Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jahas kohtapuoleen pitäs nostaa loput lainasta (RS-kohde). Pähkäilen niinkin hölmöjä, että kun puolikas lainasta nostetaan kiinteänä niin kai sentäs ne marginaalit ja viitekorot pätevät mitä aiemmin on sovittu? Ettei pankki nyt tämän tilanteen mukaan ala sitä kiinteän lainan korkoa laskeskelemaan. Marginaalit nousseet, tosin pitkien lainojen korot taitaa olla ihan hyvällä mallilla.
Kiinteähän lasketaan aina just sen päivän noteerauksen mukaan. Ja noissa ne leipoo kyllä rasvasia marginaaleja sisään...
En tosin nyt tarkkaan tiedä sun tapausta, mutta mä ainakin olen ymmärtänyt ettei kiinteetä voi sopia mitenkään etukäteen vaan se on aina sen hetken hinta kun nimmarit vedellään lappuihin.
Kiinteässä se viitekorko on esim. 5 vuoden swap + pankin marginaalit jotka on kyllä kautta linjan olleet enempi mitä esim. 12 kk euriborin kanssa. tosin ne ei tuossa puhu marginaalista ja ainakaan itse en ole ikinä pystynyt kiinteän koron hintaa neuvottelemaan, siksi en ole ehkä siihen tälläkään kertaa lähtenyt.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288495138073.html Pakko oli laittaa tämä tänne, vittu kuinka tyhmiä ihmiset on. Kaikki mulle nyt heti ja pikavipit vielä päälle.
Samaa mietin aamukahvin äärellä, kun luin tätä juttua. Lähes 70000€ "muita luottoja". Julkisivun ylläpito vienyt velkavankeuteen eikä pääse edes eroon onnettomasta suhteesta.
Mutta eihän tuossa oikeasti ole suurta ongelmaa. Asunto myyntiin ja velat maksuun. Sitten voi lähteä eron jälkeen taas rakentamaan alusta.Näitä pääsääntösesti tyhmiä nuoria riittää jotka ottavat sumeita kulutusluottoja ja pikavippejä kaikenlaiseen matkusteluun ym. leveään elelyyn eikä ymmärretä että lainojen korot on sumeat ja pitäis maksaa takaisinkin. Ja kallis auto lainarahalla ostettuna niin auton hinta putoaa nopeammin kuin laina lyhentyy...
Noi asuntolainathan monien on "pakko" ottaa et saavat omistusasunnon kun vuokra-asunnoistakin tyhmää maksaa kovaa hinta koko ikänsä.
Mutta eihän tuossa oikeasti ole suurta ongelmaa. Asunto myyntiin ja velat maksuun. Sitten voi lähteä eron jälkeen taas rakentamaan alusta.
Itsellä jos työpaikka menee nurin, niin siinä jääkin sen verran velkaa (ostin joskus osakkuuden), että saa lähteä taas alusta, mutta eihän elämä ole reilua.
Oma laina 15kk sitten otettuna niin 0,69 marginaalilla. 3-4 vuotta sitten marginaalit tais olla jossain 0,3 - 0,4%. Ja nyt loppuvuodeksi on sitten jo uhkailtu jopa 1,5% marginaaleilla.
Voiko marginaalin uudelleenneuvotella jossain vaiheessa, jos vaikka parin vuoden jälkeen lainanotosta ilmassa leijuisikin edukkaammat marginaalit..