Asuntolaina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko kukaan saanut määräaikaisella työsopimuksella lainaa? Työn jatkuvuuden puolesta näyttää hyvältä, mutta ainahan se on mahdollista saada fudut.

Olen ensiasunnon ostaja ja löytyy ASP-tili. Löysin hyvän kaksion, jolla hintaa 95t€. Ensin vain pitäisi päästä katsomaan sitä tarkemmin ja sitten tarjota jotain.

Luultavasti omalla tuurillani järjestän itselleni henkilökohtaisen konkurssin heti kättelyssä, mutta minkäs teet. Ei nappaile maksaa mitään samanhintaisia vuokria, jos voi maksaa "itselleen" sitä..

On varmasti monikin, mutta suurin kysymys pankille varmaan on mikä on ala, mikä on koulutuksesi (oletko omaa alaa vastaavissa hommissa ja jos et niin miksi ja mikä on oikean alasi työtilanne) ja kauan olet kerinnyt olemaan työmarkkinoilla.

Onko kukaan saanut määräaikaisella työsopimuksella lainaa? Työn jatkuvuuden puolesta näyttää hyvältä, mutta ainahan se on mahdollista saada fudut.

Olen ensiasunnon ostaja ja löytyy ASP-tili. Löysin hyvän kaksion, jolla hintaa 95t€. Ensin vain pitäisi päästä katsomaan sitä tarkemmin ja sitten tarjota jotain.

Luultavasti omalla tuurillani järjestän itselleni henkilökohtaisen konkurssin heti kättelyssä, mutta minkäs teet. Ei nappaile maksaa mitään samanhintaisia vuokria, jos voi maksaa "itselleen" sitä..

2008 oltiin ostamassa avokin kanssa ensimmäistä asuntoa/taloa. Molemmilla määräaikaiset työsopimukset, ei mitään erikoista koulutusta mutta mulla silloin hyvät tulot. Ei säästöjä eikä ulkopuolisia takaajia haluttu käyttää vaikka mahdollisuus olisi ollut. No heti ensimmäisellä tapaamisella kysyttiin lainaa 175 t€ maksavaan omakotitaloon ja lainalupaus tuli ongelmitta parissa päivässä. Loppujen lopuksi ei tätä taloa ostettu vaan n 150€ lainalla rivarineliö. Eli meidän kohdalla hommat toimi silloin todella hyvin, sopiva pankki ja aivan mahtava vanhempi rouva pankista hoitamaan asioita niin jäi kaikille hyvä mieli. :)

Onko kukaan saanut määräaikaisella työsopimuksella lainaa? ... Ensin vain pitäisi päästä katsomaan sitä tarkemmin ja sitten tarjota jotain.

Luin ehkä liian suoraviivaisesti sun kirjoituksen, mutta ihan varmistuksena, huolehdithan ihan ekana sen lainaneuvottelun pankin kanssa ennen kuin tarjoat.

Viimeksi muokattu:
Sain 2007 lainaa helposti ensiasuntoon, vaikka en ollut vakituisissa töissä, vaan tein pätkähommia eri työnantajille.

Kysymistäni pankeista ainoastaan Ålandsbank ei olisi antanut lainkaan lainaa. Muista olisi mielellään annettu paljon enemmän kuin pyysin. Tosin sittemmin pankkien asenne on varmaan taas muuttunut varovaisemmaksi.

Nuo 2007-2008 kokemuksenne eivät välttämättä hirveästi kerro pankkien vaateista tänä päivänä, sillä tuolloin 4vuotta sitten oli lamakin vielä piilossa nurkan takana.

Nuo 2007-2008 kokemuksenne eivät välttämättä hirveästi kerro pankkien vaateista tänä päivänä, sillä tuolloin 4vuotta sitten oli lamakin vielä piilossa nurkan takana.

Näinhän se varmaan on. Tosin tossa just kesällä pankista soitettiin ja kysyttiin, että tarttisinko mä mihinkään lisää lainaa tai olisko mitään haaveita joita haluisin toteuttaa... Sanoin, että eiköhän tilanne ole nyt sen verran jännä, että passaan tarjouksen. Ja siihen virkailija sanoi, että niinhän se on, niinhän se on...

:p

On varmasti monikin, mutta suurin kysymys pankille varmaan on mikä on ala, mikä on koulutuksesi (oletko omaa alaa vastaavissa hommissa ja jos et niin miksi ja mikä on oikean alasi työtilanne) ja kauan olet kerinnyt olemaan työmarkkinoilla.
Olen omalla alalla hommissa. Nyt uudessa työpaikassa tuli 9kk täyteen. Sopimus on vuoden loppuun asti, mutta työtilanne näyttää siltä, että jatkoa on luvassa. Tehtaalle valmistuu laajennus, johon tarvitaan lisää työntekijöitä.

Luin ehkä liian suoraviivaisesti sun kirjoituksen, mutta ihan varmistuksena, huolehdithan ihan ekana sen lainaneuvottelun pankin kanssa ennen kuin tarjoat.
Kyllä, huono mennä rahattomana tarjoamaan mitään :) Pitänee netissä täyttää se lainahakemus, ja eiköhän sieltä viikon sisään vastailla mitä mieltä ovat.

Saa.
Pankkitädiltä kuultua että pitää olla työttömyyskassan päivät täynä. Tosin itselläni eivät sitä edes kysyneet.
On täynnä..

Tosin tossa just kesällä pankista soitettiin ja kysyttiin, että tarttisinko mä mihinkään lisää lainaa tai olisko mitään haaveita joita haluisin toteuttaa... Sanoin, että eiköhän tilanne ole nyt sen verran jännä, että passaan tarjouksen. Ja siihen virkailija sanoi, että niinhän se on, niinhän se on... :p
Samaa soittelivat asunnon suhteen. Nyt jos tänä vuonna ostaisi asunnon, saa 3t€ "ilmaista" rahaa pankilta ASP-tilin ansiosta.

Minkälaisia tarjouksia pistätte vetämään, kun käytte asuntoesittelyissä? 5-10% pois hp:sta? Pitänee alkaa kiertelemään nuita asuntoesittelyjä, niin pääsee sitte juoneen mukaan :)

Katso ekana mistä kaupungista ja mistä kaupunginosasta ostat sen asunnon, sitten onko se asunto jäänyt "roikkumaan" listoille ja sitten minkälainen sen kunto on, ihan hyvin voi lähteä tinkimään 20%

Itsehän olin mulkku myyjä.

Hp oli 158ke
Oastaja tarjosi 150
Minä 154
Ostaja 152
Minä "turhaa tinkimistä 156"
Ostaja "miten se ylöspäin meni"
Minä "vituttaa tämmönen suotaminen, 156k, ota tai jätä"
Ostaja: otan

:) ne siis ilmeisesti halusi sen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Olen saanut. Tai oikeastaan olin työtön ja sanoin että määräaikainen työsuhde tulossa, ei mitään probleemaa

^ Vilu on vittumainen myyjä :D

Nyt on luottohakemus lähetetty. Welcome my personal konkurssi.. Tättäräääräää

Hehheh, personal konkurssi haettu ja kohta täysimääräisesti nostettu.
Siis me saatiin oikeasti paljon lainaa ilman isoja tuloja. Varmasti ne pankissa katsoo, että mikä on sun historia maksujen suhteen ja että mikä on sun tulevaisuus sun duuiin suhteen. Sitten ne laskee että jos sulla menee hommat vituiksi, niin paljonko ne nettoaa kun pakkohuutokauppaa sun kämpän ja asettaa sut loppuelämäsi velkavankeuteen jos se kämpän hinta ei riiitä lainojen kuittaukseen.

Ei ne pankit hyäntekeväisyyttä tee, mutta hyvin sieltä rahaa saa kun on vakuudet ja on itse vakuuttava.

En edes viitsi sanoa millä tuloilla me saatiin iso laina...

EDIT: ja miski pankkia kiinnostaa se oletko määräaikainen vai vakkari? Vakkarista pääsee tässä maassa eroon todella nopeasti. Määräaikaisesta ei pääse ja jotkut tekee jopa parin vuoden määräaikaisia soppareita...

Itsekkin kilpailutin suuremmat pankit, ylivoimainen oli Sampo, 80% käy vakuudeksi ja marginaali 0,65% seuraavaksi Aktia 0,60% marginaali mutta lisävakuus nostaa hieman hintaa. Nordea 0,70, Säästöpankki 0,75%, OP 0,86% (tosin op bonukset leikkaa marginaalia vuodessa 0,25%). Vielä ei ole päätöksiä tehty.

Saman suuntaista täällä: Sampo 80% vakuudeksi ja marignaali 0,65%. Aktia antoi 0,67%, mutta lisävakuus myös nostaa hintaa. Nordea antoi ensimmäiseksi vuodeksi 0,78% ja toisesta alkaen 0,6%. OP:n kanssa neuvottelut vielä vaiheessa, marginaali nyt 0,65% mutta suostuivat jo vakuusvajeeseen. Tarjosivat myös 0,55% marginaalia ilman bonuksia. Ensin siis vuodeksi väliaikasrahoitus ja vuoden päästä ASP:n ehdot täyttyvät.

Toukokuussa hain lainaa ja tarjottiin pienen kilpailun jälkeen 0.5 marginaalilla. Tällöin siis määräaikaisella diilillä. Omarahoitusta n. 30%

Taitaapi olla kanankoppiin tyytyminen näillä lainatarjouksilla (120000) ja omilla aluemieltymyksillä (Vallila, Kallio, yms. ympäristö) täällä Helsingistä. Saisin kyllä hinattuu tota tarjousta ylöspäinkin vielä, mutta kun ei kiinnosta. Tätä lainaa pystyis hoitaan ihan kämäselläkin liksalla. Jää sitten rahaa elämiseenkin. Ja tosin tottunutkin jo moiseen kanankopissa asumiseen, eli ei siinä mitään.

Näillä alueilla mistä katson, niin saa heti kuitenkin vuokrattua jos muuttaa vaikka toisaalle. Tosin hyvät tuntuu menevän heti ja samat kämpät pyörii Oikotiellä. No ei tässä kiire oo. Toi ASP:n 3000:n tonnin juttukin on kuitenkin niin vähän, että en ota siitäkään ressiä.

Hehheh, personal konkurssi haettu ja kohta täysimääräisesti nostettu.
Siis me saatiin oikeasti paljon lainaa ilman isoja tuloja.
Nyt tässä voi vielä käydä niin, että meikäläinen saa lainaa ilman tuloja jos kaikki menee putkeen niinkuin yleensä :lol2:

Marginaali+viitekorko:0,500 prosenttiyksikköä + euribor 12 kk. Tällä hetkellä luoton kokonaiskorko olisi 2,583 %. Todellinen vuosikorko on 2,7%. Onko tuo nyt sitten paljon vai vähän?
Sitten pamahtaa 250e toimistomaksu, eikä tässä vielä kaikki. Saat myös kaupan päälle maksaa 1,5e jtn hoitokuluja aina kun jotain säätää(?), kun kukaan ei edes tieten hoida mitään :)

Nyt sitten pihi, kun olen niin kai meikäläinen tinkaa noita vielä alaspäin, oli se sopimus ASP-tilissä millanen vaan :D Ei kuitenkaa tule onnistumaan? Voihan pojat..

Ei tunnu pankkejakaan kiinnostavan asuntolainan myöntäminen tänne suuntaan sitten millään. Itse en jaksa erityisemmin soitella ja kiertää pankkeja, vaan mielummin netistä täytän perustiedot ja odotan että saisin edes alustavan lainapäätöksen ja marginaalin niiden perusteella. Jos kuulostaa hyvältä, niin sitten pankkiin neuvottelemaan tarkemmin ja mustaa valkoisella mukaan. Omassa taloudessa on kuitenkin ihan normikeskitulot (brutto 7500€kk) ja toinen työpaikka hyvin varma, ei autolainoja ja (perittyä) omaisuutta pitäisi olla nimissä enemmän kuin kaikkia yhteenlaskettuja lainoja.

Ei ainakaan OP, Sampo tai Nordea ottaneet yhteyttä, vaikka täytin kaikki tiedot netissä. Kaikissa pankeissa on mulla ollut joskus asiakkuus ja OP:ssa ja Nordeassa ollut useita lainojakin. Tai Nordeassa yhtä lainaa on vielä jokunen satanen jäljelläkin. OP:ssa on joku vapaaehtoinen eläkevakuutus. Lainat olen hoitanut ajallaan ja hyvin, oikeastaan aina nopeammin kuin maksusuunnitelmassa. Aikaa on kulunut lainahakemuksista joku pari kuukautta, enkä soita perään koska mulle on turha selittää että "hakemus on hukkunut johonkin". Asuntolainaa oltiin hakemassa n. 200 000€. Asuntoa on katseltu jo muutama vuosi ja lainapäätöstä haettu aina uudellen sitten kun sopiva kohde löytyy, tai joku "kiinnostava" kohde ilmaantuu. Joo ja ei ole menneet luottotiedot tai muutakaan.

Toisaalta alkaa olla jo ihan sama. Tuo pankkirumba vituttaa ja lisäksi kaikissa jotenkin edes järkevän hintaisissa asunnoissa on jotain "vikaa" ja tietyillä alueilla asuntoja on niin vähän, että niitä tulee myyntiin harvoin. Vielä harvemmin niin, että niitä ei olisi rempattu huonolla maulla ja pyydetään siitä vielä lisähintaa. Kaikki itseä kiinnostavat käytännössä rivarikohteet on taidettu myydä yli pyynnin, yhtä omakotitaloa lukuunottamatta. Toisaalta kun ei uskalla tai halua myydä vanhaa perintötaloakaan, niin pitänee laittaa se vuokralle ja maksella vuokralla sitten oman Aso-kämpän vastiketta, tai ainakin osa siitä. Mielummin sitä nyt kuitenkin omaa maksaisi pois. Kohta alkaa vaan olla omasta mielestäni jo liikaa ikää ensiasunnon ostajalle.

^ Meillä päin tuollaista kutsutaan aikaansaamattomuudeksi. :)

ps. samalla vaivalla kun raapustit kirjoituksesi, olisit jo käynyt pankissa ja todennäköisesti saanut vihreätä näyttävän lainapäätöksen mukaasi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom