Asuntolaina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Suomalaiset on liian nöyriä, pitäis vain rohkeasti tinkiä, semmoista se kaupankäynti on. Useasti on paljon ilmaa hinnoissa, itse olen tinkinyt jokaisen kohteen, olen kytännyt että on jäänyt "roikkumaan" listoille ja kokeillut kepillä jäätä. Yhdellä suun avaamisella voi säästää normaali jampan vuoden nettopalkan, ni kyllä se kannattaa minun mielestä. Kahdessa edellisessä kohteessa on tullut pakit, mutta lisää kohteita tulee. Olen miettinyt seuraavaa ideaa että printtaan paperille ilmoituksen että olisin kiinnostunut ostamaan tästä alueelta yksiön ja vien niitä kerrostalon alakertoihin, näinköhän toimisi tommoinen?

Oon saanut käsityksen että ostat remontin tarpeessa olevia luukkuja ja usein noista pyydetäänkin ylihintaa joten ei ihme että tinkaamisesi on onnistunut. Harvalla tosi asunnonostajalla on "vara" leikitellä, ennemmin vaikka maksaa muutaman tonnin liikaa jos asunto on mieluisa ja toivotulla sijainnilla IMO

Suomalaiset on liian nöyriä, pitäis vain rohkeasti tinkiä, semmoista se kaupankäynti on. Useasti on paljon ilmaa hinnoissa, itse olen tinkinyt jokaisen kohteen, olen kytännyt että on jäänyt "roikkumaan" listoille ja kokeillut kepillä jäätä. Yhdellä suun avaamisella voi säästää normaali jampan vuoden nettopalkan, ni kyllä se kannattaa minun mielestä. Kahdessa edellisessä kohteessa on tullut pakit, mutta lisää kohteita tulee. Olen miettinyt seuraavaa ideaa että printtaan paperille ilmoituksen että olisin kiinnostunut ostamaan tästä alueelta yksiön ja vien niitä kerrostalon alakertoihin, näinköhän toimisi tommoinen?

Eihän tossa ilmoittelussa mitään menetä. Monesti yksiöt ovat tosin vuokralla, eli omistajat eivät noita ilmoituksia lue.

Menee ehkä vähän väärään ketjuun nämä jutut, tämä on asuntolainaketju, myös sijoitusasunnoista on omansa..

Me maksoimme nykyisestä omakotitalosta yli pyynnin, koska hinta oli sopiva ja halusimme talon.

Toisilla on sellainen ajatusmaailma, että olkoon hinta mikä hyvänsä, niin aina tarjotaan alle. Tuo toimii hyvin esim. Turkin markkinoilla.

Nyt olisi vakkarityön saamisen jälkeen asuntolaina-asiat ajankohtaisia. Tarkoituksena olisi etsiä näin alkuun kerrostalokaksiota/kolmiota vuokrakämpän tilalle. Koska en ole kansantaloustieteiden tuntija niin nuo euromaiden ja yhdysvaltojen talousongelmat on laittanut kovasti miettimään että pitäisikö se kuitenkin vielä odotella ennen kuin tekee 100k euron investoinnin. Esim tämän päivän hesarissa sivut a14-15 eivät luo kovin ruusuista kuvaa lähivuosien taloustilanteesta.

Olisiko tietävämmillä kavereilla heittää spekulaatiota näistä vaikutuksista?

Nyt olisi vakkarityön saamisen jälkeen asuntolaina-asiat ajankohtaisia. Tarkoituksena olisi etsiä näin alkuun kerrostalokaksiota/kolmiota vuokrakämpän tilalle. Koska en ole kansantaloustieteiden tuntija niin nuo euromaiden ja yhdysvaltojen talousongelmat on laittanut kovasti miettimään että pitäisikö se kuitenkin vielä odotella ennen kuin tekee 100k euron investoinnin. Esim tämän päivän hesarissa sivut a14-15 eivät luo kovin ruusuista kuvaa lähivuosien taloustilanteesta.

Olisiko tietävämmillä kavereilla heittää spekulaatiota näistä vaikutuksista?

vähän samoja ajatuksia ilmassa ja itse odottelisin vähän aikaa vielä, jos lompakko ei kestä pahimpaa.

Joo ei tuo 12kk euribor tosiaan mikään kiinteä korko ole. Tai on se aina sen 12 kuukautta :) Totta kyllä, että vuoden päästä pankkikin on viisaampi tulevaisuuden suhteen ja jos talouden näkymät sitä vaatii niin kiinteät korot/korkokatot varmasti nousee..

Okei, tuota en tiennytkään, että kiinteää kuukausierää ei voi saada kaikkiin lainoihin. On itselläkin osassa lainasta valtiontakaus, joten ehkä sulla lainan suuruus + pitkähkö laina-aika esti sen saamisen.

Kiinteässä kuukausierässä on ideana että laina aika pitenee korkojen noustessa mutta valtion takaamassa lainassa maksimi laina aika on 25 vuotta ja täten kiinteä kk erä ei onnistu jos valitsee 25v laina ajan. Näin minä olen asian ymmärtänyt.

Itselle luvattu 200k lainaa op:ltä ja asuntoa haeskellaan avovaimon kanssa.
Täytyy myöntää että euroopan tilanne vähän pelottaa.

on the way to velkahelvetti.

Nonii tarjous on hyväksytty ja jos pankissa ei ole "kiirettä" ni loppuviikosta tekee kauppakirjat, lopullinen hinta oli 48te ja ydinkeskustasta yksiö.

Nonii tarjous on hyväksytty ja jos pankissa ei ole "kiirettä" ni loppuviikosta tekee kauppakirjat, lopullinen hinta oli 48te ja ydinkeskustasta yksiö.

Hyvä % tiputus pyyntihinnasta! Ydinkeskustasta mistä päin periferiaa? Paljon menee remppaan? Paljon arvioitu vuokrapyyntö ko. asunnolla? Ja paljon on vastike?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten pankit suhtautuu siihen, että ensimmäinen asunto olisi itse rakennettu? Irtoaako siihen lainaa helposti, vai aloittavatkko tyrkyttämään "no jos kuitenkin ensin lähiökaksio"-mantraansa? Ollaan ukon kanssa kumpikin vakkarihommissa, eikä kumpikaan sellaisella alalla, johon mahdollinen lama ensimmäisenä iskisi työttömyyden muodossa. Säästöjä ei kummallakaan oikein ole, miehen porukat suostuisivat takaajiksi. Ei siis olla ikinä käyty laina-asioista pankissa keskustelemassa, joten ihan yleisesti mietityttää onko mitään tsäänssejä..

Miten muuten jos suostuu lainaan takaajaksi(esim. lapselleen) ja laittaa oman kämppänsä pantiksi, niin miten se vaikuttaa jos myöhemmin tahtookin myydä talonsa?

Miten pankit suhtautuu siihen, että ensimmäinen asunto olisi itse rakennettu? Irtoaako siihen lainaa helposti, vai aloittavatkko tyrkyttämään "no jos kuitenkin ensin lähiökaksio"-mantraansa? Ollaan ukon kanssa kumpikin vakkarihommissa, eikä kumpikaan sellaisella alalla, johon mahdollinen lama ensimmäisenä iskisi työttömyyden muodossa. Säästöjä ei kummallakaan oikein ole, miehen porukat suostuisivat takaajiksi. Ei siis olla ikinä käyty laina-asioista pankissa keskustelemassa, joten ihan yleisesti mietityttää onko mitään tsäänssejä..

Miten muuten jos suostuu lainaan takaajaksi(esim. lapselleen) ja laittaa oman kämppänsä pantiksi, niin miten se vaikuttaa jos myöhemmin tahtookin myydä talonsa?

Jos maksukyky on kunnossa lainan määrään nähden, niin varmasti onnistuu jos reaalivakuus löytyy (ei käytännössä juuri eroa henkilötakauksesta). Kannattaa mennä pankkiin juttelemaan.

Elikkä huomenna kirjoitan kauppakirjan mutta voin vastata jo. Willimiehenranta ja valtakatu ja vastike on 123ekk. Remppaan menee 500-600e, teen pintaremontin. 500e saisin kuukaudessa vuokraa mutta muutan itse siihen asumaan.

Jahas, tänään oli Talsassa juttua välittäjien järjettömistä palkkioista. Jopa 7000 yksiöltä. Eli mistäs kannattais lähtee kattoon kämppiä, missä yksityishenkilöt myyvät itse? Ja juurikin yksiötä Helsingissä haen, ASP:lla on nyt sen verran rahaa.

Kun ei todellakaan huvita maksaa tollasia summia muutamasta paperintäytöstä. Maksan vaikka myyjälle pari tonnii paremman hinnan...

Jahas, tänään oli Talsassa juttua välittäjien järjettömistä palkkioista. Jopa 7000 yksiöltä. Eli mistäs kannattais lähtee kattoon kämppiä, missä yksityishenkilöt myyvät itse? Ja juurikin yksiötä Helsingissä haen, ASP:lla on nyt sen verran rahaa.

Kun ei todellakaan huvita maksaa tollasia summia muutamasta paperintäytöstä. Maksan vaikka myyjälle pari tonnii paremman hinnan...

Miten olis ihan perinteinen ostoilmoitus paikallisessa lehdessä? Ei kannata aliarvioida perinteisempiä keinoja. Vierestä nähneenä tuolla tavalla saattaa saada iskettyä tosi hyvään saumaan, ei muuta kuin aktiivisesti sitten kiertämään tarjokkaita läpi. Näillä talouden kannalta pelonsekaisilla hetkillä on kyllä ostajan markkinat.

Loppulaina tuli maksettua pois tuossa kesäloman aikana, muutama tonni sitä oli vielä jäljellä. Uutta asuntolainaa ei tee mieli ottaa vuosiin, mutta jos elämä jonnekin muualle heittää niin ehkäpä se on pakko.

Onko kukaan saanut määräaikaisella työsopimuksella lainaa? Työn jatkuvuuden puolesta näyttää hyvältä, mutta ainahan se on mahdollista saada fudut.

Olen ensiasunnon ostaja ja löytyy ASP-tili. Löysin hyvän kaksion, jolla hintaa 95t€. Ensin vain pitäisi päästä katsomaan sitä tarkemmin ja sitten tarjota jotain.

Luultavasti omalla tuurillani järjestän itselleni henkilökohtaisen konkurssin heti kättelyssä, mutta minkäs teet. Ei nappaile maksaa mitään samanhintaisia vuokria, jos voi maksaa "itselleen" sitä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom