Asuntolaina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No mites tohon nyt sitten vastais lyhyesti ja ytimekkäästi, osaan joka tempun kirjoista ja niitten ulkopuolelta. Et näköjään ymmärtänyt tota tinkimishommaa, eli olen löytänyt taas sellaisen kohtaan mikä on jäänyt roikkumaan ja on suhtkoht lähellä ydinkeskustaa ja ja pieni yhtiövastike ja saan siihen noin 15% bruttotuoton, laittakaahan pojat paremmaksi?

No mites tohon nyt sitten vastais lyhyesti ja ytimekkäästi, osaan joka tempun kirjoista ja niitten ulkopuolelta. Et näköjään ymmärtänyt tota tinkimishommaa, eli olen löytänyt taas sellaisen kohtaan mikä on jäänyt roikkumaan ja on suhtkoht lähellä ydinkeskustaa ja ja pieni yhtiövastike ja saan siihen noin 15% bruttotuoton, laittakaahan pojat paremmaksi?
Pistetään sitten paremmaksi;)
Asunto Merikarvialta taajaman ulkopuolelta 23% nettotuotolla!
Miltäs tuollainen kuulostaa:rolleyes:
No leikki sikseen;)
Ilmeisestin puhut asunnon vuokraamisesta?

En muista ilmoititko aiemman ostoksesi sijaintia, mutta ei taida kovin iso kaupunki olla jos tuolla hinnalla keskustasta saa kämpän? Lisäksi jos laskee tuota tuottoa niin pitäisi jäädä 500 € käteen vastikkeiden jälkeen, jotta oltaisiin 15 prosentissa. Jotta jää 500 käteen niin asunnon on oltava vähintään kaksio tai kolmio. Olet kyllä ammattimies jos tuollaisia löydät vähän väliä. Voisin melkein maksaa pientä välityspalkkiota, jos etsisit minullekin kämpän. Tyydyn jo 10 % tuottoon ihan mukisematta :)

BRUTTO tuotto!!!!! Kaupunki on Suomen mittakaavassa suhtkoht iso ja Suomen isoin taxfree myynti ja yliopisto laajenee ja UPM sai vähän aikaa sitten valmiiksi oman voimalan ja Ikea on tulossa ryssille vielä( pikkulinnut lauloi) eli kasvava kaupunki. Helsingissä on mahdoton tehdä hyvää tiliä asunnoilla ellei pelaa sitten isojen poikien leikkejä eli kerrostaloja ja muita isoja projekteja suoraan. Asuntoa kannattaa vuokrata niin kauan että että ei tule isoja remppoja siihen viiden vuoden suunnitelmaan, myy sitä ennen pois.

BRUTTO tuotto!!!!!

?

Bruttotuotto lasketaan käsittääkseni tulot miinus menot (vastike ym)...Nettotuotto sitten verojen jälkeinen summa.

hoi! jos marginaali on 1% ja 12kk euribor n. 2,1% ja todellinen vuosikorko 3,7% mistä vitusta toi 0,6 tulee????

Luultavasti lainallasi on jonkinlainen hoitopalkkio tai muu vastaava. Muistaakseni minulla menee 1,20 € per lainaerä tuota joka kuukausi.

90 luvun alussa opetettiin koulussa että brutto tuotto on se mitä se tuottaa ja netto tuotto on sitten kaikkien vähennyksien jälkeen mikä jää näppiin. Esim, vuokra on vaikka 500e *12kuukautta on 6te brutto vuosituotto, sitten netto ois vaikka 100e ois yhtiövastike *12kuukautta eli 1200e miinus tosta ja jos ois kokonaan maksettu asunto ni siintä vielä sitten pois 28% somaleille ja arkadianmäelle ni se mikä jäis viivan alle olisi sitten netto.

90 luvun alussa opetettiin koulussa että brutto tuotto on se mitä se tuottaa

Hienosti on teillä koulussa opetettu.

Kokeiles vaikka seuraavaa ajatusta ihan näin kansan kielellä: Vuokratuotto - Menot = Bruttotuotto.

Kiinteistöala taas on erittäin hyvin hallinnassa.

Khyl susta Jethro tulee.

821912.webp

90 luvun alussa opetettiin koulussa että brutto tuotto on se mitä se tuottaa ja netto tuotto on sitten kaikkien vähennyksien jälkeen mikä jää näppiin. Esim, vuokra on vaikka 500e *12kuukautta on 6te brutto vuosituotto, sitten netto ois vaikka 100e ois yhtiövastike *12kuukautta eli 1200e miinus tosta ja jos ois kokonaan maksettu asunto ni siintä vielä sitten pois 28% somaleille ja arkadianmäelle ni se mikä jäis viivan alle olisi sitten netto.
Eli nettona tulee 288€/kk
Jos asunto otettu velaksi, niin vau mikä diili:D
Toki jos noita asuntoja(velattomia) on esim 10kpl, niin siinä tapauksessa ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt sitten jatkatte tuota tuottolätinää tuossa asuntosijoitusketjussa. Täältä deletoin tästä lähin jokaisen tähän viittaavan jutun. Täällä puhutaan ASUNTOLAINOISTA, ei sijoitusasuntojen tuotoista tai siitä on bruttotuotto yhdyssana vai ei.

Onko kukaan käynyt pankissa kysymässä tämän hetkisiä marginaaleja? Kävin viime viikolla neuvottelemassa uuden lainan tulevaan asuntoon. Lainan määrä noin 200 000 € ja marginaaliksi lupasi pankkineiti ensin 0,65%, mutta pankinjohtaja nosti vielä kymmenyksellä eli lopullinen olisi 0,75%.

Hieman lisätietoja. Pankki Nordea. Aiempi asuntolaina (120 000 €) kolme ja puoli vuotta sitten saatu marginaalilla 0,3 %, joka oli silloin muistaakseni paljon alempi kuin mitä pankit tarjosivat lehtien mukaan. Nyt vasta luin lehdestä, että Nordea tarjoaa lainoihin 0,78% marginaalia, joten olisin tippunut ns. perusasiakkaan tasolle. Periaatteessa sen ansaitsisinkin, koska pankista en ole mitään muuta vailla kuin lainaa. Yhtään sijoitusrahoja tai muutakaan ylimääräistä en Nordeassa pidä. Toisaalta olen taas maksanut aiempia lainoja pois huomattavasti kovemmalla tahdilla kuin mitä lainaa nostettaessa on sovittu. Lisäksi minulla on ollut pariin sijoitusasuntoon lainaa, joista toisen olen maksanut pois. Toisessa oli muistaakseni marginaali 0,85 % (nostettu 5/2009) ja toisessa 0,75 % (nostettu 11/2010).

Onko siis kenelläkään marginaaleja lähellä 0,5 % tällä hetkellä? Tuonne tasolle marginaali pitäisi saada, jotta pankin vaihtoa kannattaisi alkaa edes harkitsemaan, koska saan tästä uudesta lainasta yli puolet kuitattua heti vanhan asunnon myynnin jälkeen.

Minkälaisia tuottoja sinulla Zarniwoop on noissa sijoitusasunnoissa ja paljon oli omia säästöjä? Itse väännämme aina pankin kanssa kättä tosta sijoitusasuntojen marginaaleista ja joka kerta ku ostamme uuden kämpän ni pankki yrittää nostaa marginaalia 0.05%. Tuttu väitti minulle että jos laina-aika on lyhyt esim 10v tai alle ni sen takia on korkeampi marginaali koska pankki ei "tienaa" tarpeeksi muuten ku noihin 30v lainoihin saa helpommin jonkun 0,3% marginaalin koska pitkässä juoksussa pankki tienaa niillä paljon enemmän.

Onko kukaan käynyt pankissa kysymässä tämän hetkisiä marginaaleja? Kävin viime viikolla neuvottelemassa uuden lainan tulevaan asuntoon. Lainan määrä noin 200 000 € ja marginaaliksi lupasi pankkineiti ensin 0,65%, mutta pankinjohtaja nosti vielä kymmenyksellä eli lopullinen olisi 0,75%.

Hieman lisätietoja. Pankki Nordea. Aiempi asuntolaina (120 000 €) kolme ja puoli vuotta sitten saatu marginaalilla 0,3 %, joka oli silloin muistaakseni paljon alempi kuin mitä pankit tarjosivat lehtien mukaan. Nyt vasta luin lehdestä, että Nordea tarjoaa lainoihin 0,78% marginaalia, joten olisin tippunut ns. perusasiakkaan tasolle. Periaatteessa sen ansaitsisinkin, koska pankista en ole mitään muuta vailla kuin lainaa. Yhtään sijoitusrahoja tai muutakaan ylimääräistä en Nordeassa pidä. Toisaalta olen taas maksanut aiempia lainoja pois huomattavasti kovemmalla tahdilla kuin mitä lainaa nostettaessa on sovittu. Lisäksi minulla on ollut pariin sijoitusasuntoon lainaa, joista toisen olen maksanut pois. Toisessa oli muistaakseni marginaali 0,85 % (nostettu 5/2009) ja toisessa 0,75 % (nostettu 11/2010).

Onko siis kenelläkään marginaaleja lähellä 0,5 % tällä hetkellä? Tuonne tasolle marginaali pitäisi saada, jotta pankin vaihtoa kannattaisi alkaa edes harkitsemaan, koska saan tästä uudesta lainasta yli puolet kuitattua heti vanhan asunnon myynnin jälkeen.

Itse käyn kirjoittaan aspi lainan ensi perjantaina 0.5 marginaalilla. Minun mielestä sekin on liian korkea kun laina on pieni yms yms....

Tuttu väitti minulle että jos laina-aika on lyhyt esim 10v tai alle ni sen takia on korkeampi marginaali koska pankki ei "tienaa" tarpeeksi muuten ku noihin 30v lainoihin saa helpommin jonkun 0,3% marginaalin koska pitkässä juoksussa pankki tienaa niillä paljon enemmän.
Pitkä raha on pankille kalliimpaa.

Meillä 0,65%, heinäkuussa nostettu. Nää nyt on vain lukuja jos ei kerro enempää taustoja.

0,65 meilläkin ja nostettu tammikuussa. Eipä ole vähään aikaan alle 0,5% marginaaleja tavallinen kuolevainen saanut.

Back
Ylös Bottom