä velkakopissa pätkätyöläisenä pääkaupunkiseudulla, vaiko tukiloisena jossain maaseutukaupungissa. Siinäpä vasta kysymys.

On se hienoa että täällä on vain niin hienoja huippuosaajia ja tulevia pörssiyhtiöpomoja ettei mitään osaamista vastaavaa löydy muualta kuin Helsingistä. En mä oikeasti tarkoita vaihtoehtona sitä Siilinjärveä, mutta jos se nyt on helvetin kumma jos ei akselilla Turku, Tampere, Jyväskylä, Oulu jne ala löytymään yrityksiä ja osaavan työvoiman tarvetta.

Mutta kituuta sinä siellä pikkukopissa pk seudulla kun ei osaajalle ja sen isolle palkalle saa siellä mitään järkevää asumisvastinetta. :D

Ei tarvi vetää herneitä nenään sen isommin. En vetänyt minäkään vaikka kärkkäästi kirjoitinkin...tahallani.

- - - Updated - - -

Tosta kaupankassasta nyt senverran, että ite hain vuosi sitten lainaa 120k yksin. Kaikki tarkistettiin viimesen päälle ja korot laskettiin 7% asti, että on varaa maksaa. Viime vuoden brutto oli jotain +40k, eivätkä suostuneet myöntämään tota lainaa mulle 20v ajalle, vaan jouduin ottaan 25v, jolloin myös annuiteettilaina-mahdollisuudet putos pois, jonka olisin kyllä halunnut. Nyt sitten makselen tällä hetkellä keskimäärin 3000e/kk bruttotuloilla jotain 440e/kk tota lainaa pois :face: Noh, pitäisipä jäädä ainakin jotain säästöön (vaan kun ei silti jää)

Siis aivan varmasti voit muuttaa maksuohjelmaa nyt jos haluat maksaa enempi lyhennystä ja vaihtaa vaikka siihen annuiteettiin. Jos et lainaasi ole ottanut pitkällä kiinteällä korolla, niin maksuohjelman muutos on ihan normaalia toimintaa ja usein sen saa kerta vuoteen tehtyä ilmaiseksi tai jollain parin kympin veloituksella. Viitekoron kanssa on aina kalliimpaa ja siinä voivat tällä hetkellä olla nihkeitä.

Off topic havaintoja:
"Mikä pakko on asua Helsingissä, muuta Vimpeliin?" <- validi argumentti
"Mikä pakko on asua Vimpelissä, muuta Helsinkiin?" <- huutoraivokohtaus netissä

Hyvä syy olla muuttamatta on esim. muksut, heidän koulu ja kaverit. Varmaan meikäkin saisi heti töitä 10t€ kk palkalla jostain vieraasta maasta, mutta onko se sitten mukavaa muulle perheelle istua vuokrakaksiossa jossain Berliinissä päivät ja 9kk välein muutetaan uuteen maahan kun iskä tekee rahaa. Tosin sitä rahaa ei koskaan käytetä, kun ei ole harrastuksia eikä kavereita. Hyvä syy olla muutamatta voi olla vaikkapa tuttu kyykkyräkki paikallisella homeisella salilla. Eletään sitten vähän "köyhemmin" mutta oikeaa elämää kuitenkin. Vaikka toki saa olla kokoomusnuorikin, jos haluaa.

Siellä mainittiin netti, mutta minä huomasin heti 60 euron salikortin. Ihan pakko käydä hienolla trendisalilla kun on saleja jossa tuo 60 euroa on sama kuin vuosimaksu.

Itse työkseni suhailen eri saleilla ympäri pääkaupunkiseutua, eikä ole tullut vastaan salia jossa vuosimaksu olisi lähellekään 60 euroa.

Esim. Töölön kisahalli ja Liikuntamyllykin(kaupungin saleja) veloittavat yli 200€/vuosi. Ja näillä saleilla on sitten perkeleellinen ryysis(ei toki jos voi treenata esim. klo 13) ja mamuilla penkkikisat menossa farkut jalassa. :)

Mikäli haluaa ostaa kortin salille jossa voi nauttiakin treenaamisesta, niin n. 40€/kk pitää olla
laittaa paalua tiskiin.

Siis aivan varmasti voit muuttaa maksuohjelmaa nyt jos haluat maksaa enempi lyhennystä ja vaihtaa vaikka siihen annuiteettiin. Jos et lainaasi ole ottanut pitkällä kiinteällä korolla, niin maksuohjelman muutos on ihan normaalia toimintaa ja usein sen saa kerta vuoteen tehtyä ilmaiseksi tai jollain parin kympin veloituksella. Viitekoron kanssa on aina kalliimpaa ja siinä voivat tällä hetkellä olla nihkeitä.

6kk euriborilla mennään, mutta ne oli sitä mieltä, että mun rahat ei riitä lyhentään tuota, jos otan sen 20vuodelle, sen takia eivät suostuneet siihen.

Tulipa tehtyä tarjous kämpästä. Ylläri, että suurinpiirtein just sellanen sopiva mitä on tullut tässä haettuakin. Harmittavaa vain, että vaikka myyntihinnan tarjoaakin, niin saapi odotella tiistaina olevaa asuntonäyttöä ja siitä ehkä mahdollisesti seuraavia tarjouksia. Peukku pystyssä.

Etkö koittanut tehdä tarjousta niin että voimassaolo loppuu ennen näyttöä? Vai eikö välittäjä suostunut ottamaan vastaan?

Ostajan kannaltahan lyhyen aikaa voimassa oleva tarjous on aina paras, kun a) myyjä ei ehdi vatvoa asiaa pitkään ja b) myyjä ei ehdi huudattaa kilpailevia tarjouksia.

Itse olen aiemmissa kaupoissani aina tehnyt tarjouksen loppuiltapäivästä ja niin että on voimassa vain seuraavan päivän esim. klo 11.00 asti. Yksi kauppoihin johtanut taisi olla voimassa vain klo 9.00 - tuohon ei enää monikaan ehdi väliin kiilaamaan.

Mua kanssa ihmetyttää, jos ei mukamas löydy töitä Suomen muista isoista kaupungeista :)

Enivei, en kyllä itse muuttaisi jonnekkin Siilijärvelle. Olen jo monta vuotta todennut, että haluan asua joko Tampereella, Turussa tai vähiten PK-seudulla. Onneksi ei tarvi tuossa viimeisessä asua. Nykyään sitä voisi asua myös noiden paikkojen kehyskunnissa. Omista valinnoista täytyy maksaa, niin se vaan on. Jokainen punnitsee itse valintojen plussat ja miinukset ja toimii sen mukaan. Turha valittaa, jos on tehnyt sen tai sen valinnan. Elämä ja maailma nyt vaan on miten on. Jos on paskapalkkainen, eikä ole varaa, se on oma valinta. Ei kukaan siihen roolin ole pakottanut. En jaksa hirveästi sympatisoida(yritän olla sympatisoimatta), jos joku on tehnyt paskoja elämänvalintoja, eikä ole varaa haluamaansa asemaan tietyssä paikassa.

Voi vittu että jengi on täällä kuutamolla, tai sitten kuvittelee että siellä siilinjärvellä on sama tilanne kuin Helsingissä. Millä helvetillä sitä pistää 400 euroa sivuun jos tekee muutakin kuin syö makaronia?

Esimerkki omasta lähipiiristä: yksin asuva palvelualan työntekijä.
-palkka 1600 netto
-vuokra 800
-bussikortti 90
-puhelin, netti yms. 50
-salikortti 60
-sähkö 20
-vakuutukset 70
-bensat 50
-ruoka 200
=JÄÄ HUIKEAT 260 EUROA. Ja sillä pitäisi sitten hoitaa kaikki muut kulut + jättää säästöön 300-400 euroa?!

Tällä korkotasolla lainanhoitokulut 150.000 lainalle (25v) on alle 600. 6% korolla 950 euroa.

Kyllä se täyslainoitus on tuossa tapauksessa ihan helvetin hyvä vaihtoehto!
Pitää olla kyllä melko osmo, että asuu 1600euron tuloilla 800 euron kämpässä. Kuukaudesta teet kaksi viikkoa töitä pelkästään vuokran maksuun.

Jos on 90egen bussikortti niin mihin menee vielä 50 eurolla bensaan rahaa?
Itse en ole ikinä maksanut 60 euroa salikäynneistä per kk
70 egen vakuutusmaksut sisältänee autovakuutukset?

Itse samalla rahalla hoitaisin asiani näin:
500euroa asuntoon
Bussikortti 90
Puhelin, netti 50
salikortti 30
Sähkö 20
Vakuutukset 20€ (kotivakuutus ei nyt paljoa maksa)
bensat 0, en omistaisi autoa tolla palkalla
ruoka 200

Jäi 590€ muuhun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom