Asuntolaina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse vaihdoin ennen vuoden vaihdetta juuri 12 kk:sta 1 kk:n ja muistaakseni kustannus suoraan listahintana oli 100 €. Ainakaan minulla ei ollut mitään ongelmaa. Olisi saanut kuulemma vaikka 1 vk euriborin jos olisi halunnut.

Nyt on neuvoteltu pankin kanssa. Virkailijan pitää pyytää marginaalista tarjous joltain big shotilta pankista, joten saan tuon marginaalin tietooni tänään. Saas nähdä miten 1,25%:sta tippuu.

No ei kai ne nyt pankin sisällä kilpaile. Ainakaan näissä perinteisissä Nordeoissa ja muissa. Joku OP voi olla poikkeus, kun jokainen on oma yhtiönsä. Ei joka konttori, mutta eri alueiden pankit.

Itse ajatteli käydä myös vaihtamassa 12kk euriborin -> 3kk, ihan vain siinä toivossa, että korot pysyisi vielä hetken alhaalla.. Onko hajua paljon Op ottaa tästä vaihdosta

No ei kai ne nyt pankin sisällä kilpaile. Ainakaan näissä perinteisissä Nordeoissa ja muissa. Joku OP voi olla poikkeus, kun jokainen on oma yhtiönsä. Ei joka konttori, mutta eri alueiden pankit.

Ainakin OP:ssa näin siis voi tehdä, ja minulta kysyttiinkin olenko kilpailuttanut OP:n sisällä jo vai tiedustellut kokonaan muista pankeista. Ja konttorilla tarkoitin tosiaan eri alueiden pankkeja..

Marginaalin vertailu on vähän sama kun vakuutusten vertailu. Ikä, asuinpaikka, pankki, lainasumma ja varallisuus vaikuttaa todennäköisesti niissäkin.

Nappasin juuri lainan josta puolet on 1kk Euriborilla ja loput sitten kiinteä 5-vuotta 2,6% (tämä tosin vielä muuttuu kun koko summa nostetaan). Marginaali 0,75 joka ainoastaan saatiin vain siksi, että toinen osapuoli sai etuja. Muuten se olisi ollut aivan varmasti vähintään 0,9, eli hienot on lahjat täällä ihmisillä jotka tuosta vaan nappailee niitä 0,6 marginaaleja olematta pankissa töissä. Varmaan joku muu olisi saanut halvemmalla kaiken ja olisi toki jätänyt tuon kiinteän ottamatta kun kerran korot on nyt niin alhaalla.

Kaikki se maksaa ja aina sitä pankille häviää...

Itse ajatteli käydä myös vaihtamassa 12kk euriborin -> 3kk, ihan vain siinä toivossa, että korot pysyisi vielä hetken alhaalla.. Onko hajua paljon Op ottaa tästä vaihdosta

Juuri selvittelen itsekin samaa, 150€ ainakin meidän konttorissa. Vielä kun osais näppärästi katsoa että missä ajassa tuo 150€ itsensä kuolettaa ja paljonko täytyy korkojen nousta toisella vuosipuoliskolla että ottais takkiin..

Juuri selvittelen itsekin samaa, 150€ ainakin meidän konttorissa. Vielä kun osais näppärästi katsoa että missä ajassa tuo 150€ itsensä kuolettaa ja paljonko täytyy korkojen nousta toisella vuosipuoliskolla että ottais takkiin..
Eipäs ollutkaan kun 0€, kun soitti pankinjohtajalle ja hetken puheli.. Tosin vain 6kk euriboriin, mutta nyt tippuu kokonaiskorko meillä 2,58 --> jonnekin 1,9 päälle

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja sukkana läpi viitekoron vaihto 1 kk euriboriin. Pankki Nordea. 140 euroa maksoi. Korko putosi 2,7 --> 1,15 eli tuntuu 200.000 euron lainassa.

Ja sukkana läpi viitekoron vaihto 1 kk euriboriin. Pankki Nordea. 140 euroa maksoi. Korko putosi 2,7 --> 1,15 eli tuntuu 200.000 euron lainassa.
No hitto onko se ero noin suuri. Ite seurailen hyvin laiskasti noita lainamaksuja ja korkoja. Pitää varmaan itekkin kysellä mitä Sampopankki ois mieltä. 12kk euribori ois tällä hetkellä. Tosin tarkastus taitaa olla sopivasti tossa toukokuussa. Lainaa jäljellä ~120k

No hitto onko se ero noin suuri. Ite seurailen hyvin laiskasti noita lainamaksuja ja korkoja. Pitää varmaan itekkin kysellä mitä Sampopankki ois mieltä. 12kk euribori ois tällä hetkellä. Tosin tarkastus taitaa olla sopivasti tossa toukokuussa. Lainaa jäljellä ~120k

No siis mulla oli kun korontarkistus oli joulukuussa. Silloni se oli korkeempi. Taitaa olla aika tarkaan prosenttiyksikön se ero nyt.

OP tarjoasi 0,85% marginaaliksi, ja sen lisäksi halusivat meidän huomioivan tuon bonusjärjestelmän joka laskee marginaalin periaatteessa 0,6%.
Milläs tasolla tuo teidän mielestänne nyt on?

OP tarjoasi 0,85% marginaaliksi, ja sen lisäksi halusivat meidän huomioivan tuon bonusjärjestelmän joka laskee marginaalin periaatteessa 0,6%.
Milläs tasolla tuo teidän mielestänne nyt on?
Ite kävin just vääntämässä ja OP:sta marginaalin 0,75 ja 3kk euribori. lainasumma about 230000-250000

No siis mulla oli kun korontarkistus oli joulukuussa. Silloni se oli korkeempi. Taitaa olla aika tarkaan prosenttiyksikön se ero nyt.

Ei runklannu marginaalia uusiksi? Oon kuullu että jossain pankeissa saattas tehä tota. Mulla on niinkin pieni kun 0,36 että ei viitti siitä luopua.

Minkälaisia takuita sm72 sinulla oli? ja paljonko on tulot? Itselläni on kohta 300te lisälaina neuvottelut edessä ja siintä pari vuotta eteenpäin ja sitten yritän jo milliä.

Ei runklannu marginaalia uusiksi? Oon kuullu että jossain pankeissa saattas tehä tota. Mulla on niinkin pieni kun 0,36 että ei viitti siitä luopua.

Jos kesken korkokauden menet muuttelemaan niin silloin yleensä puuttuvat marginaaliinkin. Koron vaihtaminen tarkistuksen yhteydessä pitäisi olla ok. Tosin nämäkin tuntuvat vähän elävän pankista ja henkilöstä riippuen :D

Ite kävin just vääntämässä ja OP:sta marginaalin 0,75 ja 3kk euribori. lainasumma about 230000-250000

Eli, vielä pitäisi olla varaa tiputtaa. Taidan lähteä kyselemään samaa luokkaa OP:n toisesta aluepankista. Onkohan OP:n pankeilla yhteiset järjeselmät mistä saavat valmiina asiakastiedot, vai ovatko nämäkin täysin aluekohtaisia asioita?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom